Teraz jest 24.04.2024, 09:41



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
[F1] Piasta przedniego koła. Samodzielny demontaż i montaż. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.06.2008, 08:43
Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Posty: 29
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post [F1] Piasta przedniego koła. Samodzielny demontaż i montaż.
Witam

Czy ktoś z szanownych klubowiczów samodzielnie wymieniał piastę przedniego łożyska w F1? Auto z ABS i wspomaganiem. Patrząc w ETKA 7 na szkic zawieszenia wszystko wydaje się proste. Zastanawiam się tylko czy w jakiś sposób tylnia część łożyska piasty nie jest nabita w zwrotnicy??? Ktoś może przerabiał ten temat samodzielnie? Proszę o opinie i porady w tym temacie.

Pozdrawiam.

_________________
Szczepański Tadeusz


06.03.2010, 10:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.04.2008, 18:04
Lokalizacja: Łódź
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Uważaj ! Przerabiałem to, miało być pięknie a bez gazu się nie obeszło.


06.03.2010, 18:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.06.2008, 08:43
Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Posty: 29
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Witam

Jeśli chodzi o zluzowanie frezów między łożyskiem a półośką stara metoda popuścić nakrętkę półośki o 90 lub 180 stopni w zależności od rodzaju gwintu na elementach. Potem do auta i raz do przodu raz do tyłu , czasami trzeba z piskiem opon. Stara metoda przerobiona na innych autach.

Pozdrawiam

_________________
Szczepański Tadeusz


06.03.2010, 18:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.04.2008, 18:04
Lokalizacja: Łódź
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
tadeusz 26 napisał(a):
Witam

Jeśli chodzi o zluzowanie frezów między łożyskiem a półośką stara metoda popuścić nakrętkę półośki o 90 lub 180 stopni w zależności od rodzaju gwintu na elementach. Potem do auta i raz do przodu raz do tyłu , czasami trzeba z piskiem opon. Stara metoda przerobiona na innych autach.

Pozdrawiam


Metoda znana tylko nie zawsze skuteczna :hurra:


06.03.2010, 19:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
Cytuj:
Zastanawiam się tylko czy w jakiś sposób tylnia część łożyska piasty nie jest nabita w zwrotnicy???

tak - piasta jest osadzona w zwrotnicy i bez praski sie nie obejdzie.
najlepiej wyciągnąc całą zwrotnice.
powodzenia :browar:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


08.03.2010, 18:15
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 24.11.2009, 16:32
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: łódzkie
Post 
nie wiem czy sie pyli samemu grzebac. tez mialem sam to robic ale stwierdzilem ze moge nie podolac i oddalem bolida do mechanika wziaol 40 zl za robocizne i fura lata jak szalona. pamietaj, jak wymieniasz lozysko to na oryginal bo zamienniki sie nie oplacaja, zaczna wyc szybciej niz myslisz u mnie zamiennik byl cicho 6000km


08.03.2010, 18:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.06.2008, 08:43
Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Posty: 29
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Witam

Jeśli chodzi o przednią piastę gdzie łożyska poddawane są większemu obciążeniu niż tylne , tak mi się przynajmniej na logikę wydaje. Oraz gdzie dostęp i ewentualna wymiana jest o wiele bardziej skąp likowana od wymiany piasty w tylnej osi warto założyć piastę dobrej jakości. Myślę ze piasta firmy MEYLE lub FAG w zupełności wystarczy. Cena oryginału lub SKF-a jest dla mnie troszkę zaporowa. Z tylną osią można po eksperymentować chociaż przeglądając posty na forum , nie zauważyłem żeby ktokolwiek pochwalił się wymianą obu piast na mniej markowe. Takie które dorównują jakością i na których spokojnie można przejechać około 100-tysiecy przebiegu. Na razie gromadzę części auto ma przebieg 110-tysięcy do wymiany mam słynne tylne tuleje , przy okazji założę nowe wahacze , drążki pośrednie z końcówkami w maglownicy i być może łączniki stabilizatora. Wszystko się okaże po demontażu MC-personów i ocenie reszty zawieszenia. Znajomy mechanik wycenił robociznę oprócz geometrii zawieszenia na 200 – 250 zł. Cena nie jest zaporowa wiec auto oddam w ręce mechanika.

Pozdrawiam wszystkich planujących naprawę przedniego zawieszenia w Fabi!

_________________
Szczepański Tadeusz


09.03.2010, 11:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL