|
|
Teraz jest 03.05.2024, 17:49
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
[F1] Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44 Lokalizacja: Kraków Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Witajcie, Od jakiegoś czasu zauważyłem że żony skoda fabia podczas pracy silnik dziwnie szarpie na postoju zarówno jak jest na benzynie jak i na gazie. Do tego jak podpytałem żonę to zdarzyło się jej parę razy że jak ruszała w początkowej fazie ruszania silnik dławił się potem wchodził na obroty i jechał normalnie. Podpiąłem skodzinkę pod komputer i wyszło co poniżej. Czy ktoś z Was drodzy forumowicze potrafią postawić jakąś diagnozę na podstawie poniższych błędów ?
Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 036 906 034 ET Component: MARELLI 4MV 4966 Coding: 00031 Shop #: WSC 20690 TMBJC26Y------ SKZ7Z0C218--- 2 Faults Found: 17574 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Rich P1166 - 35-10 - - - Intermittent 17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit P1178 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000
Pozdrawiam, Maciek
Ostatnio edytowano 14.02.2013, 15:14 przez tower007, łącznie edytowano 1 raz
|
14.02.2013, 14:53 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Przerwa w obwodzie sondy lambda - sprawdź wtyczki i kable.
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
14.02.2013, 15:11 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44 Lokalizacja: Kraków Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Anubis napisał(a): Przerwa w obwodzie sondy lambda - sprawdź wtyczki i kable. Rozmawiałem 10 minut temu z mechanikiem On z kolei zasugerował problem z przepustnicą i podobno przez niego sonda może sczytywać błędy
|
14.02.2013, 15:17 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
oczywiście możesz zająć się przepustnicą, czyszczenie - adaptacja, poźniej wykasować błędy, ale kabelki sprawdzić nic nie kosztuje
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
14.02.2013, 15:23 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44 Lokalizacja: Kraków Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Chyba tak zrobię ale z tą adaptacja - czy jak wypnę akumulator zdemontuje przepustnicę - pięknie ją wyczyszczę i założę ponownie a po tym podepnę aku do komputer się zorientuje ?
|
14.02.2013, 15:29 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23 Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
nie trzeba zdejmować aku do tego, to nic nie zmienia... adaptacja nie jest konieczna jak dobrze wyczyścisz to będzie w stanie jak podczas poprzedniej adaptacji... To ściema do naginania klientów w ASO...
|
14.02.2013, 16:37 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44 Lokalizacja: Kraków Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
AAAaaaa dziękuję za dobre wieści !
|
15.02.2013, 08:47 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
co do adaptacji ... jak się brudzi zmienia się ilość powietrza przechodzącego co sterownik poprawia zmieniając wychylenie przepustnicy ... jak wyczyścisz zrobi to samo tyle że na początku (może) trochę wariować zanim dojdzie do tego że coś jest nie tak... i wprowadzi poprawki ... jak zrobisz adaptację sterownik dostaje informację że coś było robione ... i dzieje się to szybciej
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
15.02.2013, 11:27 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2012, 21:15 Posty: 55
Podziękował: 2
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Samochód: SKODA FABIA ELEGANCE + LPG
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
prepond napisał(a): adaptacja nie jest konieczna... To ściema do naginania klientów w ASO... A tu akurat mam odmienne zdanie. Ja zrobiłem adaptację przepustnicy bez wyjmowania ani czyszczenia i różnica w pracy (wolne obroty) widoczna gołym okiem.
|
16.02.2013, 20:29 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44 Lokalizacja: Kraków Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Witajcie ponownie, No i tak - u mnie okazało się że nie jest sprawna świeca iskrowa na czwartym cylindrze (wymieniłem komplet) - stąd sonda sczytywała błędy i nierówna praca silnika w sensie szarpnięcia. Przy okazji mechanik wyczyścił przepustnice nie demontując jej na moją prośbę myślałem że się uda - Panowie były jaja - raz obroty na 2500 za chwilę 700 i tak non stop - bez adaptacji się nie obeszło Po adaptacji silnik zaczął w miarę równo pracować, chodź dalej na podwyższonych minimalnie obrotach. Mam wrażenie że dopiero po przejechaniu około 100 km silnik wrócił do pracy i obrotów sprzed czyszczenia przepustnicy. W każdym bądź razie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Maciek
|
17.02.2013, 22:20 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 304 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|