Teraz jest 2014-07-24, 15:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
[F1] Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 2010-04-27, 11:18
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post Wymiana popychaczy hydraulicznych w Fabi 1.4 Mpi 8v 44kw
Witam mam problem ???? Czy ktoś może ma jakieś doswiadczenie w temacie wymiany POPYCHACZY (SZKLANEK) w fabi 1.4 Mpi 8v 44Kw :sciana: :sciana: :sciana: :sciana:

Auto rozkręcone na warsztacie i nie wiem jak je wyciągnąć PROSZĘ o POMOC !!!!! :sciana:


2010-04-27, 11:22
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-22, 18:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 1005
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Caravelle 2.5 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
zenmail,
Tak opisał tę procedurę Nasz kolega krawiec

Prosze:

Nastawienia podstawowego popychaczy hydraulicznych nie trzeba wykonywać, gdy tylko wymieniana była uszczelka pod głowicą.
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
- klucz dynamometryczny
Przebieg pracy
– Obracać wałem korbowym aż do przekrycia zaworów 4. cylindra (zawór dolotowy otwiera się, zawór wylotowy zamyka się ).
– W 1. cylindrze odkręcić nakrętki kontrujące śruby regulacji dźwigienek popychaczy.
– Następnie śruby regulacyjne wkręcić w dźwigienki popychaczy, aż pomiędzy dźwigienką popychacza i zaworem wyczuwalny będzie luz.
– Śruby regulacyjne obu dźwigienek popychaczy lekko obrócić do zaworów, aż nie będzie luzu. Poruszając dźwigienką popychacza, sprawdzić, czy jest jeszcze luz. Dokładne przyleganie uzyskuje się, gdy skasowany zostanie cały luz.
– Śruby regulacyjne od tego punktu obrócić dalej o dwa obroty. Przykręcić nakrętkę kontrującą i dokręcić momentem 13 Nm.
– Prace nastawcze dla pozostałych cylindrów wykonać według poniższej tabeli:

Regulacja Przekrycie zaworów
cylinder 1 cylinder 4
cylinder 3 cylinder 2
cylinder 4 cylinder 1
cylinder 2 cylinder 3

Po zamontowaniu nowych popychaczy hydraulicznych przez ok. 30 minut nie wolno uruchamiać silnika. Popychacze hydrauliczne muszą osiąść (inaczej zawory mogą być cały czas otwarte i stykać się z tłokami).

Tyle procedura w serwisówce.

tu masz link do opisu

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=9020

Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


2010-04-27, 19:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 2008-07-03, 22:08
Posty: 120
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Koledzy a ja mam pytanie , bo jak juz pisalem moje auto jezdzi troszke inaczej niz inne egzemplarze z tym samym silnikiem . Tak sie sklada ze tez mam 1.4 8V, pytalem mechanika i tam sa popychacze hydrauliczne ktore ponoc sie nie reguluje a wypowiedz kolegi nom z innego postu mowi :

Cytuj:
Częściowo ma rację. Regulować oczywiście można, hydrauliczna regulacja kasowania luzu zaworowego działa w ograniczonym zakresie, nie chcę podawać z głowy, bo nie pamiętam o ile um. :-)


czy ogolnie warto brac sie za regulacje tego ?? W przepustnicy mialem syf - olej no i jak pisalem auto troszke muli wymienienie popychaczy/regulacja cos da ??


2010-04-27, 20:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-28, 22:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1704
Podziękował: 0
Pomógł: 23

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
nie bierz bo bedziesz musial glowice zwalac. inaczej nie wyjmiesz popychaczy, a jak pomotasz z ustawieniami na klawiaturze, to swiety boze nie pomoze :D

_________________
1.8T 301HP


2010-04-27, 20:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 2010-04-27, 11:18
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post 
no i ja wymieniłem popychacze na nowe, wyregulowałem wstępnie, czyli skasowałem luz i dwa obroty. i auto jest jakieś zamulone zdeczka ???? Wie może ktoś czemu


2010-05-03, 20:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-28, 22:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1704
Podziękował: 0
Pomógł: 23

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
skasowales luz i dwa obroty ?
to sie nazywa wstepna regulacja ? :hysterical:
wycisnales olej konserwujacy z popychaczy ?


a nie mowilem... ? :D :crazy:

_________________
1.8T 301HP


2010-05-03, 22:30
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL