|
|
Teraz jest 27.04.2024, 00:03
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kontrolka przedniej przeciwmgły przy włączonych DRLach.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Kontrolka przedniej przeciwmgły przy włączonych DRLach.
W związku z tym, że wydziergałem już światła do jazdy dziennej, chciałbym dociągnąć sprawę go końca i podpiąć je pod wolną kontrolkę od przedniej przeciwmgły, oraz uruchomić automatyczne włączanie.
I teraz jak to sobie wyobrażam:
Ciągnę kabel z włącznika świateł (miejsca, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu i znika przy włączeniu mijania, ponoć jest tzw. TAGFAHRLICHT) i idę z kablem do budzika (T32a, pin 19, zdaje się). I teraz pytanie: czy mogę żywcem to puścić, czy muszę dać jakiś opornik pomiędzy, który zbije napięce z 12V na napięcie 2,3V (diodowe)?
I teraz druga sprawa. Czy z tego samego miejsca musze puścić kabel do przekaźnika świateł do jazdy dziennej?
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
17.01.2011, 02:22 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
A to licznik "sam" nie redukuje napiecia na wlasciwe dla diody?
A jakie te RL kupiłeś?
_________________ Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio edytowano 17.01.2011, 10:25 przez Pawko, łącznie edytowano 1 raz
|
17.01.2011, 09:46 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Cytuj: teraz pytanie: czy mogę żywcem to puścić, czy muszę dać jakiś opornik pomiędzy, który zbije napięce z 12V na napięcie 2,3V (diodowe)?
Oczywiście że trzeba dać rezystor- dioda która jest przystosowana na napięcie 2,3V nie wytrzyma 12v...
Napisz ile dioda pobiera prądu to obliczę jaki rezystor powinieneś dać..
|
17.01.2011, 10:04 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Żubr, dioda do ma pewnie coś około 2,3V. Policzyć, to ja też policzę. Ale nie ma rezystorów w budziku? :/
Pawko, są to WESEMY, żarówkowe na P21W. Zapraszam do mojego tematu.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
17.01.2011, 19:02 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Bezpieczniej i szybciej chyba będzie wstawić opornik, niż szukać, próbować czy w zegarze jest już rezystor...
|
17.01.2011, 19:53 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Tyż racja. A co się stanie, jak się niechcący opornik zdubluje?
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
17.01.2011, 23:55 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Dioda nie będzie świeciła, bo będzie za duży opór a co za tym idzie napięcie będzie za małe żeby dioda sie zapaliła.
Chcesz się wpiąć gdzieś w kostce? czy prosto pod diodę ?
|
18.01.2011, 16:06 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
MatCar17, może coś pomogę.
Wg. manuala:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3174
Do kontrolki w zagarach idzie 12V z włącznika swiateł. Więc myślę, że opornik jest w zegarach i możesz podłączyć swój kabelek i dioda będzie świecić.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
18.01.2011, 16:17 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
No tak na logikę: jeśli przy wymianie podświetlenia jak dawałem na biurku 12V i blat się świecił, i przez kilka sekund miałem choinkę, jak przy uruchomionym zapłonie, to raczej w budziku jest opornik. Bo z włącznika świateł na bank idzie ~12V, bo to wczoraj mierzyłem, jak robiłem podpięcie pod TFL. Teraz mam opcję taką, że zapalają się nie przy samym zapłonie, tylko 'oczko' wcześniej (wtedy, kiedy odpala się nawiew, ale zapłon jeszcze nie). No i gasną po zapaleniu pozycji. Wygodne rozwiązanie. Ale jak już parę dni jeżdżę, brakuje mi jakiejś kontrolki.
Moim zdaniem napięcie idzie bezpośrednio z włącznika 12V.
Koleś, właśnie ten manual mi sporo pomógł, i tam się puszcza bezpośrednio, więc chyba nie trzeba dawać dodatkowego opornika.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
18.01.2011, 21:52 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
MatCar17 napisał(a): właśnie ten manual mi sporo pomógł, i tam się puszcza bezpośrednio, więc chyba nie trzeba dawać dodatkowego opornika.
Tak zrób. Najwyżej przyślę Ci nową diodę.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
19.01.2011, 07:45 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Nie będzie takiej potrzeby.
Śmiga jak ta lala. Podpinamy pod budzik 12V z TFLa i świeci. Więcej szczegółów w moim temacie, co by śmietnika nie robić.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
19.01.2011, 13:08 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|