Teraz jest 04.05.2024, 18:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
[F1] Domykanie szyb z pilota 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
arcimek dzięki za schematy ale niestety druga próba podpięcia zakończyła sie fiaskiem :( Nie wiem już co źle robie że to nie chce działać. Mam jeszcze pytanie, mianowicie interesuje mnie jak powinien zachowywac sie kabelek który podaje impuls przez 30sek. U mnie jest to kabelek czerwony i cały czas jest na nim masa a chyba powinien podawać po zamknięciu przez 30sek mase???. Druga sprawa to jak sterowany jest centralny?? Dwoma minusami?? Bo tak chyba u mnie jest to podłączone choc myślałem że mam pompy pneumatyczne bo wg instrukcji centralnego VW, Seat tak mają. Trzecia sprawa to taka, że jak przestawie zworki w centralce na impuls 3,5 sek. na zamek to przy otwieraniu zamka szyby opuszczają sie do połowy a przy zamykaniu sie zamykają tyle ile zostały opuszczone. Na koniec odkryłem że ten żółto-zielony to był drugi żółto-niebieski w którym jest napięcie 12V a przy zamykaniu idzie masa. W sumie to juz z tego wszystkiego zgłupiałem :crazy: :-|


11.04.2009, 19:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Witam!

Aby dobrze zamek i szyby był sterowany to na tym "czerwonym" normalnie nie może być masy. Masa ma się załączać tylko na te 30s po czym kabelek musi się zachowywać jakby nie był nigdzie podłączony (omomierz podpięty pod czerwony i masę auta powinien pokazywać 'nieskończoność' - to tak w teorii bo praktycznie jakaś rezystancja może się pojawić, ale rzędu wielu kiloomów).
Ciekawe jest to co piszesz jako 'trzecią sprawę'.... wynika z tego że podłączenie działa, tylko impuls jest za krótki - u mnie impuls zamykający szyby trwa 8s...
Jeśli chodzi o sterowanie centralnym:
- zamykanie: przekręcając kluczyk w zamku łączysz wejście centralnego na masę
- otwieranie: przekręcając w drugą stronę kluczyk w zamku łączysz to samo wejście centralnego na masę ale przez rezystancję 180 Ohm
centralny te stany rozpoznaje i wysyła odpowiednie sygnały zamknięcia/otwarcia zamka

_________________
Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin


11.04.2009, 21:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
Ten wydłużony impuls do 3,5 sek to jest na zamek sterowany pompą pneumatyczną, normalny impuls ma 0,5 sek na zamkniecie sterowania dwoma minusami, jak przestawiłem zworke na 3,5sek to szyby poszły w dół przy otwarciu i do góry przy zamknięciu.. Ciekawi mnie za to sprawa tego czerwonego kabelka bo wg instrukcji jaka dostałem powinien podawać mase dopiero po zamknięciu. Nie wiem czy w dobry sposób go sprawdzałem ale dałem voltomierz w pozycje na sprawdzanie "ciągłości" diód, jeden koniec na mase a drugi na kabelek i wtedy pokazywał ok. 030 a przy zamknieciu był skok na 050 i spadek do 032 na 30sek. Później znowu pokazywał 030 wiec chyba wychodzi na to że nie da sie tego u mnie podłączyć choć wg instrukcji powinno sie dać :( Chyba, że coś mi źle podłączyli przy zakładaniu ???

_________________
Była fabia 1.9 TDI 2000r.
Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech


11.04.2009, 22:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
A nie da rady sprawdzić po prostu napięcia i długości impulsu biorąc sobie jakiegoś dowolnego plusa ?

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


11.04.2009, 22:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Przy zwarciu na masę może pokazywać 030~050, przy rozwarciu powinien pokazywać że nie ma przepływu (u mnie jest wtedy 1---).

Z tym woltomierzem to jest jeden problem... do masy trzeba podłączyć gniazdo GND (czarny przewód) a do kabelka mierzonego gniazdo oznaczone V (i ewentualnie + lub jeszcze jakieś inne...). Jeśli odwrotnie podłączysz kabelki od woltowmierza może pokazywać dziwne rzeczy ;)
Ale biorąc pod uwagę twoje wcześniejsze problemy to raczej dobrze pokazuje ...znaczy się woltomierz...

Z tego co piszesz wychodzi mi że w stanie spoczynku masz na czerwonym masę, w momencie podania sygnału na zamek na chwilę pojawia się rozwarcie, po czym ponownie masa... coś jednak jest nie do końca prawidłowo bo te różnice powinny być znacznie większe... przydałby się opis... schemat... cokolwiek na temat twojego sterowania...

_________________
Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin


12.04.2009, 19:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
Kabelek sprawdzałem w ten sposób, że czarny przewód woltomierza dałem na mase autka a czerwony do kabelka i zamiast 1 wskazywał 030 czyli że jest masa co by sie zgadzało ponieważ po połączeniu go z żółto-niebieskim zaraz zamykały sie drzwi i okna. Wychodzi więc na to, że chyba coś nie tak jest z centralką o ile instrukcja jest właśnie z tej centralki którą mam więc chyba po świętach przejade sie do elektryka co mi to montował. Poniżej opis centralnego i sterowania:
Opis centralnego
Sterowanie minusami

Możliwe jest, że przez złe podłączenie centralki na tym kabelku mam mase ??

_________________
Była fabia 1.9 TDI 2000r.
Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech


12.04.2009, 20:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Witam!
Z woltomierzem jest OK.
Mało tego opisu.... nadal nie wiemy jakie czary odprawia ten "czerwony-cienki"...
Jeśli reszta sterownika działa poprawnie to znaczy że jest dobrze podłączony. Może być taka sytuacja że "czerwony-cienki" jest wyjściem z klucza tranzystorowego... jeśli przez przypadek przy próbach podłączyłeś go do +12V i zapodałeś pilotem sygnał masy na nim, to ten tranzystor mógł odejść do krainy wiecznego krzemu...
to znaczy.. się spalił...
Sprawdzić to można po odłączeniu zasilania od sterownika i sprawdzenia (po ok. 30s od wyłączenia) czy na "czerwonym-cienkim" jest nadal masa.... nie powinno jej tam wtedy być...
Jeśli jest nadal... to niedobrze....

_________________
Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin


12.04.2009, 21:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
Sprawdziłem jak zachowuje sie czerwony po odłączeniu zasilania.... wyjąłem bezpieczniki zabezpieczające i masa nadal jest na nim :( w czasie prób na początku podłączałem go tylko pod ten żółto-niebieski ( na nim chyba jest 12V) ale nie pamiętam już czy zaraz zamykał sie centralny i szyby czy dopiero po podaniu impulsu na zamykanie i tak już mu zostało.

arcimek napisał(a):
Jeśli jest nadal... to niedobrze....


Czyli centralka już sie nie nadaje do podłączenia domykania ?? :smutny:

_________________
Była fabia 1.9 TDI 2000r.
Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech


13.04.2009, 11:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.06.2006, 18:54
Lokalizacja: P-ń
Posty: 123
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: GEY - 5b.
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Podobno potrzebny jest VAG pod RS232(com).
Poczytać można to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
pooglądać to:
http://www.diagsystem.com/product_info. ... ucts_id=38 - są też na allegro.
Nie mam kabelka więc nie mogę sprawdzić jak to się ma do Fabii.
Mam nadzieję, że to coś pomoże.


28.04.2009, 18:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
AreckiSzef napisał(a):
Podobno potrzebny jest VAG pod RS232(com).


U mnie jest chyba inny problem poniewaz nie mam fabrycznej centralki na pilota tylko zakładałem dodatkowo wiec raczej VAG nic nie pomoże. Problemem jest centralka która podaje cały czas mase a powinna na 30sek. a z braku czasu nie mam kiedy jechac z tym do elektryka bo sam juz chyba nic nie zdziałam :(

ps. chyba, że jest gdzieś opcja która za to odpowiada w komputerze ???

_________________
Była fabia 1.9 TDI 2000r.
Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech


13.05.2009, 19:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Witam!

Z tą masą przez cały czas to mi wygląda na jakieś uszkodzenie (albo niedoróbkę) twojej centralki...
Bez elektryka (a raczej elektronika bo chyba trzebaby zajrzeć centralce do środka) się raczej nie obejdzie...

_________________
Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin


13.05.2009, 23:11
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.04.2009, 22:43
Lokalizacja: Bytom
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fresh+ Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
troche ozywię na nowo temat... Miałem domykanie jak załanczałem alarm z pilota... cos zrobiłem i teraz sie nie zamykaja szyby jak z pilota zamykam.... w instrukcji nic nie znalazłem wiec nie wiem o co chodzi że teraz nie działa...wiecie jak to spowrotem właczyć??? bo rozumuje to tak że jak działało a sie bawiłem alarmem i nie działa tzn ze cos zdupiłem czy wyłaczyłem ;)

_________________
Wilku

Na początku był GOLF.... :)


24.05.2009, 22:17
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.04.2009, 22:43
Lokalizacja: Bytom
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fresh+ Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
witajcie,
sory że sie tak wgryzam w temat ale mam podobny problem z szybami.
Kupiłem Fabie (niedawno) i przy zamykaniu z pilota szyby sie domykały. Potem sie bawilem alarmem bo mi niby nie dzialał ( jak sie okazało działał tylko była wyłaczona syrena ;) na kluczyku) No i teraz alarm działa ale szyby mi sie nie domykają.. Wyglada to tak jakbym coś wyłączył.. nie mam pojecia o jest bo działało i teraz dupa. macie jakies propozycje?

_________________
Wilku

Na początku był GOLF.... :)


25.05.2009, 23:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Witam!

Musiałbyś dokładnie opisać jak się "bawiłeś" tym alarmem bo tak to trudno coś podpowiedzieć...

_________________
Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin


26.05.2009, 07:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.04.2009, 22:43
Lokalizacja: Bytom
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fresh+ Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
przysiskałem długo przycisk załaczenia alarmu.... otwierałem i zamykałem alarm w ciagu kilku sek. trzymałem kluczyk w pozycji w prawo w drzwiach ( wtedy sie domykaja) generalnie próbowałem wszystkiego co jest w in strukcji alarmu fabrycznego... moze ktos wie jak to mogłem wyłaczyć bo w instrukcji nic na ten temat nie znalazłem.

_________________
Wilku

Na początku był GOLF.... :)


26.05.2009, 12:49
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL