FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Czujnik otwarcia drzwi
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=128
Strona 1 z 1

Autor:  Mayek [ 18.02.2005, 21:04 ]
Tytuł:  Czujnik otwarcia drzwi

Czy ktoś już to przerabiał :?:
Padł mi a narazie niestać mnie by wydać na wymiane zamka 450 zł + robocizna.
Macie jakieś pomysły :?:

Autor:  Sliwek [ 01.04.2005, 11:04 ]
Tytuł: 

Witam
Myślę że 450 + robocizna za zamek w ASO to po prostu szkoda kasy.
U mnie padł jeden przełącznik w drzwiach kierowcy rok temu też tego nie robiłem (jakoś się przemęczyłem) ale jak padł drugi w drzwiach pasażera to się za to wziąłem.
W ASO powiedzieli, że trzeba wymienić zamki, ale pojechałem do mojego elektryka samochodowego "złota rączka" i powiedział że zamki są ok nawet jak padł przełącznik, tylko teraz robią przełączniki krańcowe łącznie z zamkami i jest to też "ból" wszystkich marek VW. Zaproponował założenie zwykłych "krańcówek" tak jak to było rozwiązywane dawniej na docisk zamykanych drzwi. Zgodziłem się całość kosztowała mnie 4,5 zł x 2 za dwa przełączniki i 30 zł robocizny. Chodzi super. :D Wszystkie funkcje aktywne (chodzi brzęczek świateł, oświetlenie wewnętrzne, elektryczna klapa bagażnika) tak jak to było przy oryginalnych przełącznikach w zamku.
Proponuję to samo rozwiązanie tym bardziej, że po wymianie zamków nie ma gwarancji że przełączniki nie padną choćby za miesiąc.

Pozdrawiam

PS
Ja zakupiłem sobie już na zapas krańcówki do pozostałych drzwi.
8)

Autor:  Mayek [ 02.04.2005, 09:27 ]
Tytuł: 

Sliwek napisał(a):
Witam
Myślę że 450 + robocizna za zamek w ASO to po prostu szkoda kasy.
U mnie padł jeden przełącznik w drzwiach kierowcy rok temu też tego nie robiłem (jakoś się przemęczyłem) ale jak padł drugi w drzwiach pasażera to się za to wziąłem.
W ASO powiedzieli, że trzeba wymienić zamki, ale pojechałem do mojego elektryka samochodowego "złota rączka" i powiedział że zamki są ok nawet jak padł przełącznik, tylko teraz robią przełączniki krańcowe łącznie z zamkami i jest to też "ból" wszystkich marek VW. Zaproponował założenie zwykłych "krańcówek" tak jak to było rozwiązywane dawniej na docisk zamykanych drzwi. Zgodziłem się całość kosztowała mnie 4,5 zł x 2 za dwa przełączniki i 30 zł robocizny. Chodzi super. :D Wszystkie funkcje aktywne (chodzi brzęczek świateł, oświetlenie wewnętrzne, elektryczna klapa bagażnika) tak jak to było przy oryginalnych przełącznikach w zamku.
Proponuję to samo rozwiązanie tym bardziej, że po wymianie zamków nie ma gwarancji że przełączniki nie padną choćby za miesiąc.

Pozdrawiam

PS
Ja zakupiłem sobie już na zapas krańcówki do pozostałych drzwi.
8)


W sumie to nie głupi pomysł, wystarczy znaleść w kostce które kable za to odpowiadają.
Ale jak krańcówki osadziłeś ??, bo w maluchu pamietam że były w dole przy progu i czy musiałeś coś w wiercić w blasze ??

Autor:  fabek [ 22.04.2005, 16:18 ]
Tytuł: 

Witam wszystkich kolegów
Podpinam się do tego tematu bo mam chyba podobny problem.
Nie działa mi sygnał informujacy o niewyłączonych światłach oraz nie świecą swiatła obrysowe drzwi. Sytuacja taka ma miejsce jezali drzwi od strony kierowcy są na "oścież" otwarte, jezeli drzwi przymknę, prawie przytrzasnę, wszystko jest OK. Wersja samochodu Comfort z centralnym zamkiem bez pilota.
W jaki sposób dostać się do tego przełącznika, czy to ustroistwo jest rozbieralne ?

Autor:  Mayek [ 22.04.2005, 20:35 ]
Tytuł: 

Wiem tylko tyle że jest on w mechaniźmie zamka od drzwi.
Czyli dostanie się do niego wiąże się z wyjęciem tapicerki i tej blachy co jest za nią .

Autor:  Sliwek [ 03.06.2005, 17:03 ]
Tytuł: 

Witam
Sorki MAYEK, że tak długo nie odpowiadałem.
Jeśli chodzi o twoje pytanka:
1. Krańcówki zostały osadzone na słupkach bezpośrednio pod zamkami,
2. Blacha niestety została naruszona, ale przed osadzenie krańcówek została odpowiednio zakonserwowana jakimś smarem czy czymś takim.

[ Dodano: 2005-06-09, 11:30 ]
Jeśli chodzi o oryginalne przełączniki są on zespolone z zamkami i nie ma możliwości wymiany samych przełączników (dlatego ASO wymienia całe zamki). Zanim zamontowałem swoje rozwiązanie z dodatkowymi krańcówkami elektryk rozbierał drzwi i dostał się do zamka, też chciałem wymontować te przełączniki i je wymienić, ale się nie udało :( poradziłem sobie jednak inaczej :eh: i chodzi bez zarzutu :D .

Autor:  MirekS [ 06.07.2005, 14:14 ]
Tytuł: 

Miałem problem z zamkiem tylnej klapy - wymienili mi zamek więc mogłem ekperymentować. Okazało się, że winny był plastikowy elemencik obracający się i dociskający styczniki. Nie chciał sie obracać ale po rozebraniu zamka (faktycznie zamek nie jest dostosowany do rozbierania - użyte są metalowe zaciski jednostronnie wcinajace się w plastik - ale Polak potrafi) powiększyłem otwór ośki i działa. Styczniki są zwyczajne ale oczywiście trzeba dobrać rozmiar. Podejrzewam że w przednich dzrwiach są podobne patenty. Tylko jak zostawić samochód bez zamka?

Autor:  korsarz29 [ 03.02.2006, 04:41 ]
Tytuł: 

mam ten sam problem. Proszę o rade , czy zamek jaki znalazłem na allegro rozwiąże problem[oczywiście jeśli jest sprawny]
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=83132169

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/