|
|
Teraz jest 20.04.2024, 15:30
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Opis wiązki kabli w słupku (prawe tylne drzwi)
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 15.03.2010, 15:20 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Województwo: mazowieckie
|
Opis wiązki kabli w słupku (prawe tylne drzwi)
Witam wszystkich. Otóż mam problem z otwarciem prawych tylnych drzwi (Fabia 1.4 16V combi Fresh+, 2003r). W żaden sposób nie można ich otworzyć od środka, ani od zewnątrz. Wiem, że mógłbym zdjąć boczek, ale wiadomo, przy otwartych zdecydowanie łatwiej. Pomyślałem, że może mógłbym na krótko podłączyć zasilanie do silniczka w centralnym zamku (pod warunkiem, że działa) i odblokować dead-lock, który prawdopodobnie blokuje "rygielek". Zdjąłem karbowaną gumę, tą w słupku, a tam są dwie wtyczki (brązowa i niebieska) i pięć kabli ale nie mam pojęcia, który jest do czego.
Brązowa wtyczka:
- kabel brązowy
- kabel brązowo-żółty
Niebieska wtyczka:
- kabel niebiesko-żółty
- kabel zielono- żółty
- kabel fioletowo-żółty
Proszę o informację, może ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Ostatnio edytowano 09.06.2010, 12:57 przez THEND, łącznie edytowano 1 raz
|
30.05.2010, 21:39 |
|
|
Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08 Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Po czesku
KLIK
tutaj z szukajki forum
KLIK
Cytuj: kabel różowy i różowo-czarny podłączasz pod krańcówki w drzwiach (będzie tam kabel brązowy - stała masa, i brązowo jakiś - sygnał z krańcówki do którego masz się podłączyć. Kable krańcówek drzwi znajdziesz na kostkach w słupakch przednich jak zdejmiesz gumowe harmoniki pomiędzy drzwiami i nadwoziem to będziesz wiedział jakie, drugie miejsce to we wtyczce na ECU głónym pod zegarami przy skrzynce bezpiecznikowej kolorów nie pamiętam ale powinny być te same co w złączu pomiędzy drzwiami a karoserią
ja mam ten sam problem czasami sie otwieraja czasami ani od srodka ani od zewnatrz nie idzie :/ Problem nie jest z silownikiem i tego jestem pewien na 100 bo rozbieralem. Mam sposob - kombinacja pociagnij za klamke w srodku auta i w tym samym czasie klamke na zewnatrz. Znalazlem filmik z tvn turbo i obadam czy pomoze naciagniecie linki od otwierania dzwi . . . Kolega mechanik tez cos o niej wspominal . . . Mowil ze u niego jak deilkatnie pociagnal za klamke to sie otwieraly dzwi jak troche mocniej pociagnal kapa.
|
30.05.2010, 23:38 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2010, 15:20 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Województwo: mazowieckie
|
Radzik_Tychy napisał(a): Po czesku KLIK tutaj z szukajki forum KLIK Cytuj: kabel różowy i różowo-czarny podłączasz pod krańcówki w drzwiach (będzie tam kabel brązowy - stała masa, i brązowo jakiś - sygnał z krańcówki do którego masz się podłączyć. Kable krańcówek drzwi znajdziesz na kostkach w słupakch przednich jak zdejmiesz gumowe harmoniki pomiędzy drzwiami i nadwoziem to będziesz wiedział jakie, drugie miejsce to we wtyczce na ECU głónym pod zegarami przy skrzynce bezpiecznikowej kolorów nie pamiętam ale powinny być te same co w złączu pomiędzy drzwiami a karoserią ja mam ten sam problem czasami sie otwieraja czasami ani od srodka ani od zewnatrz nie idzie :/ Problem nie jest z silownikiem i tego jestem pewien na 100 bo rozbieralem. Mam sposob - kombinacja pociagnij za klamke w srodku auta i w tym samym czasie klamke na zewnatrz. Znalazlem filmik z tvn turbo i obadam czy pomoze naciagniecie linki od otwierania dzwi . . . Kolega mechanik tez cos o niej wspominal . . . Mowil ze u niego jak deilkatnie pociagnal za klamke to sie otwieraly dzwi jak troche mocniej pociagnal kapa.
Witam, dzięki za wytyczne - będę próbował. Dam znać jak poszło.
Pozdrawiam.
|
31.05.2010, 07:21 |
|
|
Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08 Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
No to u mnie po problemie Odkrecilem lekko srubke o ktorej mowilem i dzwi elegancko sie otwieraja
|
31.05.2010, 07:44 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2010, 15:20 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Województwo: mazowieckie
|
Radzik_Tychy napisał(a): No to u mnie po problemie Odkrecilem lekko srubke o ktorej mowilem i dzwi elegancko sie otwieraja
Witam, jaką śrubkę ? Dlaczego twierdzisz, że na 100% nie jest to siłownik w zamku ? Może problem jest z kablem zasilającym centralny w tych drzwiach ?
|
31.05.2010, 08:56 |
|
|
Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08 Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Bo sprawdzalem takowe zachowanie silownikow. Jak silownik jest w pozycji zamknietej auto bez problemu idzie otworzyc z srodka - 1 pociagniecie rygielek do gory, 2 otwarcie dzwi. Ja mialem tak jak juz pisalem podobny problem, dopiero kombinacja zew. klamka plus wew. klamka otwierala mi zamek. Mechanik stwierdzil - zamek do wymiany.
Co do srubki to jak otwierasz dzwi masz 2 sruby mocujace zamek i troszke wyzej masz 2 plastikowe zaslepki (w przednich dzwiach w tylnich jest tylko jedna). Jedna srubka w przednich dzwiach odpowiada za trzymanie wkladki zamka druga za naciag linki ktora jest podlaczona z klameczka. W moim przypadku pomoglo odkrecenie srubki co za tym idzie klamka mniej nie wiem jak to nazwac wychyla sie w ciagnieta strone Porada zaczerpnieta od kolegi mechnika ktory ma Golfa IV i z filmiku z TVN TURBO jak koles fabie naprawial.
Wiadomo u jednego lata kierownica bo ma zle kola wywazone a u innego bo ma lyse opony
Dlatego mysle, ze silownik nie ma z tym nic wspolnego.
Z tego co widzialem na schematach to musisz podac prad na brazowe kable bo one ida do silownika.
|
31.05.2010, 11:11 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2010, 15:20 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Województwo: mazowieckie
|
Radzik_Tychy napisał(a): ... Jak silownik jest w pozycji zamknietej auto bez problemu idzie otworzyc z srodka - 1 pociagniecie rygielek do gory, 2 otwarcie dzwi ...
Zgadzam się, że tak powinno być, jest jednak małe ale... Gdy działa dead-lock wówczas nie można otworzyć drzwi od środka, ani od zewnątrz. Wydaje mi się, że u mnie jest taki przypadek. Chyba, że jest jakiś sposób, aby oszukać/ominąć dead-lock. Jeżeli zamykam drzwi od środka (przyciskiem w podłokietniku na drzwiach) wówczas siłownik "klika" tylko raz, a gdy pilotem wówczas dwa razy i właśnie wtedy włącza się dead-lock.
|
31.05.2010, 11:41 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|