|
|
Teraz jest 28.04.2024, 15:08
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
z mijania można tak samo zrobić jak ja zrobiłem z halogenami, tylko podpiąć sie pod prześód mijania a nie halogenów.
robiłem to na krótko i działa.
myślę jeszcze czy nie zmienić żarówek na jakieś słabsze.
co do przeglądu: nikt sie nie kapnie tej przeróbki, bo wszystko działa tak jak powinno, jedynie dołożony jest dodatkowy włącznik samych halogenów o czym nie musi wiedzieć diagnosta. wystarczy ze na przegląd pojadę na światłach mijania.
co do to myślę, że jeżeli włożę mniejszą żarówkę to nie będą się czepiać.
od dłuższego już czasu jeździłem na halogenach mijałem i sie nie czepiali.
|
12.05.2010, 14:30 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Cytuj: wystarczy ze na przegląd pojadę na światłach mijania. co do to myślę, że jeżeli włożę mniejszą żarówkę to nie będą się czepiać. od dłuższego już czasu jeździłem na halogenach mijałem i sie nie czepiali.
Tak to w praktyce wyglada. Jesteś zadowolony i OK, w dzień nikomu to nie przeszkadza.
Co do mnie, to warunek działania jest taki: ma być automat. I mijania w "trybie amerykańskim" u mnie to spełniają bez żadnych kombinacji, wystarczy wyjąć przekaźniki...
Edit: dopiero teraz obejrzałem zdjęcia z Twojego manuala i dla tego typu halogenów to ryzyko masz rzeczywiście niewielkie, że ktoś się zainteresuje, bo są takie dzienne. Ze zmniejszeniem mocy żarówek tracisz sens przeciwmgielnych, bo one wtedy wiele Ci nie dadzą. Musiałbyś w szereg obwodu Twojego przełącznika dać żarówkę 55W ("dzienne" będą słabo świecić) tylko nie wiem gdzie ja wsadzić (takie stałe podświetlanie np komory silnika), bo to najprostsze ograniczenie mocy na żarówkach do jakichś 15-20W.
Jeżeli bedą za żółte to trzeba dwie równolegle (np H4 zwarte). Wtedy jak włączysz p-mgielne będą sobie świecić pełną mocą.
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
12.05.2010, 21:23 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
krzych_b, myślałem jeszcze żeby założyć ściemniacz do żarówek.
tylko czy to cos da i czy wytrzyma.
w czasie dnia zmniejszasz natężenie, a kiedy potrzebne halogeny zwiększasz.
np. cos takiego:
co o tym sądzicie
|
13.05.2010, 08:35 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
wawrzkok napisał(a): krzych_b, myślałem jeszcze żeby założyć ściemniacz do żarówek. tylko czy to cos da i czy wytrzyma. w czasie dnia zmniejszasz natężenie, a kiedy potrzebne halogeny zwiększasz. np. cos takiego: Obrazek co o tym sądzicie
To ma za małą moc, może co najwyżej sterować podświetlaniem deski.
Żeby ściemnić 100W w halogenach musisz mieć coś, przez co może popłynąć prąd 5-6A.
I musi się w tym wydzielić moc np 10-15W, żeby zmniejszyło się napięcie na halogenach. Jest to albo konkretny opornik co ma wielkość prawie żelazka (taki był kiedyś w japończykach na rynek amerykański) albo coś elektronicznego, albo żarówka - tak, jak napisałem powyżej. Wiem, że to śmieszne mieć zapaloną żarówkę, np. pod maską, ale ona jako ograniczenie mocy sprawdzi sie całkiem dobrze i wytrzyma co najmniej tyle, ile te w halogenach. Jak rozetniesz drut, którym zasiliłeś dodatkowy przekaźnik od przełącznika, i w to miejsce wstawisz - dla próby - żarówke, to będziesz miał taką funkcjonalność - ciemne światła w dzień przy włączonym przełączniku, po włączeniu normalnie halogenów będą świecić pełną jasnością bez wzgledu na to, czy przełacznik będzie właczony czy nie.
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
13.05.2010, 20:07 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2009, 19:07 Lokalizacja: Wadowice Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: HTB Flash LPG Elpigaz Stella/Elisa
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Do regulacji jasności świateł dobrze jest wykorzystać elektroniczny sterownik ze zmiennym wypełnieniem(PWM). Bardzo małe strady, duża efektywność. Układ taki można bardzo prosto zbudować w domowym zaciszu za grosze
|
13.05.2010, 20:20 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Eryk napisał(a): Do regulacji jasności świateł dobrze jest wykorzystać elektroniczny sterownik ze zmiennym wypełnieniem(PWM). Bardzo małe strady, duża efektywność. Układ taki można bardzo prosto zbudować w domowym zaciszu za grosze teraz to przesadziłeś. nawet nie wiem o czym ty piszesz, a co dopiero o domowy sposobie
|
13.05.2010, 21:02 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Eryk napisał(a): Do regulacji jasności świateł dobrze jest wykorzystać elektroniczny sterownik ze zmiennym wypełnieniem(PWM). Bardzo małe strady, duża efektywność. Układ taki można bardzo prosto zbudować w domowym zaciszu za grosze
Jestem pewien, że zbudowany w domowym zaciszu za grosze przez Ciebie PWM da wszystkim taką satysfakcję ze słuchania radia, że nawet przejeżdżajacy obok fani głośnego umcyk - umcyk będą z szacunku ściszali swoje sprzęty...
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
13.05.2010, 21:17 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
a co to jest pwm??
|
14.05.2010, 16:24 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
wawrzkok napisał(a): a co to jest pwm??
Z angielskiego "modulacja szerokosci impulsów". Jest to popularny skrót myślowy - w przypadku świateł chodzi o urządzenie, załaczające i wyłaczające napięcie na nich, że stosunek czasu załączenia do całego cyklu jest np 80% co równa sie 80% mocy wydzielonej i jest równoważne podaniu odpowiednio mniejszego napięcia od znamionowego (pierwiastek z 0. . Przy (nieprawdziwym) założeniu, że żarówka jest odbiornikiem liniowo zaleznym od zmian napięcia.
Jest to sposób na zmianę napiecia średniego w jakimś punkcie, przy dużo mniejszych stratach mocy niż w przypadku ograniczania na jakimś rezystorze.
Robi się to ze stosunkowo dużą częstotliwością, wystąpienie tętnień w przewodach do żarówek powoduje, że stają sie antenami nadawczymi, nadającymi harmoniczne, jest to obarczone tyloma ryzykami, że nawet kiedy byłem młody i gniewny to nie wyprobowałe tego w swoim maluchu który miał na to szansę sto lat temu.
P.S. Szkoda, ze nie przeczytałeś mojej oceny zastosowania regulatora świateł do regulacji halogenów, miałbyś go do wykorzystania do lepszych celów .
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
14.05.2010, 19:14 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Szczery szacunek dla kolegi krzych_b za poziom kumacji tematu. Też, niestety, nie wiem o co chodzi.
A kolegę wawrzkoka równiez podziwiam za pasję z jaką traktuje swój samochód. Nie chcaiłem podcinac skrzydeł moimi poprzednimi komentarzami (po prostu chcę mieć auto OK względem przepisów, podobnie z jazdą - przez telefon nie rozmawiam, pasy zapinam, światła ustawiam, nie wyprzedzam bez wyarxnej potrzeby, road kille itp. mi nie imponują, może tylko na stopie się nie zatrzymuję gdy na 200m widać, że pusto).
|
15.05.2010, 16:20 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
[F2] Moi drodzy wracamy do pierwotnego tematu!
Moje dzienne skandynawskie znowu się wyłączają.
Byłem dziś na pzreglądzie i podrodze patrze wyłaczyły sie. Sukces! powiem i mi zrobią.
Ale, jak jest na recepcji serwisu dziewczyna, to jest rygorystyczna i się nie pogada z mechanikiem, więc co? nie znaleźli usterki i oddali auto.
Po serwisie odpaliłem postałem , pocykałem przełącznikiem, ale zgasnąć nie chciały, więc musiałem się przejechać i wróciłem ze zgaszonymi.
Tym razem (reklamacja) dotarłem do elektryka no i :
- wyjął przełącznik świateł
- popukał śrubokrętem w sobie znane miejsce pod przełącznikiem
- światła zapaliły
- werdykt - przekaźnik świateł do wymiany 80zet, nie mamy, pzryjedzie Pan we wtorek.
Ja we wtorek nie przyjadę, ale mówię ok, to prosze mi powiedzieć który to przekaźnik, bo mówię, wiem, że są dwa - taki rysunek mam w pamięci:
A on mówi tak, kiedyś był jeden, potem dwa małe, ale jest jeden do dziennych - czyli taki co go szukałem dla kolegi venomk i nie znalazłem. No i na tym koniec.
Czeka mnie szukanie i w końcu znajdę ten właściwy. A schematu jak nie mam tak nie mam.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
15.05.2010, 23:01 |
|
|
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1354 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Krzych_b - nie bardzo kumam , to czego teraz szukasz ????
Jeżeli chodzi o przekaźniki to są dwa jak na twoim rysunku 2.1 i 2.2 numer chyba 443 - odpowiadają za lewą i prawą stronę świateł pozycyjnych ( przy dziennych ) .
Nie mam zielonego pojęcia co odpowiada za światła mijania , ale obawiam się że może to być moduł komfortu lub coś w podobie.
|
16.05.2010, 15:20 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18 Lokalizacja: Jasło Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
|
Odgrzewam, bo nie znalazłem wyjaśnienia, a ostatnio padła mi kolejna żarówka.
Czy ktoś próbował i da się w Fabii 2 przed Fl włączyć z VAG-a tryb amerykański, tzn. obniżam napięcie dla swiateł mijania świecacych jako dzienne w automacie, a po przekręceniu głównego włącznika (z oświetleniem deski włącznie) wraca 100% świateł
Rozpatrywaliście tryb skandynawski z włączonymi tylko światłami mijania przednimi, a mnie interesuje tryb amerykański. W Octavii to się da, a w Fabii 2
_________________ Pozdrawiam Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG
|
28.06.2010, 09:53 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Dig Dug napisał(a): Czy ktoś próbował i da się w Fabii 2 przed Fl włączyć z VAG-a tryb amerykański, tzn. obniżam napięcie dla swiateł mijania świecacych jako dzienne w automacie, a po przekręceniu głównego włącznika (z oświetleniem deski włącznie) wraca 100% świateł
Jestes pewny że ten tryb łączy sięz obniżaniem napiecia?
Na forum Octy nic o tym nie wyczytałem
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
28.06.2010, 16:03 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
w fabii 2 przed FL to ja o trybie skandynawskim/amerykańskim nie słyszałem.
nie lepiej wydać 200zł na dzienne światła osram z homologacją i automatycznym przełączaniem?
wszystko zgodnie z prawem, przepisami i cycuś malina na przeglądzie.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
28.06.2010, 17:14 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|