Teraz jest 03.05.2024, 17:49



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
[F1] Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Witajcie,
Od jakiegoś czasu zauważyłem że żony skoda fabia podczas pracy silnik dziwnie szarpie na postoju zarówno jak jest na benzynie jak i na gazie. Do tego jak podpytałem żonę to zdarzyło się jej parę razy że jak ruszała w początkowej fazie ruszania silnik dławił się potem wchodził na obroty i jechał normalnie. Podpiąłem skodzinkę pod komputer i wyszło co poniżej. Czy ktoś z Was drodzy forumowicze potrafią postawić jakąś diagnozę na podstawie poniższych błędów ?

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 036 906 034 ET
Component: MARELLI 4MV 4966
Coding: 00031
Shop #: WSC 20690
TMBJC26Y------ SKZ7Z0C218---
2 Faults Found:
17574 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Rich
P1166 - 35-10 - - - Intermittent
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Pozdrawiam,
Maciek


Ostatnio edytowano 14.02.2013, 15:14 przez tower007, łącznie edytowano 1 raz



14.02.2013, 14:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Przerwa w obwodzie sondy lambda - sprawdź wtyczki i kable.

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Anubis za ten post:
tower007
14.02.2013, 15:11
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Anubis napisał(a):
Przerwa w obwodzie sondy lambda - sprawdź wtyczki i kable.


Rozmawiałem 10 minut temu z mechanikiem On z kolei zasugerował problem z przepustnicą i podobno przez niego sonda może sczytywać błędy :roll:


14.02.2013, 15:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
oczywiście możesz zająć się przepustnicą, czyszczenie - adaptacja, poźniej wykasować błędy, ale kabelki sprawdzić nic nie kosztuje :browar:

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


14.02.2013, 15:23
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Chyba tak zrobię ;) ale z tą adaptacja - czy jak wypnę akumulator zdemontuje przepustnicę - pięknie ją wyczyszczę ;) i założę ponownie a po tym podepnę aku do komputer się zorientuje ? ;)


14.02.2013, 15:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23
Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
nie trzeba zdejmować aku do tego, to nic nie zmienia... adaptacja nie jest konieczna jak dobrze wyczyścisz to będzie w stanie jak podczas poprzedniej adaptacji... To ściema do naginania klientów w ASO...


14.02.2013, 16:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
AAAaaaa :) dziękuję za dobre wieści ! :bravo:


15.02.2013, 08:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
co do adaptacji ... jak się brudzi zmienia się ilość powietrza przechodzącego co sterownik poprawia zmieniając wychylenie przepustnicy ... jak wyczyścisz zrobi to samo tyle że na początku (może) trochę wariować zanim dojdzie do tego że coś jest nie tak... i wprowadzi poprawki ... jak zrobisz adaptację sterownik dostaje informację że coś było robione ... i dzieje się to szybciej ;)

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Artur_jaw za ten post:
tower007
15.02.2013, 11:27
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2012, 21:15
Posty: 55
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Samochód: SKODA FABIA ELEGANCE + LPG
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
prepond napisał(a):
adaptacja nie jest konieczna... To ściema do naginania klientów w ASO...


A tu akurat mam odmienne zdanie. Ja zrobiłem adaptację przepustnicy bez wyjmowania ani czyszczenia i różnica w pracy (wolne obroty) widoczna gołym okiem. :wink:


16.02.2013, 20:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.02.2013, 14:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: FABIA GAZ
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1,4 16V + gaz - proszę o analizę błędów
Witajcie ponownie,
No i tak - u mnie okazało się że nie jest sprawna świeca iskrowa na czwartym cylindrze (wymieniłem komplet) - stąd sonda sczytywała błędy i nierówna praca silnika w sensie szarpnięcia. Przy okazji mechanik wyczyścił przepustnice nie demontując jej na moją prośbę myślałem że się uda - Panowie były jaja - raz obroty na 2500 za chwilę 700 i tak non stop - bez adaptacji się nie obeszło 8) Po adaptacji silnik zaczął w miarę równo pracować, chodź dalej na podwyższonych minimalnie obrotach. Mam wrażenie że dopiero po przejechaniu około 100 km silnik wrócił do pracy i obrotów sprzed czyszczenia przepustnicy. W każdym bądź razie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Maciek


17.02.2013, 22:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 304 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL