FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Slaby silnik - 1.4 MPI
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=10399
Strona 1 z 2

Autor:  Radzik_Tychy [ 24.03.2010, 19:29 ]
Tytuł:  [F1] Slaby silnik - 1.4 MPI

Witam

Dzis jechalem inna fakba i jestem zmuszony napisac tego posta. Kazda fabia do ktorej wsiadam ma "kopa". Testowalem 2 fabie i naprawde czuc roznice. Wszystkie, zeby bylo smiesznie maja ten sam silnik 1.4. I tutaj mam pytanie co moze byc powodem, ze moja fabka jest slabsza od innych egzemplarzy z tym samym silnikiem ?? Mechanik mowil, ze to moze zawory tylko ze tutaj sa hyrauliczne wiec regulacja ponoc nie wchodzi w gre. Co mam jeszcze sprawdzic ???

Autor:  Allen [ 24.03.2010, 19:30 ]
Tytuł: 

A jaki masz silnik 8V czy 16V ? Może filtr powietrza zapchany ?

Autor:  tomekkub [ 24.03.2010, 19:55 ]
Tytuł: 

Mogą być też świece

Autor:  br3w [ 24.03.2010, 20:54 ]
Tytuł: 

Może sprzęgło się ślizga?

Autor:  koleś [ 24.03.2010, 20:56 ]
Tytuł: 

Na poprawę mocy w moim byłym 1,4 pomagało: wymiana filtra powietrza, wymiana świec. Od razu czułem różnicę. W inne aspekty typu zawory nie zagłębiałem się.

Autor:  sebasuperb [ 24.03.2010, 20:59 ]
Tytuł: 

Radzik_Tychy, uzupełnij profil prosze dokłądnie..
Sugerował bym filtr, może czas na wymianę?

Autor:  koleś [ 24.03.2010, 21:13 ]
Tytuł: 

sebasuperb napisał(a):
Sugerował bym filtr, może czas na wymianę?


No właśnie. I to nieważne, że do wymiany zostało Ci może kilkaset kilometrów lub dwa miechy.
U mnie nigdy filtr nie doczekał planowego terminu wymiany. Robiłem to wcześniej. Tak samo świece.

Autor:  Radzik_Tychy [ 24.03.2010, 22:12 ]
Tytuł: 

Co do swiec byly wymieniane jakis miesiac temu myslalem ze to ich wina. Kupione sa "te lepsze", filtr powietrza z tego co widze nie byl zmieniany :/ musialo mi to umknac. Zauwazylem tez, ze fabka lepiej chodzi jak lapie zimne powietrze. Teraz jechalem za oknem niby 6 stopni i fabia troszku lepiej chodzi. Jutro rano skocze po filtr i dam znac co i jak. Jesli filtr nie pomoze jakies pomysly ??

Autor:  koleś [ 24.03.2010, 22:15 ]
Tytuł: 

Tak sobie strzelę.
Masz 2003 więc parę latek minęło. Może zmierz kompresję na cylindrach?

Autor:  Radzik_Tychy [ 24.03.2010, 22:37 ]
Tytuł: 

Jutro stawie fabke na warsztat niech popatrza na nia. Na 1 strzal idzie filtr powietrza jak to pomoze to bedzie cool. Nic nie szkodzi sprawdzic kompresje. Dzieki za porady koledzy, jutra dam znac co i jak.

Autor:  Krzysiu Run1.4 [ 24.03.2010, 23:11 ]
Tytuł: 

ja kolego powiem że mam taki sam silnik i ten sam rocznik :) moja ma przebieg 192 tysiące w fabi nic nie było robione grubszego :crazy: u mnie zagościł filtr stożkowy ze względu na tańszy w eksploatacji i lepiej zasyssa powietrze (zrobiony lekki dolot ale daje rade) wymieniałem filtr paliwa bo zrobił sie tam dziwny kisiel , i świece NGK irydowe Q6 (przeznaczone do tego samochodu ) cena za 1szt. 46 zł ale powiem szczerze nigdy na tym nie zaoszczędzę bo wsadziłem jakieś boscha sport to tydzień nie siedziały..teraz planuje robic sprzęgło bo już sie ślizga delikatnie i następnie zawieszenie. samochód grai chodzi i co do osiągów nie ma żadnych problemów wiec doradzam ci sprawdzić : czy świece masz odpowiednie do silnika , filtr czy nie zapchany , sprawdzić dolot , filtr paliwa , nie zaszkodzi przeczyszcic wtryski jeśłi nie było to robione , zajrzeć do przepustnicy no i od czasu do czasu zrobić prostowanie rury :crazy:
aha i zapomniałem ze jakoś na jesieni wywaliłem katalizator wsadziłem strumienice, odczułem znaczna różnice samochód trochę wolniej sie grzeje w zimę ale ogólnie widzę same plusy . zaglądając do starego był już z deka przytkany i to sprawiało że muliło mi autko

Autor:  Michalcc [ 25.03.2010, 09:16 ]
Tytuł: 

Nie inwestuj w mechników, jeśli chodzi o diagnoze tego problemu... Potrzymają Ci samochód dzień, powiedzą, że coś tam wyczyścili, skasuje 200pln, a Ty sugestywnie odczujesz wzrost mocy, bo w końcu za to zapłaciłeś... :mrgreen:

Odpowiedź na Twój problem, leczy w tym co sam napisałeś - "gdy jest zimno, chodzi lepiej.."

Do spalenia potrzebna jest mieszanka paliwowo-powietrzna, a tak naprawdę powinna nazywać się mieszanką paliwowo-tlenową, bo cała reszta związków w powietrzu nie jest potrzebna...

W zimnym powietrzu mamy wiecej tego potrzebnego tlenu!!!!!

Producent pojazdu tak oblicza powierzchnie filtra, średnice dolotu i przepustnicy, że tego tlenu nie powinno zabraknąć nawet przy +50*C. Ale jeśli coś z wymienionych szwankuje to może zabraknąc i przy +5*C, a przy temperaturach niskich auto zaczyna fajnie jeździć...

1. Zapchany filtr.

2. Bardzo zanieczyszczony dolot powietrza, lub umyślnie zatkany przez głupiego gazownika, który nie mógł wyregulować LPG.

3. Przepustnica nie otwiera się do wartości zadanych... - Wyczyścić i zrobić adaptacje (moją przygode z przepustnicą opisałem dwa dni temu).

Pozdrawiam

Autor:  Radzik_Tychy [ 25.03.2010, 19:36 ]
Tytuł: 

No i czesc fabki zostala dzisiaj rozebrana. Rozbieralem ja sam, z pomoca narzedzi od znajomego mechanika :) Sprezanie na tloka zmierzone, wartosci na tloka podobne 11-12. Filtr powietrza . . . czarny :1: , w dolocie do filtra minimalne slady oleju. Rozkrecona przepustnica, od strony kolektora - sam olej, w kolektorze tez. Filtr wymieniony, przepustnica wyczyszczona, adaptacja zrobiona. W moim odczuwaniu troszku lepiej to smiga - moze poprostu moja psychika nastawila sie, ze owe manewry pomoga . . . Pytanie do fachowcow - co moze byc powodem dostawania sie oleju do przepustnicy (bo raczej tak ma nie byc??)nie ma tego oleju za duzo no ale jest. I jak w VAG-u sprawdzic faktyczny przebieg auta - chce upewnic sie, ze sprzedawca nie zrobil mnie w prenta.

Autor:  D2mian [ 25.03.2010, 19:44 ]
Tytuł: 

Przyłączam się do pytania kolegi. Czy odma występuje w fabiach 8V 60/68KM?
Jeśli tak to czy warto dać do odmy filtr żeby przepustnica się nie brudziła?
Ma ktoś może fotki gdzie dokładnie znajduje się odma?

Damian

Autor:  GUZON [ 25.03.2010, 19:58 ]
Tytuł: 

D2mian, wyjscie odmy masz w szyjce wlewu oleju (zaraz pod korkiem) stad idzie wezyk w str przepustnicy. ja osobiscie rozwiazalbym to tak ze wsadzilbym tam filterek odmy, koszt ok 10-20 zl juz. a wejscie w przepustnicy bym zaslepil. no chyba ze ktos przerabia caly dolot to w tedy inna bajka

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/