FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=10702
Strona 1 z 2

Autor:  zenmail [ 27.04.2010, 10:22 ]
Tytuł:  Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

Witam mam problem ???? Czy ktoś może ma jakieś doswiadczenie w temacie wymiany POPYCHACZY (SZKLANEK) w fabi 1.4 Mpi 8v 44Kw :sciana: :sciana: :sciana: :sciana:

Auto rozkręcone na warsztacie i nie wiem jak je wyciągnąć PROSZĘ o POMOC !!!!! :sciana:

Autor:  MartinezTychy [ 27.04.2010, 18:16 ]
Tytuł: 

zenmail,
Tak opisał tę procedurę Nasz kolega krawiec

Prosze:

Nastawienia podstawowego popychaczy hydraulicznych nie trzeba wykonywać, gdy tylko wymieniana była uszczelka pod głowicą.
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
- klucz dynamometryczny
Przebieg pracy
– Obracać wałem korbowym aż do przekrycia zaworów 4. cylindra (zawór dolotowy otwiera się, zawór wylotowy zamyka się ).
– W 1. cylindrze odkręcić nakrętki kontrujące śruby regulacji dźwigienek popychaczy.
– Następnie śruby regulacyjne wkręcić w dźwigienki popychaczy, aż pomiędzy dźwigienką popychacza i zaworem wyczuwalny będzie luz.
– Śruby regulacyjne obu dźwigienek popychaczy lekko obrócić do zaworów, aż nie będzie luzu. Poruszając dźwigienką popychacza, sprawdzić, czy jest jeszcze luz. Dokładne przyleganie uzyskuje się, gdy skasowany zostanie cały luz.
– Śruby regulacyjne od tego punktu obrócić dalej o dwa obroty. Przykręcić nakrętkę kontrującą i dokręcić momentem 13 Nm.
– Prace nastawcze dla pozostałych cylindrów wykonać według poniższej tabeli:

Regulacja Przekrycie zaworów
cylinder 1 cylinder 4
cylinder 3 cylinder 2
cylinder 4 cylinder 1
cylinder 2 cylinder 3

Po zamontowaniu nowych popychaczy hydraulicznych przez ok. 30 minut nie wolno uruchamiać silnika. Popychacze hydrauliczne muszą osiąść (inaczej zawory mogą być cały czas otwarte i stykać się z tłokami).

Tyle procedura w serwisówce.

tu masz link do opisu

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=9020

Pozdrawiam.

Autor:  Radzik_Tychy [ 27.04.2010, 19:26 ]
Tytuł: 

Koledzy a ja mam pytanie , bo jak juz pisalem moje auto jezdzi troszke inaczej niz inne egzemplarze z tym samym silnikiem . Tak sie sklada ze tez mam 1.4 8V, pytalem mechanika i tam sa popychacze hydrauliczne ktore ponoc sie nie reguluje a wypowiedz kolegi nom z innego postu mowi :

Cytuj:
Częściowo ma rację. Regulować oczywiście można, hydrauliczna regulacja kasowania luzu zaworowego działa w ograniczonym zakresie, nie chcę podawać z głowy, bo nie pamiętam o ile um. :-)


czy ogolnie warto brac sie za regulacje tego ?? W przepustnicy mialem syf - olej no i jak pisalem auto troszke muli wymienienie popychaczy/regulacja cos da ??

Autor:  mss [ 27.04.2010, 19:42 ]
Tytuł: 

nie bierz bo bedziesz musial glowice zwalac. inaczej nie wyjmiesz popychaczy, a jak pomotasz z ustawieniami na klawiaturze, to swiety boze nie pomoze :D

Autor:  zenmail [ 03.05.2010, 19:57 ]
Tytuł: 

no i ja wymieniłem popychacze na nowe, wyregulowałem wstępnie, czyli skasowałem luz i dwa obroty. i auto jest jakieś zamulone zdeczka ???? Wie może ktoś czemu

Autor:  mss [ 03.05.2010, 21:30 ]
Tytuł: 

skasowales luz i dwa obroty ?
to sie nazywa wstepna regulacja ? :hysterical:
wycisnales olej konserwujacy z popychaczy ?


a nie mowilem... ? :D :crazy:

Autor:  robert74 [ 17.09.2014, 07:22 ]
Tytuł:  Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

Witam,
czy ktoś może podpowiedzieć jak te popychacze wyjąć?
Chodzi mi o sytuacje po zdjęciu głowicy.

Autor:  arthek [ 18.09.2014, 12:52 ]
Tytuł:  Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

robert74 napisał(a):
Witam,
czy ktoś może podpowiedzieć jak te popychacze wyjąć?
Chodzi mi o sytuacje po zdjęciu głowicy.


Tu:
http://www.mediafire.com/?32vct1hmvx1rz
Trzeci dokument PDF od dołu.
Jak otworzysz to na 53 stronie masz opis i rysunek jak je wyciągnąć z kadłuba silnika .

Potrzebny Ci pręt o średnicy 1.8 do 1.9 mm , na tyle długi aby sięgnął do popychacza.
Koniec tego pręta musi być podcięty z boku aby po włożeniu go od góry w otwór popychacza , można było go bokiem zahaczyć i pociągnąć cały popychacz w górę .

Pytanie jeszcze:
A po co chcesz je wyjąć ?

Autor:  djwest [ 18.09.2014, 19:45 ]
Tytuł:  Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

łomikiem podważ hihihihi :mrgreen:

Autor:  arthek [ 19.09.2014, 05:49 ]
Tytuł:  Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

djwest napisał(a):
łomikiem podważ hihihihi :mrgreen:



Merytoryczna odpowiedź , bardzo dużo wnosząca do tematu. :?

Autor:  djwest [ 19.09.2014, 07:07 ]
Tytuł:  Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

Trochę luzu kolego ... pożartować nie można ? :eh:

Autor:  robert74 [ 19.09.2014, 07:43 ]
Tytuł:  Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

arthek napisał(a):
robert74 napisał(a):
Witam,
czy ktoś może podpowiedzieć jak te popychacze wyjąć?
Chodzi mi o sytuacje po zdjęciu głowicy.


Tu:
http://www.mediafire.com/?32vct1hmvx1rz
Trzeci dokument PDF od dołu.
Jak otworzysz to na 53 stronie masz opis i rysunek jak je wyciągnąć z kadłuba silnika .

Potrzebny Ci pręt o średnicy 1.8 do 1.9 mm , na tyle długi aby sięgnął do popychacza.
Koniec tego pręta musi być podcięty z boku aby po włożeniu go od góry w otwór popychacza , można było go bokiem zahaczyć i pociągnąć cały popychacz w górę .

Pytanie jeszcze:
A po co chcesz je wyjąć ?



Wielkie dzięki Kolego!

Co do wyjęcia popychaczy:
-auto ma przejechane u mnie 200 tys.
-jakieś trzy miesiące temu zaczęły klekotać zawory na gorącym silniku (nie równomiernie tylko tzw sinusoidą)
-wymieniłem olej jeszcze przed 10 tys. (przeważnie wymieniam około 10-12 tys.)
-zawory ucichły na jakieś dwa miesiące po czym znowu to samo

Zanim zdejmę głowicę, spróbuje sprawdzić/ustawić luz zaworów, tylko w sieci jest dużo sprzecznych i niejasnych informacji na ten temat.

Autor:  arthek [ 19.09.2014, 08:41 ]
Tytuł:  Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

robert74 napisał(a):
arthek napisał(a):
robert74 napisał(a):
Witam,
czy ktoś może podpowiedzieć jak te popychacze wyjąć?
Chodzi mi o sytuacje po zdjęciu głowicy.


Tu:
http://www.mediafire.com/?32vct1hmvx1rz
Trzeci dokument PDF od dołu.
Jak otworzysz to na 53 stronie masz opis i rysunek jak je wyciągnąć z kadłuba silnika .

Potrzebny Ci pręt o średnicy 1.8 do 1.9 mm , na tyle długi aby sięgnął do popychacza.
Koniec tego pręta musi być podcięty z boku aby po włożeniu go od góry w otwór popychacza , można było go bokiem zahaczyć i pociągnąć cały popychacz w górę .

Pytanie jeszcze:
A po co chcesz je wyjąć ?



Wielkie dzięki Kolego!

Co do wyjęcia popychaczy:
-auto ma przejechane u mnie 200 tys.
-jakieś trzy miesiące temu zaczęły klekotać zawory na gorącym silniku (nie równomiernie tylko tzw sinusoidą)
-wymieniłem olej jeszcze przed 10 tys. (przeważnie wymieniam około 10-12 tys.)
-zawory ucichły na jakieś dwa miesiące po czym znowu to samo

Zanim zdejmę głowicę, spróbuje sprawdzić/ustawić luz zaworów, tylko w sieci jest dużo sprzecznych i niejasnych informacji na ten temat.


Słuchaj,
Jaki olej zalewasz ?
O ile leje się właściwy olej i przestrzega się jego wymian ( co 10 000 km) to te hydropopychacze są naprawdę bardzo trwałe, wręcz dożywotnie i 200kkm to dla nich jeszcze sporo za wcześnie.
Bardzo duży wpływ na ich awaryjność ma fakt jeżdżenia przez dłuższy czas z uwaloną uszczelką pod głowicą ( bardzo częsta przypadłość tych silników) , kiedy płyn chłodniczy miesza się z olejem.Wtedy taka mieszanka skutecznie obniża ich trwałość.
Ja obecnie mam 211 tyś i silnik chodzi jak w dniu wyjazdu z salonu.

Przed zerwaniem głowicy , spróbowałbym jeszcze przeprowadzić ich test:
W tej serwisówce do której link Ci podałem jest opisany test na sprawność tych hydropopychaczy.
O ile dobrze pamiętam to trzeba zagrzać na postoju silnik do pierwszego włączenia się wentylatora, potem wprowadzić silnik na 2500 obr/min i trzymać go tak przez 2 min , po tym czasie puszczamy pedał gazu , i jeśli nadal klapią to znak że są już padnięte.
Kolejny test jest taki , że po zdjęciu pokrywy klawiatury naciskamy po kolei na każdą dźwigienkę zaworową w miejscu regulacji ( np. wkrętakiem) i próbujemy jednocześnie włożyć pomiędzy dźwigienkę a zawór szczelinomierz o gr. 0,2 mm .Jeśli hydropopychacz w tej próbie wyraźni "sprężynuje" i jednocześnie udaje się włożyć ten szczelinomierz pomiędzy zawór a dźwigienkę to znak , ze hydropoychacz jest to wymiany ( przy sprawnych hydropopychaczu nie powinno się dać włożyć szczelinomierza w to miejsce i hydropopychacz nie powinien się "uginać " pod naciskiem )

Po tych testach , spróbowałbym jeszcze przeprowadzić nastawę wstępną hydropopychaczy i jeśli okaże się , że mimo wszystko nadal klapią to wtedy dopiero zdejmowałbym głowicę.

Zrób najpierw testy hydropopychaczy i na koniec ewentualnie spróbuj przeprowadzić nastawę wstępną, bo wymiana hydropopychacza to dość droga zabawa i musisz mieć 100 % pewność . ( koszt hydrauliki , UPG , planowanie głowicy ,uszczelki kolektorów,dodatkowo po 200 tys przebiegu przy okazji warto zrobić od razu gniazda zaworów , zawory i uszczelniacze zaworowe, itp)

Co do nastawy wstępnej to też opisana jest w tej serwisówce co ci podesłałem:
Na zimnym silniku :
1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych
2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow
3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow
4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami

Oczywiscie powyzsze robimy dla:
- 1. cylindra gdy mijanka w 4.
- 3. cylindra gdy mijanka w 2.
- 4. cylindra gdy mijanka w 1.
- 2. cylindra gdy mijanka w 3.

pozdrawiam i słuzę wszelką pomocą. :browar:

Autor:  robert74 [ 19.09.2014, 10:58 ]
Tytuł:  Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

Olej leję 10W-40 Elf.

Oczywiście zanim zdejmę głowicę zrobię testy o których pisałeś.

Mam pytanie, jak "czytać" numerację cylindrów?
Sugerować się opisem na głowicy czy liczyć np od lewej (w sieci ą różne opisy).

"Oczywiście powyższe robimy dla:
- 1. cylindra gdy mijanka w 4.
- 3. cylindra gdy mijanka w 2.
- 4. cylindra gdy mijanka w 1.
- 2. cylindra gdy mijanka w 3."

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Autor:  arthek [ 19.09.2014, 12:42 ]
Tytuł:  Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw

robert74 napisał(a):
Olej leję 10W-40 Elf.

Oczywiście zanim zdejmę głowicę zrobię testy o których pisałeś.

Mam pytanie, jak "czytać" numerację cylindrów?
Sugerować się opisem na głowicy czy liczyć np od lewej (w sieci ą różne opisy).

"Oczywiście powyższe robimy dla:
- 1. cylindra gdy mijanka w 4.
- 3. cylindra gdy mijanka w 2.
- 4. cylindra gdy mijanka w 1.
- 2. cylindra gdy mijanka w 3."

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam


Od rozrządu :
1-2-3-4
Przy następnej wymianie spróbuj zalać rzadszy 5W40.
Ja osobiście od dawna stosuję syntetyk: Orlen classic 5w40, fajny olej za niewielkie pieniądze , czysty silnik w środku bez nagaru.

A ten Twój przebieg 200 tyś to pewny na 100% ?
Dolewasz oleju miedzy wymianami ?
UPG robiłeś już kiedyś przy nim ?

Artur

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/