Teraz jest 25.04.2024, 07:19



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Problem z hamulem ręcznym. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 01.05.2010, 20:15
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post [F1] Problem z hamulem ręcznym.
Witam, mam następujący problem. Od pewnego czasu mam bardzo słaby hamulec ręczny. Podciągam go maksymalnie do góry, a i tak nie trzyma zbyt dobrze. Po dostaniu się do regulacji ręcznego moim oczom ukazał się taki widok (rysunek poglądowy :D ):

Obrazek

Jak widać prawa linka jest wydłużona, a co za tym idzie uchwyt jest przekrzywiony i ani prawe ani lewe koło nie trzyma dobrze.

A w dodatku w miejscu gdzie linka wchodzi do tylnego prawego koła jest ona jakby luźna (można ją delikatnie wpychać i wyciągać.

Mam następujące pytania:
1. Miał ktoś podobny problem? Czy wystarczy wymiana linki? Polecacie jakieś konkretne?
2. Czy wymienię samodzielnie linkę przy pomocy zwykłego podnośnika?


23.11.2010, 13:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Ja mam tak ustawione linki,gdy wymienilem tylko z oszczednosci wlasnie prawa linke,ale u mnie reczny trzyma mocno w najblizszym czasie wymienie rowniez lewa. Wydaje mi sie ze mozesz miec zerwana prawa linke, ale bez zdjecia bebnow sie nie dowiesz co boli twoj reczny.Wymiana jest prosta,nawet nie musisz sciagac szczek hamulcowych,ale bez kanalu jest troche ciezko, bo musisz ja wyjac pod spodem z tunelu.W dziale we wlasnym zakresie kolega kross dal dobrego manuala jak to zrobic. Ja kupilem zwykla linke w sklepie z czesciami do skody i poki co wszystko ok


23.11.2010, 17:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Bardzo ładny rys.
Wynika z niego - zerwana prawa linka

_________________
sterowiec40


23.11.2010, 18:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24
Lokalizacja: Kamionka
Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
podepne się pod temat.. mam podobna sytuacje tylko że prawa jest nieco dalej od lewej ale trzymają obydwa koła jak żyletki .. jest możliwość od strony bębnów podregulować je żebym widział ze jest wszystko jak należy ??


23.11.2010, 20:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Od strony bebnow nie ma mozliwosci podregulowania,a szkoda bo nawet maluch mial regulacje na kazde kolo osobno


24.11.2010, 07:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.01.2007, 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2000
Województwo: pomorskie
Post 
Miałem to ostatnio :)
Winny jest przerdzewiały i pęknięty pancerz linki.
Jest to standardowe problematyczne miejsce w Fabii.

Jak spojrzysz kolo tylnego koła to linka jest podtrzymywana prze takie ucho z drutu.
Tam zobaczysz zapewne takie wybrzuszenie na pancerzu.
A geneza tego jest prosta :)
Następuje tam tarcie tego podtrzymującego drutu i osłony plastikowej pancerza.
Osłona plastikowa pancerza się przeciera a potem woda i sól robią swoje.
Po wielu latach albo pęka pancerz albo linka blokuje się w pancerzu albo jedno i drugie na raz :)

Niestety trzeba wymienić obie linki.

_________________
To już 14 lat i 215kkm z niebieską Fabią :)


24.11.2010, 11:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.11.2010, 12:27
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia sedan mint
Województwo: mazowieckie
Post 
Koledzy. Mam pytanko. Czy żeby wyregulować hamulec to trzeba zdjąć kanał środkowy czy tylko tą popielniczkę wyjąć??


24.11.2010, 12:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Ja wyjmowalem tylko popielniczke, kluczyk 10 plaska do raczki i malymi obrocikami wyregulujesz


24.11.2010, 13:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24
Lokalizacja: Kamionka
Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
ehh że tak powiem powinna byc jeszcze regulacja od strony bębnów no ale nic jakos sie po męczę z tym krzywym ułożeniem ułożeniem :crazy:


24.11.2010, 23:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.05.2013, 11:32
Posty: 177
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Problem z hamulem ręcznym.
Panowie mam taki mały problem, ściągnąłem bębny m.in w celu sprawdzenia grubości okładzin. Nic nie ruszałem poza przedmuchaniem sprężonym powietrzem, żeby pozbyć się pyłu i po założeniu ich z powrotem mam wrażenie,że ręczny nie dość że się delikatnie pogorszył to i wyżej bierze. Ma ktoś pomysł dlaczego tak się stało. Podkreślam nic poza sprężonym powietrzem nawet nie dotykałem.


26.02.2014, 18:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Problem z hamulem ręcznym.
Usunąłęś pył, a pewnie coś między okładzinami a bębnem zawsze było, ale to mały wpływ, na pewno by zdjąć bęben podnosiłeś klin autoregulatora, a nie luzowałeś linki, teraz klin siadł słabiej(mniej głęboko) i ręczny jest wyższy, poluzuj linkę zrób rundę gdzie pohamujesz mocno, albo podreptaj w miejscu na odpalonym coby dzialało serwo i znów podciągnij linkę, bedzie lepiej niz przed czyszczeniem. A po poluzowaniu linki przez otwór po śrubie mozesz śrubokrętem cofnać w tył ramię ręcznego jak bedziesz we dwójkę, to niech ktoś naciśnie hamulec a ty śrubokrętem. rysikiem pociągnij klin w dół przez wyżej wymieniony otwór


26.02.2014, 23:10
Zobacz profil GG Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Problem z hamulem ręcznym.
ja mam nowe szczęki i też mam lekko pod skosem linki. Prawe też słabiej hamuje. Może faktycznie linki się naciągają lub pancerze gdzieś. Poza tym moje nowe polskiej produkcji szczęki zaczęły dziwne dźwięki wydawać przy hamowaniu. Przynajmniej wiem, że coś hamują :)

_________________
Obrazek


27.02.2014, 00:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.05.2013, 11:32
Posty: 177
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Problem z hamulem ręcznym.
Powiem Ci, że przejechałem się dziś do pracy i chyba wszystko wróciło do normy - albo i nawet lepiej hamuje. Nie wiem czy to możliwe, ale jeśli nie to znaczy, że w mojej głowie szukam dziury w całym (mam taką tendencję;))


27.02.2014, 15:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Problem z hamulem ręcznym.
sebo2876 napisał(a):
Witam czy do wymiany szczęk trzeba ściągać piastę ?

Nie trzeba, rozpinasz sprężyny i wszystko schodzi, tochę gimnastyki i szczęki zmienione
Lukasz123 napisał(a):
Powiem Ci, że przejechałem się dziś do pracy i chyba wszystko wróciło do normy - albo i nawet lepiej hamuje. Nie wiem czy to możliwe, ale jeśli nie to znaczy, że w mojej głowie szukam dziury w całym (mam taką tendencję;))

Czyli kliny siadły jak pohamowałeś i niema luzu;)


28.02.2014, 22:49
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post problem z ręcznym
Witajcie. Mam problem z hAmulcem ręcznym prawy. Po zaciągnięciu koło nie hamuje wcale. Problemem jest brak możności dalszego zaciagniecia bo blokują się dwa mechanizny. Nie wiem czy wam dobrze wytłumaczę zrobiłem foto.. po zaciągnięciu ta część co ciągnie linka idzie na maksa a i taj nie hamuje, co robić? ?

Obrazek

Obrazek
Sorki ale pisze z tekefonu...
By LG G2


02.05.2014, 22:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: difcio i 169 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL