|
|
|
|
Teraz jest 19.04.2024, 12:43
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.10.2010, 14:09 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Województwo: śląskie
|
[F1] Problem z wiązką ?
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów. Od tygodnia jestem posiadaczem Fabii 1.4 MPI silnik AZE, rocznik 2001 (przebieg 62 tys. km). Zaraz po kupnie auta umówilem się na wizyte w warsztacie (w celu sprawdzenia auta) i to też nie pierwszym lepszym tylko u W&K Kolasińskich w Gliwicach, gdzie odkąd zaczęła się moja przygoda ze Skodą zawsze serwisowałem samochody. Już jak wjeżdzałem do warsztatu mechanika zaniepokoiła nierównomierna praca silnika... głównie na wolnych obrotach. Po wstępnych oględzinach stwierdzono, że trzeba wymienić świece i filtr paliwa (od początku nie były wymieniane), co też uczyniono. Problem nierównomiernej pracy dalej pozostał i umówiliśmy się na następny dzień na wymianę wtryskiwacza. Po godzinnej bezskutecznej walce z zamianą wtryskiwaczy mechanik stwierdził, ze najprawdopodobniej problemem będzie leżał w instalacji elektrycznej (dodam, że to nie wina cewki bo tą też podmienialiśmy).
Przewertowałem forum pod kątem problemów z wiązką, ale nie znalazłem nic podobnego. Przeczytałem również cały temat odnośnie gnijącej wiązki. Dzisiaj zdemontowałem puszkę filtra powietrza. Kabelki oczywiście w oplocie (nie wiem czy tym firmowym czy nie, ale raczej suche). Narazie zostawiłem tak jak są. Odłączyłem akumulator, odpiąłem dwie duże wtyczki od komputera. Następnie zlokalizowałem w jednej z dużych wtyczek przewody prowadzące do wtryskiwaczy (cztery przewody brązowe z kolorowym paskiem, bodajże czerwony, zielony, niebieski i żółty + drugi niebiesko-biały wspólny dla wszystkich wtryskiwaczy - masa). Przemierzyłem omomierzem i wszystko wygląda OK. Dodam, że peszle w których idą wiązki są ponacinane, w niektórych miejscach połapane czarną taśmą, więc prawdopodobnie już ktoś kiedyś ingerował w tą wiązkę. Moje pytanie brzmi następująco, czy mimo tego, że kabelki wydają się być okej, drążyć temat dalej ? Próbować puscić testowo nowe przewody łączące bezpośrednio wtryskiwacze z wtyczką ECU?. To dobry trop, czy szukać gdzie indziej ? Może ktoś zna iewentualnie mógłby polecić kogoś (najlepiej w Gliwicach) kto podjąłby się diagnozy tego problemu ?
|
23.10.2010, 14:45 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Lopez-, ja bym zaczął od przeczyszczenia przepustnicy + adaptacja - standard w tym silniku odpowiedzialny za falowanie obrotów. Dodatkowo warto wymienić filtr powietrza..
Poszukaj na forum -> Falowanie/Falujące
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.10.2010, 17:26 |
|
|
Dołączył(a): 23.10.2010, 14:09 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Województwo: śląskie
|
Filtr powietrza nowy, przepustnica czysta....
|
23.10.2010, 22:14 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
U mnie falowały obroty jak miałem naciągnięty łańcuch rozrządu i przy przebiegu około 60 tysięcy go wymieniałem.
|
24.10.2010, 08:07 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|