Teraz jest 23.04.2024, 09:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Łożysko napinacza paska wielorowkowego 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post [F1] Łożysko napinacza paska wielorowkowego
Witam.
Właśnie zdiagnozowałem co hałasuje w okolicy paska wielorowkowego i w związku z tym mam pytanie. Czy istnieje możliwość wymiany samego łożyska ? (zamontowanie lepszej marki) oraz jak się to demontuje - na allegro znalazłem taką rolkę za 185 zł i stwierdzam że to za drogo
tutaj
Proszę o wskazówki tych co mieli już podobny problem

_________________
life is brutal...


10.10.2010, 14:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28
Lokalizacja: Łódź
Posty: 148
Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
Powiem Ci że bardzo drogo, ja za rolkę oryginalną zapłaciłem 65 zl w sklepie skodaczesci.pl. Czy się da wymienić samo łożysko nie wiem. Mi padła przy 100 tys

_________________
grizlli


10.10.2010, 17:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
U mnie stuknęło 130 kkm. Poszukam w innych sklepach - zadzwonię do Jano Opole tam jeśli mam jakieś problemy wystarczy zadzwonić i już wysyłają za pobraniem.

_________________
life is brutal...


10.10.2010, 19:50
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
krisu007, a gdzie jest w Twoim silniku taka rolka jak ze zdjęcia? Miałem fabię 1,4 8V i nie miałem czegoś takiego. Jedyna gładka rolka jaką miałem (rolka prowadząca pasek wielorowkowy) była taka jak na zdjęciu poniżej. Łożysko w niej da się wymienić.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


11.10.2010, 07:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Oto ona


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
life is brutal...


11.10.2010, 16:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Bo krisu007 pewnie ma klimę i dlatego pasek wielorowkowy tez jest 6PK...
Prawda krisu007?


11.10.2010, 17:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Tak, jest klima. Byłem właśnie po poradę u niedalekiego mechanika - w moim przypadku to rolka naciąga pasek przez mechanizm który jest zamocowany na końcu tego pałąka wystarczy zluzować napinacz zdjąć pasek i pałąk obrócić do góry i mamy wtedy możliwość wykręcenia samej rolki - śruba jest od strony bloku silnika. Ponoć nie da się wymienić łozyska bo jest ono zalane tworzywem. Teoria prosta teraz do dzieła....

_________________
life is brutal...


11.10.2010, 17:39
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
krisu007 napisał(a):
Tak, jest klima.


No to teraz wszystko jasne.

krisu007 napisał(a):
Ponoć nie da się wymienić łozyska bo jest ono zalane tworzywem.


Może jednak się da. Zobaczysz jak zdemontujesz. Łożysko do tej rolki co miałem kosztuje od 10 do 22 zł.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


11.10.2010, 22:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Mam pierwsze spostrzeżenia - teoretycznie da się wymienić łożysko - jest tam 6302RS jest wciśnięte w rolkę która ma kołnierz z jednej strony ale... :
-po pierwsze odkręcić śrubę mocującą łożysko jest b trudno bo jest tam mały torx i trzeba mieć profesjonalne, twarde klucze aby rozkręcić to bo jest gwint zabezpieczony przed odkręceniem przez napunktowanie moje klucze nie dały rady :smutny: .
- po drugie gdy już odkręcimy torxa nie mamy pewności czy plastikowa rolka nie pęknie w trakcie wyciskania na prasie i zostaniemy na lodzie bez rolki i sprawnego auta :smutny: :smutny:
- po trzecie w hurtowni Romar znalazłem rolkę kompletną , identyczną -zamiennik jak ten za 185 zł z tym że w cenie 43 zł więc po co przepłacać.
Gdy rolka do mnie dotrze spróbuję wtedy w starej wymienić łożysko i napiszę jaki był finał...
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-11-04, 21:03 ]
Witam ponownie. Oto podsumowanie ciągu wydarzeń....
Niestety rolka znaleziona po numerze seryjnym ale do felicji okazała się nietrafiona - niski ukłon w stronę pracownika hurtowni Romar, który dzwonił aby dokładnie upewnić się czy ta rolka będzie pasowała.
Niestety nr 2: w trakcie wyciskania łożyska plastikowa rolka pękła :smutny:
Problem rozwiązał zaprzyjaźniony tokarz który na poczekaniu dorobił rolkę z kawałka teflonu. dzięki czemu auto nie miał dłuższego postoju i w kieszeni zostało 180 zł. Można było też zamówić identyczną wymiarowo rolkę od Lanosa Nubiry Leganzy na allegro za 30 zł ale trzeba by było czekać około 2 dni na przesyłkę.
taka
Pozdrawiam

_________________
life is brutal...


12.10.2010, 20:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Nie zakładam nowego tematu tyko odświeżę stary, a mianowicie mam 157 kkm na blacie i zastanawiam się nad wymianą rolki paska wielorowkowego. Co prawda nie hałasuje jednak nie chcę czekać do końca, aż padnie lub co gorsza się zatrze.
Moje pytanie jest następujące:
Kupić taką: ???
http://www.intercars.com.pl/dyamic/uni/ ... lang_id=PL
Czy taką: ???
http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... lang_id=PL
Pierwsza kosztuje 211 zł:shock: , a druga 106 zł.

_________________
GrzegorzT


20.12.2010, 21:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.11.2008, 13:42
Lokalizacja: Sobótka
Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: dolnośląskie
Post 
Panowie, pisałem o hałasie z okolic paska klinowego w tym temacie, i tam go opisałem. Czy ktoś z Was może zidentyfikować rodzaj hałasu, jaki emituje zużyta rolka (łożysko)? Będę niezmiernie wdzięczny.


26.12.2010, 18:21
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
kuba, zdejmij pasek wielorowkowy i pokręć każdą rolką (alternator, pompa wody, rolka, sprężarka jeśli masz klimę) i może w ten sposób sam zdiagnozujesz co hałasuje.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


26.12.2010, 20:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.11.2008, 13:42
Lokalizacja: Sobótka
Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: dolnośląskie
Post 
koleś, bardzo chętnie. Tylko w jaki sposób to zrobić? Ja chęci do dłubania mam ogromne, ale paska to jeszcze nie ściągałem. Czy coś mam tam rozkręcić najpierw?


26.12.2010, 20:46
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
kuba napisał(a):
koleś, bardzo chętnie. Tylko w jaki sposób to zrobić? Ja chęci do dłubania mam ogromne, ale paska to jeszcze nie ściągałem. Czy coś mam tam rozkręcić najpierw?


Jeśli nie masz klimy to wystarczy poluzować śruby mocujące alternator i pasek da się zdjąć. Alternator właśnie go napina.
Jeśli masz wersję z klimą to nie wiem bo takiej nie widziałem.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


26.12.2010, 23:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.09.2008, 08:27
Lokalizacja: Tarnów
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Rok prod.: 2006
Województwo: małopolskie
Post Jak zdiagnozować czy pada łożysko alternatora czy napinacza?
Witam.
Dzisiaj zauważyłem niepokojący objaw. Metaliczne delikatne dzwonienie z komory silnika które zmienia się wraz ze zmianą obrotów. Jednocześnie po przejechaniu nieco ponad kilometra zaczęła mrugać kontrolka braku ładowania akumulatora. Po kilku kilometrach zgasła. Po dojechaniu do domu podniosłem maskę i osłuchałem silnik. Metaliczny szum jak od zużytego łożyska dobiegał z okolic alternatora, napinacza, sprężarki. Zauważłyłem że koło napinacza jakby się delikatnie kołysało na boki podczas pracy. Stąd moje pytanie: alternator czy napinacz? No i jak wymienić łożysko w jednym lub w drugim. Nigdy tego nie robiłem a ktoś z szanownych kolegów (lub koleżanek) może taki temat przerabiał. Autko ma 65 000 km (1,4, 80 KM, benz.)


18.02.2013, 17:06
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL