Teraz jest 28.03.2024, 20:21



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
[F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych" 
Autor Wiadomość
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Ja tam chyba jestem zdania, ze klocki to tylko Ori, ewentualana zabawa to przy tarczach :P

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


12.03.2014, 08:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
A czym popierasz swoje zdanie? Bo dyrektor w koncernie, który podpisuje umowę z dostawcą tych klocków to rozumiem, że interesem ekonomicznym się kieruje. U właściciela pojazdy chyba powinno być podobnie. Te TRW na tył to się będą różnic od ori wzorem pudełka i brakiem czterech kółek na okładzinie. No i oczywiście - ceną! A nie zahamują ni lepiej ani gorzej.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


12.03.2014, 11:54
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12.03.2014, 19:25
Posty: 13
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: dolnośląskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
W mojej Fabii podczas hamowania wyczuwam, że pedał hamulca drga przy czym słychać odgłos tarcia. Czy przyczyna tkwi w samej wymianie klocków czy też i tarczy?


13.03.2014, 20:15
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
99% tarczy

_________________
Obrazek


14.03.2014, 13:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.02.2007, 09:16
Lokalizacja: Bestwina obok Bielska-Białej
Posty: 75
Podziękował: 5
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia TSI
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Kochani - podpowiedzcie mi :D zabieram się do tej wymiany tarcz i klocków jak sójka za morze.... Czy po wymianie tarcz i klocków z tyłu trzeba koniecznie regulować ręczny ? Pytam bo zastanawiam się jakie jeszcze kwiatki mogą na mnie czyhać ... mam..............ori podłokietnik i patrzyłem na innym wątku, że on całkowicie utrudnia dostanie się do śruby regulacji linki ręcznego. Za wszelki wskazówki wielkie dzięki.

_________________
pozdrówka

FRanio

Capuccino Fabiola :) w kombiaku


19.03.2014, 09:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.04.2012, 07:08
Posty: 30
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Oczywiście, że części zamienne w wielu przypadkach nie odróżniają się praktycznie niczym w porównaniu do sprawdzonych zamienników. Taka firma TRW tworzy części ori i zamienniki w tej samej fabryce wg niemal identycznych specyfikacji, a różnią się one wyłącznie tak jak kolega wyżej wspominał - opakowaniem i ceną. Jeżeli się wybiera sprawdzone części zamienne to potem się nie ma problemów np. takie części ukł. hamulcowego ATE, TRW, Brembo czy Jurid to naprawdę fajne i tańsze opcje :)


19.03.2014, 11:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.02.2007, 09:16
Lokalizacja: Bestwina obok Bielska-Białej
Posty: 75
Podziękował: 5
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia TSI
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
No i jestem po wymianie, dla potomnych nieświadomych takich jak ja co mają z tyłu tarcze i mają niedobór wiedzy oraz ochotę samodzielnej wymiany:
- manual kolegi venomk to podstawa :)
- z tyłu trzeba zdjać/poluzować zacisk aby włożyć nową tarczę (uwaga na zapieczonae na maks dwa imbusy trzymające zacisk - zakładamy imbusa delikatnie do "dobijamy" aby wszedł do końca i....impulsowo czujnikiem dawaj po nim, odradzam rozwiązania siłowe za pomocą ręki (sam ukręciłem śrubę od zacisku pływającego). Ja przy wkręcaniu delikatnie wszystkie śruby posmarowałem smarem miedziowym.....
- tłoczek z tyłu ściskamy i skręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara (poszło o dziwo lekko),
- o rzeczach oczywistych nie wspomnę (napisał venomk w swoim manualu) to samo dotyczy tarcz z tyłu,
- nie trzeba regulować linki ręcznego :) - ot taki patent,
- warto przy okazji wymienić płyn hamulcowy,
- warto wyczyścić i pomalować zaciski.
Po wymianie tarcz i klocków wsiadamy do szkodnika i pompujemy nogą hamulec aż dosunie tłoczki do tarcz, później odpalamy i delikatnie się rozpędzamy i hamujemy delikatnie. I tak przez pierwsze 200-300 km aby dobrze się ułożyły.

_________________
pozdrówka

FRanio

Capuccino Fabiola :) w kombiaku


28.03.2014, 13:18
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Franio napisał(a):
uwaga na zapieczonae na maks dwa imbusy trzymające zacisk

Robiłem w Audi teścia i te śruby już wcześniej kupiłem nowe w ASO. Koszt niewielki bo coś około 1,5 zł za śrubę. Jedną musiałem uciąć kątówką. Pozostałe odkręciłem choć imbus w nich latał.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


05.04.2016, 21:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.08.2011, 20:57
Posty: 92
Podziękował: 15
Pomógł: 1

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: LMG - 5b.
Samochód: STYLE - joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: pomorskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Wymieniałem tarcze i klocki z tyłu. Kupiłem taki zestaw http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-tyl-skoda-octavia-fabia-i-ii-i5629177468.html

U mnie nie było takich blaszek/prowadnic klocków. Nie dałem ich ponieważ po zamontowaniu ich klocki nie wchodziły. Musiałbym szlifować jarzma - jakieś 2mm. Rozumiem, że te blaszki to wstawiamy kiedy prowadnice w jarzmie są dobite?


04.05.2016, 06:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
jurasjo napisał(a):
Rozumiem, że te blaszki to wstawiamy kiedy prowadnice w jarzmie są dobite?

Nie. Starsze jarzma miały niezauważalnie inne wymiany i do nich pasowały te blaszki. Rozpoznać je można po tym, że są ogólnie cieńsze (mniej materiału). A od któregoś roku (na 100% w 2010 już takie były) dawali takie grubsze i do nich blaszki się nie mieszczą. Wiem, bo kupowałem hamulce na zamianę z bębnowych i właśnie kupiłem ta nowszą wersję jarzm, dałem blaszki i klocki trzeba było przypiłować, nawet dwa razy, żeby się ślizgały jak należy.

Starsze, do blaszek:

Obrazek

Nowsze, bez:

Obrazek

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
jurasjo
04.05.2016, 08:40
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.08.2011, 20:57
Posty: 92
Podziękował: 15
Pomógł: 1

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: LMG - 5b.
Samochód: STYLE - joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: pomorskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Aha dzięki.

Ja nie szlifowałem. Oryginalnie nie było blaszek więc teraz też nie dałem. Przy następnej wymianie klocków podszlifuję założę blaszki.


04.05.2016, 14:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Nie polecam szlifować klocków, bo mi zardzewiały i zostawały przy tarczach, generując niemiłe piski przy niskich prędkościach. I wtedy musiałem je zdjąć, zeszlifować rdzę i polakierować dokładnie te miejsca. Załóż bez blaszek - tak ma być.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
jurasjo
04.05.2016, 20:33
Zobacz profil WWW
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
blaszki właśnie mają niwelować piski bo piski powstają od drgań klocka. Jak są w zestawie to z reguły klocki są węższe co by to wszystko weszło.

_________________
Obrazek


08.01.2017, 22:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
A nieprawda. Drgania niwelują te naklejone "szmaciane" warstwy na zewnętrznej stronie klocka (nr 5).

Obrazek

A po tych dodawanych blaszkach to klocek łatwiej się przesuwa niż po jarzmie. No i są one nierdzewne.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


08.01.2017, 23:34
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 06.06.2017, 11:53
Posty: 234
Podziękował: 29
Pomógł: 4

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Jetem po wymianie tarcz i klockow z przodu. Kupilem w sklepie tez nowe prowadniczki gumowe ale nie warto bylo. Z jednej strony tylko zamontowalem i zdecydowanie ciezej wsadzic bylo trzpien do nich. Trzeba bylo uzyc duzo sily. Wiec troszke je w srodku wytarlem.
I na poczatku chcialem sie posluchac tego goscia: https://www.youtube.com/watch?v=JmfPmDcmU4U&t=158s ktory mowi ze takich proawdniczek sie nie smaruje ale w ogole nie chcial trzpien po nich chodzic wiec dalem smaru miedzianego. Tarcza u mnie byla na torx t30 a zacisk byl przykrecony imbusem 7mm.
Tylko teraz po jezdzie moje stalowe felgi sa gorace ze nie da sie dluzej przytrzymac palca. Czy to jest normalne?


13.05.2018, 14:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL