Teraz jest 04.05.2024, 17:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.10.2009, 12:39
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: hatchback classic
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Witam
dziś rano podczas odpalania skody (1.4 MPI 44kW) obroty mi wskoczyly na ponad 6 tyś. (czerwone pole) po czym spadly i silnik zgasł (nie dodawalem gazu) 2 proba obroty znowu wysoko ale juz nie tak.
Wcześniej nie mialem takich problemow i sie lekko przeraziłem ze moze cos nie tak z silnikiem albo ze go uszkodze takie wysokie obroty to raczej nic dobrego.

Może mi ktoś doradzić co to może byc albo czy to normalne w takich warunkach na dworzu -20 stopni - zeszlej zimy nic takiego nie mialem i wcześniej tej zimy też nie??

proszę o pomoc.
pozdrawiam

_________________
LFC


22.02.2011, 11:09
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2010, 07:11
Lokalizacja: Łódź
Posty: 226
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Fabia II Combi FL
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
hmmm może przepustnica przymarzła i akurat tak się ustawiła

_________________
Profil poniżej 40 to nie opona to prezerwatywa chroniąca nasze dobro :]
Wheel-Whores.com


22.02.2011, 11:14
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Jeżeli sytuacja się powtórzy, to trzeba by obejrzeć przepustnicę i jej mechanizm, czy sprężyna nie uległa uszkodzeniu, lub odkształceniu, oraz czy potencjometr działa prawidłowo.

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


22.02.2011, 11:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07
Lokalizacja: Szczytno
Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Miałem podobnie przy wyjeździe z garażu lecz najpierw zaczął się dusić pewnie przylało, po wciśnięciu sprzęgła obroty poszybowały do 6tyś i się ustabilizowały. Myślę że to jednorazowy incydent.

_________________
Obrazek


24.02.2011, 19:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Już w dwóch warsztatach chcieli mi rozbierać auto, mianowicie , po nocy w momencie uruchamiania silnik wchodzi na 1,5-2,0 tyś obrotów i zaraz po starcie około 0,5 sekundy obroty spadają na 850-900. W ubiegłym tygodniu odpalałem rano przy -14 , obroty wskoczyły na chyba 2,5 tyś .
Auto przy odpalaniu nie kuleje, nie kopci , nie bierze oleju, nie ubywa płynu.
Ktoś podeśle jakiś pomysł lub linka?


02.03.2011, 13:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Podchodząc teoretycznie do tematu i traktując spalanie jako kontrolowany proces technologiczny, chyba trzeba wziąć pod uwagę następujące parametry:

Stan elektronicznego pedału gazu (czy ma luz i daje się lekko odciągnąć w kierunku odbijania - może sprężyna zmieniła swoją charakterystykę i jest częściowo wciśnięty)
Skład mieszanki i stan zaworu ERG - bloki wartości numerycznych i porównanie z instrukcjami serwisowymi dla danego typu silnika
Filtry czy nie są zanieczyszczone, lub zawilgocone.
Charakterystyki czujników - bloki wartości numerycznych i porównanie z instrukcjami serwisowymi dla danego typu silnika
(jeżeli są dostępne, w szczególności przepływomierza-czy nie zanieczyszczony lub uszkodzony, turbina i jej wydajność, sposób ułożenia łopatek też może mieć wpływ)
Sygnały sterujące sieci CAN-zespołu napędowego - bloki wartości numerycznych i porównanie z instrukcjami serwisowymi dla danego typu silnika
(czy sterownik silnika nie widzi przypadkiem włączonej klimy/ogrzewanych foteli/ptc w dieslach jak jest-nie warto przed uruchomieniem ustawiać pokrętła temperatury na max)
Obciążenie alternatora (Jak jest automat do włączania świateł mijania, to obroty mogą skakać. Podobnie jak jest uszkodzony panel klimatyzacji i wiatrak/wiatraki odrazu startują po uruchomieniu silnika.)
Jakość paliwa (czy czujnik spalania detonacyjnego nie wskazuje na jego nierównomierność)
Sprawdzić bloki wartości numerycznych sterownika centralnej elektryki, oraz w zalezności od wyposażenia, klimatyzacji, ABS, wspomagania.

Jak to nic nie da, to podmienić dla potrzeb testu licznik i sterownik silnika od samochodu z tego samego rocznika i tym samym typem silnika i sprawdzić, czy problem występuje. Można też sprubować z innego rocznika, aczkolwiek wówczas raczej nie będzie funkcjonować magistrala CAN-komfort, która też może wpływać na obroty silnika.

Pozdrawiam

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


02.03.2011, 18:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Do tego co kolega wyżej napisał dodał bym czujnik położenia pedału gazu, przepustnicy.

mb19 napisał(a):
podmienić dla potrzeb testu licznik i sterownik silnika od samochodu z tego samego rocznika i tym samym typem silnika i sprawdzić, czy problem występuje.


Przy takim podłączaniu to tylko i wyłącznie sterowniki z aut, do których już się nie przydadzą, ponieważ jak wyciągniesz od np. sąsiada tylko dla prób to te błędy mogą i jemu się zapisać w tkz. "Freeze Frame" to są zapisane parametry na stałe, które w przyszłości sterownik bierze pod uwagę i tego nie da się usunąć. Bynajmniej jest bardzo ciężko.

_________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE


03.03.2011, 15:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Czujnik położenia przepustnicy jak najbardziej, ale potencjometr pedału gazu już wymieniłem. Błędy sterowników silnika i zegarów łatwo jest usunąć i to nie tylko przez złącze diagnostyczne. Można jak ktoś wie gdzie szukać podpiąć się pod eeprom licznika (na pewno Fabia I), oraz pod jeden z procesorów w sterowniku silnika i zmienić wartości z 22,32 (lub podobne) na FF i rejestr usterek zostanie wykasowany. Prewencyjnie można też odczytać i zapisać VAG-tacho pamięć licznika sprawnego samochodu, oraz jednym z interface-ów diagnostycznych wsad sterownika silnika (nie jestem pewien ale chyba VAG-Can-Hex) i z powrotem przelać je po teście. Przy czym rzeczywiście nie polecam tego osobom, które stawiają pierwsze kroki w automatyce motoryzacyjnej.

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


04.03.2011, 18:47
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 309 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL