FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] problemy z Fabią 1.4 TDI, czy to turbina?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=11077
Strona 1 z 1

Autor:  sumonem [ 12.06.2010, 14:28 ]
Tytuł:  [F1] problemy z Fabią 1.4 TDI, czy to turbina?

Witam wszystkich użytkowników serdecznie,
to mój pierwszy wpis na forum (czyli debiuty :-) ).

Mam pewien problem i chciałbym zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych użytkowników Fabki.

Niedawno (1,5 miesiąca) kupiłem Fabię 1.4 TDI, 2003 rocznik, 110000km.
Wymieniłem:
- rozrząd (cały, nie tylko pasek)
- olej (wlałem syntetyk)
- filtry oleju, powietrzna
- amortyzatory tylnie (był już ich czas)
- gumy w tulejkach z przodu

Wszystko działało fajnie do czasu. Niedawno jadąc sobie "słuszniejszą" prędkością usłyszałem syk (jak z przebitej opony, który po chwili ucichł zupełnie) i odgłosy jakby śrubki odpadły i obijały się o podwozie. Okazało się na pierwszy rzut oka, że opadła przednia część plastikowej osłony spodniej silnika i przytarła o asfalt (pewnie niedokładne przykręcenie przez mechanika, który dzień wcześniej tam grzebał). Sama osłona to nie problem.

Po dokładniejszym sprawdzeniu okazało się, że z silnika dochodzi dźwięk, tak jakby "szmer", odgłos "tarcia". Mechanicy sprawdzili paski, rozrząd.. w porządku. Pojawił się trop, że może łożyska wałka napędowego są zużyte, jednak po wyciągnięciu i sprawdzeniu okazało się, że są w porządku. Ostatni sugestia kolejnego mechanika jest taka, że to turbina hałasuje... no właśnie turbina to niemały wydatek (nawet regeneracja). Zauważyłem jednak, że samochód ma mniejszą moc (zwłaszcza na niższych obrotach), a przejeżdżając powoli na drugim biegu przez progi zwalniające bez wciskania gazu silnik zaczyna się krztusić, czego oczywiście wcześniej nie było (w pierwszej chwili zganiłem to jednak na złej jakości olej napędowy).
Dodam jednak, że samochód nie kopci, ani też nigdzie nie wylewa się olej.

Jeszcze jedną rzeczą, którą zauważyłem jest to, że układ podciśnienia jakby zaczął głośniej pracować.

Co o tym myślicie?

Czy ktoś może polecić jakiegoś dobrego mechanika z okolic Bydgoszczy, który zna się na dieslowskich Skoda'ch (bo przyznam, że trochę dość mam już mechaników od wszystkiego).

Z góry dziękuję za pomoc.

Autor:  Piter!!! [ 12.06.2010, 19:35 ]
Tytuł: 

Cześc
Duża tego..Ciężko powiedziec. Ty masz turbo bez łopatek i do zakresu jakieś 1700 - 2000 obr, niema ona zadużego wpływu na moc silnika. Najpierw powinieneś podłączyc pod VAGa i zobaczyc czy są jakieś błędy. Ja ze swojej strony z czystym sumieniem mogę polecic w Bydgoszczy na Osowej Górze, serwis tylko od diesli, tam na 100% postawią dobrą diagnozę. Ceny mają trochę powyżej średniej, ale robią konkretną robotę. http://www.kluszczynski.bosch-service.pl/

Autor:  Ciacho123 [ 12.06.2010, 20:52 ]
Tytuł: 

Piter!!! napisał(a):
Ty masz turbo bez łopatek i do zakresu jakieś 1700 - 2000 obr, niema ona zadużego wpływu na moc silnika.

czy ja wiem, u mnie odczuwam prace turbiny prawie od 1000obr./min - kiedy np. ruszam z miejsca to auto fajnie sie rozpędza z niskich obrotów, ale rzeczywiście ciągnąc zaczyna dopiero gdzieś od 1600obr/min lub troszkę więcej.

wyjątkiem bywa jazda z włączoną klimatyzacją - wtedy jest ciężko ruszyć z miejsca (poważnie), chyba że doda sie gazu wcześniej na poziom przynajmniej 1500 obr/min, to wtedy jakoś rusza hehe, no taki silnik, nie jest jakiś mocarny i tyle - ale ja nie narzekam, jestem bardzo zadowolony :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/