|
|
Teraz jest 29.03.2024, 14:34
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 29.04.2010, 21:02 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: clasic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Mam problem ze swoją fabką. Mianowicie od jakiegos czasu wlancza mi kontrolka od poziomu plynu chlodzacego ponadto jak sie ona zalancza to wskażnik poziomu paliwa opada na zero a komputer przestaje przelanczać. Poczytałem troche na formu i wymienilem dzisiaj zbiornik wyrownawczy. Jednak problem nie zginał. KOntrolka od temp. zapala się a wskazów sie nie podnosi. w czym moze tkwić problem? One maja jakas wspólną masę?
Aha nadmienie iz jak wyjmę wtyczkę ze biorniczka i ją zmostkuję to kontrolka sie nie zapala ale wskazówka od poziomu paliwa nie podnosi się.
Czy czujnik temp. na zewnatrz mozę coś mieć z tym wspólnego.
Proszę o pomoc bo nie wiem co robic
|
31.05.2010, 20:55 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam
Proponowałbym zrobić odczyt kodów błędów.
_________________ )
|
01.06.2010, 15:00 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
marcin_am1,
Na początek nie panikuj.
Zamiast wymieniać zerknij w jakim stanie masz połączenia masowe w samochodzie.
Jeśli są ok to trzeba szukać dalej zerknij na słynną wiązke jeśli jeszcze do tej pory tego nie robiłeś.
Zbiorniczek mogłeś również kupić z uszkodzonym czyjnikiem i wymiana nie przyniesie oczekiwanych efektów.
Pozostaje jeszcze zerknąć na VAG i zrobić test wskażników.
Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
01.06.2010, 15:50 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2010, 21:02 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: clasic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
a gdzie szukac tych połaczen masowych. Czy ktoś ma jakiś schemat
|
01.06.2010, 21:54 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
marcin_am1,
Pierwszy z przewodów masowych masz tuż obok obudowy filtra powietrza krótki przykręcony do nadkola.
Kolejny to pzrewód przy akumulatorze i poniżej w okolicahc rozrusznika.
Podkręcaj przeczyść.
Gdy to nie pomoże test Vag.
Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
02.06.2010, 07:59 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
I co pomoglo ?
Bo mam ten sam problem.
|
03.11.2010, 00:39 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2007, 22:28 Lokalizacja: Pomorze Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Odkopuję stary temat, bo mam to samo. Co jakiś czas zapala się kontrolka temperatury silnika, opada wskazówka poziomu paliwa i nie działa przełączanie wskazań komputera pokładowego. Po ponownym odpaleniu silnika wskazania wracają do normy. Zauważyłem, że dzieje się tak głównie przy jeździe po wertepach.
Czy poprawienie kontaktu na przewodach masowych pomogło Kolegom?
|
04.06.2012, 11:53 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Jotka w jotke mam to samo.
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
27.06.2012, 08:02 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2007, 22:28 Lokalizacja: Pomorze Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Usterkę naprawiłem. Niestety poprawienie kontaktu masy nic nie dało. Sprawdziłem błędy zapisane w sterowniku zegarów (kanał 17 - Instruments) i wyszło:
00771 - Fuel Level Sensor (G) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01128 - Anti-theft Immobilizer Sensor (D2) 35-10 - - - Intermittent 01176 - Key 07-10 - Signal to Low - Intermittent 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent
Po wyjęciu modułu zegarów poprawiłem luty przy stabilizatorze napięcia 3,3V o oznaczeniu TLE4275G (to taka czarna kostka z pięcioma wyprowadzeniami na dole obudowy). Dodatkowo, ponieważ zaczęły się problemy z immobilizerem, poprawiłem luty przy zielonej kostce sygnałowej i na wszelki wypadek przy czarnej. Jeżdżę już tydzień czasu i zegary działają bez problemu. Dzisiaj odczytałem błędy i nic się nie zarejestrowało. Mam nadzieję, że to Kolegom pomoże.
Co do lutowania płyty zegarów, to mam kilka uwag: - przed demontażem zegarów obowiązkowo odłączamy dodatnią klemę od akumulatora, - przy odłączaniu czarnej i zielonej wtyczki od modułu zegarów nie używamy dużej siły. Wszystko odpina się lekko po zwolnieniu zatrzasków. Pierwszą odłączamy czarną wtyczkę bliżej okna, lekko odginając zatrzask i jednocześnie wyciągając ją. Zielona wtyczka jest trudniej dostępna. Trzeba najpierw odpiąć różowy zatrzask przy wtyczce, lekko podważając go. Na tylnej części zielonej wtyczki jest języczek przytrzymujący ten zatrzask. Po podważeniu zatrzasku przy języczku, obracamy lekko różowym zaczepem jednocześnie wysuwając całą zieloną wtyczkę. - nie ma potrzeby zdejmowania wskazówek i tarcz zegarów, - najlepiej użyć stacji lutowniczej z regulacją temperatury (stacja lutownicza na gorące powietrze jest raczej nie wskazana, bo można stopić plastiki), - podczas poprawiania lutów przy czarnej i zielonej kostce dobrze jest włożyć np. ołówek pomiędzy biały plastik od podświetlania i tarczę zegarów. Tarcza będzie lekko odsunięta i mamy więcej pola do manewru lutownicą (i tak trzeba uważać, żeby nie przygrzać tarczy).
Życzę powodzenia
Darek
|
19.07.2012, 13:34 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Brawo Darek masz duze piwo !!!
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
19.07.2012, 14:57 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|