Teraz jest 19.04.2024, 23:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1] Brak wspomagania kierownicy - zapaliła się kontrolka 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.07.2009, 16:47
Lokalizacja: WWA
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 05'
Województwo: mazowieckie
Post Brak wspomagania kierownicy - zapaliła się kontrolka
Witam,
Parkując dziś pod blokiem zaświeciła mi się kontrolka wspomagania układu kierowniczego i jest problem ze skrętem. Możecie mi podpowiedzieć gdzie mogę coś takiego zdiagnozować i co mogło się stać ?? Czytałem że może płyn, może bezpiecznik, może wiązka lub pompa. Mój samochód to Rs 2005r. Jeżeli znacie jakiś "zaufany" warsztat w okolicy Ursynowa to też chętnie skorzystam z podpowiedzi.
Dziękuję za pomoc


10.06.2010, 14:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Prosper, kontrolka nie sygnalizuje braku płynu.. Sygnalizuje mechaniczny defekt..
Także w najczarniejszym przypadku padła pompa.. Ale może to być jakiś kabelek przy pompie, wiązka, czujnik skrętu..
Podpiąć pod vag, zczytać błędy.
Tu są serwisy, znajdziesz dla Twojego woj -> http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewforum.php?f=30

A tutaj jest lista osób które posiadają vaga i mogą Ci pomóc.. -> http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 0168#90168

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


10.06.2010, 21:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.07.2009, 16:47
Lokalizacja: WWA
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 05'
Województwo: mazowieckie
Post 
Dzięki za pomoc kolego. Ale z tym płynem to wyczytałem w necie i jak zadzwoniłem na farbiarską to kolo powiedział mi to samo...
I co jest najlepsze ! Przed chwilą poszedłem do samochodu sprawdzić jeszcze raz tą usterkę, odpaliłem auto i ... kontrolka zgasła i wspomaganie wróciło. Zdiagnozuje to, ale dziwna rzecz. Może gorąco było i pojawił się jakiś błąd !? Nie mam pojęcia. Dzięki jeszcze raz


10.06.2010, 22:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Prosper, zrobić dobre skanowanie i sprawdź tą wiązkę koniecznie pod akumulatorem! ;)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


11.06.2010, 09:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Ja miałem podobnie w ciepły dzień. Odpalenie auta, przekręcenie kierownicy do oporu i koniec wspomagania. Wyprostowałem kierownicę z wielkimi bólami. Wyłączyłem silnik i zapłon odczekałem 5 sek. Ponowny rozruch i wszystko wraca do normy.
Po pewnym czasie skan i po błędzie od wspomagania żadnego śladu.
Do dzisiaj żadnych problemów ze wspomaganiem. Oby tak dalej.
Pozdro.

_________________
GrzegorzT


11.06.2010, 10:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Robol napisał(a):
Ja miałem podobnie w ciepły dzień. Odpalenie auta, przekręcenie kierownicy do oporu i koniec wspomagania. Wyprostowałem kierownicę z wielkimi bólami. Wyłączyłem silnik i zapłon odczekałem 5 sek. Ponowny rozruch i wszystko wraca do normy.
Po pewnym czasie skan i po błędzie od wspomagania żadnego śladu.
Do dzisiaj żadnych problemów ze wspomaganiem. Oby tak dalej.
Pozdro.

Ten problem pojawia się po naszym błędzie , jak za długo trzymamy kierownice w maksymalnym skręcie , pompa pracuje na MAX i elektronika ją blokuje i postępujemy tak jak kolega opisał , ALE należy tego MAX skrętu unikać bo może to doprowadzić do uszkodzenia pompy


11.06.2010, 21:09
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
kika napisał(a):
Robol napisał(a):
Ja miałem podobnie w ciepły dzień. Odpalenie auta, przekręcenie kierownicy do oporu i koniec wspomagania. Wyprostowałem kierownicę z wielkimi bólami. Wyłączyłem silnik i zapłon odczekałem 5 sek. Ponowny rozruch i wszystko wraca do normy.
Po pewnym czasie skan i po błędzie od wspomagania żadnego śladu.
Do dzisiaj żadnych problemów ze wspomaganiem. Oby tak dalej.
Pozdro.

Ten problem pojawia się po naszym błędzie , jak za długo trzymamy kierownice w maksymalnym skręcie , pompa pracuje na MAX i elektronika ją blokuje i postępujemy tak jak kolega opisał , ALE należy tego MAX skrętu unikać bo może to doprowadzić do uszkodzenia pompy


Dokładnie, skrajne położenia - największe obciążenie, a pompa ma cały czas sygnał i pracuje..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


11.06.2010, 21:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.07.2009, 16:47
Lokalizacja: WWA
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 05'
Województwo: mazowieckie
Post 
Wczoraj w dzień pojawiło mi się (było bardzo gorąco), a wieczorem odpaliłem i chodziło wszystko ok. To samo dziś. Odpaliłem i przejechałem się kawałek i jest wszystko normalnie. Podpiąłem pod komputer i nie wykazuje żadnych błędów... W poniedziałek postaram się podjechać do jakiegoś warsztatu i opowiedzieć chorobę. Może coś pomogą bo jadę w trasę i boję się że przy prędkości 100km/h w zakręcie zabraknie mi wspomagania :cenzura:

[ Dodano: 2010-06-16, 10:27 ]
Oddałem do warsztatu i nic nie znaleźli. Właściciel mówi że osuszyli przewody i powinno być ok. Twierdzi że ostatnio miał ok. dziesięciu takich przypadków. Dziś jadę w trasę i oby się nic złego nie pojawiło


12.06.2010, 11:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.05.2010, 17:56
Lokalizacja: Łódź
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post mnie również... wczoraj
Witajcie...

Zanim napiszę o awarii w układzie wspomagania, małe wprowadzenie...

Byłem wczoraj u mechanika, ponieważ czyszczenie przepustnicy wykonane przez niego 2 tyg. wcześniej nie pomogło do końca. Mam instalację LPG, po odpaleniu zimnego silnika, zanim przełączę się na gaz, gdy wskazówka temperatury zaczyna już się podnosić, to na biegu jałowym lub po wciśnięciu sprzęgła, obroty silnika obniżają się do 300 - 500 rpm i silnik potrafi zgasnąć. Na gazie natomiast wszystko jest super, silnik na jałowym pracuje bardzo stabilnie (800 - 850 rpm).
Mechanik przeczyścił przepustnicę, która była wg. niego już bardzo zabrudzona, oraz dokonał jej adaptacji VAGiem. Niestety po tygodniu od tych zabiegów uruchomiony zimny silnik dwukrotnie zgasł mi na benzynie na jałowym, zanim przełączyłem się na gaz.
W tym właśnie celu byłem u niego wczoraj... Mechanik podłączył się VAGiem do samochodu i ZONK!!! Padło pytanie czy SĄ JAKIEŚ PROBLEMY ZE WSPOMAGANIEM KIEROWNICY??
Ja na to, że nie, że wszystko było OK dopóki nie przyjechałem do warsztatu i dopiero u niego zaświeciła mi się kontrolka wspomagania.
Chciał więc otworzyć maskę a tutaj kolejny ZONK :smutny:
Okazało się, że jak tydzień temu instalowano mi autoalarm w innym warsztacie, to panowie wyrwali mi z zawiasów uchwyt od otwierania przedniej maski...
Sprawa nie do udowodnienia, bo na miejscu przy odbiorze auta tego nie sprawdzałem (bardziej interesowało mnie czy alarm działa właściwie i nie pomyślałem o uchwycie otwierania maski), więc mogliby teraz mi powiedzieć, że u nich było wszystko OK z uchwytem...
Jestem umówiony na najbliższy wtorek z mechanikiem od przepustnicy, tego co odkrył że wspomaganie nie działa... Ciekaw jestem co się mogło stać, że raptem po tym gdy podpiął się komputerem, zapaliła się kontrolka defektu we wspomaganiu ?? Przypadek ??
Wspomaganie co prawda działa ale kierownicą przy postoju auta kręci się nieco ciężej...
Kontrolka wspomagania oczywiście pali się teraz cały czas podczas jazdy autem.
Więc ciekaw jestem co się mogło stać...
Tak więc we wtorek:
- naprawa dźwigni otwierania maski przedniej
- wyjaśnienie usterki układu wspomagania
- ponowne przeczyszczenie przepustnicy i jej adaptacja?
(dziś na benzynie nie zgasł a kilka razy się zatrzymywałem i zwalniałem przed spowalniaczami na jezdni wciskając sprzęgło do końca).
Podobno oryginalna pompa wspomagania kosztuje około 1400 zł ale znalazłem taką stronę:
http://motomaximus.pl/pompy-wspomagania
na której jest do kupienia zamiennik za 199 zł.
Ciekawe czy to pompa czy coś innego skoro wspomaganie działa ale ze zmniejszoną siłą?
Pozdrawiam!


17.06.2010, 10:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Kolego ta pompa to nie jest pompa do fabki fabka ma wspomaganie elektrohydrauliczne a pompa z linku jest pompa hydrauliczna napedzana przez pasek napedu u nas nie ma paska napedu tylko uklad sterujacy pompa takze z tego co wiem do fabci nie ma zamiennikow mozesz kupic uzywke lub pompe po regeneracji


17.06.2010, 11:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.05.2010, 17:56
Lokalizacja: Łódź
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post Czy da się VCDS-em wywołać "sztuczną awarię"
To mnie teraz kolega pocieszył :sciana:
Oby to nie była pompa wspomagania... Tylko coś mniej poważnego,
dokładnie miesiąc temu kupiłem samochód, a tutaj takie jaja...
Powiedzcie, czy DA SIĘ za pomocą VAG-COM "zasymulować" awarię wspomagania?
Nie podejrzewam o to mechanika ale czy np. teoretycznie da się za pomocą oprogramowania VAG-COM (czyli VCDS obecnie), spowodować że pali się lampka wspomagania podczas jazdy, a wspomaganie działa z mniejszą siłą ??
Wierzę, że to po prostu PECH, że wspomaganie przestało działać u mechanika...


17.06.2010, 11:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.11.2009, 22:41
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000 (130.000ty¶)
Województwo: pomorskie
Post 
u mnie walniety był czujnik i przekłądnia rozszczelniona(uciekałpłyn), dałem do przetoczenia znajomemu tokarzowi z sopotu i zrobiłęm juz po tej regeneracji 10tyś, u mnie raz kontrolka wspomagania zapaliła się przed tym jak mi akku wysiadł


18.06.2010, 22:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.07.2009, 16:47
Lokalizacja: WWA
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 05'
Województwo: mazowieckie
Post 
Wróciłem dziś z mazur i w tym czasie przejechałem jakieś 500 kilometrów. Nic się nie świeci, wspomaganie działa bez zarzutu. Mam nadzieje że jest tak jak mówił mechanik - wilgotne przewodu. Jak coś będzie to napiszę


19.06.2010, 18:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.05.2010, 17:56
Lokalizacja: Łódź
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post Czujnik skrętu do wymiany
Fabka była dziś na diagnozie u mechanika.
Znana jest już przyczyna słabszego wspomagania i tego, że cały czas pali się kontrolka awarii w układzie wspomagania kierownicy.
Otóż pompa wspomagania pracuje cały czas, a uszkodzony czujnik skrętu informuje ją, że koła są zawsze w pozycji "0" - na wprost.
W związku z tym działa sobie ona z mniejszą siłą nawet gdy kręcę kierownicą "tak niby na pół gwizdka".
W autku mam czujnik skrętu firmy SMI-KOYO,
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=606
który jest tańszy od czujnika firmy TRW
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=605
Poziom oleju w pompie w normie.
Defekt czujnika nie wpływa w żaden sposób na pompę wspomagania,
jednak w najbliższym wymienię go sobie.


23.06.2010, 18:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.07.2009, 16:47
Lokalizacja: WWA
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 05'
Województwo: mazowieckie
Post 
No i nie jest to jednak pisałem - wilgotne przewody. Dziś lub jutro wstawiam do innego warsztatu i zobaczymy. W tym poprzednim stwierdzili że jednak pompa, ale jeszcze sprawdzę w innym warsztacie.


07.07.2010, 11:14
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL