|
|
Teraz jest 12.05.2024, 12:28
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Czy ustawiac geometrie po wymianie lozyska Mcphersona?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
Czy ustawiac geometrie po wymianie lozyska Mcphersona?
Wymienilem lozyska na mcphersonie z obydwu stron.Auto sie dobrze zachowuje,nie sciaga itp.Czy ustawialiscie zbieznosc po tym zabiegu?
_________________ ZAAKO
|
18.05.2008, 19:33 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18 Lokalizacja: Białystok Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Czy ustawiac geometrie po wymianie lozyska Mcphersona?
zaako napisał(a): Wymienilem lozyska na mcphersonie z obydwu stron.Auto sie dobrze zachowuje,nie sciaga itp.Czy ustawialiscie zbieznosc po tym zabiegu?
Mam podejrzenia odnosnie łożysk u mnie - więc zapytam jakie były objawy ich zużycia?
pozdr.
|
19.05.2008, 11:58 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 20:45 Lokalizacja: GOL... Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Województwo: śląskie
|
ja myślę że nie ma takiej potrzeby, funkcja tego łożyska nie ma za bardzo nic wspólnego z geometrią.
_________________ WOJTEK
|
19.05.2008, 13:01 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: Czy ustawiac geometrie po wymianie lozyska Mcphersona?
zaako napisał(a): Wymienilem lozyska na mcphersonie z obydwu stron.Auto sie dobrze zachowuje,nie sciaga itp.Czy ustawialiscie zbieznosc po tym zabiegu?
Nie wymieniałem, ale mam swoje zdanie. Po zdemontowaniu jakiejkolwiek części zawieszenia zawsze dobrze geometrię skontrolować. Koszt niewielki, a korzyści mogą okazać się duże.
Proponuję abys podjechał sobie do jakiejs dobrej stacji i ustawił zbieżność.
Dla przykładu powiem, Ci że jak wymieniałem piastę przednią to się nawet przy takim zabiegu zbieżność zmieniła, a było to widoczne po lekko skręconej kierownicy w prawą stronę.
|
19.05.2008, 18:18 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: Czy ustawiac geometrie po wymianie lozyska Mcphersona?
Marius napisał(a): zaako napisał(a): Wymienilem lozyska na mcphersonie z obydwu stron.Auto sie dobrze zachowuje,nie sciaga itp.Czy ustawialiscie zbieznosc po tym zabiegu? Mam podejrzenia odnosnie łożysk u mnie - więc zapytam jakie były objawy ich zużycia? pozdr. Przy skrecaniu kierownica na postoju powinienes słyszeć charaktyrystyczne trzeszczenie u góry amortyzatórów [ Dodano: 2008-05-19, 20:23 ]marcin-pulawy napisał(a): Po zdemontowaniu jakiejkolwiek części zawieszenia zawsze dobrze geometrię skontrolować. Koszt niewielki, a korzyści mogą okazać się duże. Proponuję abys podjechał sobie do jakiejs dobrej stacji i ustawił zbieżność.
Wszystko zalazy jak sie demontowało i montowało z powrotem. U mnie zbieżnosc byla ustawiana po wymianie tulej wahacza...potem wymieniane były cale amortyzatory ze sprezynami, łozyskami i poduszkami a geometria pozostała bez zmian..wszystko zalezy od mechanika
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
19.05.2008, 19:19 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
wszystko da sie ustawic na oko i bedzie tak dzialalo jak sie ustawi...
powiem wiecej jest prawdopodobienstwo ze ustawienie na oko bedzie idealne, nawet ludzie w lotto wygrywaja gdzie prawdopodobienstwo jest mniejsze...
jednak ja bym nie liczyl na matematyke i szczescie, popieram w 100% zdanie marcina.
_________________ a mialem 101 koni...
|
19.05.2008, 21:06 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam
Jak ASO realizowało swoje pomysły i rozebrali mi McPersona nie ustawiali zbieżności. Po prostu nie są to elementy regulujące geometrię zawieszenie. Chyba że rozpiąłeś zwrotnicę, wahacz, a to co innego...
To było 55000km temu i jest OK!!
Ostatnio edytowano 19.08.2008, 07:06 przez Przem777, łącznie edytowano 1 raz
|
18.08.2008, 18:23 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29 Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Witam panowie.
Moje zdanie jest takie : należy przynajmniej raz w roku skontrolować geometrię kół,
nieważne czy wymieniasz sworzen, końcówkę drążka,drążek kierowniczy, tuleje wahacza,
zwrotnicę, kolumnę McPerson, sprężynę zawieszenia czy nieszczęsne ostatnio łożysko
McPerson. PAMIĘTAJ TO JEST TWOJE BEZPIECZEŃSTWO.
Nie należy się zastanawiać czy ustawiać czy nie, takie jest moje zdanie.
Osobiście geometrię sprawdzam i ustawiam dwa razy w roku przy zmianie opon z letnich na zimowe i odwrotnie.
Jak narazie nie było potrzeby naprawy zawieszenia.
To wszystko z mojej strony przemyślcie to,podobno myślenie nie boli!!!!!!
|
18.08.2008, 22:14 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Widzę, że kolega ma dużo kasy ale jeszcze pytanie ile kilometrów robisz rocznie.Ludzie jeżdżą samochodami po setki kilometrów i nie robią zbieżniści i jest dobrze. Ja osobiscie też zrobiłem około 100 tysięcy kilometrów po drodze też zmieniałem łożysko Mac pHersona z obu stron i wtedy nie sprawdzałem zbieżności, a robiłem to dopiero teraz i jest wszystko oki.Moje zdanie jest takie że przy wymianie łożyska nie ma potrzeby regulacji zbieżności.
|
19.08.2008, 18:43 |
|
|
Dołączył(a): 15.11.2009, 10:31 Lokalizacja: Wojkowice Posty: 136
Podziękował: 8
Pomógł: 4
Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Ustawienie geometrii zawieszenia woj. śląskie okol. Będzina
Witam,
Chcę ustawić sobie geometrię zawieszenia, niestety nie znam żadnego dobrego mechanika w mojej okolicy (Wojkowice k.Będzina) z tego tematu. Kontaktowałem się z ASO TYCHY tam taki koszt to 150zł i przy okazji szok, bo napisali mi że w Fabii nie reguluje się tylnego mostu tylko sam przedni. Czy może mi ktoś polecić coś tańszego ale naprawdę dobrego w mojej okolicy?
pozdrawiam Dominik.
|
25.03.2010, 09:01 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2008, 10:13 Lokalizacja: Chorzów Posty: 82
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: GCG - 5b.
Samochód: Fresh+ Sedan
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Jeśli Cię interesuje dobry fachowiec od geometrii z Katowic to na PW mogę podesłać namiary. Dwa lata temu brał za geometrie ok60 pln. Nie wiem jak teraz. Robił mi chyba 2-3 razy geometrie i zawsze byłem zadowolony
|
25.03.2010, 10:48 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
allegrodudek, z tyłu jest belka wleczona i tam nic sie nie reguluje, chyba że masz tuleje już tak zużyte że bedzie coś z belką nie tak....w co mocno wątpię.
poza tym poszukaj warsztatu co ustawia geometrie a nie do ASO z takimi rzeczami, jeszcze coś popsują ...
ZOBACZ TU - może bedzie ci pasować
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
25.03.2010, 20:48 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|