Teraz jest 26.04.2024, 18:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Stukanie "na luzie" podczas postoju bez wciśnięteg 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 11.03.2010, 19:14
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: classic + fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Stukanie "na luzie" podczas postoju bez wciśnięteg
Witam,

Mam kolejny problem dotyczący stukania ale tym razem to nie ma nic wspólnego z hamulcami czy zawieszeniem :(. Problem przedstawia się tak że przeważnie jak rozgrzeje silnik podczas jazdy gdy zatrzymam się wrzucę na luz to słyszę takie tyrkotanie/chrobotanie/stukanie (nie wiem jak to nazwać) jest ono rytmiczne i gdy na luzie bez sprzęgła wcisnę gaz zwiększa się jego częstotliwość wraz z obrotami. na biegu nic nie słychać. Dodam ze gdy na luzie nacisnę sprzęgło przestaje tyrkotać. Brat miał tak samo w ibizie 1.4 60km z 2000 roku - olał to i jeździł aż sprzedał(ponad 280tyś km). Wydaje mi się że mam co najmniej podobną skrzynie do tej z ibizy (długość biegów, w ogóle praca lewarka ta sama).

Jakie są wasze pomysły przeszukałem to forum ale nie znalazłem podobnego wątku. Na forach VW polo, golf i ibiza było. Ale na gdybaniach i straszeniu się kończyło.

A do dam że mam to od jakiś 6 lat

pozdrawiam.


26.05.2010, 19:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
mkiju87,
Widocznie taka uroda skrzyni biegów.Masz Radio w samochodzie? Jeśli masz podkręć głośniej i dobrze będzie.
A tak całkeim serio.
Gdybać nie ma co takie odgłosy wydaje wałek sprzęgłowy delikatny luz wzdłużny na łożyskach i tyle.Gdy wciskasz sprzęgło rozłączasz napęd i jest cicho.
Po dłuższej jeżdzie olej jest rozgrzany możesz skontrolować jego poziom właśnie na ciepłej skrzyni albo wymienić i przy okazji zobaczyć w jakim jest stanie.
Moje zdanie jest takie nie ma się czym przejmować jeśli beigi wchodzą płynnie bez zgrzytów a olej zawsze możesz zmienić.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


27.05.2010, 13:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Z tego co piszesz, to wygląda na to, że łożysko oporowe w skrzyni biegów złapało luz. Można wymienić, ale koszt będzie trochę sporawy, to trzeba wyciągnąć skrzynię i połowę wnętrzności wyciągnąć. Na razie nie przejmuj się tym. Nic fabci nie będzie. Ja takie terkotanie mam już chyba od 50kkm i nic się nie dzieje ze skrzynią.
Wymiana oleju w skrzyni może trochę pomóc.

Pozdrawiam.


27.05.2010, 13:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.02.2009, 21:14
Posty: 84
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Krzychu_W napisał(a):
Z tego co piszesz, to wygląda na to, że łożysko oporowe w skrzyni biegów złapało luz. Można wymienić, ale koszt będzie trochę sporawy, to trzeba wyciągnąć skrzynię i połowę wnętrzności wyciągnąć. Na razie nie przejmuj się tym. Nic fabci nie będzie. Ja takie terkotanie mam już chyba od 50kkm i nic się nie dzieje ze skrzynią.
Wymiana oleju w skrzyni może trochę pomóc.

Pozdrawiam.



- a nie jest tak, że łożysko oporowe szumi, kiedy pedał sprzęgła jest wciśnięty ???


27.05.2010, 14:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
kazik79 napisał(a):
a nie jest tak, że łożysko oporowe szumi, kiedy pedał sprzęgła jest wciśnięty ???


No właśnie wydaje mi się, że nie. Szumi gdy układ jest sprzęgnięty (tzn sprzęgło w stanie wyjściowym).


27.05.2010, 14:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Tak jak już ktoś wspominał łożysko oporowe szumi, przy wciśniętym sprzęgle.
To klekotanie pochodzi na pewno ze skrzyni ale nie musi to być nic poważnego.
Po prostu zużycie części, luzy na łożyskach, mogą też dzwonić pierścienie synchronizatorów.

Jeśli masz siano na remont to możesz to usunąć ale moim zdaniem można jeździć chyba ,że mocno dzwoni.

pozdrawiam

_________________
sterowiec40


27.05.2010, 14:18
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Łożysko oporowe zawsze;szumi,jęczy,piszczy jak by tego nie nazwać tylko w momencie złączonego napędu.Naciskamy pedał sprzęgła i nastaje cisza a dzieje się tak bo na łożsko oporowe działa z ogromną siłą docisk sprzęgła kasując w nim luzy.
W stanie agonalnym łożysko oporowe potrafi wyłamać którąś z balszek docisku sprzęgła.

Obrazek

Na schemacie jest linka sprzęgła ale może być również sterowanie hydrauliczne.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


27.05.2010, 14:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Martinez polemizował bym mocno z Twoją teorią :sw:

_________________
sterowiec40


27.05.2010, 15:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
sterowiec40,
Pewnie,że można polemizować zawsze chętnie dowiem się czegoś nowego.
Różne odgłosy może wydawać z siebie napęd,srzęgło.
Mogą terkotać lub dzwonić sprężynki w tarczy sprzęgła nity itp.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


27.05.2010, 15:17
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
lozysko szumi/brzeczy na puszczonym sprzegle...
ale polemizowac zawsze mozna :D

_________________
1.8T 301HP


Ostatnio edytowano 27.05.2010, 15:34 przez mss, łącznie edytowano 3 razy



27.05.2010, 15:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
moja teoria jest taka:
pedał sprzęgła w stanie spoczynku - napęd z silnika poprzez wałek sprzęgłowy napędza koła w SB i jak są tam jakieś luzy na łożyskach czy pierścieniach synchronizatorów to wtedy może dzwonić,rzęzić, itp. łożysko oporowe wtedy pracuje na luzie tzn spoczywa swobodnie na wałku sprzęgłowym.
Może też wtedy hałasować ale z powodu dużego luzu między nim a wałkiem.

pedał sprzęgła wciśnięty - napęd z silnika nie jest przenoszony pracuje wtedy łożysko oporowe

czy się mylę??

_________________
sterowiec40


27.05.2010, 15:32
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
sterowiec40 napisał(a):
moja teoria jest taka:
pedał sprzęgła w stanie spoczynku - napęd z silnika poprzez wałek sprzęgłowy napędza koła w SB i jak są tam jakieś luzy na łożyskach czy pierścieniach synchronizatorów to wtedy może dzwonić,rzęzić, itp. łożysko oporowe wtedy pracuje na luzie tzn spoczywa swobodnie na wałku sprzęgłowym.
Może też wtedy hałasować ale z powodu dużego luzu między nim a wałkiem.

pedał sprzęgła wciśnięty - napęd z silnika nie jest przenoszony pracuje wtedy łożysko oporowe

czy się mylę??


I właśnie a może dlatego,że spoczywa sobie swobodnie na wałku sprzęgłowym w chwilach wolnych od pracy lubi sobie poszumieć a czasem porzęzić albo wydać inny dzwięk.
Każdy sobie lubi czasem pokahontaz.
Pozdrawiam :browar:

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


27.05.2010, 16:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Co do tego brzęczenia to bym się zgodził :browar:

[ Dodano: 2010-05-27, 18:05 ]
ale bez alkocholowe bo do pracy na nockę

_________________
sterowiec40


27.05.2010, 17:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.03.2010, 19:14
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: classic + fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Krzychu_W nie muszę podkręcać głośniej radia wystarczy że je włączę ale ktoś ostatnio buchnoł mi antenę dzisiaj kupiłem nową i problem z głowy nic nie słychać :D.

Tak na serio to zapytałem tylko z czystej ciekawości co to może być i czy też tak macie, mój brat zrobił na tym kupę tysięcy km i nic mu się z ibizą nie działo - miał radio które zawsze grało:D

A co do sprzęgła oporowego to jak czytałem po różnych forach to jedni mowia ze to to a inni że jakieś łożysko szpilkowe lub wałeczkowe które znajomym ich znajomych którzy mają wujka a ten wujek teściową która tak miała i w efekcie miała rozwałkę skrzyni (na początku mnie wystraszyli) i ze koszt naprawy to 1400zł (eee tam skrzynia to nie hamulce :D) nie bedę remontował skrzyni która ma przebiegu 62tyś a pierdzi od 20 :D


27.05.2010, 19:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
panowie, jestem po wymianie sprzęgła, nowy sachs.
No i zaczęły się problemy- dźwięk terkotania, klekotania, charczenia na luzie bez wciśniętego sprzęgła.
Po wciśnięciu ustaje. Ustaje również na luzie po dodaniu gazu- najpierw krótko narasta i zanika.
Pomocy- mechanik nie ma pojęcia o co loto albo udaje gupa. Jak to ugryźć?
Mechanik włożył łapę pod maskę przy pracującym silniku i coś tam naciskał- klekotaniocharczenie ustawało- to znaczy znacznie cichło.
Pomocy, za tydzień jadę 1500km :(


14.07.2010, 22:10
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL