FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Przekaźnik pompy paliwa
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=10356
Strona 1 z 2

Autor:  mar04 [ 20.03.2010, 21:55 ]
Tytuł:  Przekaźnik pompy paliwa

Witam Wszystkich Pytanie: które zmostkować piny przekaźnika pompy paliwa , aby wrzucić bezpośrednio zasilanie na pompę ??? Muszę wykluczyć lub nie uszkodzenie pompy. Jesli będzie buczeć ( teraz cisza ) to do wymiany przekaźnik Nie mam schematów, dlatego proszę o pomoc .Napięcie przy pompie dla zasilania pompy (piny 1 i 4 ) mam tylko 4,3V powinno byc tyle co na aku(teraz 12,4V)

Autor:  robekcool [ 20.03.2010, 22:26 ]
Tytuł: 

podrzuć + bezpośrednio z aku, zobacz czy zadziała

Autor:  mar04 [ 20.03.2010, 22:33 ]
Tytuł: 

GUMIŚ napisał(a):
podrzuć + bezpośrednio z aku, zobacz czy zadziała

Chcę zrobić to przez przekaźnik, żeby wykluczyć uszkodzenia przewodów, Czy mam pociągnąć zasilanie bezpośrednio z aku ?

Autor:  Lechu [ 20.03.2010, 22:44 ]
Tytuł: 

mar04.

Załączam schemat instalacji elektrycznej dla silnika AZQ - może Ci się przyda (choć po angielsku).
Na moje oko patrząc na rysunek No.58/11 za pompę paliwa odpowiada przekaźnik nr 4. Trzeba zmostkować przewody grube (4mm) czyli 2/30 i 8/87 (czerwony i niebieski).Dwa cieńsze przewody (0,5mm) czarny i niebiesko-żółty to przewody do cewki przekaźnika.

Jest tam jeszcze jakiś drugi przekaźnik związany z paliwem (nr 9) ale do czego on jest to nie wiem.

P.S.

Pliki z rozszerzeniem .pdf nie przechodzą. Napisz do mnie privata to podeślę ma emaila.

Autor:  Marro [ 20.03.2010, 22:57 ]
Tytuł: 

kostka 4 przewody 2 skrajne 12V na pompe 2 wewnetrzne pływak przekrecasz kluczyk na zapłon i patrzysz czy podaje przez około 2-3 s napiecie okolo 12V najlepiej tak sprawdzic Pozdrawiam.

Autor:  mar04 [ 20.03.2010, 23:06 ]
Tytuł: 

Marro napisał(a):
kostka 4 przewody 2 skrajne 12V na pompe 2 wewnetrzne pływak przekrecasz kluczyk na zapłon i patrzysz czy podaje przez około 2-3 s napiecie okolo 12V najlepiej tak sprawdzic Pozdrawiam.
Napisałem wcześniej pin 1 i 4 mam tylko 4.3V - ale dzięki i za tę radę .

Autor:  Marro [ 21.03.2010, 07:33 ]
Tytuł: 

mar04, A przepraszam nie zauważyłem. Najprawdopodobniej styki przy przekazniku sie lekko "zwegliły" zabrudziły powoduje i to powoduje takie niskie napiecie. Ja bym wytargał przekaźnik i zobaczył czy jest tam odrazu mechaniczny przekaźnik czy wbudowany mały w środku w obudowie. Z regóły takie przekaźniki wbudowane to grosze kosztują miałem tak w lanosie i raz działał raz nie trudno było stwierdzic dopóki sie całkowicie popsuł i pompa nie pracowała. Pozdrawiam Marek

Autor:  mar04 [ 21.03.2010, 08:35 ]
Tytuł: 

Dzięki !!! W poniedziałek rano będę działał, bo w niedzielę robota w g...no się obraca . Pozdrowienia

P.S.

Pliki z rozszerzeniem .pdf nie przechodzą. Napisz do mnie privata to podeślę ma emaila.[/quote]

Autor:  mar04 [ 22.03.2010, 19:28 ]
Tytuł:  Przekaźnik pompy paliwa - może do manuali ?

Nie słyszałem pompy paliwa i miałem napięcie na pompie tylko 4.3V więc załatwiłem sprawę : zmostkowałem piny ( dzięki LECHU za schemat :browar: !!!) 87 i 30 na gnieździe przekaźnika pompy paliwa i pompa ożyła ( napięcie 12v) do wymiany przekaźnik - dla zainteresowanych nr OEM: 6U0 906 061A .

Podczas gmerania przy aucie dostałem parę rad za co się zabrać, gdy milczy pompa paliwa oto niektóre z nich :
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Sprawdzanie przekaźnik:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej.
Podłączyć wejście cewki do napięcia akumulatora, i wyjście cewki do uziemienia. Powinien kliknąć przekaźnik. Jeśli nie kliknął, to należy wymienić przekaźnik. ( lub jak opisałem powyżej przez mostkowanie pinów)

Sprawdzić przełącznik przekaźnika. Zmierzyć opór pomiędzy wejściem przełącznika i wyjściem. Gdy przełącznik jest zamknięty, to opór powinien być < 1 om. Gdy przełącznik jest otwarty, to opór powinien być nieskończenie wielki. Jeśli tak nie jest, to należy wymienić przekaźnik.

Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej.
Włączyć zapłon. Podłączyć próbnik obwodu pomiędzy końcówką wejściową cewki lub końcówką wejściową przełącznika w skrzynce przekaźnikowej i ujemną końcówką akumulatora. Za każdym razem próbnik powinien się zaświecić. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik(i), drugi przekaźnik i przełącznik bezwładnościowy, jeśli takie są.

Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej i wyjąć złącze z ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką wyjścia cewki w skrzynce przekaźnikowej i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić sygnał z ECU:
Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką wyjścia cewki i dodatnią końcówką akumulatora. Pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Powinno się ono zrównać z napięciem akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić ECU.

Jeśli ktoś ma inne pomysły niech dorzuci, na pewno się komuś przydadzą .

Autor:  nom [ 22.03.2010, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Przekaźnik pompy paliwa - może do manuali ?

mar04 napisał(a):
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Powinno się ono zrównać z napięciem akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić ECU.


Tylko skąd w dzisiejszych czasach wziąć korbę i gdzie ją wetknąć w Fabii?

Autor:  mar04 [ 22.03.2010, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Przekaźnik pompy paliwa - może do manuali ?

nom napisał(a):
mar04 napisał(a):
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Powinno się ono zrównać z napięciem akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić ECU.


Tylko skąd w dzisiejszych czasach wziąć korbę i gdzie ją wetknąć w Fabii?


To prowokacja :browar:

Autor:  koleś [ 22.03.2010, 20:56 ]
Tytuł: 

mar04, Jak dla mnie to dość skomplikowany opis. Jak mnie to dopadnie to podjadę do Ciebie z prośbą o pomoc.

Autor:  mar04 [ 23.03.2010, 08:18 ]
Tytuł: 

koleś napisał(a):
mar04, Jak dla mnie to dość skomplikowany opis. Jak mnie to dopadnie to podjadę do Ciebie z prośbą o pomoc.

Zawsze pomogę jeśli tylko będę potrafił . :browar:

Autor:  wiesiek37 [ 28.03.2010, 11:38 ]
Tytuł: 

witam mar04
możesz napisać jak się dostać do tego przekaźnika i czy łatwy jest jego demontaż. Posiadam ten sam model fabii i objawy też są podobne a mianowicie na złączu doprowadzającym napięcie do pompki paliwa jest ok. 4.3 V no i oczywiście przy przekręceniu zapłonu nie słychać szumu pompki (auto nie pali).

Autor:  mar04 [ 31.03.2010, 14:15 ]
Tytuł: 

wiesiek37 napisał(a):
witam mar04
możesz napisać jak się dostać do tego przekaźnika i czy łatwy jest jego demontaż. Posiadam ten sam model fabii i objawy też są podobne a mianowicie na złączu doprowadzającym napięcie do pompki paliwa jest ok. 4.3 V no i oczywiście przy przekręceniu zapłonu nie słychać szumu pompki (auto nie pali).


Sorry za późną odpowiedź, brak czasu na neta :
1Sciągasz zaślepkę od bezpieczników
2Wyciągasz włącznik świateł.
3Odkręcasz konsolę lewa pod kiera ( 6wkretów)
4 Odpinasz złącze diagnostyczne i rurę od chłodzenia
5 dajesz lekkiego nura i pod kierą z lewej strony masz tablicę przekaźników, aby sobie ułatwić dostęp odkręcasz jeszcze małą konsolę z grubymi kablami, która jest przed tablica przekaźników(1xtorx30)
Teraz, aby sprawdzić czy to jest zepsuty przekaźnik pompy paliwa (pozcyja 4 dla 1,2 12V), a nie uszkodzona wiązka do pompy, należy na krótko zmostkować (przewodem np 2,5mm^2)piny 30 i 87 w tablicy przekaźników na poz4( opis pinów na wyciągniętym przekaźniku). Jeśli usłyszysz pracę pompy to wymieniaj przekaźnik. Jeśli nie usłyszysz to przy zmostkowanych pinach 30 i 87 sprawdź napięcie na pinach 1 i 4 od wtyczki przy pompie paliwa. Jeśli będzie 12v ( lub tyle co z aku) to do wymiany oprócz przekaźnika będzie prawdopodobnie pompa paliwa .
Mam nadzieję , że nie przynudziłem wszystkich i wszystko jest zrozumiałe.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/