|
|
Teraz jest 17.06.2024, 06:27
|
[F1] Kontrolki ABS, hamulec palą się!!!
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 04.12.2005, 16:36 Lokalizacja: Warszawa-Radość Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: mazowieckie
|
Kontrolki ABS, hamulec palą się!!!
Witam Wszystkich, Dziś moja Fabia po kilku latach bezawaryjnej pracy zapaliła dwie kontrolki: pomaranczową ABS oraz czerwoną kontralkę płynu hamulcowego. Ta druga miga, a przy każdorazowym włączeniu zapłonu rozlegają się trzy sygnały dźwiękowe. Sprawdziłem płyn hamulcowy- jest, żadnego wycieku pod samochodem, hamulce hamują. Jedynie system ABS się nie załącza i opony piszczą przy gwałtownym nacisnięciu pedału. Nie zamieszczałbym tego posta na forum gdyby nie fakt, że serwis umówił mnie dopiero na czwartek za tydzień, a ja nie mogę funkcjonowac bez auta na codzień. Dodatkowo w weekend planuje wyjazd. Pytanie: Czy moge spokojnie jeździć, no może trochę ostrożniej, brać poprawkę na możiwość mniej skutecznego hamowania? Czy raczej odstawić samochód i nie odwiedzić Matki w dniu 26 maja? Dzięki za rady i pozdrawiam.
_________________ Mikołaj (F14 16V 75KM 2003 120kKm- sprzedana w 04/2008). Obecnie C4 16 110KM.
|
24.05.2007, 18:40 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32 Lokalizacja: Police Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Województwo: zachodniopomorskie
|
miałem to samo
po przekręceniu kluczyka zaświecał sie ABS i tzykrotne piknięcie, ale po odpaleniu silnika kontrolka ABS gasła
winą byl uszkodzony sterownik ABS który mi wymienili (działo sie to jak auto miało 2 m-ce) wada fabryczna
ABS zawsze w tym czasie dział, a jeździłem tak z pół roku bo pikanie najpierw było sporadyczne, potem coraz częstze.
Najwidoczniej całkowicie siadł ci ABS
Niepokoi mnie natomiast czerwona kontrolka, może masz za niski poziom płynu
INSTRUKCJA OBSŁUGI str 36
"Jezli lampka kontrolna ukł. hamulcowego ( ! ) świeci sie razem z ABS, należy zatrzymać pojazd i sprawdziśc poziom płynu ham. . . ."
"W razie usterki ABS [...] lampka kontrolna ABS zaświeci sie raziem z kontrolką ukł. hamulcowego ( ! ) . Należy zarzymać pojazd... "
"Lampka kontrolna ( ! ) świeci lub miga to
1. z niski poziom płyn hamulcowego
2. wystąpiła usterka ABS
3. zaciągnięty ręczny "
Odrzucamy punkt 1 i 3 zatem nie masz ABSu
Jesli twerdzisz ze masz hamy ale bez ABSu i koniecznie musisz jechać to koniecznie co jakiś czas sprawdzaj czy nadal masz hamulce ! !
Ja jeździłem z uszkodzonym sterownikiem i jakoś żyje wiec pewnie nic Ci nie będzie
_________________ JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )
|
24.05.2007, 21:11 |
|
|
Dołączył(a): 04.12.2005, 16:36 Lokalizacja: Warszawa-Radość Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: mazowieckie
|
Tomislav,
Dzieki za odpowiedź. W moim przypadku to zdarzyło sie pierwszy raz i nie odpuściło.A przejechałem ok.30 km od tego momentu. Potem majstrrowałem przy bezpiecznikach, żeby sie upewnic, że ten od ABS (nr 25) jest OK i jest.
Natomiast, co ciekawe, przy powtórnej, dokładnej kontroli płynu hamulcowego okazało się, iż nie to, że jest go za mało, ale wręcz za dużo (!?). Po piewrsze nie wiem jak to w ogóle możiwe. Może przy wymianie klocków i tarcz (ale to było rok temu) dolali mi "do pełna" zamiast do kreski? A teraz pod wpływem wysokich temperatur zrobiło się go jeszcze więcej i czujniki zgłupiały i wyłączyły elektronike ABS? A może jakaś jest inna możliwość przybierania tego płynu? Przyznam, że jakkolwiek czytam różne czasopisma motoryzacyjne, no i to forum, to o takim przypadku nie słyszałem. No chyba, że płyn jest złej jakości i zaabsorbował wodę z powietrza?
Może jeszcze ktoś coś powie, bo nie wiem czy mam płyn odciagać, czy jechac na wymianę płynu (wtedy będzie taniej niż kontrola ukłądu w ASO)? Czy nic nie robić i czekac łaskawie na nadejście terminu wizyty w serwisie Skoda?
Czekam na radę.
[ Dodano: 2007-05-25, 08:28 ] No i chyba wiem.
Dzis dołączyła kontrolka silnika (pomaranczowa)- na stałe oraz kontrolka wspomagania- na chwilę. Dla mnie to na 99,99% elektryka, a z tego obstawiam tą osławiona wiązkę.
No, chyba, że mam takiego pecha i wszystko mi sie spierdzieliło...
A jeszcze przedwczoraj byłem w salonie Suzuki oglądac SX4. Dla mnie bomba! Tylko firmowy salon nie przyjmuje zamówień. Po prostu mają zapisanych klientów do końca września, i żadnych aut. Więc stwierdziłem, że zaczekam jescze z rok, przeciez z moją Fabią nie ma kłopotów:(
[ Dodano: 2007-05-25, 08:28 ] No i chyba wiem.
Dzis dołączyła kontrolka silnika (pomaranczowa)- na stałe oraz kontrolka wspomagania- na chwilę. Dla mnie to na 99,99% elektryka, a z tego obstawiam tą osławiona wiązkę.
No, chyba, że mam takiego pecha i wszystko mi sie spierdzieliło...
A jeszcze przedwczoraj byłem w salonie Suzuki oglądac SX4. Dla mnie bomba! Tylko firmowy salon nie przyjmuje zamówień. Po prostu mają zapisanych klientów do końca września, i żadnych aut. Więc stwierdziłem, że zaczekam jescze z rok, przeciez z moją Fabią nie ma kłopotów:(
_________________ Mikołaj (F14 16V 75KM 2003 120kKm- sprzedana w 04/2008). Obecnie C4 16 110KM.
|
24.05.2007, 22:22 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Może było tak że w miarę zużycia klocków jak i tarcz płyn dolewano a po wymianie nikt go nie skontrolował a stan płynu na 100% poszedł do góry, na pewno nie pobrał tyle wilgoci a kiedy wymieniałeś płyn bo zalecane jest co 2 lata do ewentualnej wymiany śmiało wyssaj do poż MAX i napewno nigdy poziom się nie podniesie tylko w miarę zużycia klocków będzie maleć
|
25.05.2007, 07:43 |
|
|
Dołączył(a): 09.09.2006, 20:37 Lokalizacja: Warszawa Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Mam takie same objawy,świeci kontrolka ABS trzy piśnięcia i zapala się kontrolka czerwona od hamulców,po podłączeniu do komp. mechanik stwierdził ,że może byc uszkodzony sterownik ABS ,lub przegnita wiązka przewodów.Koszt sterownika razem z pompą ABS WYCENIŁ NA OK. 700-800 stówek.Co o tym sądzic ,może jakies wskazówki lub porady w tym temacie ,bardzo proszę .Pozdrawiam.
_________________ Usługi glazurnicze na terenie Warszawy i okolic- Zapraszam
|
01.08.2007, 07:36 |
|
|
Dołączył(a): 04.12.2005, 16:36 Lokalizacja: Warszawa-Radość Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: mazowieckie
|
U mnie jednak to była wiązka. Naprawa w ASO 650 zł.
_________________ Mikołaj (F14 16V 75KM 2003 120kKm- sprzedana w 04/2008). Obecnie C4 16 110KM.
|
02.08.2007, 21:36 |
|
|
Dołączył(a): 09.09.2006, 20:37 Lokalizacja: Warszawa Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Właśnie oddałem pojazd do warsztatu ,zobaczę co z tego wyniknie,muszę zawierzyc fachowości i uczciwości fachowców ,mam nadzieję że nie zedrą skóry .Zresztą jak to sprawdzic ,co wymienili i jakie czynności wykonywali?Powiadomie o rezultatach .Pozdrawiam.
[ Dodano: 2007-08-03, 18:02 ] I odegrałem pojazd z warsztatu,mechanik po calym dniu sprawdzania poległ.Stwierdził ze nie poradzi sobie z problemem.Nie wyglądał na gamonia ,więc cos powaznego.Może macie jakies sugestie lub porady ,co dalej i jakie koszty mogą mi zagrazac?
[ Dodano: 2007-08-04, 09:40 ] Po kolejnej analizie ,wszystko wskazuje na uszkodzenie sterownika abs ,który podobno jest zintegrowany z pompą abs .,echanik zasugerował kupno uzywanych części poniewaz koszt nowego sterownika z pompą abs jest bardzo duzy[kilka tys.zł.]Może jakies namiary na sklep z tymi artykułami ,chciłem się zorientowac co mnie czeka iile kasiorki mam szykować.Pozdrawiam.
_________________ Usługi glazurnicze na terenie Warszawy i okolic- Zapraszam
|
03.08.2007, 06:57 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2005, 17:57 Lokalizacja: Wlkp Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
|
Sterownik ABS (przynajmniej dla 1.9TDI) oficjalnie kosztuje ~2250PLN, a wiem bo 2 tygodnie temu go wymieniałem.
pzdr
W.
|
08.08.2007, 21:58 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
ferrus3101, spytaj tego gościa, napewno będzie miał, bo widze masę części ma http://www.allegro.pl/item222634497_kom ... skoda.html
Jeśli nie to pisz to Superbmana albo do grygy onie będą też mieć, myślę
Pozdro!
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
08.08.2007, 22:33 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24 Lokalizacja: Lublin Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
|
Ferrus3101, tylko zwróć uwagę na oznaczenie tej pompy, jest wiele rodzajow
ja mialem wymieniana na gwarancji, dwa razy, pierwsza nie palowala do komputera w aucie i nie dawala sie zakodowac.
Pozdrawiam, krzysn
|
09.08.2007, 10:13 |
|
|
Dołączył(a): 09.09.2006, 20:37 Lokalizacja: Warszawa Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Serdeczne dzięki za podpowiedzi.Mam jeszcze kilka wątpliwości,w jaki sposob mam się zorientowac jaki symbol ma to urządzenie .chyba muszę pojechac do warsztatu żeby mi odczytali?Szperałem po róznych sklepach w internecie ,ale odpowiedzi są rózne ,i ceny rózne od 500 do 1250 zł.Jak nie bę dę wiedział o co mi dokładnie chodzi to w życiu tego ustrojstwa nie kupię .A tak swoja drogą ,w 5 letnim samochodzie o przebiegu 95 tys.km.pada zabawka za tysiąc lub dwa to cos nie za olaboga,jak za następne 100 tysiączków zepsuje się jeszcze raz ,to ta część do ABS-u będzie droższa niż całe auto.Pozdrawiam i licze na dalsze porady i sugestie dotyczące sterownika i pompy ABS.
_________________ Usługi glazurnicze na terenie Warszawy i okolic- Zapraszam
|
09.08.2007, 18:26 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24 Lokalizacja: Lublin Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
|
W ASO powiedza Ci jaki masz model pompy ABS po numerze nadwozia. Sa dwa modele - jeden montowany w fabryce i jeden jako "czesc zamienna". W moim przypadku model "czesc zamienna" nie dawal sie zakodowac. Dopiero druga wymiana na taka sama pompe jak montowana w fabryce rozwiazala problem.
Pozdrawiam, krzysn
|
10.08.2007, 12:39 |
|
|
Dołączył(a): 09.09.2006, 20:37 Lokalizacja: Warszawa Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Krzysn-A powiesz cos o kosztach?
_________________ Usługi glazurnicze na terenie Warszawy i okolic- Zapraszam
|
10.08.2007, 21:26 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24 Lokalizacja: Lublin Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
|
Na szczescie nie wiem - wymieniali mi na gwarancji. Ale z luznej rozmowy z doradca serwisowym wiem, ze to koszt rzedu 3-4 tys zl
Pozdrawiam, krzysn
p.s. Przypomnialem sobie wazna sprawa - u mnie byl problem z dobraniem odpowiedniego modulu ABS, pierwszy zamowiony w ASO nie dawal sie zakodowac i tak jezdzilem prawie dwa miesiace z palaca sie kontrolka od ASR. Przed wymiana kolejnego modulu powiedzialem mechanikowi, i slusznie, aby najpierw podlaczyl zlacze elektryczne i sprawdzil czy da sie zakodowac modul, dopiero potem bral sie za hydraulike.
|
11.08.2007, 20:50 |
|
|
Dołączył(a): 09.09.2006, 20:37 Lokalizacja: Warszawa Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Krzysn,bardzo dziękuję za informacje ,musze dojrzec do dosyc kosztownej naprawy ,znalazłem w internecie używane moduły ABS Bosha po konsultacji z diagnostą może zmniejszę koszty tej naprawy.Pozdrawiam.
_________________ Usługi glazurnicze na terenie Warszawy i okolic- Zapraszam
|
12.08.2007, 21:36 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|