Teraz jest 22.05.2024, 10:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Spalanie a pogoda 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post Spalanie a pogoda
Witam! Zaobserwowałem , że autko pali mniej jeśli jest po deszczu i jest chłodno ponadto czuje "więcej mocy" niz w dzień upalny - gdy jest duszno. Czy ktoś podziela moje obserwacje?

_________________
life is brutal...


02.06.2007, 14:43
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Im zimniejsze (w pewnych granicach) powietrze na dolocie, tym większy w nim ładunek (ilość) tlenu a tym samym lepsze spalanie. Jeżeli do tego powietrze jest wilgotniejsze, to wtedy ilość tlenu jest jeszcze większa (z cząsteczek wody).

Przykłady:
1. Po co wymyślono intercoolery w autach ?
2. Kiedy Ci się lepiej oddycha - jak jest 15 st.C czy 35 st.C ?


02.06.2007, 18:06

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post Re: Spalanie a pogoda
krisu007 napisał(a):
Witam! Zaobserwowałem , że autko pali mniej jeśli jest po deszczu i jest chłodno ponadto czuje "więcej mocy" niz w dzień upalny - gdy jest duszno. Czy ktoś podziela moje obserwacje?


Zgadzam się :) To normalne.


02.06.2007, 18:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
2New napisał(a):
Im zimniejsze (w pewnych granicach) powietrze na dolocie, tym większy w nim ładunek (ilość) tlenu a tym samym lepsze spalanie. Jeżeli do tego powietrze jest wilgotniejsze, to wtedy ilość tlenu jest jeszcze większa (z cząsteczek wody).

Przykłady:
1. Po co wymyślono intercoolery w autach ?
2. Kiedy Ci się lepiej oddycha - jak jest 15 st.C czy 35 st.C ?


Robert dobrze pisze ;) Zgadzam się z nim bezapelacyjnie, polać mu :browar:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


02.06.2007, 22:02
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
nio pewnie że to prawda
od dawna to zauważyłem
pozdro :crazy:


07.06.2007, 10:24

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: Spalanie a pogoda
krisu007 napisał(a):
Witam! Zaobserwowałem , że autko pali mniej jeśli jest po deszczu i jest chłodno ponadto czuje "więcej mocy" niz w dzień upalny - gdy jest duszno. Czy ktoś podziela moje obserwacje?


jasne że tak jest...przy niższych temperaturach jest w powietrzu więcej tlenu dzieki czemu i silinik dostaje więcej mocy :blowup:


07.06.2007, 11:03

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
Przez jakiś czas prowadziłem testy na pewnym odcinku drogi. Wyjeżdżałem na prostą i gaz do podłogi. W upalne dni auto rozpędzało się na tym kawałku do nieco ponad 120km/h. Najlepiej było przy ciepłym silniku w nocy po lekkim deszczu - temperatura powietrza około 17 stopni - w tych warunkach auto osiągało prędkość już 140km/h :crazy:


27.01.2008, 00:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Jak sama nazwa wskazuje klasyczny slinik inaczej nazywamy silnikiem atmosferycznym. Kiedyś czytałem instrukcję do fiata z przed chyba 30 lat i była tam cała procedura opisana jak regulowaćgaźnik w stosunku do szerokości georraficznej na jakiej sięporuszamy, temp. otoczenia, wilgotności itp. Teraz dba o to CPU ;)
W dizlach, turbo dizlach i turbo bęzynie to jest prawie bez różnicy ;)

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


28.01.2008, 19:33
Zobacz profil GG Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 299 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL