FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Światła dzienne
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=10282
Strona 1 z 17

Autor:  krzych_b [ 12.03.2010, 22:02 ]
Tytuł:  [F2] Światła dzienne

Dopadł mnie taki problem:
Jadąc dostałem mrygnięcia od samochodu z przeciwka.
Zachodze w głowę czy gdzieś może patrol stać - nic nie ma więc jade dalej trasą i kombinuję, bo mrygniecia były ewidentnie do mnie.
O światłach nie myślę, bo mam dzienne pzrecież, czyli włączać nie musże, ale zaczęło mnei coś drązyć w tym kierunku.
Sprawdziłem w odbiciu n aczystym samochodzie - cholera chyba świateł nie ma.
Po zatrzymaniu silnika nie gaszę, żeby zobaczyć co jest, i:
świecą pozycje, w środku tak jak na dziennych czyli nic, tylne pozycje też świecą, ale mijania ciemne, kontrolki tez nie ma (tak mogłem wczesniej sprawdzić, ale nie byłem pewny czy ona na tych dziennych świeci)
Myślę - coś padło, trzeba zrobić, zgasiłem, włączam silnik, światła świecą!
Czyli gasną po czasie, i rzeczywiście - przejechałem jeszcze z 5 km i kontroka zgasła. Sprawdziłem czy mijania działają normalnie z przełącznika - tak.

1. Czy ktoś może miał podobnie?
2. Czy ktoś ma schemat jak zrealizowane są te dzienne, bo mam tylko F1 tam tego nie ma

Mam ideę, że jest dodany dodatkowy przekkaźnik do mijania od przełącznika, przekaźniki czasem tak mają, że mogą odpadać jak sięfajczą, ale po ponownym podaniu napięcia znowu łapią.
I gdzie takowego szukać, jeżeli jest. ???

Autor:  adept [ 13.03.2010, 10:28 ]
Tytuł: 

[ F1] Sprawdzałeś wyłącznik od świateł po lewej stronie kierownicy ?
Mnie wariowały światła przeciwmgłowe , same się włączały i wyłączały po pewnym czasie . Okazało się że halogeny chyba bezpośrednio są podłączone pod wyłącznik i styki na wyłączniku pod wpływem ciepła sie zdeformowały . Podgiąłem je tak jak powinny być i na razie mam spokój .
Zamierzałem przekaźnik dodać do halogenów ale zapomniałem .
Dostęp do wyłącznika jest banalny , ustawia się chyba pokrętło na środek wciska i chyba w lewo przekręca i wyłącznik wychodzi . Od spodu ma kostkę łączeniową , którą można wyjąć .

Jeśli wina wyłącznika ,będzie widać na stykach , będą miały zmieniony kolor na ciemniejszy . Odległości na stykach tez mogą być zmienione .
Chyba że przekaźnik . Nie jest to sterowane przez szynę CAN ? Może programowo cos nie gra ?
A wyłącznik sprawdzić nie zawadzi .

Autor:  Krzychu_W [ 13.03.2010, 16:51 ]
Tytuł: 

adept napisał(a):
[ F1] Sprawdzałeś wyłącznik od świateł po lewej stronie kierownicy


Przecież kolega krzych_b wyraźnie pisze, że światłą działają ok na przełączniku po lewej stronie kierownicy.

Nie wiem jak to jest w F2, ale moim zdaniem to wygląda na przekaźnik. Tylko problem w tym, że nie wiem czy dzienne są na przekaźnikach :crazy:

Podjedź do ASO, niech się tym zajmą. Autko masz na pewno na gwarancji.

Autor:  CYGANN [ 13.03.2010, 17:56 ]
Tytuł: 

zdejmij osłonę bezpieczników pod kierownicą na wysokości kolan ( na wcisk )
i zerknij na włącznik , nieraz jest coś nie tak - słyszałem już o problemie , ale mi się nie zdarzył ....

Ja ogólnie zawsze przełącznik od dziennych wyłączałem - bo wole sam zapodawać światełka

pozdro.

Autor:  krzych_b [ 13.03.2010, 18:45 ]
Tytuł: 

CYGANN napisał(a):
zdejmij osłonę bezpieczników pod kierownicą na wysokości kolan ( na wcisk )
i zerknij na włącznik , nieraz jest coś nie tak - słyszałem już o problemie , ale mi się nie zdarzył ....

Ja ogólnie zawsze przełącznik od dziennych wyłączałem - bo wole sam zapodawać światełka



Włącznik musi być OK - tak mówi logika, bo pozycyjne, które świecą w tej starej wersji dziennych razem z mijania świecą się, więc coś je włączyło...
Najbardziej zalezało by mi na schemacie, gdyby ktoś miał, wtedy diagnozę postawiłbym sam ;)

A co do tego, że dziennych nie używasz, nie namawiam, ale jednak zawsze oszczędzasz życie niepotrzebnie swiecących podświetleń a i o właczaniu nie trzeba myśleć, więc swoją zaletę mają, pomyśl nad tym.

[ Dodano: 2010-03-13, 18:53 ]
Krzychu_W napisał(a):
Podjedź do ASO, niech się tym zajmą. Autko masz na pewno na gwarancji.


Niestety gwarancja mi przemineła razem z miesiacem lutym i trochę mi szkoda 50-100zet ;)
Gwarancji nie ma na trafną diagnoze w ASO - ich sposób jest prosty - wymieniamy po kolei aż trafimy, potem już nie wracamy a klient płaci za wszystko.
Poza tym trzeba nad tym spędzić trochę czasu, bo jak się coś wymieni, to po załączeniu wszystko oczywiście będzie świecić, tak jak i teraz jest. Trzeba by czekać czy zgasną, a u mnie mają taki przerób że raczej wymienią powiedza że już OK, najwyżej jak klient przyjedzie drugi raz to bedą się martwić wtedy.
JaK znajdę sam, wymienię, to jeden przejazd codzienny do Katowic i juz wiem, czy w 100% naprawione czy nie.
Żeby nie było takiej paskudnej pogody to już bym pogrzebał w aucie, ale aura zniechęca.

Autor:  adept [ 13.03.2010, 19:08 ]
Tytuł: 

Jeśli załączają się dzienne na wyłączonym silniku , to pozostaje dobrze nasłuchiwać gdzie coś klapie . Tylko wyłącz ogrzewanie , bo może coś ci się załączać , chociaz nie powinno .
U mnie jest dodatkowe ogrzewanie elektryczne na przekaźnikach .

Na Allegro sprzedawali jakieś urządzenia do świateł dziennych i działało na tej zasadzie że wtykało się patent między wyłącznik świateł a wtyki przewodów . Może być tak samo lub pod kolumną kierownicy , jeśli jest tam przełącznik sterowania oświetlenia .

PS. co znaczy OFFTOPOWAĆ ? Nie chciałbym być skopany ;) Resztę w zasadzie rozumiem , tylko po co od razu tak po ryju ????

Autor:  krzych_b [ 13.03.2010, 19:15 ]
Tytuł: 

adept,

Moim zdaniem skoro koledzy zrozumieli, to nie warto pisać drugi raz co i kiedy działa a kiedy się wyłącza.
W każdym razie dzięki za zainteresowanie. Jak nie jeździłeś F2 to nie musisz rozumieć jak to działa, bo w F1 tego nie było :good:

Edit:
adept napisał(a):
PS. co znaczy OFFTOPOWAĆ ? Nie chciałbym być skopany ;) Resztę w zasadzie rozumiem , tylko po co od razu tak po ryju ????


Offtopować - pisać nie na temat, choć tak to wygląda, to ja tego o Tobie nie napisałem. ;)
Napiszę specjalnie dla Ciebie. może nie wiesz:
F2 ma fabrycznie zainstalowany wyłącznik, który ( w połaczeniu z dodatkowym układem, który chciałbym poznać) włącza w położeniu 0 wyłącznika świateł zestaw zawierający: przednie mijania, przednie i tylne pozycyjne i na tym koniec. Nie ma to nic wspólnego z wynalazkami (czasem całkiem udanymi) z allegro czy inymi układami.
Chcę to naprawić i nic więcej. Może w tym pomóc tylko schemat lub doświadczenie kogoś, kto ten układ zna.

Autor:  adept [ 13.03.2010, 20:03 ]
Tytuł: 

OK :)
Tak przy okazji , podobnież w/g nowych przepisów przy oświetleniu dziennym nie muszą się już palić tylne światła . Nie jestem na 100% pewien , ale chyba tak jest .


PS. Z offtopem to było skierowane do Krzychu_W , do jego podpisu w stopce , taki żart :)

Jesli chodzi o schematy , to podejrzewam musiałbyś uderzyć gdzie indziej - do profesjonalistów np. na automotoserwis - i tak by ci nie dali .Pozostaje postawić piwo u Marszałka jakiemuś mechanikowi :)

Autor:  krzych_b [ 13.03.2010, 20:30 ]
Tytuł: 

adept napisał(a):
Tak przy okazji , podobnież w/g nowych przepisów przy oświetleniu dziennym nie muszą się już palić tylne światła . Nie jestem na 100% pewien , ale chyba tak jest .


Dokładnie tak jest, ale dotyczy to zapalonych świateł homologowanych jako dzienne. Nie wiem czy kombinacja mijania bez pozycyjnych jest legalna, chętnie bym na nią przeszedł, ponieważ wszyscy domorosli elektrycy na wyścigi instaluja dzienne w ten sposób a wydawało mi się, że przepis określa jak mogą działać auta opuszczające fabrykę.

Autor:  venomk [ 01.04.2010, 18:39 ]
Tytuł: 

Siemanko chłopaki
Odkurzę troszkę temat, jestem na etapie montowania dodatkowych homologowanych świateł dziennych, i mam mały problem , jak je podłączyć ,w oryginale załączają się pozycje i mijania , chciałbym odłączyć same światła mijania i w to miejsce załączyć swoje dzienne może ma ktoś schemat , lub wie co za przekaźnik odpowiada za te dzienne w F2.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi

Autor:  krzych_b [ 01.04.2010, 20:49 ]
Tytuł: 

venomk napisał(a):
Siemanko chłopaki
, chciałbym odłączyć same światła mijania i w to miejsce załączyć swoje dzienne może ma ktoś schemat , lub wie co za przekaźnik odpowiada za te dzienne w F2.


Moja rada nic nie odłączaj.
Zrób układ taki: przekaźnik stykami normalnie zwartymi podaje napięcie z aku na te dzienne.
Jego cewka zasilana ma być ze świateł pozycyjnych. Oznacza to, że jak tylko włączysz pozycyjne, to dzienne zgasną. A pozycyjne świecą zarówno przy właczeniu mijania jak same.

I zapalaj tylko swoje nowe żarówki, nic oprócz tego. Włącznik pod deską niech sobie jest nieużywany...

Autor:  venomk [ 01.04.2010, 21:35 ]
Tytuł: 

krzych_b napisał(a):
Moja rada nic nie odłączaj.
Zrób układ taki: przekaźnik stykami normalnie zwartymi podaje napięcie z aku na te dzienne.
Jego cewka zasilana ma być ze świateł pozycyjnych. Oznacza to, że jak tylko włączysz pozycyjne, to dzienne zgasną. A pozycyjne świecą zarówno przy właczeniu mijania jak same.

I zapalaj tylko swoje nowe żarówki, nic oprócz tego. Włącznik pod deską niech sobie jest nieużywany...

Oki czyli nie podłączać tylnych świateł??????
Chciałbym żeby było tak jak teraz , czyli żeby światła włączały się po przekręceniu kluczyka , bez włączania całego wnętrza ( zegary,przyciski itp.) dlatego zamiast świateł mijania chciałem podłączyć dzienne tylko potrzebna mi właśnie instrukcja jak są te mijania oryginalnie podłączone.
Ale mimo wszystko dzięki za info :good:

Autor:  krzych_b [ 01.04.2010, 21:45 ]
Tytuł: 

venomk napisał(a):
Oki czyli nie podłączać tylnych świateł??????

Tak się świeci wg nowych przepisów jeżeli ma się homologowane dzienne.
Zrobisz jak zechcesz.
Przekaźnik od świateł mijania właczanych tym pod deską jest gdzies na wysokości kratek, znajdę to wrzuce poglądowy gdzie. MOżesz zamiast puszczać z niego na mijania puścić na swoje, ale po co palić te pozycje?

W warunkach ograniczonej widoczności PRAWO SIĘ NIE ZMIENIA. Trzeba włączyć mijania, więc z tyłu pozycje się też zapalą.
Mam nadzieję, że posiadacze nowych dziennych będą o tym pamiętać, choć szczerze wątpię.

Autor:  venomk [ 01.04.2010, 21:52 ]
Tytuł: 

Dzięki krzych_b , w takim razie czekam na rysa poglądowego, będę wdzięczny wtedy ruszę z tematem i postaram się przygotować jakiegoś manualna popartego fotostory.

Ale jednej rzeczy nie kumam , jeżeli nawet miałbym zrobić tak jak mówisz tylko żeby zapalały się dzienne , to jak to podłączyć żeby zapalały się po przekręceniu kluczyka ?????????
I już teraz nie muszą się palić pozycyjne przednie ???????

Jeszcze raz dzięki. :bravo:

Autor:  krzych_b [ 01.04.2010, 23:51 ]
Tytuł: 

venomk napisał(a):
Ale jednej rzeczy nie kumam , jeżeli nawet miałbym zrobić tak jak mówisz tylko żeby zapalały się dzienne , to jak to podłączyć żeby zapalały się po przekręceniu kluczyka ?????????
I już teraz nie muszą się palić pozycyjne przednie ???????


Zerknij jak jeżdżą nowe Octawie - maja dzienne zblokowane z halogenami i poza nimi nie pali się nic.
Podobnie ledowe w Audi, Insigni i innych nowych autach.
Fabii na fabrycnych podwójnych dziennych jeszcze nie udało mi sięwypatrzyć.

Co do tego jak zapalić, żeby było po kluczyku, sposoby są dwa.
Jeden to automat oparty na czujnikowaniu napięcia - kiedy silnik pracuje na aku jest ~14.4V , przy wyłączonym jest 12.6 lub mniej. Takie moduły są na allegro, sterują równiez wyłączaniem świateł, kiedy zapalają siępozycyjne.
Prościej jest wziąć napięcię z przekaźnika który łapie kiedy włączasz zapłon i tu wersje są różne, szczerze mówiąc jeszcze nie przegryzłem się przez elektrykę Fabii, ale jeżeli kupiłeś światła LED, to można wziąć plus nawet wprost ze stacyjki. Po prostu pobierają niewiele.
Ja bym wykorzystał przekaźnik, który zasila te nasze "skandynawskie" rozwiązanie dziennych i połączył go do nowych świateł, a drugi odłączył od pozycyjnych. Bo chyba sa tam dwa.
Znalazłem taki rysunek
Obrazek
Co do schematu, zastanowię się, co Ci zaproponować, tak jakbym to sam robił, bo moze się o to pokuszę.

Strona 1 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/