|
|
Teraz jest 19.04.2024, 12:04
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
dziwny problem z klimą
Witam. Otóż problem wygląda bardzo podobnie do opisywanych już wcześniej tutaj na forum... Po załączeniu klimy, sprężarka w ogóle nie rusza, zaświeca się kontrolka i na tym koniec.
Czynnik + barwnik został nabity jakiś miesiąc temu więc na pewno go nie brakuje, dodam, że odessano mi go 500g. Ale do rzeczy, autko stało w "serwisie" u elektryka ponad dwa tygodnie i usterki związanej z klimą nie znalazł, sprawdził rzekomo instalację i bezpieczniki i jest okej.
Po sprawdzeniu VAGiem nie pokazuje żadnych błędów dot. klimy, jedynie coś takiego:
Cytuj: Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q0 959 433 E Component: 59 Komfortgerát 0001 Coding: 00259 Shop #: WSC 99999 2 Faults Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-00 - Single-Wire Operation 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
wracając do tematu, sprawdzilem też temperatury i wygląda to tak
podczas pomiaru klima była nastawiona na najniższą temperaturę czyli bodajże 16st.
trochę te dane odbiegają od tych w tym temacie http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=4470.
Czy możliwe, ze padły te oba czujniki G191 i G192?
Pozdrawiam.
|
06.07.2010, 20:02 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
To jest ciężki błąd - 01336, oznacza generalnie uszkodzenie modułu komfortu, dlatego jest problem z klima, i tak:
-albo był zalany wodą moduł komfortu
-może się uszkodził
-problem z przewodami zasilającymi moduł komfortu(może było coś robione i nie są
wpięte?)
-czasami takie błędy wyskakują jak "fachowiec" przekręci licznik
Generalnie sam nie dasz rady, i nikt z forum raczej nie podała temu, dobry elektryk, ze znajomością Vaga jest Ci potrzebny.
No i jeszcze mniej groźny, lecz kosztowny:
928 Mechanizm zamka centralnego, drzwi kierowcy - F220 (uszkodzony)
_________________ 133 KM & 321 NM
|
07.07.2010, 22:17 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Piter!!! napisał(a): dobry elektryk, ze znajomością Vaga jest Ci potrzebny
ariang, nie wiem czy masz daleko czy blisko do Tarnowskich Gór ale tego gościa mógłbym Ci polecić:
http://www.autoelektronika.com.pl/
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
08.07.2010, 03:03 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Piter!!! napisał(a): To jest ciężki błąd - 01336, oznacza generalnie uszkodzenie modułu komfortu, dlatego jest problem z klima, i tak: -albo był zalany wodą moduł komfortu -może się uszkodził -problem z przewodami zasilającymi moduł komfortu(może było coś robione i nie są wpięte?) -czasami takie błędy wyskakują jak "fachowiec" przekręci licznik )
Myśle, że cięzko go zalać bo ponoć znajduje się pod kierownicą, jutro spróbuje tam zajrzeć.
Jeśli to przewody to raczej nie dojde do tego, które ewentualnie mogły się uszkodzić(poprzecierać czy coś...) Na oko nic nie zdziałam.
A czy jest sens kupowania używanego modułu ? Ciężko potem wszystko zaprogramować od nowa?
Dziękuje za zainteresowanie
|
08.07.2010, 15:08 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Nic nierób na ślepo. Pierwsze co, niech to zobaczy fachowiec. Później kupuj części.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
08.07.2010, 19:32 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
a czy główna jednostka jest dobrze ustawiona kodowo?
np.
dla TDI sa 2 kodowania silnika - 002 i 005.
jeśli u siebie ustawię złe kodowanie silnika wtedy i moduł komfortu błędami sypie.
temat przerabiałem u siebie miałem błąd klimy której - nie mam.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
09.07.2010, 17:17 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
jako że nie chcę zakładać osobnego tematu to pociągne tutaj dalej
czy możliwe jest by przy blędzie 01336 (modul komfortu) nie grzało siedzenie kierowcy?
i jeszcze jedna sprawa, zauważyłem tez, że nie działa brzęczyk przy zostawieniu włączonych świateł, po otwarciu drzwi echo, nic się nie dzieje...sprawdzilem na VAGu i brzęczyk jest sprawny, na pewno też piszczy jak wlącza się rezerwa paliwa... czy to też może być spowodowane tym blędem?
i druga sprawa czy ten błąd 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220) odpowiada za to, że autko, 'nie widzi' czy drzwi są otwarte czy nie? jak poruszam taki zipcik przy zamykaniu to czasem zaświeca się kontrolka, że są otwarte...w każdym bądz razie po otwarciu drzwi z pilota i samych drzwi kierowcy następuje zamknięcie po jakis 30sekundach
Edit: no to odpowiedziałem sobie po częsci sam, to na 100% krańcówka bo wszystkie problemy poniżej wystepują też u mnie :
1. brak oświetlenia wewnętrznego przy otwieraniu drzwi kierowcy,
2. brak sygnału ostrzegającego o zapalonych światłach przy wysiadaniu
3. brak rozbrojenia alarmu po jego dezaktywacji i następnie wejściu do pojazdu (wyjątkowo upierdliwe)
4. brak możliwości otwierania bagażnika bez ciągnięcia za dźwignię.
|
13.07.2010, 16:27 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Odnośnie drugiego problemu to masz uszkodzona krancowke w drzwiach kierowcy jest to tzw. mikrostyk zintegrowany razem z zamkiem w drzwiach kierowcy koszt mikrostyka pare zlotych ale wymian przewalona wpisz w szukajke krancowka i rozwiazesz swoj problem
|
13.07.2010, 17:43 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
zadariusz1 napisał(a): Odnośnie drugiego problemu to masz uszkodzona krancowke w drzwiach kierowcy jest to tzw. mikrostyk zintegrowany razem z zamkiem w drzwiach kierowcy koszt mikrostyka pare zlotych ale wymian przewalona wpisz w szukajke krancowka i rozwiazesz swoj problem
tak wiem, już znalazłem cały opis. Czyli wystarczy wymiana na nowy mikrostyk? Gdzie ewentualnie taki dostane? czy to o taki chodzi http://www.motoallegro.pl/item102747291 ... _audi.html ?
i jeszcze bardzo bym prosił o jakąś małą instrukcję jak zdemontować tapicerkę z drzwi bo nie wiem jak się za to zabrać...
|
13.07.2010, 18:03 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
tak - taki wystarczy, ale ja szukałbym z "blaszką" - to zależy w jakim stanie jest krzywka w twoim zamku a blaszkę zawsze można wyciągnąć
co do reszty -> temat o krańcówkach
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
13.07.2010, 18:30 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
kapi napisał(a): tak - taki wystarczy, ale ja szukałbym z "blaszką" - to zależy w jakim stanie jest krzywka w twoim zamku a blaszkę zawsze można wyciągnąć co do reszty -> temat o krańcówkach
http://www.motoallegro.pl/item114204857 ... ignia.html z taką "dzwigienką"? wole się upewnić bo na zdjęciach w temacie z opisem wymiany krańcówki nie ma żadnej blaszki na zdjęciu .. http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/album_ ... pic_id=575
a jeszcze jedno, od czego się zabrać na początek , zamek z zewnątrz(czy ciężko go zdemontować?) czy tapicera?
|
14.07.2010, 14:35 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
adriang napisał(a): z taką "dzwigienką"? tak adriang napisał(a): a jeszcze jedno, od czego się zabrać na początek , zamek z zewnątrz(czy ciężko go zdemontować?) czy tapicera?
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... %F1c%F3wka
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... %F1c%F3wka
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... %F1c%F3wka
tu jest kilka tematów... nie róbmy kolejnego
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
14.07.2010, 16:59 |
|
|
Dołączył(a): 29.05.2006, 16:11 Lokalizacja: K-ce Posty: 209
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
gdzie w 1.9 TDI znajduje się sterownik pracy wentylatorów?
_________________ Systemy alarmowe
|
17.07.2010, 09:15 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Pod lewą podłużnicą , na wysokości pompy wspomagania
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
17.07.2010, 21:50 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
jeszcze jedno pytanko, czy następujący błąd :
01336 - Data Bus for Comfort System
80-00 - Single-Wire Operation
może być odpowiedzialny za to, że nie grzeje mi siedzenie kierowcy (pasażera działa bez problemów, sprawdzałem bezpieczniki) oraz nie działają spryskiwacze reflektorów (w ogóle nie wysuwają się dysze)?
Ten sam błąd co wyżej występuje w Komfortgerát, BORDNETZ-SG , Gateway K<->CAN .
|
22.07.2010, 16:35 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|