Teraz jest 25.04.2024, 09:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
brak ładowania akumulatora 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 17.04.2010, 08:49
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post brak ładowania akumulatora
Witam,
Znalazłem parę opinii na ten temat ale chciałbym się upewnić. Miesiąc temu kupiłem Skodę Fabię 1.9TDI. Po dwóch tygodniach padł akumulator. A z tego względu, że sprzedający mówił, że trzeba go wymienić to bez zastanowienia pojechałem i wymieniłem akumulator na nowy. Akumulatror działał przez 1.5 tygodnia i znowu padł. Kupiłem miernik napięcia i zmierzyłem napięcie. Na wyłączonym silniku napięcie na akumulatorze wynosi 12.6V, po przekręceniu kluczyka spada minimalnie a po odpaleniu do 12.3V. Po przegazowaniu do 1000-3000 obrotów napięcie się nie zmienia (minimalnie spada). DOpiero po przekroczeniu 3000 obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do 13.8V. Czy jest to wina diody wzbudzenia? Są może jeszcze jakieś inne przyczyny takiego zachowania? Jakie są koszty takiej naprawy?


19.05.2010, 18:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Pepuch, może być regulator napięcia, Co do kosztów to zależy jaka będzie usterka. Regulator to koszta rzędu niecałych 100zł.

Damian

_________________
Škoda Fabia


19.05.2010, 18:16
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Pepuch,
Ile masz na liczniku?
Regulator napięcia do wymiany a przy oakzji jeśli przebieg sporawy to sprawdził bym kontrolnie alternator.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


19.05.2010, 18:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.04.2010, 08:49
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Na liczniku 158000. Z tego co wyczytałem to objawami wskazującymi na wymianę regulatora napięcia są skoki napięcia, np. przygasające światła. Ja nic takiego nie zauważyłem. Samochód działa cały czas prawidłowo (do czasu padu akumulatora), korzystam z klimatyzacji, działa wspomaganie, radio, itp. i nie ma objawów skoków napięcia. Inne objawy jakie zauważyłem to takie, że elektrycznie otwierane okna nie zawsze działają prawidłowo. Chodzi o to, że okna mają dwie możliwości otwierania - stopniowe i całkowite. Stopniowe działa zawsze natomiast całkowite tylko czasami. Podobne, dziwne zachowanie zauważyłem z klimatyzacją i obiegiem powietrza. Po próbie włączenia jednego z nich czasami się nie włączają, głównie obieg powietrza. Nie wiem czy te objawy mają coś wspólnego z padami akumulatora.


Ostatnio edytowano 19.05.2010, 18:44 przez Pepuch, łącznie edytowano 1 raz



19.05.2010, 18:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Pepuch,
Ciekawe przebieg raczej nieduży ale sprawdzić trzeba co jest przyczyną niedomagania.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


19.05.2010, 18:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.04.2010, 08:49
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Chyba jednak niedoprecyzowałem opisu problemu. Napięcie na akumulatorze po odpaleniu wynosi 12.6V i przy gazowaniu 1000-3000 nic się nie zmienia. Po przegazowaniu ponad 3000 obroty napięcie utrzymuje się na poziomie 13,8V. Od tego momentu nawet jak obroty spadną to napięcie wynosi okolo 13.8V. Wygląda to tak jakby alternator załączał się dopiero przy 3000 obrotach i potem już działał prawidłowo. Jutro jeszcze postaram sięsprawdzić czy ładowanie będzie po przejechaniu jakiejś odległości.

[ Dodano: 2010-05-20, 07:49 ]
Dzisiaj rano jadąc do pracy specjalnie przekroczyłem 3000 obrotów (wcześniej tego nie robiłem bo jadąc po mieście nie mam takiej potrzeby) i po przyjeździe do pracy zmierzyłem napięcie na akumulatorze. Wynosiło lekko ponad 14V czyli ładowanie z alternatora było. Czy normalnym zachowaniem jest, że alternator zaczyna ładować dopiero przy 3000 obrotów?


19.05.2010, 19:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.04.2010, 14:47
Lokalizacja: Kraków
Posty: 261
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post 
Witam;
mialem kiedys podobny problem i okazalo się, że padl regulator napięcia do akumplatora, a przyczyna tego "ze padl" bylo to, że kabelki idące doń się przetarly zrobily zwarcie i bylo "po ptakach". Koszt regulatora i kable z robocizna - w sumie okolo 150 zl.
pozdr

_________________
Techniczne doradztwo: www.bialycement.pl


20.05.2010, 08:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19
Lokalizacja: kołobrzeg
Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post Niedoładowany akumulator
Temat troszkę inny ,ale się podpinam żeby nowego wątku nie zaczynać.Aku ma 1,5 roku (centra jakas tam z tzw.oczkiem) 44Ah.Czy po przejechaniu w trasie 300km oczko powinno zrobić sie zielone?Jak bylo czarne tak nadal jest.Gdy naładuje aku prostownikiem robi się zielone ale na kilka dni.Autko robi niewielkie dzienne przebiegi ale mam watpliwości co do stanu tego akumulatora.Wartosci napięcia ładowania sa prawidlowe.Czy warto skladać reklamację?Czy może jednak z ładowaniem jest coś nie tak?U mnie sygnałem ze aku jest niedoładowany jest zapalenie się na chwilę po odpaleniu silnika lampki ABS i tak zaczyna się dziać po 3-4 dniach od naładowania prostownikiem.Wiosną i latem jest lepiej okres się wydłuża i nie ma potrzeby doładowywania prostownikiem.Ostatniej zimy ten aku padł mi trzy razy a miał wtedy ok.pół roku.Nie jest to moje pierwsze auto i z poprzednimi takich jaj nie było.Przy obecnych temperaturach już czuć że słabiej kręci rozrusznik.Co koledzy sądzą?


21.10.2010, 13:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
Pepuch napisał " Chodzi o to, że okna mają dwie możliwości otwierania - stopniowe i całkowite. Stopniowe działa zawsze natomiast całkowite tylko czasami" -- to by świadczyło że aku jest odłączany (przerywa) i trzeba "kodować "szyby kluczykiem. Tak czy inaczej regulator i altek do kontroli. A tak na później, to założyłbym sobie woltomierz do autka na stałe.
omron


21.10.2010, 14:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Jak po pół roku aku padał to albo jakiś uszkodzony albo coś z autem - ładowanie lub za duży pobór prądu jak samochód stoi nieużywany.

Sprawdź napięcie na aku przy:
zgaszonym silniku
zapalonym silniku
zapalonym silniku i zwiększonych obrotach
zapalonym silniku z włączonym radiem, dmuchawą, światłami itp.

amperomierzem między zdjętą klemą a akumulatorem - pobór prądu z włączonym alarmem i bez.


21.10.2010, 14:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19
Lokalizacja: kołobrzeg
Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
manieku napisał(a):
Jak po pół roku aku padał to albo jakiś uszkodzony albo coś z autem - ładowanie lub za duży pobór prądu jak samochód stoi nieużywany.

Sprawdź napięcie na aku przy:
zgaszonym silniku
zapalonym silniku
zapalonym silniku i zwiększonych obrotach
zapalonym silniku z włączonym radiem, dmuchawą, światłami itp.

amperomierzem między zdjętą klemą a akumulatorem - pobór prądu z włączonym alarmem i bez.

Sprawdziłem dziś napięcie spoczynkowe po nocy i było 11,95V (magiczne oczko nadal zielone) napięcie ładowania przy włączonym wszystkim co mam 14,2V.Ładowanie rozpoczyna się od razu po odpaleniu silnika.Aku był co prawda ładowany 3-4 dni temu prostownikiem.Dziwna sprawa z tym napięciem spoczynkowym,dziś pojechałem do sklepu próbować reklamować ten aku,ale gość sprawdził to co ja wcześniej + jeszcze taką opornicą z miernikiem i powiedział że akumulator jest sprawny.Moim zdaniem on nie przyjmuje prądu jak należy (choćby to że oczko po 300km w trasie nie zrobiło się zielone a po ładowaniu prostownikiem przez kilka godzin większym prądem tak)chyba że jest problem z ładowaniem w samochodzie,ale natury "prądowej" a nie napięciowej bo akurat te są wzorcowe.


26.10.2010, 14:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Sprawdź jeszcze napięcie ładowania na wysokich obrotach.


26.10.2010, 15:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19
Lokalizacja: kołobrzeg
Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
14,2V


26.10.2010, 16:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Dołączę się też :
Kupiłem w tym tygodniu akumulator Forse 74 Ah . Z ciekawości w sklepie zmierzyłem napięcie - akumulator był przed założeniem zafoliowany - napięcie wynosiło 12,7 Volta . Rano przed odpaleniem po nocy napięcie to samo . Obecnie po całodniowym postoju 12,65.
Podobnież prawidłowo napięcie spoczynkowe w/g Skody , po dwóch godzinach postoju nie powinno być mniejsze niż 12,5 V . Akumulator poniżej 12 Volt jest rozładowany i grozi zasiarczeniem -po naładowaniu przy zasiarczonym oczko będzie zielone , ale akumulator niedoładowany . Zresztą oczko mierzy stan elektrolitu tylko w jednej celce i nie jest to miarodajne dla całej baterii .


26.10.2010, 19:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
halomistrz napisał(a):
14,2V

Napięcie jest trochę małe , najlepiej, żeby było 14.5 V, jednak nie liczyłbym na to, że podbicie go poprawi znacznie zachowanie akumulatora. Aku jest po prostu słaby.

Twój aku zachowuje się jak AKUMA w aucie żony.
Obserwowałem go w trakcie ładowania prostownikiem. Ładowanie rozpoczęte od napięcia ~12V i pradu ok 5A po godzinie kończyło się na pradzie ok 1A przy napięciu 14.5V.
Taka sytuacja powoduje, że w samochodzie, który ma sprawny regulator napiecia nie można doładować akumulatora.


Jak wyłączyłem ograniczenie napięcia swojej ładowarki żeby utrzymywać większy prąd ładowania, to naładowałem go prądem średnio ok 3A przez 12h i wtedy napięcie końcowe ładowania było nawet 16V.

Tak doładowany akumulator mógł jeździć pół zimy zanim się rozładował przy jazdach na krótkich dystansach. Jednak auto nie wytrzymywało postoju przez tydzień.

Doładowując aku na zewnątrz auta można przedłużyć mu żywot, jeden sezon tak można wytrzymać, przeważnie drugi skończy sie wymianą, bo nikt nie ma teraz cierpliwości doładowywać aku co tydzień czy dwa za 150złotych.

Ja podjąłbym próbę naładowania aku na zewnątrz auta, obserwując w trakcie ładowania zachowanie napięcia i pradu.
Jeżeli w krótkim czasie napięcie rośnie powyżej 15V przy prądzie ładowania równym 0.1 pojemności, to taki akumulator raczej nie da sie naładować i trzeba myśleć o nowym.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


26.10.2010, 20:23
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL