Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28 Lokalizacja: Starachowice Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
brak mocy na niskich obrotach
witam was mam problem ze znajomego fabianką otoz ma fabie 1,9 tdi 74 kw i jest taki problem ze na niskich obrotach brak jej wogóle mocy dopiero jak zławie 3500 to ruszy z kopyta.Ostatnio jeździliśmy octavią 1,9 tdi ale 90 konną i od najniższych obrotów idzie żważo a nasza fabianka wogóle nie chce isc w czym moze być problem??? a kolega ma 6 letni akulumator ma to znaczenie??? no ja osobiscie kaze mu żmienic bo jest wyzyłowany ale on sie upiera ze odpala i chodzi to jest oki narazie..
_________________ ... dla przyjaciół BARANEK ...
|
26.02.2010, 18:12 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
a co ma akumulator do tego jak silnik chodzi ? turbo do przejrzenia
_________________ 1.8T 301HP
|
26.02.2010, 18:14 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Też obstawiam turbinę. Jeździłem Paskiem i też mu zacinało się turbo. Szedł gorzej niż moje poprzednie CC 700.
Pozdro.
_________________ GrzegorzT
|
26.02.2010, 20:11 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
turbo / przepływomierz?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
26.02.2010, 20:53 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56 Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Może cytat z sieci : , ale
" na 99% są zatarte łopatki sterujące geometrią turbiny.
Zasada działania jest taka, że zaworek N75 przy niskich prędkościach obrotowych silnika (mało gazów spalinowych) podaje podciśnienie na sztangę turbiny, a ta z kolei wysuwa łopatki turbiny tak by miała większą prędkość wirnika przy małej ilości spalin.
Przy zwiększonej wydajności spalin (Np. przyspieszanie) spalin jest coraz więcej, więc wirnik turbiny kręci się coraz szybciej (skutkiem tego jest wzrost ciśnienia doładowania). W tym momencie zaworek N75 dostaje informację z ECU, że ma zamknąć dopływ podciśnienia do sztangi turbo.
Sztanga powinna powrócić w miejsce spoczynku, czyli musi schować łopatki sterujące w turbo.
W 99 % przypadków problemem jest zacinanie się tych łopatek w turbo przez syf zebrany po stronie gazów wydechowych. "
Najlepiej zrobić logi dynamiczne podczas jazdy samochodem , bo inaczej to jest wróżenie i gdybanie
Trzeba przegonić samochód na trasie . Pod góre na maxa z obrotami i potem popuszczać pedał gazu , by kierownica na turbinie zamykała sie i otwierała . Może się rozrusza .
Bardzo ciekawe spostrzeżenie z sieci
" Kilka razy dziennie wciśniesz pedał mocniej tak od 2500 obr na 2, 3 biegu i wystarczy. Ja mam wskaźnik doładowania i widać że nie obroty wpływaja na zwiekszenia ciśnienia lecz chwilowe obciążenia silnika przy rozpedzaniu.
Swoją drogą taki wskaźnik to dużo mówi o tym co sie dzieje z turbinką, kiedy jest wysilona a kiedy swobodnie sobie pogwizduje "
Piszący to kolega miał wskaźnik doładowania , więc z autopsji mógł stwierdzić , co właściwie powoduje zamykanie i otwieranie kierownicy . Nie żałujmy więc gazu przy ruszaniu spod świateł Niech inni wąchaja dym z rury wydechowej .
Tylko co później mówić gliniarzom ? że niby turbinę czyścimy ?
Opis procedur turbo
|
27.02.2010, 16:18 |
|
|
Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28 Lokalizacja: Starachowice Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
spróbuje jak mi podpowiada kolega "adept " zobaczymy czy coś to da na poczatku myslałem ze to przepływomierz ale samochód nie kopci nic i zuzycie paliwa jest normalne tylko własnie na starcie jest dość mułowaty i to mi sie nie podoba jakby mocy mu brakowało
_________________ ... dla przyjaciół BARANEK ...
|
27.02.2010, 20:13 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
a co ma Ci sie nie podobac, przeciez to nie Twoje auto
zdejmijcie gruche od turbo i pomachajcie wajcha od geometrii.
_________________ 1.8T 301HP
|
27.02.2010, 20:28 |
|
|
Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28 Lokalizacja: Starachowice Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
może i nie moje ale po 1 czasem nim jeżdze a po 2 trzeba pomóc koledze a po 3 to fabia a zobowiazany jestem zeby starac sie pomóc kazdemu właścicielowi fabi jesli jestem tylko w stanie proste!
_________________ ... dla przyjaciół BARANEK ...
|
27.02.2010, 20:48 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
dobra dobra, szydzilem, spokoj..
_________________ 1.8T 301HP
|
27.02.2010, 20:49 |
|
|
Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28 Lokalizacja: Starachowice Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
hehe spoko spoko nic sie nie dzieje a teraz kolego miły powiedz mi na jakiej zasadzie działa twój pomysł co powinienem zrobic i jak dokładnie oki
_________________ ... dla przyjaciół BARANEK ...
|
27.02.2010, 20:55 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
tutaj wszystko ladnie widac. owa banka, to ten zloty element. na jednym jej koncu wchodzi gumowy wezyk, na drugim jest zamocowana do sterowania geometria. i tym trzeba poruszac.. kwestia demontazu banki, to juz musisz rozkminic sam.
_________________ 1.8T 301HP
|
27.02.2010, 21:05 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56 Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Ja wolałem nie ryzykować narazie i rozruszałem kierownice w czasie jazdy - znowu wciska w fotel , chociaż chwilami nie tak do końca . Jutro w trasę jadę , dam Fabii troche po garach.
Podobnież można samą dźwignią też poruszać , trochę ciężko , bo jest tam sprężyna . Ma ruszać się ok. 1 cm, chociaż inni podają ok. 3 cm . Zależy chyba jaki silnik . Jeśli masz tak wysoko zapieczone kierownice , to dźwignia nie powinna się prawie w ogóle poruszać .
Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze czy są szczelne przewody łączące elektrozawory itp. Teoretycznie może być jeszcze zawór N75 lub EGR . Nie pisałeś czy powyżej 4000 obrotów wpada w stan awaryjny i traci moc , bo wtedy raczej N75 . Najprościej to podmienić po kolei przepływkę , zawór N75 ( podobnież jest zamienny z tym od EGR ) i oczywiście sprawdzić te kierownice .
Ja sam chcę sobie kupić Vaga , tak z ciekawości . Logi dynamiczne zarejestrowane podczas jazdy dużo dają .
Przy okazji . Świeci ci się w ogóle kontrolka check silnika ? , jak tak , to trzeba odczytać błędy .
tutaj ktoś miał podobne problemy z TDI : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1234835.html
|
27.02.2010, 22:05 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
nie trzeba demontować tej bańki by sprawdzić czy sztanga ma odpowiedni skok
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
27.02.2010, 22:48 |
|
|
Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28 Lokalizacja: Starachowice Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
nie auto tylko na niskich obrotach nie chodzi na wyżysch śmiga elegancko i zadne błedy nie wystepuja
_________________ ... dla przyjaciół BARANEK ...
|
28.02.2010, 08:44 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56 Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Przegoniłem dzisiaj Fabię , pod górki na 3trójce z popuszczaniem pedału gazu -" z powolnym pompowaniem" , póżniej na biegach wyższych tak samo . Teoretycznie jest wszystko OK- na wszystkich biegach wciska w fotel , bez problemu ciągła 150 km/h , szybciej się bałem , bo dziury na drodze i pełno Miśków korzystających z ładnej pogody . Jednym słowem u mnie kierownice chodzą już dobrze .
Zastanawiam się tylko jak dynamiczny styl jazdy ma się do koła dwumasowego . To zrywanie samochodu spod świateł itd. Jedno można naprawić , ale drugie zacznie siadać
Dochodze do wniosku że do jazdy po mieście najbardziej nadaje się benzyna , diesel tylko sie męczy . Ale to przyspieszenie ..........
|
28.02.2010, 19:03 |
|
|