FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Błąd 17549 i 16555 i co teraz?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=13498
Strona 1 z 2

Autor:  dahrek [ 13.04.2011, 11:41 ]
Tytuł:  Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Witam,

Jakiś czas temu wyczyściłem przepustnicę w mojej F1 po czym z silnikiem zaczęły się dziać cuda nie widy, opisywałem to w tym watku: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=13385.

Wczoraj dotarł do mnie interface o taki: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150576927960&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Udało mi się odczytać błędy i mamy:

16555 - system zbyt ubogi (strona1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17549 - obliczanie mocy - wartość nieprawdopodobna brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16725 - czujnik położenia wałka rozrządu strona 2 - zakres / możliwośći brak osprzętu / nie związany ze sprzętem, błąd sporadyczny


PO skasowaniu błąd 16725 już sie nie pojawił a silnik zaczał przez kilka sekund pracować normalnie po czym znów zaczął mocno pływać i trząść się.
Skanowanie i znów najpierw błąd 17549 a kilka chwil po niem bład 16555.

Jak je skasuje to silnik przez chwilkę pracuje równo i potem znów zaczyna cudować.
Nie mogę dostać się do opcji adaptacji przepustnicy bo wyskakuje mi hasło że sterownik nie odpowiada.
Za to podłączając się polski Vagiem mogę wejść w opcję silnik i mam wgląd w pewne parametry. Czy da się dokonać adaptacji polskim vagiem?
Czy mój interfejs w ogóle jest w stanie to zrobić tylko ja coś robię źle?
Ma ktoś taki interfejs?
I jak ugryźć te nieszczęsne błędy?

Autor:  svistakk [ 13.04.2011, 12:00 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Tutaj znajdziesz większość kodów błędów wraz z ich potencjalnymi przyczynami i listą co sprawdzić trzeba:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes

Autor:  sebasuperb [ 13.04.2011, 12:53 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

dahrek, a nie można było wklepać w szukajke i podpiac sie pod podobny temat, których o tych błędach już jest xxx wątków?
Może się i czepiam ale potem to już nic nie znajdziemy.. bo się komuś nie chce.. :?

Autor:  tomcios [ 13.04.2011, 15:04 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

A jakiego Vaga używasz?
nieco stary ale sprawdzony Vag-com release 311.2-N

Miałem błąd 17549 i 16556 po wgraniu nastawów fabrycznych i po adaptacji przepustnicy juz się nie pojawiły

Autor:  murzyn27 [ 18.04.2011, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Hej. Też mi sie pojawiły te błędy. Jak sie ich pozbyłeś??

Autor:  dahrek [ 18.04.2011, 23:26 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Wystarczyła adaptacja przepustnicy.

Autor:  murzyn27 [ 19.04.2011, 06:52 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Problem w tym ze u mnie po adaptacji przepustnicy jest jeszcze gorzej. Nie wiem czy mechanik ja zle wykonal czy co.

Autor:  krzykii3 [ 16.11.2011, 09:34 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Witam,
mam te same błędy. zbyt wielu problemów z tym nie było to je olałem.
Ostatnio silnik mi zastrajkował i stracił moc całkowic. Nie miał siły żeby podjechać pod krawężnik żeby zaparkować. Po wykasowaniu błędów wszystko wracało do normy dopuki nei pojawił się błąd 17.... czyli na ok 10 sekund :(

Zaczołem się poważnie rozglądać po necie co może być przyczyną. na początek wyczyszczę i znów skalibruje przepustnicę.
Miałem zamiar wymienić czujniki cieczy, oleju i wałka rozrządu, tak Profilaktycznie.

Miałem zrobić dopuki nie przeczytałem poniższego posta z elektrody

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#9047079

Też wymieniałem rozrząd jakieś 30-40 tys temu i zastanawiam się czy to może byc przyczyna rozciągniętego łańcucha.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Autor:  krzykii3 [ 20.11.2011, 13:56 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

A więc wstępnie poradziłem sobie z moją awarią.
Wyciągnołem przepustnicę nasmarowalem wd-40 wszystkie ruchome elementy pod plastikowa kopułką. Przeczyścilem jeszcze raz zwykla benzyną przepustnicę. Złożyłem w całość, wyczyściłem błędy i odpalilem. Adaptację zrobiłem na zasadzie 15 minutowego uruchomienia auta na rozgrzanym silniku. Nie mogłe aktywować vaga.
Narazie wyskakuje tylko błąd 17549
Zrobilem skodą wczoraj ok 15 km i śmiga.
Szukam teraz przepustnicy na podmiankę.

Autor:  itcrgkr [ 04.03.2012, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Witam!
Mam te same błędy. Szczególnie 17549. FABIA 2002 1,4/68KM silnik AME.
Zostało zrobione wszysko: czyszczenie i kalobracja przepustnicy, sprawdzone wszyskie czujniki, wymieniona pompa i filtr paliwa.
Na VAG-u na Pb nie pokazuje zmian napięcia sondy lambda. Sonda testowo zmieniona na nową i to samo.
Macie jakiś pomysł ? Dzięki z góry za pomoc.

Autor:  itcrgkr [ 13.03.2012, 11:02 ]
Tytuł:  Jeszcz raz błędy 17549 i 16555

Witam!
Pozwolę sobie przywołać temat błędów VAG 17549 i 16555.
FABIA 2002 1,4/68KM silnik AME, przebieg 100K km .
Zostało zrobione wszysko: czyszczenie i kalobracja przepustnicy, sprawdzone wszyskie czujniki, wymieniona pompa i filtr paliwa, wiązka OK.
Sonda lambda testowo zmieniona na nową i to samo.
Mechanicy rozkładają ręnce.
Czy może być to wina rozrządu (nie wymiwniony, ale pracuje cicho) lub zaworów a może wiązki w podszybiu ?
Macie jakiś pomysł ? Prosze o pomoc.
Dzięki z góry za pomoc.

Autor:  tomcios [ 13.03.2012, 16:22 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Witaj.
A masz jakieś nie pokojące objawy tych błędów?
U mnie też one wystąpiły zaraz po czyszczeniu i kalibracji przepustnicy, ale nic niepokojącego się nie działo. Pojeździłem z nimi troche co jakiś czas je kasując. Najpierw zniknął błąd 16556 (u ciebie 19555), potem po kilkuset kilometrach zniknął 17549 (po kasowaniu do tej pory się nie pojawiły). Więc jeśli nic się nie dzieje, spalanie ok to może nie ma się co przejmować i rozkręcać cały samochód.
P.S. (Ja Osobiście jestem troche przewrażliwiony na punkcie tego auta (i najchętniej wymieniałbym wszystko co mi się tylko zacznie nie podobać albo jeśli coś wyczytam na forach, ale cały czas mówie sobie że Ferrari z tego nie zrobie i nie ma co psuć jeśli wszystko działa ok)
Pozdrawiam!!!!

Autor:  itcrgkr [ 13.03.2012, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Witam!
Przy tych błędach silnki pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (nawet szarpie) i wskazuje większe zużycie Pb.

Autor:  tomcios [ 14.03.2012, 09:34 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Jeśli faktycznie została dobrze wyczyszczona przepustnica, wymieniona uszczelka pod nią i zaadaptowana (można by na początku wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00) to co można jeszcze:
sprawdzić mechanizm przepustnicy (pod tą czarna osłoną przy przepustnicy)
sprawdzić wszystkie wężyki dochodzące do przepustnicy
sprawdzić tą karbowaną rurę między filtrem powietrza a przepustnicą
czujniki chociaż piszesz ze zostały sprawdzone (ja u siebie wymieniłem czujnik temp i wyczyściłem czujnik ciśnienia powietrza zasysanego za przepustnicą)
sprawdzenie bloków pomiarowych wg serwisówki
o świecach i filrach nie zapominać :hurra:

Autor:  itcrgkr [ 14.03.2012, 11:39 ]
Tytuł:  Re: Błąd 17549 i 16555 i co teraz?

Witam!
Prosze o bliższe wyjaśnienie zerowania poprzednich nastaw na VAG 311?
Przepustnica była testowo wymieniona i brak poprawy.
Dodam, ze wykonano próbę zatkania całkowitego (może prawie) dolotu powietrza do przepustnicy (na jałowych obrotach) i silnk NIE zgasł tylko pracował nieco bardziej równomiernie. Wyrażnie ma za UBOGĄ mieszankę!
Czy może być to UPG ale typowych objawów uszkodzenia UPG brak?

Pozdrawiam.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/