FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Przekaźnik pompy paliwa http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=10356 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mar04 [ 20.03.2010, 21:55 ] |
Tytuł: | Przekaźnik pompy paliwa |
Witam Wszystkich Pytanie: które zmostkować piny przekaźnika pompy paliwa , aby wrzucić bezpośrednio zasilanie na pompę ![]() |
Autor: | robekcool [ 20.03.2010, 22:26 ] |
Tytuł: | |
podrzuć + bezpośrednio z aku, zobacz czy zadziała |
Autor: | mar04 [ 20.03.2010, 22:33 ] |
Tytuł: | |
GUMIŚ napisał(a): podrzuć + bezpośrednio z aku, zobacz czy zadziała Chcę zrobić to przez przekaźnik, żeby wykluczyć uszkodzenia przewodów, Czy mam pociągnąć zasilanie bezpośrednio z aku ? |
Autor: | Lechu [ 20.03.2010, 22:44 ] |
Tytuł: | |
mar04. Załączam schemat instalacji elektrycznej dla silnika AZQ - może Ci się przyda (choć po angielsku). Na moje oko patrząc na rysunek No.58/11 za pompę paliwa odpowiada przekaźnik nr 4. Trzeba zmostkować przewody grube (4mm) czyli 2/30 i 8/87 (czerwony i niebieski).Dwa cieńsze przewody (0,5mm) czarny i niebiesko-żółty to przewody do cewki przekaźnika. Jest tam jeszcze jakiś drugi przekaźnik związany z paliwem (nr 9) ale do czego on jest to nie wiem. P.S. Pliki z rozszerzeniem .pdf nie przechodzą. Napisz do mnie privata to podeślę ma emaila. |
Autor: | Marro [ 20.03.2010, 22:57 ] |
Tytuł: | |
kostka 4 przewody 2 skrajne 12V na pompe 2 wewnetrzne pływak przekrecasz kluczyk na zapłon i patrzysz czy podaje przez około 2-3 s napiecie okolo 12V najlepiej tak sprawdzic Pozdrawiam. |
Autor: | mar04 [ 20.03.2010, 23:06 ] |
Tytuł: | |
Marro napisał(a): kostka 4 przewody 2 skrajne 12V na pompe 2 wewnetrzne pływak przekrecasz kluczyk na zapłon i patrzysz czy podaje przez około 2-3 s napiecie okolo 12V najlepiej tak sprawdzic Pozdrawiam. |
Autor: | Marro [ 21.03.2010, 07:33 ] |
Tytuł: | |
mar04, A przepraszam nie zauważyłem. Najprawdopodobniej styki przy przekazniku sie lekko "zwegliły" zabrudziły powoduje i to powoduje takie niskie napiecie. Ja bym wytargał przekaźnik i zobaczył czy jest tam odrazu mechaniczny przekaźnik czy wbudowany mały w środku w obudowie. Z regóły takie przekaźniki wbudowane to grosze kosztują miałem tak w lanosie i raz działał raz nie trudno było stwierdzic dopóki sie całkowicie popsuł i pompa nie pracowała. Pozdrawiam Marek |
Autor: | mar04 [ 21.03.2010, 08:35 ] |
Tytuł: | |
Dzięki !!! W poniedziałek rano będę działał, bo w niedzielę robota w g...no się obraca . Pozdrowienia P.S. Pliki z rozszerzeniem .pdf nie przechodzą. Napisz do mnie privata to podeślę ma emaila.[/quote] |
Autor: | mar04 [ 22.03.2010, 19:28 ] |
Tytuł: | Przekaźnik pompy paliwa - może do manuali ? |
Nie słyszałem pompy paliwa i miałem napięcie na pompie tylko 4.3V więc załatwiłem sprawę : zmostkowałem piny ( dzięki LECHU za schemat ![]() Podczas gmerania przy aucie dostałem parę rad za co się zabrać, gdy milczy pompa paliwa oto niektóre z nich : Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzanie przekaźnik: Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej. Podłączyć wejście cewki do napięcia akumulatora, i wyjście cewki do uziemienia. Powinien kliknąć przekaźnik. Jeśli nie kliknął, to należy wymienić przekaźnik. ( lub jak opisałem powyżej przez mostkowanie pinów) Sprawdzić przełącznik przekaźnika. Zmierzyć opór pomiędzy wejściem przełącznika i wyjściem. Gdy przełącznik jest zamknięty, to opór powinien być < 1 om. Gdy przełącznik jest otwarty, to opór powinien być nieskończenie wielki. Jeśli tak nie jest, to należy wymienić przekaźnik. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej. Włączyć zapłon. Podłączyć próbnik obwodu pomiędzy końcówką wejściową cewki lub końcówką wejściową przełącznika w skrzynce przekaźnikowej i ujemną końcówką akumulatora. Za każdym razem próbnik powinien się zaświecić. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik(i), drugi przekaźnik i przełącznik bezwładnościowy, jeśli takie są. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej i wyjąć złącze z ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką wyjścia cewki w skrzynce przekaźnikowej i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić sygnał z ECU: Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką wyjścia cewki i dodatnią końcówką akumulatora. Pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Powinno się ono zrównać z napięciem akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić ECU. Jeśli ktoś ma inne pomysły niech dorzuci, na pewno się komuś przydadzą . |
Autor: | nom [ 22.03.2010, 19:46 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik pompy paliwa - może do manuali ? |
mar04 napisał(a): Pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Powinno się ono zrównać z napięciem akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić ECU. Tylko skąd w dzisiejszych czasach wziąć korbę i gdzie ją wetknąć w Fabii? |
Autor: | mar04 [ 22.03.2010, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Przekaźnik pompy paliwa - może do manuali ? |
nom napisał(a): mar04 napisał(a): Pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Powinno się ono zrównać z napięciem akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić ECU. Tylko skąd w dzisiejszych czasach wziąć korbę i gdzie ją wetknąć w Fabii? To prowokacja ![]() |
Autor: | koleś [ 22.03.2010, 20:56 ] |
Tytuł: | |
mar04, Jak dla mnie to dość skomplikowany opis. Jak mnie to dopadnie to podjadę do Ciebie z prośbą o pomoc. |
Autor: | mar04 [ 23.03.2010, 08:18 ] |
Tytuł: | |
koleś napisał(a): mar04, Jak dla mnie to dość skomplikowany opis. Jak mnie to dopadnie to podjadę do Ciebie z prośbą o pomoc. Zawsze pomogę jeśli tylko będę potrafił . ![]() |
Autor: | wiesiek37 [ 28.03.2010, 11:38 ] |
Tytuł: | |
witam mar04 możesz napisać jak się dostać do tego przekaźnika i czy łatwy jest jego demontaż. Posiadam ten sam model fabii i objawy też są podobne a mianowicie na złączu doprowadzającym napięcie do pompki paliwa jest ok. 4.3 V no i oczywiście przy przekręceniu zapłonu nie słychać szumu pompki (auto nie pali). |
Autor: | mar04 [ 31.03.2010, 14:15 ] |
Tytuł: | |
wiesiek37 napisał(a): witam mar04 możesz napisać jak się dostać do tego przekaźnika i czy łatwy jest jego demontaż. Posiadam ten sam model fabii i objawy też są podobne a mianowicie na złączu doprowadzającym napięcie do pompki paliwa jest ok. 4.3 V no i oczywiście przy przekręceniu zapłonu nie słychać szumu pompki (auto nie pali). Sorry za późną odpowiedź, brak czasu na neta : 1Sciągasz zaślepkę od bezpieczników 2Wyciągasz włącznik świateł. 3Odkręcasz konsolę lewa pod kiera ( 6wkretów) 4 Odpinasz złącze diagnostyczne i rurę od chłodzenia 5 dajesz lekkiego nura i pod kierą z lewej strony masz tablicę przekaźników, aby sobie ułatwić dostęp odkręcasz jeszcze małą konsolę z grubymi kablami, która jest przed tablica przekaźników(1xtorx30) Teraz, aby sprawdzić czy to jest zepsuty przekaźnik pompy paliwa (pozcyja 4 dla 1,2 12V), a nie uszkodzona wiązka do pompy, należy na krótko zmostkować (przewodem np 2,5mm^2)piny 30 i 87 w tablicy przekaźników na poz4( opis pinów na wyciągniętym przekaźniku). Jeśli usłyszysz pracę pompy to wymieniaj przekaźnik. Jeśli nie usłyszysz to przy zmostkowanych pinach 30 i 87 sprawdź napięcie na pinach 1 i 4 od wtyczki przy pompie paliwa. Jeśli będzie 12v ( lub tyle co z aku) to do wymiany oprócz przekaźnika będzie prawdopodobnie pompa paliwa . Mam nadzieję , że nie przynudziłem wszystkich i wszystko jest zrozumiałe. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |