Teraz jest 08.05.2024, 05:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie! 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 06.04.2011, 07:54
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Witam,

pomyślałem że opiszę problem i poszukam pomocy tutaj bo....
1) nie mam zaufanego mechanika któremu mógłbym zawierzyć,
2) nie znalazłem nic rozsądnego sam w sieci

Pacjent: Fabia Combi 1,4 16V, 2001r, 140tys km Kupiona w październiku 2010r. Korzysta żona i przy tym bardzo rzadko [piszę o tym bo ta informacja będzie później przydatna]. Raz na tydzień po mieście ok 20-40 km, raz na 2 miesiące trasa W-wa - Łódź. Po zakupie wymieniony:
- rozrząd [bez pompy wody która wg mechanika była "jak nówka" i jej nie wymienił]
- wszystkie filtry
- wszystkie płyny
- świece

Silnik zagrzał Nam się pierwszy raz jeszcze zimą kiedy wracaliśmy z Łodzi. W zasadzie już na samym końcu trasy bo w Wa-wie przy hali Banacha. Wymieniliśmy wtedy termostat. Miało pomóc - nie pomogło.

Tutaj dodam że od samego początku wariowała Nam temperatura powietrza z nawiewów. Puszczalismy zimne - lecialo cieple lub zimne; nic nie puszczalismy - lecialo cieple; czasami lecialo zimne - tak jak powinno

Zagrzał Nam się ponownie. W samej Warszawie, na krótkiej trasie: przychodnia - dom. Wymieniliśmy wtedy chłodnicę [prowdopodobnie nieszczelna] + dwa wiatraki [nigdy nie widziałem żeby któryś z nich chodził]. Miało być już OK
Mechanik ponastawial tez linki od nawiewow [teraz zimne czy cieple leci kiedy trzeba]

Wczoraj wracaliśmy z Łodzi i znowu Nam się zagrzał silnik i znowu w tym samym miejscu :) Na końcu naszej trasy pod hala Banacha.

Za każdym razem odczekujemy 30min aż silnik ochłonie i jedziemy dalej. Temp zawsze po takim przymusowym postoju już nie wzrasta.

Dzwoniłem wczoraj do mechanika i orzekł że będzie trzeba wymienić teraz uszczelkę pod głowicą. Nie wiem czy to coś da i czy nie będziemy tak sobie wymieniali poszczególne części aż "złożymy" na nowo cała Skodzinę :)

Na korku od wlewu oleju pojawiła się taka biała maź. W zasadzie nie wiem czy się pojawiła bo przyznaję że nigdy tam nie zaglądałem i nie wiem czy jej nie było wcześniej. Wyczytałem że to oznaka wadliwej uszczelki, ale ponoć też normalna rzecz przy krótkich przejazdach i sporadycznym korzystaniu z samochodu; szczególnie zimą. Płyn chłodzący jest u Nas na górnej kresce podziałki i teraz nie ubywa [przy zimnym silniku]. Zdarzało mu się wcześniej ale po wymianie chłodnicy "stoi w miejscu". Jak przegrzewa się silnik to objętość płynu wzrasta, ale to chyba normalne. Kiedy silnik stygnie/plyn stygnie - objętość płynu wraca do początkowej wartości. W płynie układu chłodzenia nie ma śladów oleju. Wyczytałem że tak jest przy uszczelce. Samochód nam nie kopci białym dymem. Też podobno oznaka uszczelki.

Jedyne co zauważyliśmy wczoraj zanim Nam się samochód zagrzał to: "drgania" obrotów silnika podczas postoju na światłach. Tak jak byśmy tracili moc a potem znowu ją odzyskiwali. Nigdy wcześniej takich cudów nie było. Czy to nie ma zwiazku z przegrzewaniem silnika czy ma?

Nie znam się zupełnie. Wiem tyle ile wyczytam w necie. Proszę o ewentualne diagnozy. Czy wymieniać tą uszczelkę, czy zwrócić mechanikowi uwagę na jakiś inny element? Moze ktos mi poe,ci mechanika [okolice Zoliborza, Warszawa]


Dokleję moje odpowiedzi z innego forum gdzie tez szukam pomocy:

1) Ktos orzekl ze to wieszajaca sie blokada od termostatu
Bardzo prawdopodobne ze cos wczesniej dzialo sie z termostatem bo mechanik wymienial mi termostat z cala obudowa. Pokazywal mi te plastiki i mowil ze ten ktos przede mna robil jakies cuda, przewierty i uskutecznial samowolke. Moze wlasnie probowal to o czym pisales .... /?/ Tylko jak to sprawdzic? Czy mechanik moze to w jakis sposob przetestowac zeby upewnic sie ze tu jest problem?

2) Sprawdzic wiatraki
Nie wiem jak mam wlaczyc wiatraki zeby sprawdzic czy dzilaja :) Lewy jestem jezeli chodzi o brudzenie rak przy samochodzie

3) Sprawdzic samochod na komputerze
ASO Skody maja teraz promocyjna akcje serwisowa. Sprawdzaja podstawowe rzeczy za 1PLN. Przy okazji podlaczyli zonie samochod pod komputer [to bylo przed ostatnim przegrzaniem sie silnika]

Uklad klimatyzacji: 5 usterek

00818 030 czujnik temp przy wylocie z parownika - G263 zwarcie z potencjalem plus lub przerwanie sporadycznie

01271 028 silnik wykonawczy klapy regulacji temperatuty - V68 -

01271 029 j/w

01271 030 j/w

01596 030 silnik ustawiania nawiewu powietrza -V154- przerwa / awarcie z potencjalem plus

Sterownik instalacji elektrycznej samochodu: 1 usterka

01598 007 napięcie akumulatora; za mała wartość sygnalu


EDIT: Odnośnie klimatyzacji to zaleznie od jej humoru - raz sie wlaczy a innym razem nie. Pomaga zgaszenie i ponowne wlaczenie samochodu. Jak sie juz wlaczy to bucha zimnem. Jak wracalismy ostatnio z Lodzi to troche chyba malo odpowiedzialnie sie nie bawilismy: wlaczalismy i wylaczalismy co jakis czas jak sie za zimno robilo. Nie chcielismy przeziebic klima 8 m-sieczna corke ktora z Nami jechala. Pod koniec tej zabawy zauwazylem ze mimo wlaczonej klimty [palila sie lampka AC] zimne powietrze nie lecialo

Z ciekawostek dodam ze pali Nam sie od momentu jak nabylismy te cudenko tzw helikopter czyli zawor recylkulacji spalin [2 razy blad byl kasowany ale kontrolka po jakims czasie znowu sie pojawiala]. Wyczytalem ze ten typ tak ma i sie tego nie rusza /?/

Plus ze 3 razy zapalila sie kontrolka ukl wspomagania. Gasilismy wtedy silnik, odpalalismy na nowo i wszystko bylo OK.
W naszym "kochanym" samochodzie migaja dodatkowo swiatla :) Przednie lampy ale i podswietlenie panela. Pomiga, pomiga i przestaje. Glownie miga jak samochod nierozgrzany i przy skretach :) Wyczytalem że to może byc: 1) wiazka elektryczna, 2) slaby akumulator, 3) do wymiany czujnik skretu lub pompa. .... Kto madry powie mi jednak co wymienic?

Mamy chyba wszystkie mozliwe usterki... :D

Nie mam juz sily do tego samochodu :D


06.04.2011, 10:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41
Lokalizacja: Poznań
Posty: 328
Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Sprawdź sobie któryś z tych postów może znajdziesz rozwiązanie:

search.php?keywords=skacz%C4%85ce+obroty&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj


Pozdrawiam

_________________
F2 by marcing040381


06.04.2011, 11:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2011, 07:54
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
marcing040381 napisał(a):



Sprawdzilem.... Tam jest jedynie informacja nt skaczacych obrotow a mnie bardziej interesuje odpowiedz nt przegrzewajacego sie silnika. Te obroty to prawdopodobnie przepustnica. Sprawdze to przy okazji.


06.04.2011, 12:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41
Lokalizacja: Poznań
Posty: 328
Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Co do przegrzewania się to sprawdziłbym nagrzewnicę oraz termostat na początek.

_________________
F2 by marcing040381


06.04.2011, 12:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2011, 07:54
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
marcing040381 napisał(a):
Co do przegrzewania się to sprawdziłbym nagrzewnicę oraz termostat na początek.


Termostat mi wymieniono miesiac temu. Nawet nie wiem jak mialbym go sprawdzic?
O nagrzewnicy nie slyszalem jeszcze. Jak to cudenko sie sprawdza?


06.04.2011, 12:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41
Lokalizacja: Poznań
Posty: 328
Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Może być zakamieniona a wtedy będzie do wymiany.

_________________
F2 by marcing040381


06.04.2011, 12:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.02.2010, 10:56
Lokalizacja: Gdynia/Berlin
Posty: 142
Podziękował: 10
Pomógł: 11

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Jazz III 1.4 i VTEC 100 KM
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Megashira napisał(a):
Z ciekawostek dodam ze pali Nam sie od momentu jak nabylismy te cudenko tzw helikopter czyli zawor recylkulacji spalin [2 razy blad byl kasowany ale kontrolka po jakims czasie znowu sie pojawiala]. Wyczytalem ze ten typ tak ma i sie tego nie rusza /?/

Lampka kontrolna "Elektroniczny układ sterowania silnika" (helikopter),zapalenie się jej nie tylko
oznacza że coś się dzieje z zaworem recyrkulacji spalin ale może oznaczać że występują inne usterki np. w układzie sterowania silnika.A poza tym nie słyszałem żeby ten typ tak miał(zawór recyrkulacji spalin).Mam taki sam silnik i u mnie ten typ tak nie ma.


Ostatnio edytowano 06.04.2011, 14:03 przez skodovka, łącznie edytowano 1 raz



06.04.2011, 12:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Do sprawdzenia pompa wody a konkretnie mocowanie wirnika pompy z wałkiem. Od czasu kiedy zaczęto stosować plastikowe wirniki zdarzają się przypadki poluzowania połączenia wałek wirnik pod wpływem temp w wyniku czego spada wydajnośc pompy efekty wiadome. jeśli pompa jest zimna wszystko jest OK wirnik jest mocno zaciśnięty na wałku a jeśli doprowadzimy do temp. pracy to wirnik luzno obraca się na wspomnianym wałku lub jak to się mówi przepuszcza. Znam kilka takich przypadków.


06.04.2011, 13:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Ja mam jeszcze jedną propozycję na sprawdzenie termostatu:
Wyjąć go wogóle i puścić bez niego. Zaobserwować co się będzie działo.
Jeśli nic znaczy termostat padł. Jeśli usterka się powtórzy szukać dalej. Przy takim połączeniu Fabka najwyżej będzie się dłużej grzała na pełnym obiegu.
Możliwe jeszcze zapowietrzenie układu. Choć powinien już dawno się odpowietrzyć, aczkolwiek są rzeczy, które się fizjonomom nie śniły.
No i podstawa B Ł Ę D Y sterownika skoro się świeci to coś nie gra. Moim zdaniem błędy klimy nie powinny powodować świecenia się helikoptera.
Jeśli nic nie da to jak to ktoś na forum napisał VAG-a w garść i sprawdzać blok po bloku, a każde odstępstwo od norm przybliża nas do rozwiązania problemu.
Powodzenia.

_________________
GrzegorzT


06.04.2011, 18:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Może być też taka opcja, że poprzedniemu właścicielowi przeciekała chłodnica i używał tych magicznych zalepiaczy i możliwe że gdzieś to się odłożyło i nie ma tak szybkiego obiegu cieczy jak powinno być.

_________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE


06.04.2011, 19:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2011, 07:54
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
wrobel93 napisał(a):
Może być też taka opcja, że poprzedniemu właścicielowi przeciekała chłodnica i używał tych magicznych zalepiaczy i możliwe że gdzieś to się odłożyło i nie ma tak szybkiego obiegu cieczy jak powinno być.


To chciałbym sprawdzić bo zdazylem zauważyc ze poprzedni wlasciciel wcielal w zycie rozne dziwne rozwiazania chałupnicze
Pytanie: jak to sprawdzić? Jakie rozwiazanie problemu?


Odnosnie rozwiazan chalupniczych, przypomnialo mi sie co uslyszalem w serwisie: "Ma Pan przepalony jeden bezpiecznik a drugi jest zalutowany" To odnosnie bezpiecznikow przy akumulatorze. Zupelnie zapomnialem ze to jest tez do zrobienia :)


06.04.2011, 19:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.06.2009, 14:57
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 73
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: 43kkm
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Megashira napisał(a):
"Ma Pan przepalony jeden bezpiecznik a drugi jest zalutowany"

a moze ktorys z tych bezpiecznikow odpowiada za wentylator?


06.04.2011, 20:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2011, 07:54
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
yarro_t napisał(a):
Megashira napisał(a):
"Ma Pan przepalony jeden bezpiecznik a drugi jest zalutowany"

a moze ktorys z tych bezpiecznikow odpowiada za wentylator?


Ktorys odpowiada...tylko jeszcze nie wiem od ktorej strony liczymy :)
Znalazlem taki opis w sieci:

1 - 30A (zielony) pompa układu ABS
2 - 30A (zielony) zawór układu ABS
3 - 30A (zielony) pierwszy wentylator chłodnicy
4 - 50A świece żarowe do podgrzewania cieczy chłodzącej (tylko w dieslu)
5 - 50 A elektroniczne urzadzenie sterujące silnikiem i w silnikach benz. przekażnik pompy
paliwa
6 - 30A (do IX 97r.) 40A (od X 97r.) drugi wentylator chłodnicy
7 - 110A doprowadzenie prądu do panela bezpieczników
8 - 150A (silniki benzynowe i diesla) lub 110A lub 175A (silniki benzynowe) alternator


Zajrzałem do swojej ukochanej Skodzinki i......
Przedostatni gruby kabelek ma peknieta balszke wiec jak rozumuje = bezpiecznik przepalonu
Ostatni gruby kabelek ma zalutowana blaszke na stale

Mam 6 grubych kabelkow + mala skrzynke dalej z prawej, wiec zakladam ze moje bezpieczniki zgodnie z tym opisem to....
5 - 50 A elektroniczne urzadzenie sterujące silnikiem i w silnikach benz. przekażnik pompy
paliwa
6 - 30A (do IX 97r.) 40A (od X 97r.) drugi wentylator chłodnicy

Moze dlatego pali mi sie helikopterek [patrz bezpiecznik 5]
Cos sie dzialo niedobrego z wentylatorem [patrz bezpiecznik 6]. Wczesniej nie dzialal, ale teraz po wymianie 2 wentylatorow - chodzi. Zatem chyba powinienm wymienic ten bezpiecznik /?/


Odkrecilem tez wlew oleju i poniuchalem... Wyraznie czuc beznzyne. Czy to ma zwiazek z tym przegrzewaniem sie silnika? Jezeli olej miesza mi sie z benzyna tzn ze cos sie niedobrego dzieje z zaworami?


06.04.2011, 21:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Ciężko jest to sprawdzić, szczególnie jeżeli to się zasklepiło gdzieś w bloku silnika.
Takie "Złote Rączki" jak opowiadasz to największa zaraza... zalutuje "kilogramem" cyny bezpiecznik i przy najbliższej okazji zamiast walnąć bezpiecznik za złotówke, pierdzielnie sterownik za 300zł...

_________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE


06.04.2011, 22:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2011, 07:54
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1, 1,4 16V Przegrzewa się silnik. Notorycznie!
Za wiele sie nie dowiedziałem, więc zostało mi dać się naciągać w warsztacie :)
Umówiłem się tutaj:

Ola-Car Company
Serwis AUDI, VW, SEAT, SKODA
Warszawa, Arkuszowa 147B


Ktoś zna/był/słyszał i może cos powiedzieć?


07.04.2011, 14:37
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL