FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] kontrolka temperatury
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=12401
Strona 1 z 1

Autor:  coolmobil [ 01.12.2010, 09:34 ]
Tytuł:  [F1] kontrolka temperatury

Koledzy, dziś po 2 dniach przestoju autka odpalam skodzinę, włączyłem nawiew (aby odmrozić szyby) i wyskoczyła mi kontrolka temperatury płynu chłodniczego. Jechałem dziś po mieście i wskazówka temperatury doszła do normalnych 90 stopni i się nie grzał silnik. Jakiś pomysł? czujka zamarzła? ktoś mi podpowiedział, że to przez to, że dałem nawiew od razu i przeszło zimne powietrze przez silnik.....

Będę wdzięczny za jakieś wskazówki

Autor:  zadariusz1 [ 01.12.2010, 10:54 ]
Tytuł: 

wyskoczyla ci kontrolka,bo czujnik w zbiorniku wyrownawczym ma zasniedziale elektrody(jest to prawie normalna przypadlosc fabek na mrozie). Sprobuj dolac ciut plynu chlodniczego i zobacz co dzieje sie rano,jesli to nie pomoze,to sprobuj wyczyscic elektrody w zbiorniczku,ale nie wiem czy dasz rade.Na pewno pomoze wymiana zbiorniczka wyrownawczego(niestety czujnik jest na stale zamontowany w zbiorniku) i nie ma mozliwosci wymiany samego czujnika,przeczysc rowniez wtyczke od czujnika

Autor:  coolmobil [ 01.12.2010, 12:37 ]
Tytuł: 

rozumiem, że raczej nie ma powodu do zmartwień, że autko za chwilę odmówi posłuszeństwa...

Autor:  Szymas [ 01.12.2010, 13:04 ]
Tytuł: 

ew kończy Ci się termostat ;). Ja ostatniej zimy żeby nagrzać do 90 stopni to musiałem 30 minut jechać żeby łaskawie się podniosła temperatura. A to, że silnik sie nie grzeje a kabina tak to kwestia obiegu. czyli termostat musiał się zaciąć albo po prostu się rozleciał i jest w danej pozycji cały czas.

Autor:  zadariusz1 [ 01.12.2010, 13:04 ]
Tytuł: 

Ja mysle,ze jesli nie przeszkadzaja ci te 3 pikniecia z rana (oczywiscie kontrolujesz poziom plynu i nie jest go za malo) to jezdzij na wiosne bedzie git,pierwsze slysze,zeby objawem konczacego sie termostatu byl czujnik poziomu cieczy chlodzacej

Autor:  coolmobil [ 01.12.2010, 13:48 ]
Tytuł: 

wskazówka temperatury podniosła się normalnie biorąc pod uwagę, że temperatura wynosiła -16 :) i też nie poszła dalej niż powinna, a migało całą drogę. Zobaczymy jak sprawa będzie się miała jak będę wracał do domu.... może mu się odwidzi :)

Autor:  michalnap [ 01.12.2010, 14:26 ]
Tytuł: 

coolmobil napisał(a):
wskazówka temperatury podniosła się normalnie biorąc pod uwagę, że temperatura wynosiła -16 :) i też nie poszła dalej niż powinna, a migało całą drogę. Zobaczymy jak sprawa będzie się miała jak będę wracał do domu.... może mu się odwidzi :)


Odwidzi mu się zawsze jak się płyn rozgrzeje. Jak już się wskazówka temperatury ruszy to wyłącz silnik i włącz ponownie (na przykład na światłach). Wtedy kontrolka nie zapali się ponownie. Podczas jazdy, sama z siebie nie zgaśnie.

Przyczyną jest gesty płyn chłodniczy. Gdzieś to było opisane na tym forum.

Autor:  coolmobil [ 01.12.2010, 15:07 ]
Tytuł: 

dokładnie taki miałem właśnie plan co do powrotu do domu. Zobaczymy co będzie jak odpalę autko, a tak czy inaczej zrobię mały restart gdzieś na mieście.
Dzięki :browar:

[ Dodano: 2010-12-01, 19:25 ]
no i jak odpaliłem autko po pracy już nie było tej kontrolki :)

Autor:  Makr333 [ 15.12.2010, 12:02 ]
Tytuł: 

michalnap napisał(a):
coolmobil napisał(a):
wskazówka temperatury podniosła się normalnie biorąc pod uwagę, że temperatura wynosiła -16 :) i też nie poszła dalej niż powinna, a migało całą drogę. Zobaczymy jak sprawa będzie się miała jak będę wracał do domu.... może mu się odwidzi :)


Odwidzi mu się zawsze jak się płyn rozgrzeje. Jak już się wskazówka temperatury ruszy to wyłącz silnik i włącz ponownie (na przykład na światłach). Wtedy kontrolka nie zapali się ponownie. Podczas jazdy, sama z siebie nie zgaśnie.

Przyczyną jest gesty płyn chłodniczy. Gdzieś to było opisane na tym forum.



Mam to samo. Dopiero po nagrzaniu i "restarcie" kontrolka nie zapala się. Na początku przestraszyłem sie i zamiast zajrzeć do poziomu płynu chłodzącego kupiłem 5L płynu. Czy myślicie, że po wymianie płynu nie będzie sie już ta kontrolka pojawiała?

Autor:  zadariusz1 [ 15.12.2010, 12:17 ]
Tytuł: 

Nie wymieniaj plynu jesli stary jest dobry.Dolej tylko do maksimum lub ciut wyzej.Jeśli problem nie ustapi,czeka cie wymiana zbiorniczka wyrownawczego,bo przyczyna usterki jest czujnik znajdujacy sie w nim(niestety calosc ze zbiorniczkiem).Mozesz sprobowac wyjac zbiorniczek i poplukac go np. benzyna ekstrakcyjna,gdyz ma on zasniedziale elektrody czujnika,bardzo czesta przypadlosc fabek na mrozie,

Autor:  pablo_duch [ 14.02.2011, 09:29 ]
Tytuł:  Re: [F1] kontrolka temperatury

a ja mam p[ytanie-włacza mi sie czujnik temperatury i zlokalizowałem problem-wyjalem wtyczke w srodku mokro było<czemu?>czyzby poszedł zbiornik od srodka?wytarłem i wsadzilem wtyczke i było oki,ale next dzien sytuacja sie powtórzyła-rozumiem ze lepiej cały zbiorniczek juz wymienic bo pewnie rozszczelnił sie i bedzie puszczac?

aha w kazdym zbiorniczku jest czujnik na stałe?>

http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawc ... 15015.html

http://allegro.pl/skoda-fabia-ibiza-zbi ... 30188.html

http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawc ... 72340.html

rozumiem ze tu jest czujnik?

Autor:  Allen [ 14.02.2011, 16:11 ]
Tytuł:  Re: [F1] kontrolka temperatury

Nie ma sensu kupować używki jak nówka w ASO kosztuje 45 zł + korek 45 zł ale może być stary.
Tak czujnik jest w środku, na stałe nie jest rozbieralny itp.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/