Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wady fabryczne FABII
Witam.
Przeglądnąłem forum i nigdzie nie znalazłem takiego tematu więc go założyłem (jakby coś to ADMIN usuń go).
Więc tak. Chciałbym aby w tym temacie były opisywane wady fabryczne samochodu potwierdzone przez serwisy, abyśmy łatwiej mogli się upominać o swoje. Pracowałem 10 lat w autoryzowanym serwisie i mam trochę jeszcze wiadomości i kontaktów więc jakby co to będę wrzucał tu moje informacje.
Co Wy na to ?
|
03.01.2007, 13:21 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
przeżyłem ten problem ala jestem za może innym to pomoże
|
03.01.2007, 13:51 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Watek jest super:) tylko z tego co pamietam to Skoda oficjlanie nieprzynala sie do zadnej wady fabrycznej i niewzywala klientow na wymiane, tak jak to ma miejsce w innych koncernach motoryzacyjnych..ale moze sie myle
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
03.01.2007, 13:53 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wadą fabryczną była gnijąca wiązka elektryczna w komorze silnika, napewno była na to akcja serwisowa przy przeglądach.
|
03.01.2007, 14:36 |
|
|
Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37 Lokalizacja: Łódź Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Województwo: łódzkie
|
No i te cholerne trzeszczenie deski i za często lecące łączniki stabilizatora oraz tuleje wahacza.
_________________ 1,9 TDI (133@326)
|
03.01.2007, 15:05 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: Wady fabryczne FABII
CityMan napisał(a): Witam. Przeglądnąłem forum i nigdzie nie znalazłem takiego tematu więc go założyłem (jakby coś to ADMIN usuń go).
A czy ten wątek nie jest podobny :
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1535
|
03.01.2007, 15:13 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
dkozlows napisał(a): A czy ten wątek nie jest podobny Owszem, ale nie do końca. W temacie Typowe usterki Fabii czyli TTM są typowe usterki, z którymi się borykamy ale ASO nas generalnie olewa. Natomiast tutaj mają się pojawić CityMan napisał(a): wady fabryczne samochodu potwierdzone przez serwisy, abyśmy łatwiej mogli się upominać o swoje
Czyli jeśli dobrze rozumiem intencje autora, sprawy związane z akcjami serwisowymi i innymi naprawami, które się nam z należą z urzędu.
Jeżeli uznacie za zasadne mogę skleić te wątki, ale wydaje mi się że nie będzie to najlepsze rozwiązanie.
|
03.01.2007, 15:28 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Kros właśnie o to mi chodziło. Żeby przedstawić akcje serwisowe o których klient (czyli my) sie dowiedziliśmy że nam się należą a serwisy niekoniecznie o tym nas informują.
|
03.01.2007, 16:16 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
cos jeszcze z tych tematow jest tutaj:
klik1
klik2
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
03.01.2007, 17:51 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ok, teraz rozumiem.
W takim razie to co opisałem wyżej jak najbardziej do tego pasuje.
Jak kupiłem samochód od gościa w Wielkopolsce, który cały czas był serwisowany, pierwsze co zrobiłem to pojechałem na przegląd do Radomskiego ASO żeby sprawdzić czy wszystko jest w porządku, w sumie dobrze że to zrobiłem bo okazało się że w ASO Piła i Złotów wcześniej nikt nie zrobił akcji serwisowej dotyczącej gnijącej wiązki. Facet w Radomiu był bardzo zdziwiony i powiedział że to prowadzi później do dziwnych objawów.
Jak widać nawet w ASO zdania co do różnych akcji serwisowych są różne
|
03.01.2007, 17:58 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Nie panowie nie chodzi mi o to.
Sytuacja całkiem prawdziwa i autentyczna.
Przepalające się żarówki świateł mijania H7.
[Skoda] Akcja serwisowa nr ............. (niestety nie pamiętam numeru) " Przy najbliższym przeglądzie okresowym jak klient zwróci na to uwagę wstawić przewody oporowe występujące pod nr ............... i rozliczyć wnioskiem gwarancyjnym normalnym trybem. Samochody objęte od rocznika 2000 do 2004 od nr nadwozia .......... do numeru nadwozia ............"
Chodziło mi o takie przykłady.
Na pewno macie jakiś znajomych (serwisantów) co by mogli pomóc. Ja ze swej strony mogę zapewnić że jak będę wiedział a mam swoje źródła to będę umieszczał takie informacje.
Pozdrawiam
|
03.01.2007, 19:38 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
dkozlows z całym szacunkiem do twej wypowiedzi na temat akcji z wiązką to znaczy usunięcia na dole taśmy żeby woda miała gdzie spływać [a nie jest to rura kanalizacyjna ] i zostawienie prawie 0,5 m napitej wiązki to u mnie jest to partactwo do potęgi nie daj BOŻE że przy okazji natnie izolacje na tych kabelkach i na to woda i masz efekt postów z problemami takie zostawienie sprawy to czekanie i nabijanie sobie cudzym kosztem kasy . Moim zdaniem wymiana całej wiązki w ramach akcji owiniętej szczelnie taśmą wulkanizacyjną dopiero załatwiało by sprawe i to by było dopiero dbanie o klienta ,po drugie fabryka znając ten problem od paru lat i to napewno powinna te kable poprowadzić inną drogą ale pytanie PO CO klient nasz pan bo ma kase POZDRAWIAM
|
04.01.2007, 07:56 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Przepraszam że w tym poście ale BARDZO WAŻNE jak ktoś zastosuje taśmę wulkanizacyjną należy pamiętać żeby owijać od dołu do góry żeby woda spływała po taśmie a nie pchała się pod nią a na górze zabiezpieczyć
|
04.01.2007, 08:32 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
dkozlows napisał(a): Ok, teraz rozumiem. W takim razie to co opisałem wyżej jak najbardziej do tego pasuje. Jak kupiłem samochód od gościa w Wielkopolsce, który cały czas był serwisowany, pierwsze co zrobiłem to pojechałem na przegląd do Radomskiego ASO żeby sprawdzić czy wszystko jest w porządku, w sumie dobrze że to zrobiłem bo okazało się że w ASO Piła i Złotów wcześniej nikt nie zrobił akcji serwisowej dotyczącej gnijącej wiązki. Facet w Radomiu był bardzo zdziwiony i powiedział że to prowadzi później do dziwnych objawów. Jak widać nawet w ASO zdania co do różnych akcji serwisowych są różne
A z którego roku ta fabia? Moja jest z 3 i nie wiem czy mam walczyć z ASO o przeprowadzenie akcji na wiązce czy nie?
|
04.01.2007, 08:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Otóż co do wiązki silnika Fabia z rocznika 2000-2004 żeczywiście była objęta akcją serwisową (ale tu mój śmiech) polegało na tym aby rozciąć wiązkę silnika z taśmy wulkanizacyjnej i ewentualnej dosztukowaniu przewodów tzw. "utlenionych" oczywiście na koszt gwaranta. Tylko w 1 przypadku wymieniliśmy całą wiązkę silnika, ale klient czekał chyba z miesiąc na załatwienie sprawy i napisał do producenta mały tomik zażaleń. Oczywiście poinstuowaliśmy klienta jak to ma zrobić i co pisać ( to był mój kolega )
Po roku 2004/2005 nie obwijali taśmą już wiązki silnika.
P.S. Akcja była przeprowadzana TYLKO w okresie gwarancji.
|
04.01.2007, 10:49 |
|
|