Teraz jest 24.04.2024, 23:28



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
[F1] Jak podłączyć fabryczny sterownik centralnego zamka??? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 04.09.2009, 19:01
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: clasic +
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post [F1] Jak podłączyć fabryczny sterownik centralnego zamka???
Zakupiłem oryginalny zestaw BKA 400 001 do sterowania z pilota fabrycznym centralnym zamkiem w Fabii I.

Zestaw składa się z:
-Sterownika 6Y0 959 121
-Przekaźnika AEV 4231
-Wiązki kabli
-Piloty

Efekt.Jeden przycisk na pilocie otwiera i daje mrugnięcie kierunków a drugi zamyka 3x mrugnięcie kierunków.

Czytając posty o uniwersalnych sterownikach myślałem o wpięciu się w odpowiednią kostkę i po sprawie ale po otwarciu przesyłki siadłem na d.. krześle z wrażenia. Okazja zakupu wiązała się z brakiem schematu. Zwracam się z prośbą o wparcie mnie wskazówkami jak to uruchomić.

Wiązka.Z jednej strony kabli są wtyczki do wpięcia się w kostki zamka w słupku a druga strona to już dla mnie czarna magia.

Sterownik-żadna wtyczka z załączonej wiązce do niego nie pasuje

Przekaźnik-ma prawdopodobnie służyć za wyłączenie obwodu (sterowania zamkiem z pilota) po przekręceniu kluczyka tym samym w czasie jazdy.
Oznaczenia:
VAR-?
ANT-?
DO/DZ-?
31-masa
30-plus
15-plus po stacyjce

Tyle wiem czyli prawie nic. Pewnie pod kierownicą kolorystyka kabli i nietypowość kostek dałaby jakąś dedukcję ale auto musi być na chodzie i nie mogę pozwolić sobie na kilkudniowe kombinacje. Czy tym zestawem da się to podłączyć czy coś dokupić np. wtyczkę do sterownika? Może ktoś już to przerabiał bo każda rada jest bardzo cenna.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


16.01.2011, 17:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post 
Według mnie twój zestaw powinien działąć bez sterownika 6Y0 959 121. Ten symbol według Rosyjskich stron z fragmentami ETKI ma modół ultradzwiękowy. Ze zdjęć wspomnianego przez Ciebie typu zestawu z netu wynika, że nie ma w nim tego elementu. Przekaźnik AEV... jest prawdopodobnie jednocześnie odbiornikiem fal z pilotów (jeżeli są to piloty z zielonymi przyciskami). Zrób zdjęcie złącza modółu 6Y0 959 121, oraz jak masz możliwość wnętrza przekaźnika AEV.... od strony elementów i druku (kubek można zsunąć poluzowując dwoma płaskimi śrubokrętami zatrzaski od strony końcówek).
Co do wiązki to czego jestem na sto procent pewien:
1) Białe gniazdo w uchwyt gniazd słupka kierowcy a białą wtyczkę w usuniętą z ramki białą wtyczke fabrycznej wiązki - uzbrój się w cierpliwość i zapasową gumę osłonową od kabli drzwi kierowcy. Czeka Ciebie żmudne szarpanie za ramkę tej gumy, karkołomne odczepianie uchwytu gniazd i trudne wysuwanie go ze słupka.
2) Wtyczki wiązki zestawu w róźowym plastiku są do przekaźnika AEV. Brąz to zawsze masa, biały antena, czerwone to na ogół zasilanie, po schemacie na przekaźniku domyślisz się, "która jest która".
3) Reszta kabli to zasilanie kierunkowskazów, ktrórych wyjście znajdziesz w czarnym 16-stykowym złączu sterownika sieci pokładowej (grubsze kable ułożone inaczej we wtyczce niż pozostałe)

Pozostałe przewody, to pewnie zasilanie i masa całości, oraz opcjonalnie połączenie z tym modułem ale bez wspomnianych zdjęć nie mam pewności.
Pozdrawiam.


20.01.2011, 00:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.09.2009, 19:01
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: clasic +
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
mb19.Na wstępie chciałem raz jeszcze podziękować za wsparcie mnie Twoją wiedzą, która pozwoliła mi na dalsze praca nad podłączeniem w/w zestawu.

Masz rację z tego co się dowiedziałem moduł 6Y0 959 121 jest dla czujników ruchu i to dostałem raczej omyłkowo. Dzięki Twojemu odkryciu jest jeden problem mniej.

Zostaje sterownik AEV 4231(i to jest serce układu) do którego po założeniu różowych kostek mogę zobaczyć jaki kolor przewodu odpowiada któremu wyjściu rozpisanym na w/w sterowniku.

Foto na załączniku.
Oznaczenie na sterowniku--------kolor przewodu---------------------- funkcja
Kostka 1.
ANT ------------------------------- biały -----------------------------------antenka
DO/DZ--------------------------żółto-niebieski----------------zamykanie/otwieranie c.z.
Pin 15 -----------------------------czarny---------------------------??? Plus po stacyjce ???
Pin 31-----------------------------brązowy--------------------------------masa

Kostka 2.
VAR----------------------------------zielono-biały----------------??? Na kierunkowskazy???
Pin 30---------------------------------czerwono-niebieski--------??? +12 V ???

1.Czy układ muszę zabezpieczyć bezpiecznikiem?
2. Jak jeden przewód wpiąć pod kierunkowskazy by mrugały wszystkie z tego co wiem to podpina się pod przewód czarno - biały poz.nr 15 i czarno- zielony poz.nr.14 W czarno 16-o pinowym złączu modułu sterującego pod deską rozdzielczą?
3. .Większość wyprowadzeń na wiązce jest podwajana ( zakończona kostką i wtyczką) czy ma to jakieś znaczenie przy wpinaniu się w instalację?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


22.01.2011, 15:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post 
Twoje rozdwojone przewody prawdopodobnie są połączone wewnątrz wiązki (najlepiej sprawdź, czy tak jest). Jeżeli tak to sprawdź, czy końcówki rozgałęzionych przewodów pasują do siebie jak wtyczka do gniazdka. Jeżeli również tak to wiązka i kostki służą jako rozgałęźnik podłączenia pod oryginalne piny (konektorki), które trzeba wyciagnąć z kostek sterownika sieci pokładowej, względnie innych miejsc, gdzie są o takim samym kształcie i gdzie są odpowiednie sygnały.
Ja na Twoim miejscu zrobił bym tak:
1) Brązowy, jeżeli jest tak samo gruby, jak kabel silnika przedniej szyby (zakładam że masz) podłączył bym w miejsce brązowego kabla w czarnym gnieździe słupka kierowcy, usuwając przedtem pin oryginalnie tam włożony. Ten wyjęty wsunął bym w pusty wtyk pasujący do gniazda brązowego. Jak przewód dokładanej wiązki jest cieńszy niż ten od silnika, to nie ryzykował bym i obciął przewód z wolnym pinem od miejsca rozgałęzienia w wiązce zdalnego sterowania, włóżył bym go do pustego wtyku pasującego do wspomnianej wiązki a na obciętym końcu zaciśnął ucho które przykręcił bym do blachy nadwozia np.: do belki pod deską rozdzielczą.
2) Biały podpioł bym luzem gdziekolwiek, najlepiej opaskami do czegoś z tworzywa.
3) Czarny włączył bym w beżowy wtyk bordnetz w miejsce oryginalnego (pin nr. 12 czarny przewód) a pin wyciagnięty tak jak wcześniej wsunął bym do odpowiedniej pustej końcówki.
4) Czerwono-niebieski tak jak punkt wyżej tylko pod pin nr. 5 (czerwony przewód) - to zasilanie bordnetz przez bezpiecznik 5A w pokrywie akumulatora.
5) Nie jestem pewien, co do zielono-białego przewodu. Trzeba sprawdzić po podłączeniu czterech wcześniej opisanych, czy po uruchomieniu całości i zamknięciu pilotem na nim pokaże się +12V względem masy, czy masa względem +12V. Jak to pierwsze to podpioł bym dwie diody minusem do przewodów kierunkowskazów (dokładnie do tych co w twoim poście) i podłączył je obie z dodatkowym przekaźnikiem sterowanym zielono-białym. Jak to drugie to przewód ten podmieniłbym pod sterowaniem świateł awaryjnych w czarnym 6 stykowym wtyku bordnetz - pin nr.6 (przewód biało-zielony). VAR raczej oznacza po czesku varovne, czyli ostrzegawcze, a grubość czerwono-niebieskiego przewodu zasilającego jest raczej za mała na zasilanie obydwu gałęzi kierunkowskazów, ale to trzeba sprawdzić

Odnośnie wyjmowania pinów z wtyczek, będziesz potrzebował dwóch płaskich i wytrzymałych blaszek o szerokości 1mm, żeby ścinąć sprężynki je klinujące we wtyczkach. Jesli chodzi o czarne gniazdo drzwi to trzeba przedtem zsunąć różową zawleczkę. Jeśli chodzi o wtyki bordnetz to tylko lekko wysunąć różowe zawleczki, ale nie za mocno bo połamie sie zawleczka lub piny we wtyczce.

Pozdrawiam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano 24.01.2011, 21:07 przez mb19, łącznie edytowano 2 razy



22.01.2011, 22:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.09.2009, 19:01
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: clasic +
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Zgadza się.Znowu trafne spostrzeżenia z Twojej strony. Podwojone wyjścia rozgałęziają coś na liter Y się a wtyki pasują do siebie jak "wtyczka do gniazdka". Jak tylko temperatura będzie na plus zabiorę się podłączenie według Twojej rozpiski i mam nadzieje, że nic w praniu problematycznego nie wyniknie.Dam znać jak dojdę do podpięcia kierunkowskazów z informacją co się pokazuję na wyjściu.


24.01.2011, 19:25
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 5 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 313 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL