|
|
Teraz jest 04.05.2024, 17:23
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.10.2009, 12:39 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: hatchback classic
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Witam dziś rano podczas odpalania skody (1.4 MPI 44kW) obroty mi wskoczyly na ponad 6 tyś. (czerwone pole) po czym spadly i silnik zgasł (nie dodawalem gazu) 2 proba obroty znowu wysoko ale juz nie tak. Wcześniej nie mialem takich problemow i sie lekko przeraziłem ze moze cos nie tak z silnikiem albo ze go uszkodze takie wysokie obroty to raczej nic dobrego.
Może mi ktoś doradzić co to może byc albo czy to normalne w takich warunkach na dworzu -20 stopni - zeszlej zimy nic takiego nie mialem i wcześniej tej zimy też nie??
proszę o pomoc. pozdrawiam
_________________ LFC
|
22.02.2011, 11:09 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2010, 07:11 Lokalizacja: Łódź Posty: 226
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Fabia II Combi FL
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
hmmm może przepustnica przymarzła i akurat tak się ustawiła
_________________ Profil poniżej 40 to nie opona to prezerwatywa chroniąca nasze dobro :] Wheel-Whores.com
|
22.02.2011, 11:14 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06 Lokalizacja: pomorskie Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
|
Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Jeżeli sytuacja się powtórzy, to trzeba by obejrzeć przepustnicę i jej mechanizm, czy sprężyna nie uległa uszkodzeniu, lub odkształceniu, oraz czy potencjometr działa prawidłowo.
_________________ Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.
|
22.02.2011, 11:30 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07 Lokalizacja: Szczytno Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Miałem podobnie przy wyjeździe z garażu lecz najpierw zaczął się dusić pewnie przylało, po wciśnięciu sprzęgła obroty poszybowały do 6tyś i się ustabilizowały. Myślę że to jednorazowy incydent.
_________________
|
24.02.2011, 19:21 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Już w dwóch warsztatach chcieli mi rozbierać auto, mianowicie , po nocy w momencie uruchamiania silnik wchodzi na 1,5-2,0 tyś obrotów i zaraz po starcie około 0,5 sekundy obroty spadają na 850-900. W ubiegłym tygodniu odpalałem rano przy -14 , obroty wskoczyły na chyba 2,5 tyś . Auto przy odpalaniu nie kuleje, nie kopci , nie bierze oleju, nie ubywa płynu. Ktoś podeśle jakiś pomysł lub linka?
|
02.03.2011, 13:47 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06 Lokalizacja: pomorskie Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
|
Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Podchodząc teoretycznie do tematu i traktując spalanie jako kontrolowany proces technologiczny, chyba trzeba wziąć pod uwagę następujące parametry:
Stan elektronicznego pedału gazu (czy ma luz i daje się lekko odciągnąć w kierunku odbijania - może sprężyna zmieniła swoją charakterystykę i jest częściowo wciśnięty) Skład mieszanki i stan zaworu ERG - bloki wartości numerycznych i porównanie z instrukcjami serwisowymi dla danego typu silnika Filtry czy nie są zanieczyszczone, lub zawilgocone. Charakterystyki czujników - bloki wartości numerycznych i porównanie z instrukcjami serwisowymi dla danego typu silnika (jeżeli są dostępne, w szczególności przepływomierza-czy nie zanieczyszczony lub uszkodzony, turbina i jej wydajność, sposób ułożenia łopatek też może mieć wpływ) Sygnały sterujące sieci CAN-zespołu napędowego - bloki wartości numerycznych i porównanie z instrukcjami serwisowymi dla danego typu silnika (czy sterownik silnika nie widzi przypadkiem włączonej klimy/ogrzewanych foteli/ptc w dieslach jak jest-nie warto przed uruchomieniem ustawiać pokrętła temperatury na max) Obciążenie alternatora (Jak jest automat do włączania świateł mijania, to obroty mogą skakać. Podobnie jak jest uszkodzony panel klimatyzacji i wiatrak/wiatraki odrazu startują po uruchomieniu silnika.) Jakość paliwa (czy czujnik spalania detonacyjnego nie wskazuje na jego nierównomierność) Sprawdzić bloki wartości numerycznych sterownika centralnej elektryki, oraz w zalezności od wyposażenia, klimatyzacji, ABS, wspomagania.
Jak to nic nie da, to podmienić dla potrzeb testu licznik i sterownik silnika od samochodu z tego samego rocznika i tym samym typem silnika i sprawdzić, czy problem występuje. Można też sprubować z innego rocznika, aczkolwiek wówczas raczej nie będzie funkcjonować magistrala CAN-komfort, która też może wpływać na obroty silnika.
Pozdrawiam
_________________ Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.
|
02.03.2011, 18:03 |
|
|
Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41 Lokalizacja: Wrocław Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Do tego co kolega wyżej napisał dodał bym czujnik położenia pedału gazu, przepustnicy. mb19 napisał(a): podmienić dla potrzeb testu licznik i sterownik silnika od samochodu z tego samego rocznika i tym samym typem silnika i sprawdzić, czy problem występuje. Przy takim podłączaniu to tylko i wyłącznie sterowniki z aut, do których już się nie przydadzą, ponieważ jak wyciągniesz od np. sąsiada tylko dla prób to te błędy mogą i jemu się zapisać w tkz. "Freeze Frame" to są zapisane parametry na stałe, które w przyszłości sterownik bierze pod uwagę i tego nie da się usunąć. Bynajmniej jest bardzo ciężko.
_________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE
|
03.03.2011, 15:34 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06 Lokalizacja: pomorskie Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
|
Re: Brdzo wysokie obroty przy odpalaniu
Czujnik położenia przepustnicy jak najbardziej, ale potencjometr pedału gazu już wymieniłem. Błędy sterowników silnika i zegarów łatwo jest usunąć i to nie tylko przez złącze diagnostyczne. Można jak ktoś wie gdzie szukać podpiąć się pod eeprom licznika (na pewno Fabia I), oraz pod jeden z procesorów w sterowniku silnika i zmienić wartości z 22,32 (lub podobne) na FF i rejestr usterek zostanie wykasowany. Prewencyjnie można też odczytać i zapisać VAG-tacho pamięć licznika sprawnego samochodu, oraz jednym z interface-ów diagnostycznych wsad sterownika silnika (nie jestem pewien ale chyba VAG-Can-Hex) i z powrotem przelać je po teście. Przy czym rzeczywiście nie polecam tego osobom, które stawiają pierwsze kroki w automatyce motoryzacyjnej.
_________________ Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.
|
04.03.2011, 18:47 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 309 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|