Teraz jest 26.04.2024, 23:45



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Fabia 1.4 8V ciężko pali 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.05.2010, 21:16
Lokalizacja: ja to wiem / Opole
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: opolskie
Post Fabia 1.4 8V ciężko pali
Witam

Trochę przeglądnąłem forum i podobne tematy już były jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój problem stąd ten temat. Jestem od nowości posiadaczem Fabii 1.4 8V 2001r i do niedawna raczej pozytywnie wypowiadałem się o tym samochodziku ale pojawiły się problemy. Najpierw tłumik, następnie zostały wymienione hamulce z tyłu (strzelił jeden z cylinderków) a ostatnio także z przodu, uszczelka pod głowicą także miała swoje 5 minut (choć do końca nie wiem czy się nie obniżyły tuleje cylindryczne bo też są takie przypadki), niedawno strzeliła także chłodnica. O niedziałający tylnym spryskiwaczu i czujniku cofania już się nie rozpisuje bo czytałem że to częste problemy. Poza tym dosyć słychać już łańcuch rozrządu a z wymianą trochę zabawy pewnie będzie.
Ale dosyć wypisywania wad przejdźmy do problemu - generalnie samochodzik ciężko odpala. Na zimnym silniku trzeba trochę pokręcić, na ciepłym łapie szybciej ale jednak nie za pierwszym razem. Zdarza się jednak także że trzeba na dwa strzały palić. Kiedyś po przekręceniu zapłonu wyraźnie było słychać buczenie pompy, teraz jest tylko szybkie "trrr". Więc moje podejrzenie pada na pompę paliwa, jednak jakby była uszkodzona to auto by chyba w ogóle nie paliło?! W jednym z podobnych tematów przewinęły się także cewki - jednak zanim je wymienię chciałbym być w 100% pewny że to ich wina bo widzę że cewki tanie nie są. Może ktoś już się spotkał z podobnym problemem i ma jakieś spostrzeżenia :) Dodam jeszcze że po podłączeniu pod kompa wszystko jest OK.


Ostatnio edytowano 12.05.2010, 22:20 przez Polo, łącznie edytowano 1 raz



12.05.2010, 22:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
a filtr paliwa kiedy wymieniany ? jezeli bedzie zasyfiony to tez pompie bedzie trudniej nabic. sprobuj wlaczyc zaplon 2-3 razy i dopiero krecic. jak wtedy odpali gladko to znaczy ze cos slabo z doplywem paliwa.
ps. przestan narzekac, masz prawie 10 letnie auto, padly pierduly, a piszesz jakby Ci korba bokiem wyszla, albo skrzynia w czesciach zostala na asfalcie :D

_________________
1.8T 301HP


12.05.2010, 22:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.05.2010, 21:16
Lokalizacja: ja to wiem / Opole
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: opolskie
Post 
mss napisał(a):
ps. przestan narzekac, masz prawie 10 letnie auto, padly pierduly, a piszesz jakby Ci korba bokiem wyszla, albo skrzynia w czesciach zostala na asfalcie :D

Fakt autko swój wiek już ma i nie narzekam a raczej wymieniam słabe punkty :smiley15: Choć zawsze mam porównanie z sędziwym Fiatem Uno z 94r z którym nigdy większych problemów nie było a do tej pory pali na strzała.

A co z tym szybkim "trr" przy przekręcaniu zapłonu?? Czy zawsze słychać buczenie pompy przy aktywacji zapłonu czy po prostu jak nie ma takiej potrzeby to pompa nie startuje ??


13.05.2010, 06:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
nie zawsze. jak ma nabite cisnienie to wlacza sie albo na bardzo krotko albo wcale.

_________________
1.8T 301HP


13.05.2010, 17:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.05.2010, 10:00
Lokalizacja: Kraków
Posty: 44
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Sedan Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Fabia 1.4 8V ciężko pali
Polo napisał(a):
Witam
Poza tym dosyć słychać już łańcuch rozrządu a z wymianą trochę zabawy pewnie będzie. .


A nie przeskoczył czasem? Na forum jest sporo wątków w tym kontekście.


14.05.2010, 07:46
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Polo napisał(a):
W jednym z podobnych tematów przewinęły się także cewki



U Ciebie to jest moduł zapłonowy, listwą zapłonową także zwany. Przy ewentualnej wymianie nie zapomnij o nowych gumkach, tych co są pomiędzy modułem a świecami.
Cena nowego ok. 200 do 300 zł. Może znajdziesz kogoś kto Ci pożyczy na chwilę w celu wypróbowania?

A świece wymieniałeś? Koszt nieduży a potrafi pomóc w odpalaniu.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


14.05.2010, 07:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Fabia 1.4 8V ciężko pali
Zlloty napisał(a):
Polo napisał(a):
Witam
Poza tym dosyć słychać już łańcuch rozrządu a z wymianą trochę zabawy pewnie będzie. .


A nie przeskoczył czasem? Na forum jest sporo wątków w tym kontekście.

pokaz chociaz jeden hehehe

_________________
1.8T 301HP


14.05.2010, 20:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.05.2010, 21:16
Lokalizacja: ja to wiem / Opole
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: opolskie
Post 
koleś napisał(a):
Polo napisał(a):
W jednym z podobnych tematów przewinęły się także cewki



U Ciebie to jest moduł zapłonowy, listwą zapłonową także zwany. Przy ewentualnej wymianie nie zapomnij o nowych gumkach, tych co są pomiędzy modułem a świecami.
Cena nowego ok. 200 do 300 zł. Może znajdziesz kogoś kto Ci pożyczy na chwilę w celu wypróbowania?

A świece wymieniałeś? Koszt nieduży a potrafi pomóc w odpalaniu.


Fakt, świec nie wymieniałem i od tego zacznę. Nawet ostatnio przy wymianie uszczelki pod głowicą były dosyć spore problemy z ich wykręceniem ale jakoś poszło.

Zlloty napisał(a):
Polo napisał(a):
Poza tym dosyć słychać już łańcuch rozrządu a z wymianą trochę zabawy pewnie będzie. .

A nie przeskoczył czasem? Na forum jest sporo wątków w tym kontekście.


A co do łańcuch to jest w ogóle możliwość aby przeskoczył ?? Z paskami wiem że jest to możliwe, co do łańcucha to słyszałem jedynie że jeśli jest już bardzo "rozciągnięty" to może obudowę poprzecierać trochę.
A trudno jest ten łańcuch wymienić samemu? Nie jestem mechanikiem ale z paskami radzę sobie, a przynajmniej bliskich spotkać zaworów z tłokami jeszcze nie było :mrgreen:


Ale ciągle zastanawia mnie to szybkie "trr" przy przekręceniu zapłonu, odgłos pracującej pompy to na pewno nie jest. Też tak macie ??


15.05.2010, 09:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
szkoda że bliżej katowic nie mieszkasz wzioł bym cie na diagnoze :D. Jak mówisz nie było przypadków w tej wersji silników z przeskoczeniem łańcucha bo jest bardzo mały i ktoś dobrze to wymyślił :).
Było na forum jak zmienic łancuch rozrządu trzeba odkrecić miske olejową potem pokrywe łancuch zaopatrzyc sie w uszczelke bądź uszczelniacz miski i uszczelelke pokrywy nowy simmering wału no i kompletny rozrząd. wymiana nie jest trudna ale brudząca :D. co do świec do 30kkm to maks na zwykłe świece. ale i wyciągałem świece co miały 175kkm nie wyglądały ciekawie :D. Pozdrawiam Marek


16.05.2010, 08:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.08.2015, 21:55
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Fabia 1,4 MPI 2001 ciężko pali
Witam
Mam problem z rozpaleniem fabki. Auto co jakiś czas ma kaprys i nie chce palić, zapali dopiero za 5-6 razem. Podejrzenie padło na czujnik położenia wału. Wyjąłem czujnik (047 907 601) z silnika i pomierzyłem. Rezystancja na pinach to 120 KOHM. Nie zaobserwowałem żadnych zmian rezystancji po przykładaniu do czujnika metalu.

VAG nie zwraca żadnych błędów.
Auto z LPG II gen landi renzo.
Przebieg oryginalny 104 tys
Problem z zapalanie występuje od około 3 lat.

Jak już auto zapali to chodzi bez problemów.

Proszę o zmierzenie rezystancji na Waszych czujników i podanie wartości?
Na filmie https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU wartość oscyluje od 600 do 900 OHM.

pozdrawiam
narybek123


29.08.2015, 16:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.08.2015, 21:55
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Fabia 1,4 MPI 2001 ciężko pali
Czujnik znajduje się nad filtrem oleju.
pozdrawiam


29.08.2015, 22:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54
Lokalizacja: WH
Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Fabia 1,4 MPI 2001 ciężko pali
Na początek sprawdził bym poniższe pozycje:
- Podstawą w tym silniku jest posprawdzanie przewodów podciśnieniowych. Przewodów odpowietrzających silnik. Czy nie są dziurawe. Trzeba je powyginać mocno.
- Wymycie i kalibracja przepustnicy.
- Może też być brudny czujnik masy powietrza na kolektorze dolotowym tuż za przepustnicą. Trzeba go wyjąć,wymyć, osuszyć i włożyć.
- Wymienił bym filtr paliwa jeżeli nie był wymieniany. Razem z filtrem jest regulator ciśnienia paliwa.
- Jeżeli nie będzie poprawy to sprawdził bym pompę paliwa i listwę z cewkami zapłonowymi.
- No i pytanie czy wtryskiwacze nie są zapieczone. Najlepiej je wymontować każdy wtryskiwacz w butelkę np. 0,5 l po napoju i przekręcić silnik tak żeby można było zobaczyć czy prawidłowo rozpylają paliwo.
- Zdarza się też że łańcuszek rozrządu jest tak mocno wyciągnięty że powoduje problemy z uruchamianiem silnika.

Powodzenia w poszukiwaniach.


30.08.2015, 10:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37
Lokalizacja: TKA
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Fabia 1,4 MPI 2001 ciężko pali
Temperaturę dobrze pokazuje? Może to czujnik, wtedy mogą być takie problemy.

_________________
Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm :-) Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.


30.08.2015, 11:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.08.2015, 21:55
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Fabia 1,4 MPI 2001 ciężko pali
Dziękuje za podpowiedzi. Czujnik wałka rozrządu jest sprawny. Po włączeniu zapłonu z odpiętym czujnikiem na VAGu od razu błędy. UWAGA Czujniki hala można sprawdzić tylko przy użyciu diody. Nie wolno używać multimetru ponieważ można uszkodzić czujnik.
Może kiedyś ktoś będzie szukał.
https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0

Przepustnicę czyściłem 2 tygodnie temu i skalibrowałem. - niewiele pomogło.
Temperaturę pokazuje dobrze - dodatkowo po odpięciu czujnika pojawiły się błędy na VAG.


Zostaje mi posprawdzać przewody podciśnienia bo po 13 latach to faktycznie mogły już się zużyć i sprawdzić czujnik masy powietrza.

Dodatkowo wsadzony jest większy akumulator niż jest przewidziany. Samochód robi dziennie po 100 KM min. więc zakładam że jest naładowany. Ale się zastanawiam czy to nie jest powodem? (np ECU nie ogrania) Przewidziany jak 44 AH włożony jest 60 AH.

Czy ma ktoś może większy aku niż przewidziany? Czy nie generuje to dodatkowych problemów?
pozdrawiam
narybek123


30.08.2015, 12:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia 1,4 MPI 2001 ciężko pali
A może problem jest od gazu? Przy drugiej gen. Samochód potrafi być zalewamy gazem... Przez nieszczelne elektrozawory . Co powoduje że próbujesz odpalić na zbyt bogatej mieszance (paliwo + lpg) spróbuj zgasić na benzynie ew odłączyć wąż idący od parownika do dolotu powietrza

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


31.08.2015, 05:56
Zobacz profil WWW Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL