Teraz jest 04.07.2024, 10:19



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona
[F1] Buczący wentylator nawiewu - nawiew 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47
Lokalizacja: Puławy
Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
Post 
Witajcie
W mojej Fabii I również występuje problem pracy nawiewu na I biegu.
Czasami słychać jest cichy szmer tak jakby coś ocierało lub wpadało w rezonans. Wentylator na II biegu pracuje prawidłowo. Problem na razie nie jest uciążliwy.
Zdarzają się dni kiedy wentylator na I biegu pracuje prawidłowo, wiec problemy występują okresowo. Również będę chciał naprawić tą usterkę. Proszę o rady jak to zrobić.
Pozdrawiam

_________________
Mariusz


24.01.2010, 10:16
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Ja od tamtej pory mam spokój na żadnym biegu nie wyje chodzi cichutko rozmawiałem ze znajomym buczenie występuje, ze źle wyważonego wirnika i dlatego jak przy hamujemy to może być go ciszej słychać lub mocniej. :) a mrozy też mogą działać na niego, ale to silnik więc powinien pracować tak samo najwyżej plastiki pod wypływem mrozów mogą się bardziej naprężać.

Obecnie moja Skoda stoi non stop na dworze i widać, że Panowie z serwisu postarali się by mnie nie denerwował wentylator.

PS: Jeżeli wam buczy to gnębić ich bo oni olewają to wszystko, ale to wy jeździcie tym samochodem a nie oni. Jazda ma być przyjemna. :)


24.01.2010, 10:44
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Nadal buczał na początku, później czasami miał swoje przebłyski więc w poniedziałek jak będzie czas to jadę do ASO. :pala:

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


24.01.2010, 17:07
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
Dzisiaj o dziwo zawył tylko na początku - jak pisałem w momencie startu było -18.
Potem była cisza.

Co do buczenia na pierwszym biegu myślę, że u mnie już się nie pojawi (patrz moje wcześniejsze posty :good: )

_________________
F2 COMBI LPG


24.01.2010, 18:16
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
a u mnie dzisiaj zaczął piszczeć na drugim biegu, tego jeszcze nie było :D bo normalnie to czasami troszkę buczy i tyle

_________________
Obrazek
Obrazek


25.01.2010, 10:16
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.10.2009, 12:44
Lokalizacja: Mysłowice
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
u mnie też buczy na I czasem na II , zwłaszcza po przeglądzie serwisowym :/ na początku aż tak głośno nie było ( pierwszej zimy)

ale jak sięjużchłodnica rozgrzeje to jest dobrze :crazy:

_________________
Obrazek


27.01.2010, 12:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.08.2008, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 47
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
Ciacho123 napisał(a):
a u mnie dzisiaj zaczął piszczeć na drugim biegu, tego jeszcze nie było :D bo normalnie to czasami troszkę buczy i tyle


Ztym piszczenie to moze nie wentylator. U mnie tez piszczał i myślałem że to wentylator a jak zaczołem dochodzić co dokładnie to sie okazało, że piszczy przy końcówce do chłodzenia schowka. wystarczy nią poruszać i powinno być ok.


27.01.2010, 14:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
barpik napisał(a):
Ztym piszczenie to moze nie wentylator. U mnie tez piszczał i myślałem że to wentylator a jak zaczołem dochodzić co dokładnie to sie okazało, że piszczy przy końcówce do chłodzenia schowka. wystarczy nią poruszać i powinno być ok.

dzięki za podpowiedź, sprawdzę to, całe szczęście to piszczenie nie trwa długo jeśli już wystąpi, no i występuje na takim konkretnym mrozie min. ~15 stopni

_________________
Obrazek
Obrazek


27.01.2010, 14:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
siemka... no wreszcie jest o piszczeniu :) bo mnie nic nie buczy ino piszczy swiszczy gwizdze... nie wiem jak to okreslic taki swist jakby niedomknietego okna... ale pokolei:
Fabia II, wyjazd do pracy 6 rano, zimno, temp zawsze ustawiona na 22 stopnie bo climatic i tak grzeje odrazu na maxa aby szybciej osiagnac temp 22 stopni) wentylator zawsze na dwojce... i tak ujade jakies ja wiem 10 km, w kabinie juz cieplo 110 na budziku, zaczyna swistac... :( wlaczam na trojke swist cichszy ale piskliwy (wiecej sopranow mu dochodzi) zmniejszam na dwojke ... piszczy... jedynka nie piszczy albo ja juz nie slysze, ujade jakies 2-3 km spowrotem przelaczam na dwojke i juz nie piszczy... brakuje mi do testu zatrzymanie auta ale poki co nie mam warunkow ale bede musial to zrobic bo... zauwazylem ze podczas piszczenia jak wlacze zamkniety obieg powietrza to cisza... czyli jak owtarta przeslona i wpada swierze powietrze to powoduje lub wspomaga piszczenie, zamknieta przeslona, nie piszczy... wymienialem niedawno filtr PP mowie moze to ale nic to nie pomoglo... zerkne jutro w drodze do pracy na cooling schowka :) pozdr.


04.02.2010, 18:23
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
A u mnie chyba auto się przestraszyło, że pojedzie na serwis i od momentu jak się umówiłem i odwołałem bo przestało - nadal cisza.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


04.02.2010, 18:28
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 120
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam,

Jest cieplej i pisk się podział, wniosek jest taki, że podczas srogich mrozów z jakiś powodów piszczy, szczególnie na biegu nr 1 oraz w momentach przyhamowywania, co by wskazywało na luzy w okolicy osi. Być może ten element musi być co jakiś czas smarowany.

pozdrawiam

_________________
HTP = Hromada Technických Problémů


04.02.2010, 19:18
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
Jeżeli buczy dmuchawa jak jest zimno to należy nasmarować np. taką oliwką co dają do maszyn do szycia. Smaruje się panewki i co jakiś czas obracać tym wirnikiem.


04.02.2010, 20:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.10.2007, 17:03
Lokalizacja: poznan
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: sedan flash
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
wawrzkok czy możesz jeszcze konkretniej opisać demontaż elementów aby dostać się do wentylatora i cały proces smarowania(czym i gdzie)Pozdrwaiam i czekam na odpowiedż :browar:

_________________
romex


05.03.2010, 21:26
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
romex, nie pamiętam jak dokładnie wykrecić wentylator.
Na pewno jak wyjmiesz schowek przed pasażerem, ukaże ci sie ten wentylator.
Z odkręceniem jego nie ma tragedii. Spokojnie dasz sobie radę.
Co do smarowania. Najpierw wyczyściłem ośkę WD40 a potem nasmarowałem.
Było cicho, ale problem znów się pojawił. Na wiosnę powtórzę zabieg.
Z tym wentylatorem w Fabii to tak jest. Ten typ tak ma. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jak możesz to poczekaj do wiosny. Zrobię fotki z czyszczenia.


06.03.2010, 08:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.04.2007, 19:37
Lokalizacja: Łódź Wschód
Posty: 366
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: CJZC-1.2 TSI 90KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Hachback
Rok prod.: 2015
Województwo: łódzkie
Post 
romex, zerknij tutaj -->> http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2901

może się przydać jak nie ma aktualnych innych fotek jak się tam dostać.

_________________
"Kto pyta nie błądzi ale wymagana jest odrobina myślenia" ;-)

Była F1 Hatchback z 2004r a jest F3 z 2015r Hatchback.


06.03.2010, 12:18
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 243 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL