Teraz jest 28.03.2024, 14:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
[F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych" 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
MatCar17 napisał(a):
I tu moje pytanie: czy można, a jeśli tak, to jakiemu zabiegowi nalezy poddać klocki już używane, aby podeszły do nowych tarcz?


Chyba niczego sensownego nie wykombinujesz. Bo gdybyś miał klocki na płasko szlifować, to i to samo można zrobić z rdzą na tarczy. A jak stare zostawisz, to nie będą tarły całą powierzchnią i (oprócz gorszego hamowania) szybciej się w tym miejscu braku styku rdza pojawi na nowej tarczy.

Według mnie sens ma tylko nowy komplet obu części.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


08.04.2011, 00:01
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Pan w ASO powiedział, że rdza nie jest na tarczy, tylko w środku. I że podobno w skrajnie ekstremalnej sytuacji mogę ją zgnieść. :/

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


08.04.2011, 09:04
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.05.2009, 18:49
Lokalizacja: Oława
Posty: 159
Podziękował: 5
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia kombi COMFORT
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Witam
W trakcie przekładki kół zimowych na letnie w mojej Skodzie [F1] stwierdziłem wzrokowo , że hamulce są już do bani.
Czas najwyższy wymienić tarcze i klocki .... jaki ,,zestaw naprawczy'' polecacie?


10.04.2011, 08:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
WZÓR napisał(a):
Witam
W trakcie przekładki kół zimowych na letnie w mojej Skodzie [F1] stwierdziłem wzrokowo , że hamulce są już do bani.
Czas najwyższy wymienić tarcze i klocki .... jaki ,,zestaw naprawczy'' polecacie?


Zapewne odpowie ci szukajka, bo było kopę razy.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


10.04.2011, 13:47
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Moje typy to:
tańsze - brembo +ferodo
średnie - ATE
droższe - EBC
Jak zmieniałem u siebie, to stanęło na średnich czyli tarcze ATE PD, klocki ATE i do takiego zestawu nie mam żadnych zastrzeżeń :good:

Pozdr


Niżej podpisany użytkownik dziękuje manieku za ten post:
WZÓR
10.04.2011, 17:24
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Do zestawu brembo max+ferodo premier też nie mam zastrzeżeń. Pewnie będzie to samo co ate pd w kwestii skuteczności - możesz jeszcze pomarudzić co do wyglądu (inne nacięcia).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


10.04.2011, 18:03
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Cytuj:
kodzik, skoro zwróciłeś uwagę że nie powinno stosować się miedzi w spreju to podpowiedz co zamiast?Bo ja też się z tym spotkałem.

Nic. Nigdy nie stosowałem żadnych smarów i zawsze była gitara.


25.11.2011, 21:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Maki napisał(a):
Cytuj:
kodzik, skoro zwróciłeś uwagę że nie powinno stosować się miedzi w spreju to podpowiedz co zamiast?Bo ja też się z tym spotkałem.

Nic. Nigdy nie stosowałem żadnych smarów i zawsze była gitara.


Smary wysokotemperaturowe używa się dlatego, żeby nie było piszczenia.
Klocek pracuje (rusza się) w zacisku , co powoduje tarcie.
Dlatego piszczy.

Miedzi nie powinno się stosować w hamulcach dlatego że reaguje z aluminium. Utlenia się aluminium w kontakcie z miedzią.
Do hamulców jedynym słusznym środkiem jest pasta ceramiczna.
Zachowuje swoje właściwości do 1600 stopni C.

Po za tym, posmarowany zacisk służy dużej. Gitarę masz. Tyle że z krótszą żywotnością...

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


26.11.2011, 00:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Ja stosuję smar grafitowy. Wytrzymuje do chyba ??? o ile się nie mylę 1000 stC
Co wy na to :?:
Nigdy nie miałem problemów z tym, a stosuję do śrub przy kołach, hamulców, łożyskach.

_________________
GrzegorzT


26.11.2011, 10:22
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Robol - troszkę z tą temperaturą przesadziłeś, z moich informacji to temperatura pracy smaru grafitowego to -20 do max 80 no może 100 stC.

Todd - zgodzę się z Tobą w sprawie tej pasty ceramicznej lub słyszałem, że nie którzy stosują smar teflonowy, który też wytrzymuje duże temperatury.

Ja zawsze używałem tego drugiego w sprayu.


26.11.2011, 10:47
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Może trochę i przesadziłem :oops:
Jednak na pewno wytrzymuje ponad 160 stC używamy jego w pracy do smarowania prowadnic elementów grzejnych gdzie temp robocza to 150 - 160 stC i nic się nie zapieka, ani nie zaciera.
Spokojnie mogę go polecić.

_________________
GrzegorzT


26.11.2011, 10:54
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Odnośnie pasty ceramicznej, o której napisał Todd polecam na przykład taką:
Obrazek

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


26.11.2011, 13:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
s_n_a_k_e_ napisał(a):
słyszałem, że nie którzy stosują smar teflonowy, który też wytrzymuje duże temperatury.


Smar teflonowy zachowuje swoje właściwości do 250stopni C.
Ceramika:
http://www.forch.pl/product.aspx?p=f86c ... f057dc588c
do 1600 i do tego ciężej ją wypłukać.

Tak naprawdę, to nie ma większego znaczenia który smarem przeznaczonym do tego zastosujemy. hamulce i tak do 1600 stopni się nie nagrzewają :mrgreen:
Ważne żeby posmarować.
Tak samo warto smarować śruby w zawieszeniu czy kołach,
I tu teflonowego nie polecam, ponieważ ma większe właściwości smarne niż miedź, aluminium czy ceramika. A to w przypadku śrub nie jest pożądane. Chodzi o to żeby się nie zapiekało i nie korodowało, co ułatwi rozebranie w przyszłości.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


26.11.2011, 16:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
Śrub kół to nie smaruję, ale miejsca przylegania felgi do tarczy/bębna to owszem. I odkąd to robię, to zawsze felga ładnie schodzi bez pukania/kopania czy innych trików siłowych.

A tak z ciekawości: co wy macie w hamulcach z aluminium, że miedź wchodzi z tym w reakcję?

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


26.11.2011, 19:34
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] "Wymiana Klocków i Tarcz hamulcowych"
weuek napisał(a):
A tak z ciekawości: co wy macie w hamulcach z aluminium, że miedź wchodzi z tym w reakcję?


To chodzi o to, że jak smarujesz właśnie piastę (tak jak Ty) miedzią, a masz alusy, wtedy może się tak przykleić do tejże piasty że hoho.

A jak już stosować środek tego typu, to po co bawić się że tu posmaruję tym a tam tamtym, jak można załatwić wszystko jednym.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


26.11.2011, 20:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL