|
|
Teraz jest 06.07.2024, 23:43
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
[F1] kontrolka temperatury
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1605
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
[F1] kontrolka temperatury
Koledzy, dziś po 2 dniach przestoju autka odpalam skodzinę, włączyłem nawiew (aby odmrozić szyby) i wyskoczyła mi kontrolka temperatury płynu chłodniczego. Jechałem dziś po mieście i wskazówka temperatury doszła do normalnych 90 stopni i się nie grzał silnik. Jakiś pomysł? czujka zamarzła? ktoś mi podpowiedział, że to przez to, że dałem nawiew od razu i przeszło zimne powietrze przez silnik.....
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
01.12.2010, 09:34 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
wyskoczyla ci kontrolka,bo czujnik w zbiorniku wyrownawczym ma zasniedziale elektrody(jest to prawie normalna przypadlosc fabek na mrozie). Sprobuj dolac ciut plynu chlodniczego i zobacz co dzieje sie rano,jesli to nie pomoze,to sprobuj wyczyscic elektrody w zbiorniczku,ale nie wiem czy dasz rade.Na pewno pomoze wymiana zbiorniczka wyrownawczego(niestety czujnik jest na stale zamontowany w zbiorniku) i nie ma mozliwosci wymiany samego czujnika,przeczysc rowniez wtyczke od czujnika
|
01.12.2010, 10:54 |
|
|
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1605
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
rozumiem, że raczej nie ma powodu do zmartwień, że autko za chwilę odmówi posłuszeństwa...
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
01.12.2010, 12:37 |
|
|
Dołączył(a): 27.11.2008, 23:26 Lokalizacja: RZE Posty: 56
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabiszon Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
ew kończy Ci się termostat . Ja ostatniej zimy żeby nagrzać do 90 stopni to musiałem 30 minut jechać żeby łaskawie się podniosła temperatura. A to, że silnik sie nie grzeje a kabina tak to kwestia obiegu. czyli termostat musiał się zaciąć albo po prostu się rozleciał i jest w danej pozycji cały czas.
_________________ Wyprzedzanie i lot na czołówkę z Tirem przy 60 konnym silniku bezcenne... EL PI DŻI POWAA !
Ostatnio edytowano 01.12.2010, 13:06 przez Szymas, łącznie edytowano 1 raz
|
01.12.2010, 13:04 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Ja mysle,ze jesli nie przeszkadzaja ci te 3 pikniecia z rana (oczywiscie kontrolujesz poziom plynu i nie jest go za malo) to jezdzij na wiosne bedzie git,pierwsze slysze,zeby objawem konczacego sie termostatu byl czujnik poziomu cieczy chlodzacej
|
01.12.2010, 13:04 |
|
|
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1605
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
wskazówka temperatury podniosła się normalnie biorąc pod uwagę, że temperatura wynosiła -16 i też nie poszła dalej niż powinna, a migało całą drogę. Zobaczymy jak sprawa będzie się miała jak będę wracał do domu.... może mu się odwidzi
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
01.12.2010, 13:48 |
|
|
Dołączył(a): 27.07.2010, 14:35 Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Samochód: Fabia I Kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
coolmobil napisał(a): wskazówka temperatury podniosła się normalnie biorąc pod uwagę, że temperatura wynosiła -16 i też nie poszła dalej niż powinna, a migało całą drogę. Zobaczymy jak sprawa będzie się miała jak będę wracał do domu.... może mu się odwidzi
Odwidzi mu się zawsze jak się płyn rozgrzeje. Jak już się wskazówka temperatury ruszy to wyłącz silnik i włącz ponownie (na przykład na światłach). Wtedy kontrolka nie zapali się ponownie. Podczas jazdy, sama z siebie nie zgaśnie.
Przyczyną jest gesty płyn chłodniczy. Gdzieś to było opisane na tym forum.
|
01.12.2010, 14:26 |
|
|
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1605
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
dokładnie taki miałem właśnie plan co do powrotu do domu. Zobaczymy co będzie jak odpalę autko, a tak czy inaczej zrobię mały restart gdzieś na mieście.
Dzięki [ Dodano: 2010-12-01, 19:25 ]no i jak odpaliłem autko po pracy już nie było tej kontrolki
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
01.12.2010, 15:07 |
|
|
Dołączył(a): 26.11.2010, 10:27 Lokalizacja: Marki Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
|
michalnap napisał(a): coolmobil napisał(a): wskazówka temperatury podniosła się normalnie biorąc pod uwagę, że temperatura wynosiła -16 i też nie poszła dalej niż powinna, a migało całą drogę. Zobaczymy jak sprawa będzie się miała jak będę wracał do domu.... może mu się odwidzi Odwidzi mu się zawsze jak się płyn rozgrzeje. Jak już się wskazówka temperatury ruszy to wyłącz silnik i włącz ponownie (na przykład na światłach). Wtedy kontrolka nie zapali się ponownie. Podczas jazdy, sama z siebie nie zgaśnie. Przyczyną jest gesty płyn chłodniczy. Gdzieś to było opisane na tym forum.
Mam to samo. Dopiero po nagrzaniu i "restarcie" kontrolka nie zapala się. Na początku przestraszyłem sie i zamiast zajrzeć do poziomu płynu chłodzącego kupiłem 5L płynu. Czy myślicie, że po wymianie płynu nie będzie sie już ta kontrolka pojawiała?
_________________ TDI od listopada 2010
|
15.12.2010, 12:02 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Nie wymieniaj plynu jesli stary jest dobry.Dolej tylko do maksimum lub ciut wyzej.Jeśli problem nie ustapi,czeka cie wymiana zbiorniczka wyrownawczego,bo przyczyna usterki jest czujnik znajdujacy sie w nim(niestety calosc ze zbiorniczkiem).Mozesz sprobowac wyjac zbiorniczek i poplukac go np. benzyna ekstrakcyjna,gdyz ma on zasniedziale elektrody czujnika,bardzo czesta przypadlosc fabek na mrozie,
|
15.12.2010, 12:17 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 20:33 Lokalizacja: Poznań Posty: 91
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: [F1] kontrolka temperatury
a ja mam p[ytanie-włacza mi sie czujnik temperatury i zlokalizowałem problem-wyjalem wtyczke w srodku mokro było<czemu?>czyzby poszedł zbiornik od srodka?wytarłem i wsadzilem wtyczke i było oki,ale next dzien sytuacja sie powtórzyła-rozumiem ze lepiej cały zbiorniczek juz wymienic bo pewnie rozszczelnił sie i bedzie puszczac? aha w kazdym zbiorniczku jest czujnik na stałe?> http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawc ... 15015.htmlhttp://allegro.pl/skoda-fabia-ibiza-zbi ... 30188.htmlhttp://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawc ... 72340.htmlrozumiem ze tu jest czujnik?
|
14.02.2011, 09:29 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Re: [F1] kontrolka temperatury
Nie ma sensu kupować używki jak nówka w ASO kosztuje 45 zł + korek 45 zł ale może być stary. Tak czujnik jest w środku, na stałe nie jest rozbieralny itp.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
14.02.2011, 16:11 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|