|
|
Teraz jest 26.04.2024, 09:33
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
EPC - po wciśnieciu pedału gazu
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.02.2011, 21:17 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
EPC - po wciśnieciu pedału gazu
Witam Więc zacznę od początku. W piątek auto przestało mi pracować na jeden gar (chodziło jak mały traktorek i spadła moc silnika), więc podejrzewałem cewkę zapłonową. Pojechałem do elektromechanika-cewka wymieniona, rachunek (aż 440zł, hmm ręce opadają). Objawy pracy bez jednego garu ustąpiły. A teraz dwa problemy które wystąpiły po wyjeździe z warsztatu.: 1. Uruchamiam silnik i jest ok. ale jak nacisnę (dosłownie musnę) pedał gazu to zapala mi się kontrolka EPC i silnik nie ma mocy, przechodzi w tryb awaryjny. Jechać się prawie nie da. Przed awarią cewki wszystko było ok Nie za każdym razem zapala mi się kontrolka EPC – brak logiki – nie ważne czy ciepły silnik czy zimny, czy po dłuższym postoju czy po krótszym, czy od razu wyłączę i zaraz zapalę. Średnio 50 % uruchomień jest ok. Dwa dni testów. 2. Mam LPG II generacji . Przed oddaniem do elektromechanika wszystko było ok. Mianowicie dawniej przełączanie na gaz było po przekroczeniu 2000 obrotów, a teraz wystarczy, że musnę pedał gazu i przełącza się od razu (chodzi dobrze na gazie- sprawdzałem co prawda tylko chwilkę bo boję się żeby coś gorszego nie stało). Podejrzewam, że mechanik coś namieszał- niestety nie chcę się przyznać ( ku….s jeden). POMOCY KOLEDZY I KOLEŻANKI
|
11.04.2011, 10:21 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: EPC - po wciśnieciu pedału gazu
Możliwe jest że uszkodził czujnik pod pedałem gazu VAG ci prawdę powie.
_________________ GrzegorzT
|
11.04.2011, 18:38 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2011, 21:17 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: EPC - po wciśnieciu pedału gazu
Witam Wczoraj VAG pokazał trochę błędów:
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 047 906 033 D Component: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ33 Coding: 00021 Shop #: WSC 35110 TMBPH16Y62X024498 SKZ7Z0A1025623 6 Faults Found: 18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster P1650 - 35-10 - - - Intermittent 16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too Low P0342 - 35-10 - - - Intermittent 18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal P1639 - 35-10 - - - Intermittent 17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value P1141 - 35-10 - - - Intermittent 18041 - Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too Low P1633 - 35-10 - - - Intermittent 16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1 P0172 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0110 0101
Ps. Błąd 16556 już był wcześniej więc jego bym nie brał pod uwagę.
|
12.04.2011, 06:34 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2011, 21:17 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: EPC - po wciśnieciu pedału gazu
Witam A to wydruk z polskiego Vaga
18058 Magistrala CAN tablica przyrządów - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- niskie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 18047 Czujnik 1/2 pedału gazu - nieprawidłowa funkcja brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17549 Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 18041 Czujnik 2 pedału gazu - sygnał za niski brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16556 System zbyt bogaty (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
|
12.04.2011, 07:20 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2011, 21:17 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: EPC - po wciśnieciu pedału gazu
Naprawione.Skasowałem wszystkie błędy i już auto chodzi na benzynie wzorowo. Dzięki
|
13.04.2011, 06:25 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2011, 21:17 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: EPC - po wciśnieciu pedału gazu
NIESTETY Właśnie znowu się powtórzyło... Czy to może być potencjometr gazu?? Czyli cały pedał z tym czujnikiem do wymiany i do tego jakaś adaptacja itp. HELP
|
13.04.2011, 10:03 |
|
|
Dołączył(a): 04.06.2008, 14:47 Lokalizacja: Kraków Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: małopolskie
|
Re: EPC - po wciśnieciu pedału gazu
Sprawdź przewody i kostki połączeń. Między pedałem gazu a komputerem jest kilka miejsc gdzie mogło przestać łączyć. Mógł się też wytrzeć lub zabrudzić potencjometr w pedale i jak traci styk to komputer wykrywa zanik napięcia i stwierdza niewiarygodność sygnału. Kasowanie błędów bez znalezienia usterki na nic się nie zda.
A jak jest sterowane zasilanie gazem? Może gazownik jak się wpinał to coś obruszał i nie łączy dobrze...
Na priva mogę Ci wysłać schemat elektryczny.
|
13.04.2011, 19:48 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|