Teraz jest 29.03.2024, 14:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 29.04.2010, 21:02
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: clasic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Mam problem ze swoją fabką. Mianowicie od jakiegos czasu wlancza mi kontrolka od poziomu plynu chlodzacego ponadto jak sie ona zalancza to wskażnik poziomu paliwa opada na zero a komputer przestaje przelanczać. Poczytałem troche na formu i wymienilem dzisiaj zbiornik wyrownawczy. Jednak problem nie zginał. KOntrolka od temp. zapala się a wskazów sie nie podnosi. w czym moze tkwić problem? One maja jakas wspólną masę?
Aha nadmienie iz jak wyjmę wtyczkę ze biorniczka i ją zmostkuję to kontrolka sie nie zapala ale wskazówka od poziomu paliwa nie podnosi się.
Czy czujnik temp. na zewnatrz mozę coś mieć z tym wspólnego.
Proszę o pomoc bo nie wiem co robic


31.05.2010, 20:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Witam
Proponowałbym zrobić odczyt kodów błędów.

_________________
:o)


01.06.2010, 15:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
marcin_am1,
Na początek nie panikuj.
Zamiast wymieniać zerknij w jakim stanie masz połączenia masowe w samochodzie.
Jeśli są ok to trzeba szukać dalej zerknij na słynną wiązke jeśli jeszcze do tej pory tego nie robiłeś.
Zbiorniczek mogłeś również kupić z uszkodzonym czyjnikiem i wymiana nie przyniesie oczekiwanych efektów.
Pozostaje jeszcze zerknąć na VAG i zrobić test wskażników.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


01.06.2010, 15:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.04.2010, 21:02
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: clasic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post 
a gdzie szukac tych połaczen masowych. Czy ktoś ma jakiś schemat


01.06.2010, 21:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
marcin_am1,
Pierwszy z przewodów masowych masz tuż obok obudowy filtra powietrza krótki przykręcony do nadkola.
Kolejny to pzrewód przy akumulatorze i poniżej w okolicahc rozrusznika.
Podkręcaj przeczyść.
Gdy to nie pomoże test Vag.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


02.06.2010, 07:59
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
I co pomoglo ?
Bo mam ten sam problem.


03.11.2010, 00:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.09.2007, 22:28
Lokalizacja: Pomorze
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Odkopuję stary temat, bo mam to samo. Co jakiś czas zapala się kontrolka temperatury silnika, opada wskazówka poziomu paliwa i nie działa przełączanie wskazań komputera pokładowego. Po ponownym odpaleniu silnika wskazania wracają do normy. Zauważyłem, że dzieje się tak głównie przy jeździe po wertepach.

Czy poprawienie kontaktu na przewodach masowych pomogło Kolegom?


04.06.2012, 11:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Jotka w jotke mam to samo.

_________________
I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS


27.06.2012, 08:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.09.2007, 22:28
Lokalizacja: Pomorze
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Usterkę naprawiłem. Niestety poprawienie kontaktu masy nic nie dało. Sprawdziłem błędy zapisane w sterowniku zegarów (kanał 17 - Instruments) i wyszło:

00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01128 - Anti-theft Immobilizer Sensor (D2)
35-10 - - - Intermittent
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Po wyjęciu modułu zegarów poprawiłem luty przy stabilizatorze napięcia 3,3V o oznaczeniu TLE4275G (to taka czarna kostka z pięcioma wyprowadzeniami na dole obudowy). Dodatkowo, ponieważ zaczęły się problemy z immobilizerem, poprawiłem luty przy zielonej kostce sygnałowej i na wszelki wypadek przy czarnej. Jeżdżę już tydzień czasu i zegary działają bez problemu. Dzisiaj odczytałem błędy i nic się nie zarejestrowało. Mam nadzieję, że to Kolegom pomoże.

Co do lutowania płyty zegarów, to mam kilka uwag:
- przed demontażem zegarów obowiązkowo odłączamy dodatnią klemę od akumulatora,
- przy odłączaniu czarnej i zielonej wtyczki od modułu zegarów nie używamy dużej siły. Wszystko odpina się lekko po zwolnieniu zatrzasków. Pierwszą odłączamy czarną wtyczkę bliżej okna, lekko odginając zatrzask i jednocześnie wyciągając ją. Zielona wtyczka jest trudniej dostępna. Trzeba najpierw odpiąć różowy zatrzask przy wtyczce, lekko podważając go. Na tylnej części zielonej wtyczki jest języczek przytrzymujący ten zatrzask. Po podważeniu zatrzasku przy języczku, obracamy lekko różowym zaczepem jednocześnie wysuwając całą zieloną wtyczkę.
- nie ma potrzeby zdejmowania wskazówek i tarcz zegarów,
- najlepiej użyć stacji lutowniczej z regulacją temperatury (stacja lutownicza na gorące powietrze jest raczej nie wskazana, bo można stopić plastiki),
- podczas poprawiania lutów przy czarnej i zielonej kostce dobrze jest włożyć np. ołówek pomiędzy biały plastik od podświetlania i tarczę zegarów. Tarcza będzie lekko odsunięta i mamy więcej pola do manewru lutownicą (i tak trzeba uważać, żeby nie przygrzać tarczy).

Życzę powodzenia

Darek


19.07.2012, 13:34
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: wskaźnik paliwa a konrtolka poziomu płynu chlodzącego
Brawo Darek masz duze piwo !!!
:browar:
:bravo:

_________________
I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS


19.07.2012, 14:57
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL