|
|
Teraz jest 20.09.2024, 10:35
|
[F1] Slaby silnik - 1.4 MPI
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08 Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
[F1] Slaby silnik - 1.4 MPI
Witam
Dzis jechalem inna fakba i jestem zmuszony napisac tego posta. Kazda fabia do ktorej wsiadam ma "kopa". Testowalem 2 fabie i naprawde czuc roznice. Wszystkie, zeby bylo smiesznie maja ten sam silnik 1.4. I tutaj mam pytanie co moze byc powodem, ze moja fabka jest slabsza od innych egzemplarzy z tym samym silnikiem Mechanik mowil, ze to moze zawory tylko ze tutaj sa hyrauliczne wiec regulacja ponoc nie wchodzi w gre. Co mam jeszcze sprawdzic
Ostatnio edytowano 25.03.2010, 20:30 przez Radzik_Tychy, łącznie edytowano 1 raz
|
24.03.2010, 19:29 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
A jaki masz silnik 8V czy 16V ? Może filtr powietrza zapchany ?
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
24.03.2010, 19:30 |
|
|
Dołączył(a): 20.07.2009, 15:11 Lokalizacja: ZGIERZ Posty: 180 Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Mogą być też świece
|
24.03.2010, 19:55 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07 Lokalizacja: Szczytno Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Może sprzęgło się ślizga?
_________________
|
24.03.2010, 20:54 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Na poprawę mocy w moim byłym 1,4 pomagało: wymiana filtra powietrza, wymiana świec. Od razu czułem różnicę. W inne aspekty typu zawory nie zagłębiałem się.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
24.03.2010, 20:56 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Radzik_Tychy, uzupełnij profil prosze dokłądnie..
Sugerował bym filtr, może czas na wymianę?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
24.03.2010, 20:59 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
sebasuperb napisał(a): Sugerował bym filtr, może czas na wymianę?
No właśnie. I to nieważne, że do wymiany zostało Ci może kilkaset kilometrów lub dwa miechy.
U mnie nigdy filtr nie doczekał planowego terminu wymiany. Robiłem to wcześniej. Tak samo świece.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
24.03.2010, 21:13 |
|
|
Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08 Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Co do swiec byly wymieniane jakis miesiac temu myslalem ze to ich wina. Kupione sa "te lepsze", filtr powietrza z tego co widze nie byl zmieniany :/ musialo mi to umknac. Zauwazylem tez, ze fabka lepiej chodzi jak lapie zimne powietrze. Teraz jechalem za oknem niby 6 stopni i fabia troszku lepiej chodzi. Jutro rano skocze po filtr i dam znac co i jak. Jesli filtr nie pomoze jakies pomysly
|
24.03.2010, 22:12 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Tak sobie strzelę.
Masz 2003 więc parę latek minęło. Może zmierz kompresję na cylindrach?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
24.03.2010, 22:15 |
|
|
Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08 Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Jutro stawie fabke na warsztat niech popatrza na nia. Na 1 strzal idzie filtr powietrza jak to pomoze to bedzie cool. Nic nie szkodzi sprawdzic kompresje. Dzieki za porady koledzy, jutra dam znac co i jak.
|
24.03.2010, 22:37 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
ja kolego powiem że mam taki sam silnik i ten sam rocznik moja ma przebieg 192 tysiące w fabi nic nie było robione grubszego u mnie zagościł filtr stożkowy ze względu na tańszy w eksploatacji i lepiej zasyssa powietrze (zrobiony lekki dolot ale daje rade) wymieniałem filtr paliwa bo zrobił sie tam dziwny kisiel , i świece NGK irydowe Q6 (przeznaczone do tego samochodu ) cena za 1szt. 46 zł ale powiem szczerze nigdy na tym nie zaoszczędzę bo wsadziłem jakieś boscha sport to tydzień nie siedziały..teraz planuje robic sprzęgło bo już sie ślizga delikatnie i następnie zawieszenie. samochód grai chodzi i co do osiągów nie ma żadnych problemów wiec doradzam ci sprawdzić : czy świece masz odpowiednie do silnika , filtr czy nie zapchany , sprawdzić dolot , filtr paliwa , nie zaszkodzi przeczyszcic wtryski jeśłi nie było to robione , zajrzeć do przepustnicy no i od czasu do czasu zrobić prostowanie rury
aha i zapomniałem ze jakoś na jesieni wywaliłem katalizator wsadziłem strumienice, odczułem znaczna różnice samochód trochę wolniej sie grzeje w zimę ale ogólnie widzę same plusy . zaglądając do starego był już z deka przytkany i to sprawiało że muliło mi autko
|
24.03.2010, 23:11 |
|
|
Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40 Lokalizacja: Warszawa Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Nie inwestuj w mechników, jeśli chodzi o diagnoze tego problemu... Potrzymają Ci samochód dzień, powiedzą, że coś tam wyczyścili, skasuje 200pln, a Ty sugestywnie odczujesz wzrost mocy, bo w końcu za to zapłaciłeś...
Odpowiedź na Twój problem, leczy w tym co sam napisałeś - "gdy jest zimno, chodzi lepiej.."
Do spalenia potrzebna jest mieszanka paliwowo-powietrzna, a tak naprawdę powinna nazywać się mieszanką paliwowo-tlenową, bo cała reszta związków w powietrzu nie jest potrzebna...
W zimnym powietrzu mamy wiecej tego potrzebnego tlenu!!!!!
Producent pojazdu tak oblicza powierzchnie filtra, średnice dolotu i przepustnicy, że tego tlenu nie powinno zabraknąć nawet przy +50*C. Ale jeśli coś z wymienionych szwankuje to może zabraknąc i przy +5*C, a przy temperaturach niskich auto zaczyna fajnie jeździć...
1. Zapchany filtr.
2. Bardzo zanieczyszczony dolot powietrza, lub umyślnie zatkany przez głupiego gazownika, który nie mógł wyregulować LPG.
3. Przepustnica nie otwiera się do wartości zadanych... - Wyczyścić i zrobić adaptacje (moją przygode z przepustnicą opisałem dwa dni temu).
Pozdrawiam
|
25.03.2010, 09:16 |
|
|
Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08 Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
No i czesc fabki zostala dzisiaj rozebrana. Rozbieralem ja sam, z pomoca narzedzi od znajomego mechanika Sprezanie na tloka zmierzone, wartosci na tloka podobne 11-12. Filtr powietrza . . . czarny , w dolocie do filtra minimalne slady oleju. Rozkrecona przepustnica, od strony kolektora - sam olej, w kolektorze tez. Filtr wymieniony, przepustnica wyczyszczona, adaptacja zrobiona. W moim odczuwaniu troszku lepiej to smiga - moze poprostu moja psychika nastawila sie, ze owe manewry pomoga . . . Pytanie do fachowcow - co moze byc powodem dostawania sie oleju do przepustnicy (bo raczej tak ma nie byc??)nie ma tego oleju za duzo no ale jest. I jak w VAG-u sprawdzic faktyczny przebieg auta - chce upewnic sie, ze sprzedawca nie zrobil mnie w prenta.
|
25.03.2010, 19:36 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
Przyłączam się do pytania kolegi. Czy odma występuje w fabiach 8V 60/68KM?
Jeśli tak to czy warto dać do odmy filtr żeby przepustnica się nie brudziła?
Ma ktoś może fotki gdzie dokładnie znajduje się odma?
Damian
_________________ Škoda Fabia
|
25.03.2010, 19:44 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
D2mian, wyjscie odmy masz w szyjce wlewu oleju (zaraz pod korkiem) stad idzie wezyk w str przepustnicy. ja osobiscie rozwiazalbym to tak ze wsadzilbym tam filterek odmy, koszt ok 10-20 zl juz. a wejscie w przepustnicy bym zaslepil. no chyba ze ktos przerabia caly dolot to w tedy inna bajka
|
25.03.2010, 19:58 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|