Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 21.09.2009, 15:18 Lokalizacja: Marklowice Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: FABIA RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
[F1] Nadmuch ciepłego powietrza
Od pewnego czasu mam problem z nadmuchem ciepłego powietrza w samochodzie. W aucie niema klimatyzacji. Cały czas leci zimne powietrze. Po bardzo długiej jeździe jest "trochę" ciepłego, ale trzeba ustawić na 1-2 bo wytrzyma to około 5 minut, natomiast na 3-4 po około minucie mamy zimne powietrze. Na desce wyświetla mi się ikonka "Elektryczne sterowanie silnika", która nie gaśnie.
|
26.12.2010, 11:46 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Jak wskaźnik temp. się zachowuje? stoi równo w pionie ?
Wygląda to na walnięty termostat, chłodzenie chodzi cały czas na dużym obiegu, przez co silnik jest cały czas niedogrzany..
|
26.12.2010, 12:48 |
|
|
Dołączył(a): 21.09.2009, 15:18 Lokalizacja: Marklowice Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: FABIA RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Czujnik ani drga. Ciągle leży.
|
26.12.2010, 12:56 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
W takim układzie na 100 % termostat.
_________________ GrzegorzT
|
26.12.2010, 13:20 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2010, 15:42 Lokalizacja: Świętochłowice Posty: 181
Podziękował: 3
Pomógł: 9
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia 1.4 MPI Comfort Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
To pewnie termostat. Trzy dni temu wymieniłem u siebie, bo w starym pękły trzymające go łapki. Efekt był taki, że auto nagrzewało się po przejechaniu 25-35 km. Polecam zamiennik który jest wykonany z metalu, a nie plastiku który pęka.
|
26.12.2010, 13:27 |
|
|
Dołączył(a): 21.09.2009, 15:18 Lokalizacja: Marklowice Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: FABIA RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Ile taki kosztuje? Da radę go samemu wymienić? Polecacie konkretny model?
|
26.12.2010, 13:46 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
szymon189 napisał(a): Ile taki kosztuje? Da radę go samemu wymienić? Polecacie konkretny model?
polecam polski za 37 zl jest solidny i nie narzekaja ludzie , ori to koszt około 70 zł.. co do wymiany: spuszczasz płyn> zdejmujesz przewody> odkręcasz stary >wsadzasz nowy > zakładasz przewody > wlewasz plyn > odpowietrzasz czujnikiem temperatury > odpalasz auto zeby się nagrzało ( wskazówka na połowe) potem sprawdzasz czy płynu jest ile trzeba i po balu
|
26.12.2010, 23:23 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Chyba całego płynu nie trzeba spuszczać? Jak kiedyś wymieniałem to chyba wogóle nie spuszczałem. Co wyciekło to potem dolałem i nie było tego wiele. Ważna jest też uszczelka pod nowy termostat.
Znalazłem temat, w którym też obyło się bez spuszczania płynu.:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... termostatu
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
26.12.2010, 23:52 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2010, 15:42 Lokalizacja: Świętochłowice Posty: 181
Podziękował: 3
Pomógł: 9
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia 1.4 MPI Comfort Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Ja nie spuszczałem płynu. To co wyciekało z przewodów "łapałem" do pojemnika a później z powrotem wlałem do auta. Niezapominajmy jednak, że zawsze coś nam wycieknie na ziemie, więc trzeba mieć w zapasie płyn na dolewke.
|
27.12.2010, 09:55 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Po3ta napisał(a): Ja nie spuszczałem płynu. To co wyciekało z przewodów "łapałem" do pojemnika a później z powrotem wlałem do auta. Niezapominajmy jednak, że zawsze coś nam wycieknie na ziemie, więc trzeba mieć w zapasie płyn na dolewke. wiec dlatego zamiast lapac płyn z podłogi czy zalewać autko zlałem płyn do pojemnika( zajmuje to 5 minut) - po zmianie termostatu wlałem z powrotem, odpowietrzyłem i git kto jak woli metody sa rożne ja nie jestem hardcorem
|
27.12.2010, 19:48 |
|
|
Dołączył(a): 21.09.2009, 15:18 Lokalizacja: Marklowice Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: FABIA RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Ja tylko zastanawiam się czy to jest ten termostat? Ale wygląda na to, że tak. Bo większość osób tak uważa.
|
27.12.2010, 22:40 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
szymon189 napisał(a): Ja tylko zastanawiam się czy to jest ten termostat? Ale wygląda na to, że tak. Bo większość osób tak uważa.
wyciągnij czujnik temperatury . weź śrubokręt i sprawdź delikatnie czy ta sprężynka się trzyma ( w moim przypadku latała po całej obudowie wiec byłem pewien że ten uchwyt plastikowy puścił )
PS. widze że masz identyko autko jak moje chodzi mi o silnik AZF i wyposażenie RUN jeszcze powiedz że masz z 2003 roku to będą bliźniaczki
|
28.12.2010, 20:21 |
|
|
Dołączył(a): 21.09.2009, 15:18 Lokalizacja: Marklowice Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: FABIA RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Czujnik był wyciągnięty i sprężyna się trzyma (chodzi tylko przód tył). Więc to odpada.
PS. Tak jest to rocznik 2003
|
28.12.2010, 20:39 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
szymon189 napisał(a): Czujnik był wyciągnięty i sprężyna się trzyma (chodzi tylko przód tył). Więc to odpada. PS. Tak jest to rocznik 2003
to moze tylko czujnik wymien.. no ale skoro mówisz że Ci sie nie grzeje autko i potem szybko chłodzi to termostat na 100% .. u mnie bło to samo teraz: odpalam > jade i po 5 min mam ciepło jak w raju nie zależnie ile stopni na minusie ) no i dodam jeszcze że po wymianie zauważyłem mniejsze zużycie paliwa.. tak jak mi znajomy tłumaczył silnik był ciągle nie dogrzany i chajcowal non stop
|
28.12.2010, 22:56 |
|
|
Dołączył(a): 21.09.2009, 15:18 Lokalizacja: Marklowice Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: FABIA RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Wymieniłem i była puszczona jedna strona sprężyny (uchwyt pęknięty). Już się bałem, że nadal coś nie tak, ale po około godzinie od wymiany wszystko jest już ok:) Pewnie wszystko musiało się jeszcze odpowietrzyć Wielkie dzięki
|
30.12.2010, 12:24 |
|
|