Teraz jest 27.04.2024, 00:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Kontrolka przedniej przeciwmgły przy włączonych DRLach. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Kontrolka przedniej przeciwmgły przy włączonych DRLach.
W związku z tym, że wydziergałem już światła do jazdy dziennej, chciałbym dociągnąć sprawę go końca i podpiąć je pod wolną kontrolkę od przedniej przeciwmgły, oraz uruchomić automatyczne włączanie.

I teraz jak to sobie wyobrażam:
Ciągnę kabel z włącznika świateł (miejsca, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu i znika przy włączeniu mijania, ponoć jest tzw. TAGFAHRLICHT) i idę z kablem do budzika (T32a, pin 19, zdaje się). I teraz pytanie: czy mogę żywcem to puścić, czy muszę dać jakiś opornik pomiędzy, który zbije napięce z 12V na napięcie 2,3V (diodowe)?
I teraz druga sprawa. Czy z tego samego miejsca musze puścić kabel do przekaźnika świateł do jazdy dziennej?

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


17.01.2011, 02:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
A to licznik "sam" nie redukuje napiecia na wlasciwe dla diody?
A jakie te RL kupiłeś?

_________________
Pozdrawiam
Paweł


Ostatnio edytowano 17.01.2011, 10:25 przez Pawko, łącznie edytowano 1 raz



17.01.2011, 09:46
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Cytuj:
teraz pytanie: czy mogę żywcem to puścić, czy muszę dać jakiś opornik pomiędzy, który zbije napięce z 12V na napięcie 2,3V (diodowe)?


Oczywiście że trzeba dać rezystor- dioda która jest przystosowana na napięcie 2,3V nie wytrzyma 12v...

Napisz ile dioda pobiera prądu to obliczę jaki rezystor powinieneś dać.. :browar:


17.01.2011, 10:04
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Żubr, dioda do ma pewnie coś około 2,3V. Policzyć, to ja też policzę. ;) Ale nie ma rezystorów w budziku? :/

Pawko, są to WESEMY, żarówkowe na P21W. Zapraszam do mojego tematu. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


17.01.2011, 19:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Bezpieczniej i szybciej chyba będzie wstawić opornik, niż szukać, próbować czy w zegarze jest już rezystor...


17.01.2011, 19:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Tyż racja. A co się stanie, jak się niechcący opornik zdubluje? :mrgreen:

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


17.01.2011, 23:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Dioda nie będzie świeciła, bo będzie za duży opór a co za tym idzie napięcie będzie za małe żeby dioda sie zapaliła.

Chcesz się wpiąć gdzieś w kostce? czy prosto pod diodę ?


18.01.2011, 16:06
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
MatCar17, może coś pomogę.

Wg. manuala:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3174

Do kontrolki w zagarach idzie 12V z włącznika swiateł. Więc myślę, że opornik jest w zegarach i możesz podłączyć swój kabelek i dioda będzie świecić.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


18.01.2011, 16:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
No tak na logikę: jeśli przy wymianie podświetlenia jak dawałem na biurku 12V i blat się świecił, i przez kilka sekund miałem choinkę, jak przy uruchomionym zapłonie, to raczej w budziku jest opornik. Bo z włącznika świateł na bank idzie ~12V, bo to wczoraj mierzyłem, jak robiłem podpięcie pod TFL. Teraz mam opcję taką, że zapalają się nie przy samym zapłonie, tylko 'oczko' wcześniej (wtedy, kiedy odpala się nawiew, ale zapłon jeszcze nie). No i gasną po zapaleniu pozycji. Wygodne rozwiązanie. Ale jak już parę dni jeżdżę, brakuje mi jakiejś kontrolki.

Moim zdaniem napięcie idzie bezpośrednio z włącznika 12V.
Koleś, właśnie ten manual mi sporo pomógł, i tam się puszcza bezpośrednio, więc chyba nie trzeba dawać dodatkowego opornika. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


18.01.2011, 21:52
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
MatCar17 napisał(a):
właśnie ten manual mi sporo pomógł, i tam się puszcza bezpośrednio, więc chyba nie trzeba dawać dodatkowego opornika.


Tak zrób. Najwyżej przyślę Ci nową diodę. :hysterical:

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


19.01.2011, 07:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Nie będzie takiej potrzeby. ;)

Śmiga jak ta lala. :D Podpinamy pod budzik 12V z TFLa i świeci. :) Więcej szczegółów w moim temacie, co by śmietnika nie robić.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


19.01.2011, 13:08
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 11 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL