Re: Automatyczny włącznik świateł plus światła do jazdy dzie
Zależy co robi ten automat. Jeśli włącza światła
dopiero po uruchomieniu silnika i trzyma je aż do wyłączenia kluczykiem - to można go zostawić. Jeśli zaś jest to zwykły przekaźnik odpowiednio podpięty - to faktycznie, wystarczy wykorzystać styk TFL, tak jak pisze
Żubr. Nawet nie potrzeba przekaźnika, bo obciążalność styku TFL jest wystarczająca dla świateł dziennych (łącznie ok. 50W, a ledowe to już w ogóle nie stanowią pod tym względem problemu).
Tu jest trochę kwestii prawnych. Jeśli masz homologowane światła do jazdy dziennej, to nie potrzeba zapalać nic innego (pozycyjnych). Natomiast jeśli wykorzystujemy światła mijania - musimy razem z nimi włączyć pozycyjne. Więc taki automatyczny włącznik powinien to realizować, jeśli mam o niczym nie myśleć - tylko kluczyk, zapalić silnik, bieg i w drogę.
Jestem właśnie w trakcie realizacji prostego włącznika (mijania + pozycyjne). Jeśli się wszystko powiedzie - chętnie podzielę się wiedzą na forum, ale to za jakiś tydzień, może dwa.
Pozdrawiam wszystkich