Teraz jest 26.04.2024, 08:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
brak mocy na niskich obrotach 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post brak mocy na niskich obrotach
witam was mam problem ze znajomego fabianką otoz ma fabie 1,9 tdi 74 kw i jest taki problem ze na niskich obrotach brak jej wogóle mocy dopiero jak zławie 3500 to ruszy z kopyta.Ostatnio jeździliśmy octavią 1,9 tdi ale 90 konną i od najniższych obrotów idzie żważo a nasza fabianka wogóle nie chce isc w czym moze być problem??? a kolega ma 6 letni akulumator ma to znaczenie??? no ja osobiscie kaze mu żmienic bo jest wyzyłowany ale on sie upiera ze odpala i chodzi to jest oki narazie..

_________________
... dla przyjaciół BARANEK ... :D


26.02.2010, 18:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
a co ma akumulator do tego jak silnik chodzi ? turbo do przejrzenia

_________________
1.8T 301HP


26.02.2010, 18:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Też obstawiam turbinę. Jeździłem Paskiem i też mu zacinało się turbo. Szedł gorzej niż moje poprzednie CC 700.
Pozdro.

_________________
GrzegorzT


26.02.2010, 20:11
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
turbo / przepływomierz?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


26.02.2010, 20:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Może cytat z sieci : , ale
" na 99% są zatarte łopatki sterujące geometrią turbiny.
Zasada działania jest taka, że zaworek N75 przy niskich prędkościach obrotowych silnika (mało gazów spalinowych) podaje podciśnienie na sztangę turbiny, a ta z kolei wysuwa łopatki turbiny tak by miała większą prędkość wirnika przy małej ilości spalin.
Przy zwiększonej wydajności spalin (Np. przyspieszanie) spalin jest coraz więcej, więc wirnik turbiny kręci się coraz szybciej (skutkiem tego jest wzrost ciśnienia doładowania). W tym momencie zaworek N75 dostaje informację z ECU, że ma zamknąć dopływ podciśnienia do sztangi turbo.
Sztanga powinna powrócić w miejsce spoczynku, czyli musi schować łopatki sterujące w turbo.

W 99 % przypadków problemem jest zacinanie się tych łopatek w turbo przez syf zebrany po stronie gazów wydechowych. "

Najlepiej zrobić logi dynamiczne podczas jazdy samochodem , bo inaczej to jest wróżenie i gdybanie
Trzeba przegonić samochód na trasie . Pod góre na maxa z obrotami i potem popuszczać pedał gazu , by kierownica na turbinie zamykała sie i otwierała . Może się rozrusza .

Bardzo ciekawe spostrzeżenie z sieci
" Kilka razy dziennie wciśniesz pedał mocniej tak od 2500 obr na 2, 3 biegu i wystarczy. Ja mam wskaźnik doładowania i widać że nie obroty wpływaja na zwiekszenia ciśnienia lecz chwilowe obciążenia silnika przy rozpedzaniu.
Swoją drogą taki wskaźnik to dużo mówi o tym co sie dzieje z turbinką, kiedy jest wysilona a kiedy swobodnie sobie pogwizduje "
Piszący to kolega miał wskaźnik doładowania , więc z autopsji mógł stwierdzić , co właściwie powoduje zamykanie i otwieranie kierownicy . Nie żałujmy więc gazu przy ruszaniu spod świateł :crazy: Niech inni wąchaja dym z rury wydechowej .

Tylko co później mówić gliniarzom ? że niby turbinę czyścimy ?

Opis procedur turbo


27.02.2010, 16:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
spróbuje jak mi podpowiada kolega "adept " zobaczymy czy coś to da na poczatku myslałem ze to przepływomierz ale samochód nie kopci nic i zuzycie paliwa jest normalne tylko własnie na starcie jest dość mułowaty i to mi sie nie podoba jakby mocy mu brakowało :smutny:

_________________
... dla przyjaciół BARANEK ... :D


27.02.2010, 20:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
a co ma Ci sie nie podobac, przeciez to nie Twoje auto :D
zdejmijcie gruche od turbo i pomachajcie wajcha od geometrii.

_________________
1.8T 301HP


27.02.2010, 20:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
może i nie moje ale po 1 czasem nim jeżdze a po 2 trzeba pomóc koledze a po 3 to fabia a zobowiazany jestem zeby starac sie pomóc kazdemu właścicielowi fabi jesli jestem tylko w stanie proste!

_________________
... dla przyjaciół BARANEK ... :D


27.02.2010, 20:48
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
dobra dobra, szydzilem, spokoj.. :D

_________________
1.8T 301HP


27.02.2010, 20:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
hehe spoko spoko nic sie nie dzieje a teraz kolego miły powiedz mi na jakiej zasadzie działa twój pomysł co powinienem zrobic i jak dokładnie oki :worthy:

_________________
... dla przyjaciół BARANEK ... :D


27.02.2010, 20:55
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
Obrazek
tutaj wszystko ladnie widac. owa banka, to ten zloty element. na jednym jej koncu wchodzi gumowy wezyk, na drugim jest zamocowana do sterowania geometria. i tym trzeba poruszac.. kwestia demontazu banki, to juz musisz rozkminic sam.

_________________
1.8T 301HP


27.02.2010, 21:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Ja wolałem nie ryzykować narazie i rozruszałem kierownice w czasie jazdy - znowu wciska w fotel , chociaż chwilami nie tak do końca . Jutro w trasę jadę , dam Fabii troche po garach.
Podobnież można samą dźwignią też poruszać , trochę ciężko , bo jest tam sprężyna . Ma ruszać się ok. 1 cm, chociaż inni podają ok. 3 cm . Zależy chyba jaki silnik . Jeśli masz tak wysoko zapieczone kierownice , to dźwignia nie powinna się prawie w ogóle poruszać .
Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze czy są szczelne przewody łączące elektrozawory itp. Teoretycznie może być jeszcze zawór N75 lub EGR . Nie pisałeś czy powyżej 4000 obrotów wpada w stan awaryjny i traci moc , bo wtedy raczej N75 . Najprościej to podmienić po kolei przepływkę , zawór N75 ( podobnież jest zamienny z tym od EGR ) i oczywiście sprawdzić te kierownice .
Ja sam chcę sobie kupić Vaga , tak z ciekawości . Logi dynamiczne zarejestrowane podczas jazdy dużo dają .

Przy okazji . Świeci ci się w ogóle kontrolka check silnika ? , jak tak , to trzeba odczytać błędy .

tutaj ktoś miał podobne problemy z TDI : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1234835.html


27.02.2010, 22:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
nie trzeba demontować tej bańki by sprawdzić czy sztanga ma odpowiedni skok

_________________
Pozdrawiam
Paweł


27.02.2010, 22:48
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
nie auto tylko na niskich obrotach nie chodzi na wyżysch śmiga elegancko i zadne błedy nie wystepuja

_________________
... dla przyjaciół BARANEK ... :D


28.02.2010, 08:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Przegoniłem dzisiaj Fabię , pod górki na 3trójce z popuszczaniem pedału gazu -" z powolnym pompowaniem" , póżniej na biegach wyższych tak samo . Teoretycznie jest wszystko OK- na wszystkich biegach wciska w fotel , bez problemu ciągła 150 km/h , szybciej się bałem , bo dziury na drodze i pełno Miśków korzystających z ładnej pogody . Jednym słowem u mnie kierownice chodzą już dobrze .
Zastanawiam się tylko jak dynamiczny styl jazdy ma się do koła dwumasowego . To zrywanie samochodu spod świateł itd. Jedno można naprawić , ale drugie zacznie siadać ???
Dochodze do wniosku że do jazdy po mieście najbardziej nadaje się benzyna , diesel tylko sie męczy . Ale to przyspieszenie .......... :hurra:


28.02.2010, 19:03
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL