Teraz jest 25.04.2024, 03:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Problem z ładowaniem?? 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Problem z ładowaniem??
Witam wszystkich

Mam mały problem i zanim udam się w odległą wyprawę do ASO zapytam najpierw szacowne grono kolegów klubowiczów.

Mianowicie od pewnego czasu dzieje się rzecz następująca: w 90% przypadków po uruchomieniu silnika nie gaśnie kontrolka ładowania akumulatora, dopiero gdy troszkę podgazuję do około 3 tyś obrotów słychać długi sygnał dzwiękowy i kontrolka gaśnie.

Czy może wie ktoś z was lub miał podobny problem - co się dzieje?

Pozdrawiam


23.02.2005, 08:42

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Hmmm
Czyżby Ci się szczotki zawieszały w alternatorze :shock:
Chyba nie,a le tego wykluczyć nie moge.

Ja odpukać nie mam narazie podbnych niespodzianek.

Za to z rana jak odpalam potrafi mi przez 5sek pracować na nie wszystkich cylindrach.
Jak to się powtórzy lub czas przedłuzy też odwiedze ASO.


23.02.2005, 08:48
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47
Lokalizacja: TUSZYN
Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
Post 
A gdzie tankujesz???? I czy jezdzisz na małej ilości paliwa czy zawsze tankujesz do pełna???

_________________
We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi


23.02.2005, 08:54
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Bart.
Jak mnie pytassz.....
To tankuje zawsze do fulla.

A ostanio :oops: dowiedziałem się od "chłopaków" na SPOCie, ze przez to że dotankowuje aż za odpowietrzenie mogę sobie zassać paliwo do filtra - lub jakoś tak - wiec juz teraz zatankowałem tylko do odbicia pistoletu.


23.02.2005, 09:10

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nie rozumiem po co "przetankowywac"?? Czemu ma to sluzyc?? przeciez ktos po cos ustalil taka a nie inna gorna granice paliwa w baku


23.02.2005, 22:56

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
zygus napisał(a):
Nie rozumiem po co "przetankowywac"?? Czemu ma to sluzyc?? przeciez ktos po cos ustalil taka a nie inna gorna granice paliwa w baku
Po to by jak jadę w trase nie tankować 2 x a raz.


24.02.2005, 09:12

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Dokładnie jak odpowiedszysz bak to wejdzi kilka litrów wiecej, co na dłuższej trasie daje kilkadziesiat kilo przejechanych wiecej.

_________________
Skoda Fabia JOY EDITION


24.02.2005, 10:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.01.2005, 14:51
Lokalizacja: Rumia
Posty: 324
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Octavia II 1.9TDI/ Fabia I 1.4
Województwo: pomorskie
Post 
Grzesiek napisał(a):
Dokładnie jak odpowiedszysz bak to wejdzi kilka litrów wiecej, co na dłuższej trasie daje kilkadziesiat kilo przejechanych wiecej.


Tutaj fabianek może powiedziec dokładniej.
Ale chodziło o to, że gdy nalejemy zbyt dużo paliwa, to zalewamy odpowietrzenie, może się przelać do filtra węglowego i w związku z tym paliwo leje się do kolektora dolotowego (filtr węglowy ma własnie tam ujście).

Tak więc takie zalewanie samochodu "powyżej korka" można zrobić tylko wtedy, gdy tankujemy przed długą trasą i wiemy, że np. za 4 godziny będziemy 350 kilometrów dalej. Ale nie wolno zostawiać samochodu na noc (mjr, np. nie mógł odpalić po czymś takim samochodu) i tankować latem - rozszerzalność cieplna paliwa.

_________________
Fabia Kombi 1.4 16v Ambiente


24.02.2005, 10:34
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
mjr napisał(a):
zygus napisał(a):
Nie rozumiem po co "przetankowywac"?? Czemu ma to sluzyc?? przeciez ktos po cos ustalil taka a nie inna gorna granice paliwa w baku
Po to by jak jadę w trase nie tankować 2 x a raz.

ale ile więcej zyskasz tego paliwa lejąc pod korek??

_________________
Moje autko O2RS BLUE


24.02.2005, 10:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
16v dokładnie - w pełni sie zgadzam zapomniałem dopisać - można tankować tylko przed trasą. Mnie tak gościu na stacji pod Elblągiem nalała że dojechałem do Płońska - jakieś 250 km dalej - i dopiero ruszyła się wskazówka paliwa. Samochód miał wtedy jakieś 3 tygodnie i 2000 przejechane juz myślałem że nawalił

A jeśli chodzi o odpowietrzanie to przy wlewie paliwa jest przycisk który przyciskamy i odpowietrza się zbiornik paliwa.

_________________
Skoda Fabia JOY EDITION


24.02.2005, 10:41
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Problem z Ładowaniem
Mam identyczny problem. Też mi nie gaśnie przy większości odpaleń i pomaga lekkie dodanie gazu.Gaśnie tak przy 2 tys. obrotów.Mam nadzieje ze to nic poważnego bo juz przejechalem 3 tys. odkad to mi sie przydaza.


07.04.2005, 23:00
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Problem z ładowaniem??
Ponieważ mam ten sam problem co kolega z postu powyżej więc postanowiłem ożywić ten wątek.
Po odpaleniu silnika świeci mi się na wolnych obrotach kontrolka ładowania.
Po niewielkim podniesieniu obrotów ( lekkie naciśniecie pedału gazu) kontrolka gaśnie i już się nie zapala....do następnego zgaszenia i uruchomienia silnika.Proces się powtarza.
Spotkał się ktoś u siebie z tym problemem ?

_________________
Obrazek


08.07.2012, 20:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z ładowaniem??
Sprzęgło na alternatorze do wymiany. Ogólnie sfatygowany alternator i polecam przeczyścić go również od środka (wymiana szczotek?) .

_________________
skoda, że tak mało koni


09.07.2012, 05:47
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Problem z ładowaniem??
Altek w silniku AQW na sprzęgiełko na osi ?
W Dieslach tak ale w benzynie ?
Muszę to sprawdzić.

_________________
Obrazek


09.07.2012, 12:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Problem z ładowaniem??
Wracam ponownie z problemem.
Od tamtego czasu nic się nie zmieniło, problem pozostał, czyli za każdym razem po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania nie gaśnie. Dopiero jak podniosę obroty dodając gazu w okolice 1700-2000 obr/min kontrolka gaśnie i wtedy dopiero zaczyna ładować altek ( widać to po jaśniejących światłach i podświetleniu deski) .
Ogólnie z prądem nie mam problemów, wsio jest ok tylko wkurza mnie ta świecąca kontrolka.

Alternator sprawdzony w punkcie naprawy alternatorów i twierdza że wsio jest OK ( altek i regulator)
Podjechałem do elektyka samochodowego (polecanego) który stwierdził ,że być może ktoś wymieniał wcześniej sam regulator napięcia który nie pasuje do tego alternatora.

Mój alternator to :

Alternator BOSCH 037 903 025M - 90A
Natomiast nr regulatora :
F 00M 145 261

Kolega z forum , który ma podobną Fabię do mojej ( F1 z 1,4 MPI AQW z klimą - ten sam altek Bosch 90A)
ma regulator o nr. F 00M A45 255

Czy może być to problem niewłaściwego regulatora ?





Arthek

_________________
Obrazek


31.10.2013, 19:31
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL