Teraz jest 2014-09-24, 00:22



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 2010-04-27, 11:18
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
Witam mam problem ???? Czy ktoś może ma jakieś doswiadczenie w temacie wymiany POPYCHACZY (SZKLANEK) w fabi 1.4 Mpi 8v 44Kw :sciana: :sciana: :sciana: :sciana:

Auto rozkręcone na warsztacie i nie wiem jak je wyciągnąć PROSZĘ o POMOC !!!!! :sciana:


2010-04-27, 11:22
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-22, 18:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 1004
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Caravelle 2.5 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
zenmail,
Tak opisał tę procedurę Nasz kolega krawiec

Prosze:

Nastawienia podstawowego popychaczy hydraulicznych nie trzeba wykonywać, gdy tylko wymieniana była uszczelka pod głowicą.
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
- klucz dynamometryczny
Przebieg pracy
– Obracać wałem korbowym aż do przekrycia zaworów 4. cylindra (zawór dolotowy otwiera się, zawór wylotowy zamyka się ).
– W 1. cylindrze odkręcić nakrętki kontrujące śruby regulacji dźwigienek popychaczy.
– Następnie śruby regulacyjne wkręcić w dźwigienki popychaczy, aż pomiędzy dźwigienką popychacza i zaworem wyczuwalny będzie luz.
– Śruby regulacyjne obu dźwigienek popychaczy lekko obrócić do zaworów, aż nie będzie luzu. Poruszając dźwigienką popychacza, sprawdzić, czy jest jeszcze luz. Dokładne przyleganie uzyskuje się, gdy skasowany zostanie cały luz.
– Śruby regulacyjne od tego punktu obrócić dalej o dwa obroty. Przykręcić nakrętkę kontrującą i dokręcić momentem 13 Nm.
– Prace nastawcze dla pozostałych cylindrów wykonać według poniższej tabeli:

Regulacja Przekrycie zaworów
cylinder 1 cylinder 4
cylinder 3 cylinder 2
cylinder 4 cylinder 1
cylinder 2 cylinder 3

Po zamontowaniu nowych popychaczy hydraulicznych przez ok. 30 minut nie wolno uruchamiać silnika. Popychacze hydrauliczne muszą osiąść (inaczej zawory mogą być cały czas otwarte i stykać się z tłokami).

Tyle procedura w serwisówce.

tu masz link do opisu

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=9020

Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


2010-04-27, 19:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 2008-07-03, 22:08
Posty: 120
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Koledzy a ja mam pytanie , bo jak juz pisalem moje auto jezdzi troszke inaczej niz inne egzemplarze z tym samym silnikiem . Tak sie sklada ze tez mam 1.4 8V, pytalem mechanika i tam sa popychacze hydrauliczne ktore ponoc sie nie reguluje a wypowiedz kolegi nom z innego postu mowi :

Cytuj:
Częściowo ma rację. Regulować oczywiście można, hydrauliczna regulacja kasowania luzu zaworowego działa w ograniczonym zakresie, nie chcę podawać z głowy, bo nie pamiętam o ile um. :-)


czy ogolnie warto brac sie za regulacje tego ?? W przepustnicy mialem syf - olej no i jak pisalem auto troszke muli wymienienie popychaczy/regulacja cos da ??


2010-04-27, 20:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-28, 22:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1703
Podziękował: 0
Pomógł: 23

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
nie bierz bo bedziesz musial glowice zwalac. inaczej nie wyjmiesz popychaczy, a jak pomotasz z ustawieniami na klawiaturze, to swiety boze nie pomoze :D

_________________
1.8T 301HP


2010-04-27, 20:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 2010-04-27, 11:18
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post 
no i ja wymieniłem popychacze na nowe, wyregulowałem wstępnie, czyli skasowałem luz i dwa obroty. i auto jest jakieś zamulone zdeczka ???? Wie może ktoś czemu


2010-05-03, 20:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-28, 22:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1703
Podziękował: 0
Pomógł: 23

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
skasowales luz i dwa obroty ?
to sie nazywa wstepna regulacja ? :hysterical:
wycisnales olej konserwujacy z popychaczy ?


a nie mowilem... ? :D :crazy:

_________________
1.8T 301HP


2010-05-03, 22:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 2010-11-06, 08:57
Lokalizacja: okolice Sochaczewa
Posty: 4
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
Witam,
czy ktoś może podpowiedzieć jak te popychacze wyjąć?
Chodzi mi o sytuacje po zdjęciu głowicy.


2014-09-17, 08:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-17, 13:07
Posty: 179
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
robert74 napisał(a):
Witam,
czy ktoś może podpowiedzieć jak te popychacze wyjąć?
Chodzi mi o sytuacje po zdjęciu głowicy.


Tu:
http://www.mediafire.com/?32vct1hmvx1rz
Trzeci dokument PDF od dołu.
Jak otworzysz to na 53 stronie masz opis i rysunek jak je wyciągnąć z kadłuba silnika .

Potrzebny Ci pręt o średnicy 1.8 do 1.9 mm , na tyle długi aby sięgnął do popychacza.
Koniec tego pręta musi być podcięty z boku aby po włożeniu go od góry w otwór popychacza , można było go bokiem zahaczyć i pociągnąć cały popychacz w górę .

Pytanie jeszcze:
A po co chcesz je wyjąć ?

_________________
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje arthek za ten post:
robert74
2014-09-18, 13:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-04-29, 14:58
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 193
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: LMG- F2 FL 5b.
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
łomikiem podważ hihihihi :mrgreen:

_________________
PROMOCJA MOTUL !​!! tu znajdziesz wszystko do Swoje​go auta :)
Oleje Motul, Millers Oils i AMSOil w najniższych cenach
Specjalizacja VAG


http://www.pro-choice.pl


2014-09-18, 20:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-17, 13:07
Posty: 179
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
djwest napisał(a):
łomikiem podważ hihihihi :mrgreen:



Merytoryczna odpowiedź , bardzo dużo wnosząca do tematu. :?

_________________
Obrazek


2014-09-19, 06:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-04-29, 14:58
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 193
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: LMG- F2 FL 5b.
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
Trochę luzu kolego ... pożartować nie można ? :eh:

_________________
PROMOCJA MOTUL !​!! tu znajdziesz wszystko do Swoje​go auta :)
Oleje Motul, Millers Oils i AMSOil w najniższych cenach
Specjalizacja VAG


http://www.pro-choice.pl


2014-09-19, 08:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 2010-11-06, 08:57
Lokalizacja: okolice Sochaczewa
Posty: 4
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
arthek napisał(a):
robert74 napisał(a):
Witam,
czy ktoś może podpowiedzieć jak te popychacze wyjąć?
Chodzi mi o sytuacje po zdjęciu głowicy.


Tu:
http://www.mediafire.com/?32vct1hmvx1rz
Trzeci dokument PDF od dołu.
Jak otworzysz to na 53 stronie masz opis i rysunek jak je wyciągnąć z kadłuba silnika .

Potrzebny Ci pręt o średnicy 1.8 do 1.9 mm , na tyle długi aby sięgnął do popychacza.
Koniec tego pręta musi być podcięty z boku aby po włożeniu go od góry w otwór popychacza , można było go bokiem zahaczyć i pociągnąć cały popychacz w górę .

Pytanie jeszcze:
A po co chcesz je wyjąć ?



Wielkie dzięki Kolego!

Co do wyjęcia popychaczy:
-auto ma przejechane u mnie 200 tys.
-jakieś trzy miesiące temu zaczęły klekotać zawory na gorącym silniku (nie równomiernie tylko tzw sinusoidą)
-wymieniłem olej jeszcze przed 10 tys. (przeważnie wymieniam około 10-12 tys.)
-zawory ucichły na jakieś dwa miesiące po czym znowu to samo

Zanim zdejmę głowicę, spróbuje sprawdzić/ustawić luz zaworów, tylko w sieci jest dużo sprzecznych i niejasnych informacji na ten temat.


2014-09-19, 08:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-17, 13:07
Posty: 179
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
robert74 napisał(a):
arthek napisał(a):
robert74 napisał(a):
Witam,
czy ktoś może podpowiedzieć jak te popychacze wyjąć?
Chodzi mi o sytuacje po zdjęciu głowicy.


Tu:
http://www.mediafire.com/?32vct1hmvx1rz
Trzeci dokument PDF od dołu.
Jak otworzysz to na 53 stronie masz opis i rysunek jak je wyciągnąć z kadłuba silnika .

Potrzebny Ci pręt o średnicy 1.8 do 1.9 mm , na tyle długi aby sięgnął do popychacza.
Koniec tego pręta musi być podcięty z boku aby po włożeniu go od góry w otwór popychacza , można było go bokiem zahaczyć i pociągnąć cały popychacz w górę .

Pytanie jeszcze:
A po co chcesz je wyjąć ?



Wielkie dzięki Kolego!

Co do wyjęcia popychaczy:
-auto ma przejechane u mnie 200 tys.
-jakieś trzy miesiące temu zaczęły klekotać zawory na gorącym silniku (nie równomiernie tylko tzw sinusoidą)
-wymieniłem olej jeszcze przed 10 tys. (przeważnie wymieniam około 10-12 tys.)
-zawory ucichły na jakieś dwa miesiące po czym znowu to samo

Zanim zdejmę głowicę, spróbuje sprawdzić/ustawić luz zaworów, tylko w sieci jest dużo sprzecznych i niejasnych informacji na ten temat.


Słuchaj,
Jaki olej zalewasz ?
O ile leje się właściwy olej i przestrzega się jego wymian ( co 10 000 km) to te hydropopychacze są naprawdę bardzo trwałe, wręcz dożywotnie i 200kkm to dla nich jeszcze sporo za wcześnie.
Bardzo duży wpływ na ich awaryjność ma fakt jeżdżenia przez dłuższy czas z uwaloną uszczelką pod głowicą ( bardzo częsta przypadłość tych silników) , kiedy płyn chłodniczy miesza się z olejem.Wtedy taka mieszanka skutecznie obniża ich trwałość.
Ja obecnie mam 211 tyś i silnik chodzi jak w dniu wyjazdu z salonu.

Przed zerwaniem głowicy , spróbowałbym jeszcze przeprowadzić ich test:
W tej serwisówce do której link Ci podałem jest opisany test na sprawność tych hydropopychaczy.
O ile dobrze pamiętam to trzeba zagrzać na postoju silnik do pierwszego włączenia się wentylatora, potem wprowadzić silnik na 2500 obr/min i trzymać go tak przez 2 min , po tym czasie puszczamy pedał gazu , i jeśli nadal klapią to znak że są już padnięte.
Kolejny test jest taki , że po zdjęciu pokrywy klawiatury naciskamy po kolei na każdą dźwigienkę zaworową w miejscu regulacji ( np. wkrętakiem) i próbujemy jednocześnie włożyć pomiędzy dźwigienkę a zawór szczelinomierz o gr. 0,2 mm .Jeśli hydropopychacz w tej próbie wyraźni "sprężynuje" i jednocześnie udaje się włożyć ten szczelinomierz pomiędzy zawór a dźwigienkę to znak , ze hydropoychacz jest to wymiany ( przy sprawnych hydropopychaczu nie powinno się dać włożyć szczelinomierza w to miejsce i hydropopychacz nie powinien się "uginać " pod naciskiem )

Po tych testach , spróbowałbym jeszcze przeprowadzić nastawę wstępną hydropopychaczy i jeśli okaże się , że mimo wszystko nadal klapią to wtedy dopiero zdejmowałbym głowicę.

Zrób najpierw testy hydropopychaczy i na koniec ewentualnie spróbuj przeprowadzić nastawę wstępną, bo wymiana hydropopychacza to dość droga zabawa i musisz mieć 100 % pewność . ( koszt hydrauliki , UPG , planowanie głowicy ,uszczelki kolektorów,dodatkowo po 200 tys przebiegu przy okazji warto zrobić od razu gniazda zaworów , zawory i uszczelniacze zaworowe, itp)

Co do nastawy wstępnej to też opisana jest w tej serwisówce co ci podesłałem:
Na zimnym silniku :
1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych
2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow
3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow
4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami

Oczywiscie powyzsze robimy dla:
- 1. cylindra gdy mijanka w 4.
- 3. cylindra gdy mijanka w 2.
- 4. cylindra gdy mijanka w 1.
- 2. cylindra gdy mijanka w 3.

pozdrawiam i słuzę wszelką pomocą. :browar:

_________________
Obrazek


2014-09-19, 09:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 2010-11-06, 08:57
Lokalizacja: okolice Sochaczewa
Posty: 4
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
Olej leję 10W-40 Elf.

Oczywiście zanim zdejmę głowicę zrobię testy o których pisałeś.

Mam pytanie, jak "czytać" numerację cylindrów?
Sugerować się opisem na głowicy czy liczyć np od lewej (w sieci ą różne opisy).

"Oczywiście powyższe robimy dla:
- 1. cylindra gdy mijanka w 4.
- 3. cylindra gdy mijanka w 2.
- 4. cylindra gdy mijanka w 1.
- 2. cylindra gdy mijanka w 3."

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam


2014-09-19, 11:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-17, 13:07
Posty: 179
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
robert74 napisał(a):
Olej leję 10W-40 Elf.

Oczywiście zanim zdejmę głowicę zrobię testy o których pisałeś.

Mam pytanie, jak "czytać" numerację cylindrów?
Sugerować się opisem na głowicy czy liczyć np od lewej (w sieci ą różne opisy).

"Oczywiście powyższe robimy dla:
- 1. cylindra gdy mijanka w 4.
- 3. cylindra gdy mijanka w 2.
- 4. cylindra gdy mijanka w 1.
- 2. cylindra gdy mijanka w 3."

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam


Od rozrządu :
1-2-3-4
Przy następnej wymianie spróbuj zalać rzadszy 5W40.
Ja osobiście od dawna stosuję syntetyk: Orlen classic 5w40, fajny olej za niewielkie pieniądze , czysty silnik w środku bez nagaru.

A ten Twój przebieg 200 tyś to pewny na 100% ?
Dolewasz oleju miedzy wymianami ?
UPG robiłeś już kiedyś przy nim ?

Artur

_________________
Obrazek


2014-09-19, 13:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL