Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 18.11.2009, 19:24 Lokalizacja: Kielce Posty: 155
Podziękował: 10
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: świętokrzyskie
|
przegub uszkodzony??
Cześć
Od pewnego czasu cos stuka w lewym kole. Jak szybciej jadę stuka szybciej jak wolniej to wolniej. Poza tym podczas jazdy na prostej czuję wibrację, mam wrażenie że samochód stracił moc. Przy wysokich obrotach nie osiąga prędkości. Przykładowo na dwójce przy 3000 oratów osiąga 40km/h?? Proszę o pomoc
|
13.02.2010, 18:31 |
|
|
Dołączył(a): 04.06.2008, 14:47 Lokalizacja: Kraków Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: małopolskie
|
Cześć
Stukanie to faktycznie może być przegub. Jeśli hałas jest większy przy skręcaniu to masz niemal 100% pewności.
Pozostałe spostrzeżenia nie dodają nic do sprawy. Dla jednej skrzyni i rozmiaru opon dla wybranego biegu przełożenie jest stałe. Jeśli silnik wchodzi na obroty a auto nie jedzie szybciej to może jeszcze sprzęgło Ci się ślizga...
Krisso
|
13.02.2010, 19:50 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
na prostych kolach przeguby raczej nie stukaja. predzej cos z opona, albo snieg w feldze.
_________________ 1.8T 301HP
|
14.02.2010, 00:43 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Jeśli uszkodzony jest przegub wewnętrzny to on będzie postukiwał najbardziej na prostych kołach. Ale rzadko kiedy to się zdarza aby on się uszkodził sprawdz czy nie ma za duzych luzów na półośce z kierunkiem na wewnętrzne przeguby
|
14.02.2010, 08:48 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
postukiwal bedzie przy zmiennym obciazeniu. przy stalym nie.
i nie jest to tak slyszalne jak na zakretach.
_________________ 1.8T 301HP
|
14.02.2010, 12:09 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30 Lokalizacja: Wegry Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Ja mam podobny problem,otuz u mnie przegub przeskakuje np przy ruszaniu w sniegu,gdy rusze ze tak powiem z werwa,przegub chrobocze i stuka,czuc jednoczesnie jak kolo samo sie przyhamowuje,gdy ruszam spokojnie wtedy wszystko jest ok..
|
14.02.2010, 15:52 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
to jest asr, a nie przegub abs tez tak chrobocze
_________________ 1.8T 301HP
|
14.02.2010, 16:20 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30 Lokalizacja: Wegry Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Jakie tam znowu asr
Ingerencja asr nie daje takich doznan akustycznych...
Ten problem dotyczyl lewgo kola,z ktorym smigam
tak juz od dawna.Teraz odezalo sie prawe kolo,podczas jazdy
w zakrecie,z prawej strony dochodzi szybkie mirowe stukanie..
Jaka czesc najlepiej zakupic?Ori czy zamiennik?Jakie ceny?
|
12.06.2010, 21:33 |
|
|
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
a moze to oslona przegubu jest peknieta ja tak mialem i podczas szarpniecia przy np zmianie biegu i dodaniu gazu mi stukalo jakby cale zawieszenie latalo
|
18.06.2010, 08:46 |
|
|
Dołączył(a): 08.05.2006, 07:35 Lokalizacja: Bielsko Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Województwo: śląskie
|
Dołączę się z problemem. Czy przegub zewnętrzny ma mieć jakiś luz konstrukcyjny czy ma "siedzieć" sztywno? Chodzi o luz promieniowy. U mnie po zdjęciu koła, kiedy poruszę tarczą w prawo-lewo to mam jakieś 1 - 1,5cm luzu zanim półośka ruszy ... Ma tak być czy nie?
_________________ Fabia Sedan Ice HTP
|
20.06.2010, 16:59 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Na pewno nie, ja mam jakieś 1,5mm luzu na wewnętrznym i mnie to martwi, na zewnętrznym wogóle luzu niema. Przy takim luzie mogło coś popękac w środku i dlatego jest luz a nie bije kierownica? Nie chrobocze w zakrętach?
_________________ 133 KM & 321 NM
|
20.06.2010, 19:16 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Piter!!! napisał(a): ja mam jakieś 1,5mm luzu na wewnętrznym i mnie to martwi
- tdi_ki dość szybko wybijaja te przeguby
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
20.06.2010, 19:57 |
|
|
Dołączył(a): 08.05.2006, 07:35 Lokalizacja: Bielsko Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Województwo: śląskie
|
Piter!!! napisał(a): ... a nie bije kierownica? Nie chrobocze w zakrętach?
Jak było -15 stopni to przy ruszaniu czasem jakby coś chrobotało, ale w zasadzie szukam przyczyny szarpania ( jakby jajowate kółka ) przy 1700 - 2200obr/min na pierwszych trzech biegach ... Silnik przeglądnięty i to nie jego wina raczej.
_________________ Fabia Sedan Ice HTP
|
21.06.2010, 07:41 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Hamulce? Może tłoczki albo bębny nie odpuszczają do końca?
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
21.06.2010, 08:05 |
|
|
Dołączył(a): 08.05.2006, 07:35 Lokalizacja: Bielsko Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Województwo: śląskie
|
Wszystkie koła sprawdzone. Tarcze dają się obracać ręką bez zacięć. Luzów w zawieszeniu brak. Podejrzane na razie są prawy przegub zewnętrzny (luz o którym pisałem - na lewym też jest ale minimalny) i lewy wewnętrzny ( zdaje się że osłona pękła ), ostatecznie nity w mechaniźmie różnicowym w skrzyni (chyba powinienem napisać że sprawa dotyczy golfa z podpisu ).
Zauważyłem dzisiaj, że po odpięciu lambdy jest lepiej. Zauważalnie, więc może jednak silnik ...
_________________ Fabia Sedan Ice HTP
|
21.06.2010, 10:31 |
|
|