|
|
|
|
Teraz jest 22.05.2024, 10:51
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37 Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-) Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
Spalanie a pogoda
Witam! Zaobserwowałem , że autko pali mniej jeśli jest po deszczu i jest chłodno ponadto czuje "więcej mocy" niz w dzień upalny - gdy jest duszno. Czy ktoś podziela moje obserwacje?
_________________ life is brutal...
|
02.06.2007, 14:43 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Im zimniejsze (w pewnych granicach) powietrze na dolocie, tym większy w nim ładunek (ilość) tlenu a tym samym lepsze spalanie. Jeżeli do tego powietrze jest wilgotniejsze, to wtedy ilość tlenu jest jeszcze większa (z cząsteczek wody).
Przykłady:
1. Po co wymyślono intercoolery w autach ?
2. Kiedy Ci się lepiej oddycha - jak jest 15 st.C czy 35 st.C ?
|
02.06.2007, 18:06 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
|
Re: Spalanie a pogoda
krisu007 napisał(a): Witam! Zaobserwowałem , że autko pali mniej jeśli jest po deszczu i jest chłodno ponadto czuje "więcej mocy" niz w dzień upalny - gdy jest duszno. Czy ktoś podziela moje obserwacje?
Zgadzam się To normalne.
|
02.06.2007, 18:25 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
2New napisał(a): Im zimniejsze (w pewnych granicach) powietrze na dolocie, tym większy w nim ładunek (ilość) tlenu a tym samym lepsze spalanie. Jeżeli do tego powietrze jest wilgotniejsze, to wtedy ilość tlenu jest jeszcze większa (z cząsteczek wody).
Przykłady: 1. Po co wymyślono intercoolery w autach ? 2. Kiedy Ci się lepiej oddycha - jak jest 15 st.C czy 35 st.C ?
Robert dobrze pisze Zgadzam się z nim bezapelacyjnie, polać mu
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
02.06.2007, 22:02 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
nio pewnie że to prawda
od dawna to zauważyłem
pozdro
|
07.06.2007, 10:24 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: Spalanie a pogoda
krisu007 napisał(a): Witam! Zaobserwowałem , że autko pali mniej jeśli jest po deszczu i jest chłodno ponadto czuje "więcej mocy" niz w dzień upalny - gdy jest duszno. Czy ktoś podziela moje obserwacje?
jasne że tak jest...przy niższych temperaturach jest w powietrzu więcej tlenu dzieki czemu i silinik dostaje więcej mocy
|
07.06.2007, 11:03 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
|
Przez jakiś czas prowadziłem testy na pewnym odcinku drogi. Wyjeżdżałem na prostą i gaz do podłogi. W upalne dni auto rozpędzało się na tym kawałku do nieco ponad 120km/h. Najlepiej było przy ciepłym silniku w nocy po lekkim deszczu - temperatura powietrza około 17 stopni - w tych warunkach auto osiągało prędkość już 140km/h
|
27.01.2008, 00:04 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Jak sama nazwa wskazuje klasyczny slinik inaczej nazywamy silnikiem atmosferycznym. Kiedyś czytałem instrukcję do fiata z przed chyba 30 lat i była tam cała procedura opisana jak regulowaćgaźnik w stosunku do szerokości georraficznej na jakiej sięporuszamy, temp. otoczenia, wilgotności itp. Teraz dba o to CPU
W dizlach, turbo dizlach i turbo bęzynie to jest prawie bez różnicy
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
28.01.2008, 19:33 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 299 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|