|
|
Teraz jest 17.04.2024, 00:24
|
[F1/F2] Montaż czujnika samopoziomowania ksenonów
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Montaż czujnika samopoziomowania ksenonów
Koledzy.
Zamontowałem w swojej fabce ori. ksenony, potem dołożyłem spryskiwacze reflektorów. Teraz nadszedł czas na czujnik samopoziomowania. Kupiłem kompletny czujnik samopoziomowania od Ibizy(łączni z wszystkimi wspornikami). Podobno jest taki sam jak w fabii, ale nie mam pewności i niezbyt mam gdzie to sprawdzić. Czy ktoś to montował i czy może ktoś potwierdzić, czy ten od Ibizy będzie pasował bez przeróbek. Druga rzecz, to jak i gdzie jest on zamontowany. Wiem, że gdzieś na tylnej osi, ale dokładnie gdzie (jak i do czego przykręcone) to niestety nie wiem. Może ktoś ma jakieś schematy jak go zamontować? Może ktoś z kolegów ma oryginalnie taki czujnik i mógłby kilka fotek strzelić?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
P.S. Schemat instalacji elektrycznej mam. Potrzebne info jak to fizycznie jest zamontowane.
|
02.03.2010, 21:37 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
02.03.2010, 22:13 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Sebasuperb. Dzięki za dobre chęci, ale tam nic niema na temat jak ma być zamontowany ten czujnik na tylnej osi.
Mam czujnik od Seata Ibizy na tylną oś, ale nie wiem jak go zamontować. Może ktoś zdjęcia ze swojego autka podrzuci. Wiem, że kilku kolegów ma Fabie RS z oryginalnie zamontowanymi ksenonami. Jakby ktoś kilka fotek strzelił, byłbym bardzo wdzięczny.
[ Dodano: 2010-05-04, 18:33 ] Koledzy,
Mam problem z czujnikiem samopoziomowania xenonów (oryginał). Kupiłem ten cały mechanizm na tylną oś, zrobiłem okablowanie. Wszystko ładnie się komunikuje (VAG kanał 55 Xenon range) no i tu zaczynają się schody.
Mam błąd 01539 - the head light was not adjusted - bo to prawda, po montażu tej procedury nie udało się przeprowadzić. Zgodnie z procedurą za pomocą VAGa należy przeprowadzić procedurę 04 Basic settings - niestety tu wyskakuje komunikat, że mój VAG -COM 3.11-2 nie jest zarejestrowany i nie ma jakiegoś kodu. Program ten zassałem z naszego serwera i podobno ma działać. Robiłem to taż za pomocą VAG-COM 409 i też ten sam komunikat.
Podobnie też nie działa procedura
03 Final control diagnosis - ten sam komunikat
Mało tego nie mogę usunąć tego błędu. We wszystkich innych odbiornikach ( silnik, abs, air bags, instruments...) usuwanie błędów działa a tu nie.
Miał ktoś podobne doświadczenia?
|
02.03.2010, 22:42 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3670
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
auto-poziomowanie powinieneś zrobić z vagcom3.11.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
04.05.2010, 19:30 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
No i udało się.
Przyczyna leżała w programie VAG COM 311 - nie było on zarejestrowany i te funkcje były niedostępne. Program mam z naszego serwera klubowego i tam jest dołączony generator kluczy. Jak się tego użyje (zapoda wygenerowany kod do programu VAG COM ) to wszystkie funkcje stają się dostępne.
A teraz kilka słów na gorąco na temat samopoziomowania xenonów.
Modułu samopoziomowania nie da się zamontować w autkach bez ABSu bo jest on montowany w tym samym miejscu co regulator hamulców na tylnej osi (korzysta z tych samych mocowań do belki i do nadwozia auta).
Rozpiska części i schemat okablowania jest tu
http://forum.skodahome.cz/topic/42230-x ... ni-naklon/
na czeskim forum skody. Chyba trzeba być zalogowanym by zobaczyć zdjęcia elementów i schematy (ale nie jestem pewien).
Co do części to myślę, że można sobie podarować nowy włącznik świateł. Obecnie posiadany też jest ok tylko trzeba wyjąć zeń pin 2 kostki przy pokrętle nastawiania poziomu świateł (zresztą do niego podpina się kabelek z pinu 7 czujnika samopoziomowania).
Bym zapomniał. Na schemacie na czeskim forum powiedziane jest że pin 4 czujnika samopoziomowania (sygnal rychlosti) podpina się albo do kostki czarnej radia pin1 albo do kostki 32pin licznika (zielonej) do pinu 6 - wg mnie to powinien być pin nr 5 bo tak wynika z innych schematów (szukać podpięć do tego A27).
Co do samego mechanizmu samopoziomowania to można kupić poszczególne części w ASO, ale to wyjdzie gdzieś ok 1200PLN albo kupić cały mechanizm od Fabii, Polo, Ibizy lub Cordoby. Są to te same mechanizmy, tylko w VW i w Seacie występuje jako całość a nie poszczególne części i ma nr 6Q0 941 273A. Jak pisałem to ten sam mechanizm co w FabiiI (ja mam wyjęty z Ibizy).
Jak już wszystko ładnie pomontujemy i zrobimy wiązkę, to nadejdzie czas na adaptację tego czujnika w samochodzie.
Zatem VAG i wybieramy 55 Xenon range.
Tam musimy ustawić kodowanie (wybieramy recode -7) na 00010 bo takie jest przewidziane dla Fabii.
Po tej operacji jeśli wejdziemy w błędy to okaże się, że wystąpi błąd 01539 - the head light was not adjusted (jeśli jest wszystko ok, jeśli nie to mogą pojawić się również inne) i nie będzie można go wykasować. Trzeba dokonać ustawień pierwotnych czyli:
* Pojazd musi stać na równym podłożu
* Hamulec ręczny musi być zwolniony
* Zapłon musi być włączony
* Światła wyłączone
* Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów (czyli te czyścimy przed regulacją. Jak powrócą, to regulujemy, potem czyścimy błędy i regulujemy jeszcze raz!)
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór] (Select)
[55-Zasięg xenonów] (55 Xenon range)
[Nastawy podst. - 04] (04 Basic Settings)
Grupa "001" (Group 001)
[Idź!] (Go!)
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze na przyrządzie optycznym (w warsztacie).
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
No i po wykonaniu tej procedury nasz błąd 01539 znika sam.
Jeśli części były sprawne, samochód nie miał obniżanego zawieszenia i okablowanie zostało zrobione poprawnie, to możemy się cieszyć działającym mechanizmem samopoziomowania
|
04.05.2010, 23:03 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Lechu napisał(a): części były sprawne, samochód nie miał obniżanego zawieszenia i okablowanie zostało zrobione poprawnie, to możemy się cieszyć działającym mechanizmem samopoziomowania
Ja myślę, że warto też sprawdzić i ew. wyrównać ciśnienie w kołach. Tak czy nie?
Gratulacje Lechu.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
05.05.2010, 03:10 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
znalazlem Zestaw potrzebny do kompletnego montażu samopoziomowania
Nr części]
[Nazwa]
[Cena]
6L0919093B 01C
Regulator włącznik światła
54,11 EUR-195.21 pln
6Q0941273A
Czujnik poziomu
138,02 EUR-378.63 pln
N 10225202
M8x12 śruba f. hydraulika
0,29 EUR-1.40 pln
N 10005204
Wkręt M8x18 f. Sensor
0,55 EUR-1.34 pln
1J0973714
Złącze mieszkaniowych 8 pol f. Sensor
2,68 EUR-17.39 pln
000979131
Zestaw kabli 3x
1,49 EUR-9.42 pln
357972740D 357972740D
Uszczelniacze do przewodów 6x
0,50 EUR-5.29 pln
3C0972841
wtyczka uszczelniająca 2x
0,43 Eur-2.31 pln
6Q0971905J
Tülle / Durchführung Tulle / implementacja *należy sprawdzić co to jest bo nie wiem(GROMMET?)
2,56 EUR-8.27 pln
N 90633222
Wellrohr (1m) Conduit (1m) *należy sprawdzić co to jest bo nie wiem(PRZEWÓD GUMOWY )
1,49 EUR-4.16 pln
N 90682001
Endstück für Wellrohr 2x *należy sprawdzić co to jest bo nie wiem(ELEMENT WIĄZKI ELEKTR. )
0,46 EUR-1.28 pln
6Q0612405
Uchwyt do czujnika i sterowania
9,40 EUR-50.97 pln
N 0102376 N 0102376Holder
Wkręt M8x12 f.
0,26 EUR-0.65 pln
*całość ze strony niemieckiej
Łącznie wychodzi 725,2 zł brutto
co jest mi zbedne z tego zestawu , czy tez nie warto rezygnowac z czegokolwiek i kupic komplet...
czyli jak rozumiem w skodzie kupuje sie ten zestaw osobno zas w seat wv jako komplet ? kolejna sprawa to nie rozumiem tego pinu 1 z czarnej kostki radia, jaki tam jest prad lub sygnal... bo jak pamietam plus minus sa na pinach 7-8 can chyba jest na 1-2 ale czy to wlasnie o can chodzi... chce to zainstalowac do F2 i kostka radia w F2 rozni sie od F1 wiec chcialbym wiedziec co robi ten pin1 w F1 ... kolejna rzecz to pokretlo poziomu swiatel, jego nie warto ruszac tylko wyjac ten pin 2 czy bedzie mozliwosc w dalszym ciagu regulacji elektr swiatel tym pokretlem czy juz na stale bede uzalezniony od czujnika i on bedzie decydowal juz za mnie czy te silniczki elektr ktore mam w org lampach wykorzystuje sie wlasnie do tego samopoziomowania, abs i spryskiwacze mam oryginalnie ,
czy ten czujnik trzeba polaczyc ze sterownikiem ecu auta mam edc 17 i tam niektore funkcje wolaja przez vag klucza-loginu , narazie niesprawdzalem czy mam wejscie w kanal 50,dzieki za pomoc, pozdr.
|
27.10.2010, 16:52 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
6L0919093B 01C
Regulator włącznik światła
54,11 EUR-195.21 pln
Nie znam tej części i nie wiem co to za włącznik. Mi w F1 nie był potrzebny.
Resztę części radzę kupić. Na 100% trzeba podstawowe części:
6Q0941273A
Czujnik poziomu
138,02 EUR-378.63 pln
1J0973714
Złącze mieszkaniowych 8 pol f. Sensor
2,68 EUR-17.39 pln
6Q0612405
Uchwyt do czujnika i sterowania
9,40 EUR-50.97 pln
Reszta też się przyda, ale zapewne da się to zastąpić częściami z garażu (np śruby, zrobić samemu instalację jeśli ma się piny...) jeśli liczysz się z kasą, a jeśli aż taki wielki problem to nie jest to kup i pozostałe części (wyjdzie zapewne coś koło 50 PLN)
"czyli jak rozumiem w skodzie kupuje sie ten zestaw osobno zas w seat wv jako komplet ?"
Nie. W Skodzie można kupić pojedyncze części tego elementu:
6Q0941273A
Czujnik poziomu
138,02 EUR-378.63 pln
Tu kupujesz całość i jest to sensor wraz z ramieniem, uchwytem, osłoną, wkrętami... montowany na tylnej osi.
Cała reszta z Twojej listy części to części dodatkowe (poza zespołem sensora).
"nie rozumiem tego pinu 1 z czarnej kostki radia,"
Na tym pinie pojawia się w F1 "sygnał prędkości" i ten sam sygnał prędkości jest też w kostce zielonej licznika (pin 5). Zatem pin 4 czujnika samopoziomowania podpina się albo do kostki czarnej radia pin1 albo do kostki 32pin licznika (zielonej) do pinu 5.
„pokretlo poziomu swiatel, jego nie warto ruszac tylko wyjac ten pin 2 czy bedzie mozliwosc w dalszym ciagu regulacji elektr swiatel tym pokretlem czy juz na stale bede uzalezniony od czujnika i on bedzie decydowal juz za mnie czy te silniczki elektr ktore mam w org lampach wykorzystuje sie wlasnie do tego samopoziomowania”
W F1 nie kupowałem nowego włącznika (bo po prostu nie ma on pokrętła do poziomowania świateł) a jedynie wyjąłem pin 2 z wtyczki pokrętła ustawiania świateł i podpiołem do niego kabel wychodzący z pinu 7 czujnika samopoziomowania na tylnej osi.
Ta operacja już na stałe odłączy ci możliwość ręcznej regulacji poziomu świateł (za ciebie będzie to teraz robił czujnik na tylnej osi). Silniczki w lampach do ustawiania poziomu są identyczne w reflektorach zwykłych i xenonach. Nic przy lampach nie trzeba się bawić.
„czy ten czujnik trzeba polaczyc ze sterownikiem ecu auta”
Z tego co rozumiem to moduł/czujnik samopoziomowania kontaktuje się z resztą elektroniki auta po lini K (stąd należy podłączyć pin 5 czujnika samopoziomowania z pinem 7 w gniazdku diagnostycznym).
„mam edc 17 i tam niektore funkcje wolaja przez vag klucza-loginu ,” – nie wiem co to za sterownik – w F1 chyba tego nie ma lub ma inne oznaczenia.
A teraz jeszcze kilka uwag.
Jeśli masz możliwość sprawdzenia tego w F1 to:
- sprawdź czy masz możliwość przykręcenia ramienia czujnika samopoziomowania do tylnej osi samochodu. W F1 jak popatrzysz na tylne zawieszenie to na belce po lewej stronie (kierowcy) zobaczysz taki płaskownik/uchwyt którego po drugiej stronie belki nie ma. Tam właśnie przykręca się ramię czujnika. Jeśli tego w F2 nie ma, to do czego przykręcisz wspomniane ramie?
- Sprawdź też możliwość zamontowania tego uchwytu :
6Q0612405
Uchwyt do czujnika i sterowania
9,40 EUR-50.97 pln
bo do niego później przykręcany jest czujnik samopoziomowania i to wszystko tak ładnie się licuje ze wspomnianym miejscem do przykręcenia ramienia samopoziomowania na tylnej osi.
- jeśli dwie powyższe rzeczy sprawdzisz i będzie ok., to jeszcze sprawdź odległości pomiędzy nimi, czy są takie same w F1 i F2, bo inaczej będziesz musiał bardziej „rozłożyć” czujnik samopoziomowaia, a to da już przekłamania.
Generalnie strasznie kombinowane to chyba będzie. Zastanów się może bardziej nad tym zestawem z allegro, do którego podałem Ci link w poprzednim poście/temacie.
Teraz ja mam pytanie. Czy F2 nie ma jakiegoś bliźniaczego samochodu (jak F1 w Polo i Ibizie)? Może w tamtych modelach są xenony - to i czujnik by się wtedy musiał też znaleźć.
|
27.10.2010, 21:57 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
witam ponownie,ten regulator natezenia to nic innego jak przy pokretle nastawiania swiatel regulacja reflektorow gora dol, wiec chyba tez moge darowac sobie zakup tego, chcialbym dopytac o okablowanie czy wiazka elektryczna od czujnika jest juz wraz z nim czy trzeba dokupic osobno,pozdr.
jesli chodzi o auto podobne do F2 to ponoc seat cupra ma podobne czesci ale nie mam go w etce i jedynie klikam na leona 2008 i tam juz uklad poziomowania jest inny niz w F1 i w Golf Plus 2007 tez jest inny
zas polo nie ma samopoziomowania,pozdr
ale suma sumarum trzeba sobie chyba tylko odpowiedziec czy zawieszenie f2 jest takie same jak w f1 i chyba sprawa bedzie prostsza jesli sie potwierdzi
|
28.10.2010, 21:28 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Nie mam pojęcia co do kompletności znalezionego przez Ciebie zestawu. Ja swój składałem sam z części z allegro (w zasadzie tam kupiłem zestaw czujnika na tylną oś wraz z wtyczką i uchwyt) a resztę zrobiłem sam(kable, dopasowałem śruby).
A swoją drogą gdzie znalazłeś ten zestaw w tak dobrej cenie? Mi w ASO za same elementy zespołu czujnika samopoziomowania krzyknęli 1200 PLN.
To co pokazałeś na zdjęciach nie będzie pasować (co prawda sam czujnik wygląda identycznie), ale jego zamocowanie oraz ramię przykręcone do osi jest zupełnie inne.
|
29.10.2010, 19:39 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
|
29.10.2010, 20:23 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
listek2000
A jak jest rozwiązana sprawa tempomatu w Fabii 2. O ile mi wiadomo, to tempomat też korzysta z sygnału prędkości?
A jak jest przekazywany sygnał prędkości do licznika w F2? W F1 jest to ten sam przewód. Masz rację w radiu jest to do Funkcji GALA.
Co do fotek z czeskiego forum, to jest właśnie taki zestaw, jaki zamontowałem u siebie ( oczywiście bez włącznika świateł) i tak właśnie wygląda on po zamontowaniu pod autem. Jak widzisz musisz wykręcić jeden wspornik (przez który przechodzi przewód hamulcowy) i wkręcić ten nowy z zagięciem na mocowanie zespołu czujnika.
Co do sygnału prędkości to jak mniemam na tej podstawie czujnik samopoziomowania wie, czy auto się porusz, czy tez nie (zatem ruchy tylnej osi -> zmiana odczytu konta w czujniku samopoziomowania jest chwilowa i wynika z nierówności drogi) czyli wie czy należy dostrajać poziom świateł, czy też nie (gdyby tego nie było, to co wybój na drodze, silniczki w lampach zmieniałyby poziom snopa światła). Nie wiem na ile jest to prawdą, ale podobno jeśli auto jest w ruchu to dopiero po 10 sek. trwania sygnału do zmiany (np jazda pod górę), jest wysyłany sygnał do silniczków w lampach do zmiany nastawów.
|
29.10.2010, 22:09 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
dzieki... wskrabalem sie pod F2 i zrobilem pare fotek... jak na moj gust to chyba dobry sygnal na zaczecie kompletowania zestawu bo chyba budowa jest ta sama jak w F1 nie chce mi sie podnosic F1 dzis wiec ocen czy to bedzie pasowac?
martwi mnie ten sygnal predkosci... bo owszem mam tempomat ale moze sie okazac ze tam tez bedzie tylko przewod do can-busa pozostaje rozbieranie licznika i poszukanie pinu od predkosci ... bo licznik f1 i f2 sie roznia wiec na pewno nie bedzie tak samo... pozdr
|
30.10.2010, 12:20 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Wygląda, jakby w F2 było tak samo jak w F1.
A sprawdź jeszcze np w ETKA, czy w F2 i w F1 jest montowany ten sam korektor siły hamowania dla samochodów bez ABS. Korektor korzysta z tych samych mocowań co zespół samopoziomowaia. Jeśli to ta sama część (mowa o korektorze), to wtedy masz pewność, że czujnik samopoziomowania podejdzie.
|
30.10.2010, 19:09 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
Re: Montaż czujnika samopoziomowania ksenonów
siemka, musze odgrzac kotleta bo mialem mandat za xenony znow musze rozejrzec sie za tym samopoziomowaniem... przypomnialem sobie caly watek i chcialem dopytac czy ta wiazka kabli starczy az do okolicy przedniej konsoli? bo jakos niedlugie to na fotce... wydaje sie tez byc duzo kabli do podlaczenia, czy faktycznie az tyle punktow podlaczenia jest? czy w miejsce pokretla manualnego poziomowania swiatel sa jakies oryginalne zaslepki? bo wlasnie policjant pierwsze na co zwrocil uwage,ze mam manulane poziomowanie i gdybym mial automatyczne to bym nie mial tego pokretla, wiec trzeba to zdemontowac i ladnie zaslepic... no i kolejna rzecz czy po tej adaptacji xenonow to one przy starcie poziomuja sie w sposob widoczny, tzn ida na dol i do gory? bo wlasnie policjant tez na to zwrocil uwage... najtaniej to by elektronik jakis zrobil male oszustwo,zeby jakis rezystorek czy bog wie co,zeby po starcie auta tak w kit szedl impuls z pokretla zeby lampy poszly w dol i spowrotem do gory, i swiety spokoj... jest poziomowanie ... jest... acha... na aledrogo do aut grupy vag po wpisaniu "samopoziomowanie" wyskakuja tez sterowniki... taka puszka... czy taki nie jest potrzebny? pozdr.
|
15.02.2012, 20:12 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|