|
|
Teraz jest 20.09.2024, 19:43
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Zepsute długie światła
Witam!
Ponad tydzien temu zakupilem piecioletnia Fabie Classic. Niestety, pojawil sie w niej pewien problem, a mianowicie - dlugie swiatla nie dzialaja jak powinny.
W czym dokladnie tkwi problem, gdy dzwignie swiatel przyciagne do siebie, dlugie swiatla normalnie migaja, czyli zachowuja sie jak powinny. Kontrolka od dlugich swiatel zapala sie. Natomiast gdy dzwignie od swiatel przesune w strone przedniej szyby, swiatla nie zapalaja sie, nie zapala sie tez kontrolka od dlugich swiatel.
W zwiazku z tym moje pytanie, czy ktos spotkal sie kiedys z taka sytuacja, gdzie moze lezec przyczyna tej usterki i czy jej naprawa moze byc bardzo kosztowna?
Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
Marcin
|
02.10.2008, 20:42 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Girion, zapewne manetka do wymiany będzie.... albo się mylę
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
02.10.2008, 20:46 |
|
|
Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21 Lokalizacja: okolice Łodzi Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Tak jak napisał Kolega wyżej wiele wskazuje na przełącznik zespolony pod kierownicą. Skoro "miganie" długimi działa poprawnie, to znaczy, że żarówki, bezpieczniki i przynajmniej większa część instalacji jest sprawna. W Fabii nie ma przekaźników do świateł, więc przez ten przełącznik płyną naprawdę solidne prądy. Na klubowym ftp znajdziesz schematy elektryczne, sprawdź które styki przełącznika odpowiadają za światła drogowe, następnie udaj się do auta, zdejmij osłonę kolumny kierowniczej (4 wkręty), miernik w dłoń i do dzieła!.
Dobra wiadomość jest taka, że ten przełącznik zespolony jest dzielony i można wymienić tylko stronę lewą, zaś prawą (tę od sterowania wycieraczkami) zostawić.
Jeśli stwierdzisz uszkodzenie przełącznika to nowy ZAMIENNIK kosztuje na allegro 65-70 złotych. Jeśli chcesz używany ORYGINAŁ to odezwij się do mnie na priv - mam taki 100% sprawny - został mi po montażu tempomatu.
|
03.10.2008, 06:25 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzieki za szybka odpowiedz. Teraz nie pozostaje nic innego jak zajac sie dokladna lokalizacja usterki. W razie dalszych problemow bede pisac.
Piotr_M, dzieki za oferte, w razie potrzeby zglosze sie do Ciebie.
|
03.10.2008, 06:45 |
|
|
Dołączył(a): 28.03.2009, 20:18 Lokalizacja: brzeg dolny Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
dotyczy tych dlugichznik swiatel które miales ponoc uszkodzone- czy to jednak
przelacznik czy jednak cos innego- mam problem identyczny...
_________________ skoda fabia kombi
FRESH +
|
16.04.2009, 18:04 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 16:20 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
Jest też inna możliwość. Masz założony AWS (automatyczny włącznik świateł). W takim przypadku długich nie włączysz na stałe do momenu kiedy pokrętła od świateł nie ustawisz w pozycji świateł mijania.
_________________ FRESH+ COMBI
|
21.04.2009, 12:06 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wyjmij wajche z kierunkowskazami.Ja mialem problem z wycieraczkami nie dzialaly.Raz na jakis czas zaskoczyly.Myslalem ze wajcha sie popsula lecz byly zasniezale styki.Wiec przeszcysc tylko styki.A zoszczedzisz ok.100zl.Pozdro
|
22.04.2009, 13:14 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2010, 19:12 Lokalizacja: Rudniki Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia hb
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
brak światełdrogowych w fabii 2003
rozebrałem ten plastik nad kierownicą ale dalej wyszło coś takiego jak rozłączyłem kostkę od świateł i ją złożyłem z powrotem i ją docisnąłem tj. jej górną część to światła świeciły Długie jak je przełączyłem od siebie,
jak odłączyłem światła długie i chciałem je włączyć jeszcze raz to już nie działały jednakże ścisnąłem wtyczkę i świecą itd... z tym moim problemem ktoś pisał o wyczyszczeniu styków a jak rozebrać ten plastki pod kierownicą bo czuję że gdzieś trzyma go pod kierownicą jak jest drążek od kierownicy ???????
|
21.10.2010, 19:53 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
pawel napisał(a): jak rozebrać ten plastki pod kierownicą bo czuję że gdzieś trzyma go pod kierownicą jak jest drążek od kierownicy
Jest tam jeszcze jedna śruba chyba M4 na imbus. Widać ją od dołu, tzn. musisz spojżeć od spodu kierownicy.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
21.10.2010, 21:27 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2010, 19:12 Lokalizacja: Rudniki Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia hb
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
do długich świateł
tą śrubę odkręciłem i nic bo dalej nie ruszyłem ale zrobiłem coś takiego
jest na to metoda może krótkoterminowa tj; jak macie ustawioną kierownicę w pozycji to odkręćcie te dwie śruby pod kierownicą tj, ta osłona nad kierownicą wyciągnie ją i dociśnijcie styk gniazda od długich i przełączcie światłami powinny świecić tj, w moim przypadku świecą a dalej wstawcie kawałek czegoś twardego i zablokujcie o kostkę do góry i płaską blachę w kanale kierownicy co go wodzicie podjęta jest trochę w górę będziecie ją widzieć ja zastosowałem kawałek listewki wyciętej z felcem i świecą pewnie ktoś powie HA hA że to jest krótka metoda na ten ból ale działa a jak długo to nie wiem to zależy czy spadnie rozpórka i będziecie zmieniać pozycję kierownicy
|
26.10.2010, 21:00 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: do długich świateł
pawel napisał(a): tą śrubę odkręciłem i nic bo dalej nie ruszyłem ale zrobiłem coś takiego jest na to metoda może krótkoterminowa tj; jak macie ustawioną kierownicę w pozycji to odkręćcie te dwie śruby pod kierownicą tj, ta osłona nad kierownicą wyciągnie ją i dociśnijcie styk gniazda od długich i przełączcie światłami powinny świecić tj, w moim przypadku świecą a dalej wstawcie kawałek czegoś twardego i zablokujcie o kostkę do góry i płaską blachę w kanale kierownicy co go wodzicie podjęta jest trochę w górę będziecie ją widzieć ja zastosowałem kawałek listewki wyciętej z felcem i świecą pewnie ktoś powie HA hA że to jest krótka metoda na ten ból ale działa a jak długo to nie wiem to zależy czy spadnie rozpórka i będziecie zmieniać pozycję kierownicy Nie prościej wymienić manetkę za dwie dychy? [ Dodano: 2010-10-28, 10:18 ]pawel napisał(a): tą śrubę odkręciłem i nic bo dalej
Dolna część jest jeszcze przykręcona dwoma śrubkami, które zobaczysz po zdjęciu kierownicy. Nie wcześniej.
Do ich odkręcenia będziesz potrzebował śrubokręta krzyżakowego lub torxa 10.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
27.10.2010, 06:39 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|