Teraz jest 28.03.2024, 21:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Slaby silnik - 1.4 MPI 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post [F1] Slaby silnik - 1.4 MPI
Witam

Dzis jechalem inna fakba i jestem zmuszony napisac tego posta. Kazda fabia do ktorej wsiadam ma "kopa". Testowalem 2 fabie i naprawde czuc roznice. Wszystkie, zeby bylo smiesznie maja ten sam silnik 1.4. I tutaj mam pytanie co moze byc powodem, ze moja fabka jest slabsza od innych egzemplarzy z tym samym silnikiem ?? Mechanik mowil, ze to moze zawory tylko ze tutaj sa hyrauliczne wiec regulacja ponoc nie wchodzi w gre. Co mam jeszcze sprawdzic ???


Ostatnio edytowano 25.03.2010, 20:30 przez Radzik_Tychy, łącznie edytowano 1 raz



24.03.2010, 19:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
A jaki masz silnik 8V czy 16V ? Może filtr powietrza zapchany ?

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


24.03.2010, 19:30
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 20.07.2009, 15:11
Lokalizacja: ZGIERZ
Posty: 180
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post 
Mogą być też świece


24.03.2010, 19:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07
Lokalizacja: Szczytno
Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Może sprzęgło się ślizga?

_________________
Obrazek


24.03.2010, 20:54
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Na poprawę mocy w moim byłym 1,4 pomagało: wymiana filtra powietrza, wymiana świec. Od razu czułem różnicę. W inne aspekty typu zawory nie zagłębiałem się.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


24.03.2010, 20:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Radzik_Tychy, uzupełnij profil prosze dokłądnie..
Sugerował bym filtr, może czas na wymianę?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.03.2010, 20:59
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
sebasuperb napisał(a):
Sugerował bym filtr, może czas na wymianę?


No właśnie. I to nieważne, że do wymiany zostało Ci może kilkaset kilometrów lub dwa miechy.
U mnie nigdy filtr nie doczekał planowego terminu wymiany. Robiłem to wcześniej. Tak samo świece.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


24.03.2010, 21:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Co do swiec byly wymieniane jakis miesiac temu myslalem ze to ich wina. Kupione sa "te lepsze", filtr powietrza z tego co widze nie byl zmieniany :/ musialo mi to umknac. Zauwazylem tez, ze fabka lepiej chodzi jak lapie zimne powietrze. Teraz jechalem za oknem niby 6 stopni i fabia troszku lepiej chodzi. Jutro rano skocze po filtr i dam znac co i jak. Jesli filtr nie pomoze jakies pomysly ??


24.03.2010, 22:12
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Tak sobie strzelę.
Masz 2003 więc parę latek minęło. Może zmierz kompresję na cylindrach?

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


24.03.2010, 22:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Jutro stawie fabke na warsztat niech popatrza na nia. Na 1 strzal idzie filtr powietrza jak to pomoze to bedzie cool. Nic nie szkodzi sprawdzic kompresje. Dzieki za porady koledzy, jutra dam znac co i jak.


24.03.2010, 22:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24
Lokalizacja: Kamionka
Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
ja kolego powiem że mam taki sam silnik i ten sam rocznik :) moja ma przebieg 192 tysiące w fabi nic nie było robione grubszego :crazy: u mnie zagościł filtr stożkowy ze względu na tańszy w eksploatacji i lepiej zasyssa powietrze (zrobiony lekki dolot ale daje rade) wymieniałem filtr paliwa bo zrobił sie tam dziwny kisiel , i świece NGK irydowe Q6 (przeznaczone do tego samochodu ) cena za 1szt. 46 zł ale powiem szczerze nigdy na tym nie zaoszczędzę bo wsadziłem jakieś boscha sport to tydzień nie siedziały..teraz planuje robic sprzęgło bo już sie ślizga delikatnie i następnie zawieszenie. samochód grai chodzi i co do osiągów nie ma żadnych problemów wiec doradzam ci sprawdzić : czy świece masz odpowiednie do silnika , filtr czy nie zapchany , sprawdzić dolot , filtr paliwa , nie zaszkodzi przeczyszcic wtryski jeśłi nie było to robione , zajrzeć do przepustnicy no i od czasu do czasu zrobić prostowanie rury :crazy:
aha i zapomniałem ze jakoś na jesieni wywaliłem katalizator wsadziłem strumienice, odczułem znaczna różnice samochód trochę wolniej sie grzeje w zimę ale ogólnie widzę same plusy . zaglądając do starego był już z deka przytkany i to sprawiało że muliło mi autko


24.03.2010, 23:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Nie inwestuj w mechników, jeśli chodzi o diagnoze tego problemu... Potrzymają Ci samochód dzień, powiedzą, że coś tam wyczyścili, skasuje 200pln, a Ty sugestywnie odczujesz wzrost mocy, bo w końcu za to zapłaciłeś... :mrgreen:

Odpowiedź na Twój problem, leczy w tym co sam napisałeś - "gdy jest zimno, chodzi lepiej.."

Do spalenia potrzebna jest mieszanka paliwowo-powietrzna, a tak naprawdę powinna nazywać się mieszanką paliwowo-tlenową, bo cała reszta związków w powietrzu nie jest potrzebna...

W zimnym powietrzu mamy wiecej tego potrzebnego tlenu!!!!!

Producent pojazdu tak oblicza powierzchnie filtra, średnice dolotu i przepustnicy, że tego tlenu nie powinno zabraknąć nawet przy +50*C. Ale jeśli coś z wymienionych szwankuje to może zabraknąc i przy +5*C, a przy temperaturach niskich auto zaczyna fajnie jeździć...

1. Zapchany filtr.

2. Bardzo zanieczyszczony dolot powietrza, lub umyślnie zatkany przez głupiego gazownika, który nie mógł wyregulować LPG.

3. Przepustnica nie otwiera się do wartości zadanych... - Wyczyścić i zrobić adaptacje (moją przygode z przepustnicą opisałem dwa dni temu).

Pozdrawiam


25.03.2010, 09:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
No i czesc fabki zostala dzisiaj rozebrana. Rozbieralem ja sam, z pomoca narzedzi od znajomego mechanika :) Sprezanie na tloka zmierzone, wartosci na tloka podobne 11-12. Filtr powietrza . . . czarny :1: , w dolocie do filtra minimalne slady oleju. Rozkrecona przepustnica, od strony kolektora - sam olej, w kolektorze tez. Filtr wymieniony, przepustnica wyczyszczona, adaptacja zrobiona. W moim odczuwaniu troszku lepiej to smiga - moze poprostu moja psychika nastawila sie, ze owe manewry pomoga . . . Pytanie do fachowcow - co moze byc powodem dostawania sie oleju do przepustnicy (bo raczej tak ma nie byc??)nie ma tego oleju za duzo no ale jest. I jak w VAG-u sprawdzic faktyczny przebieg auta - chce upewnic sie, ze sprzedawca nie zrobil mnie w prenta.


25.03.2010, 19:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Przyłączam się do pytania kolegi. Czy odma występuje w fabiach 8V 60/68KM?
Jeśli tak to czy warto dać do odmy filtr żeby przepustnica się nie brudziła?
Ma ktoś może fotki gdzie dokładnie znajduje się odma?

Damian

_________________
Škoda Fabia


25.03.2010, 19:44
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
D2mian, wyjscie odmy masz w szyjce wlewu oleju (zaraz pod korkiem) stad idzie wezyk w str przepustnicy. ja osobiscie rozwiazalbym to tak ze wsadzilbym tam filterek odmy, koszt ok 10-20 zl juz. a wejscie w przepustnicy bym zaslepil. no chyba ze ktos przerabia caly dolot to w tedy inna bajka


25.03.2010, 19:58
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL