FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1/F2] Krańcówka tylnych i przednich drzwi http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=2415 |
Strona 6 z 24 |
Autor: | Santi_wrc [ 09.04.2009, 11:49 ] |
Tytuł: | |
Być może się mylę ale krańcówka od tylnej klapy jest tylko w drzwiach lewych (od kierowcy) |
Autor: | AreckiSzef [ 09.04.2009, 17:29 ] |
Tytuł: | |
Santi_wrc napisał(a): Być może się mylę ale krańcówka od tylnej klapy jest tylko w drzwiach lewych (od kierowcy) Jak z tylnymi to nie wiem ale po otwarciu przednich prawych też można otwierać bagażnik. |
Autor: | cichociemny [ 06.06.2009, 06:55 ] |
Tytuł: | |
kalos napisał(a): Mała pomoc z mojej strony:) http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.p ... ducer%3D63 jest to przełącznik oznaczony symbolem WLK-2MINI/H są również tańsze zamienniki róznież w tym sklepie ale nie wiem jak z jakością? Witam serdecznie mam pytanie czy dużo jest grzebania z założeniem mikroprzełącznika który jest opisany wyżej .Dokładnie chodzi mi oto czy trzeba kombinować np. kleić itp czy pasuje w klips z poprzedniej krańcówki. Pozdrawiam! |
Autor: | kapi [ 06.06.2009, 18:15 ] |
Tytuł: | |
pokazany mikrowylącznik z TME ma 2 otwory a oryginał ma w tych miejscach 2 bolce które ustawiają wyłącznik we własciwej pozycji wzgl. ramy zamka. proponuje 2 małe śrubki ( M2-M3) w celu przykręcenia wyłącznika do ramy zamka, wtedy klips jest niepotrzebny. |
Autor: | cichociemny [ 10.06.2009, 17:36 ] |
Tytuł: | |
Dzięki kapi za fatygę ale już sobie poradziłem , mikrostyk u mnie był O.K tylko ten bolec powodujący działanie mikrostyku starł się więc dołożyłem blaszkę z WLK-2MINI/H na oryginalne mocowanie i wszystko śmiga jak dawniej. Pozdrowionka dla wszystkich użytkowników !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Autor: | manieku [ 24.06.2009, 22:14 ] |
Tytuł: | |
Dziś i mnie się coś zepsuło z centralnym. Objawy były takie, że podczas jazdy w pewnym momencie centralny co sekundę próbował otwierać lub zamykać drzwi. Na parkingu jak zamknąłem drzwi pilotem (pilot mam w kluczyku), to po powrocie (jakieś 1,5h) zastałem opuszczone obie szyby na sam dół, natomiast centralny był zamknięty i alarm uzbrojony. Dobrze, że w ogóle jeszcze stał na parkingu Jak wróciłem do domu i zamknąłem pilotem lub kluczykiem w drzwiach, to włączał się po chwili alarm. Sprawdziłem jeszcze światełko w podsufitce - jak ustawie je na zapalanie przy otwartych drzwiach, to nie ważne czy drzwi są otwarte czy zamknięte to ono zawsze świeci. Czy to też będzie krańcówka w drzwiach? czy może coś innego? Jeżeli krańcówka, to jest jakiś sposób żeby sprawdzić w których drzwiach? Edit: Zostawiłem samochód na noc otwarty - czyli wyłączony alarm i niewciśnięte rygielki, dziś przychodzę i szyby znowu na samym dole. Brzęczyk od świateł działa dobrze, jak otwieram drzwi kierowcy z włączonymi światłami to zaczyna piszczeć, jak zgaszę światła to przestaje. Sprawdzę jeszcze bezpieczniki i vagiem czy jakieś nowe błędy nie wyskoczyły. Ktoś ma pomysł co jeszcze można sprawdzić? [ Dodano: 2009-06-25, 13:36 ] Chyba jednak to nie krańcówka. Wczoraj trochę popadało i wydaje mi się, że wilgoć dostała się gdzieś do kostki lub przewodów. Dziś podpiąłem vaga i wyszło: Kod: Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q1 937 049 C Component: 00 BN-SG. 1S33 Coding: 25738 Shop #: WSC 13765 9 Faults Found: 01598 - Drive Battery Voltage 27-00 - Implausible Signal 00966 - Fuse for Blinkers (S151) 37-00 - Faulty 00900 - Fuse for Signal Horn (S194) 37-00 - Faulty 00969 - Fuse for Heated Rear Window (S41) 37-00 - Faulty 00896 - Trunk Lock Unit (F256) 27-00 - Implausible Signal 00903 - Fuse for Heated Outside Mirrors (S196) 37-00 - Faulty 01314 - Engine Control Module 49-00 - No Communications 01598 - Drive Battery Voltage 07-00 - Signal to Low 00906 - Horn (H1) 28-00 - Short to B+ Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: 30 GATEWAY CAN 1S33 Coding: 00012 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent Address 44 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q0 423 156 AA Component: LenkhilfeKYO X757 Coding: 10140 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q0 959 433 E Component: 2U Komfortgerát 0002 Coding: 00067 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01038 - Central Locking Thermal Protection 35-10 - - - Intermittent Wykasowałem błędy, włączyłem ponownie skanowanie i wyskoczyło to samo. Wziąłem się więc za przewody. Najpierw rozplątałem do końca (znaną wszystkim) wiązkę na podłużnicy (w kilku miejscach była jeszcze przewiązana taśmą). Następnie odpiąłem 2 kostki od sterownika pod maską, ostukałem przedmuchałem i podpiąłem z powrotem, to samo z kostkami między drzwiami a słupkiem (te w gumowej osłonie). Po tych zabiegach znowu skanowanie vagiem i o dziwo żadnych błędów, drzwi się normalnie zamykają, szyby nie opuszczają się - jak na razie wszystko Jak kupie jakiś spray do elektroniki to dobiorę się jeszcze do modułu komfortu i popsikam w te wszystkie kostki i złącza. Pozostało jeszcze poczekać na deszcz i sprawdzić czy wszystko ok. |
Autor: | byrrt [ 24.07.2009, 08:55 ] |
Tytuł: | |
No ok.. Od dłuższego czasu ślędzę różne fora w poszukiwaniu odpowiedzi ale nie mogę znaleźć.. Problem mam ten sam co 90% osób czyli uszkodzona krańcówka w drzwiach kierowcy i pasarzera za kierowcą z tyłu. Krańcówki kupiłem i nawet zabrałem się raz za rozbieranie drzwi - siedziałem 4h i nie zrobiłem nic.. Po pierwsze mimo tego co piszą na wielu forach internetowych że nie możliwym jest, że blacha ze wspornikiem szyby jest nitowana do drzwi u mnie tak właśnie jest! Są bezczelnie nity w miejscach gdzie powinny być śruby.. Pomijam fakt, że nie tak łatwo takie nity nowe dostać itp ale z tym sobie poradziłem chociaż wkurza, że trzeba coś rozwiercać, wyrywać itp.. Ok.. Moje zasadnicze pytanie jest takie - jak nazywa się klucz którym odkraca się śruby mocujące zamek do drzwi (te 2 duże śruby - jakby torx ale duży, jakby imbus ale taki bardziej gwiazdkowy?), reszta śrub to T15 - to wiem.. Nie mogłem sobie rónież poradzić z wyjęciem wkładki ale no mam nadzieję to opanuję jakoś (siedziałem ponad godzinę).. Dodam, że jestem elektronikiem raczej wprawionym manualnie.. Pozdrawiam |
Autor: | koleś [ 24.07.2009, 13:51 ] |
Tytuł: | |
byrrt napisał(a): jak nazywa się klucz którym odkraca się śruby mocujące zamek do drzwi (te 2 duże śruby - jakby torx ale duży, jakby imbus ale taki bardziej gwiazdkowy?) Jak on się nazywa to zapomniałem. Jednak wiem, że komplet kluczy do tych śrub (inne rozmiary też Ci się przydadzą w Fabii) można kupić za ok. 34 zł. W profilu nie napisałeś skąd jesteś ale jest do kupienia w Norauto w Katowicach przy DTŚ. Kapi je tam kupował. Natomiast moja rada jest taka, że mógłbyś spróbować odkręcić kluczem imbusowym. Ja tak robiłem gdy odkręcałem zamek w pokrywie bagażnika. Jest ryzyko, że zniszczysz śrubę, dlatego imbus musi być cholernie dobry. Format lub Wera (takiego używałem) a nie jakieś gówno z Lidla. Najlepiej jednak kup ten komplecik. Po chwili:) Znalazłem coś takiego: http://irma.pl/9831/klucze-spline-6cz.htm To jest to czego szukasz. Klucze SPLINE. Jednak firmy YATO nie polecam. Raczej Format lub Wera. Po jeszcze dłuższej chwili:):) Mogą się też nazywać XZN. Zobacz to: http://www.narzedziowiec.com.pl/compone ... Itemid,37/ |
Autor: | byrrt [ 24.07.2009, 17:28 ] |
Tytuł: | |
Serdeczne dzięki, tak właśnie myślałem przeglądając allegro, że to o te klucze chodzi.. Liczyłem na podanie rozmiaru no ale ok Śrubę próbowałem ruszyć właśnie imbusem (nie żadną toya bo w firmie mamy raczej dobre narzędzia) i nie za bardzo mogłem.. Zarówno metrycznymi jak i calowymi - po mocniejszym momencie puszczało - nie chciałem styrać śruby.. No cóż kupię cały komplet, może się kiedyś przyda.. Jak opanuję sytuację napiszę.. Pozdrawiam i dziękuję.. |
Autor: | kika [ 25.07.2009, 07:27 ] |
Tytuł: | |
Cały komplet napewno ci się przyda bo 99% srub jest właśnie takiego typu np. nadkola , osłona pod śilnikiem wszystkie zamki itp.Ja kupiłem komplet 14 części w Praktikerze firmy TOPEX i mam go od sześciu lat spisuje się |
Autor: | koleś [ 25.07.2009, 21:32 ] |
Tytuł: | |
Kika, nadkola i osłona pod silnikiem i np. schowek pasażera czy tunel środkowy są przykręcone śrubami TORX. Zaś śruby mocujące zamek do drzwi i np. zamek w klapie bagażnika są inne. Można je odkręcić takim śrubokrętem (bitem) jak na zdjęciu w moim poście wyżej. TORX do takiej śruby nie pasuje. |
Autor: | kika [ 26.07.2009, 08:38 ] |
Tytuł: | |
To zastanawiam się jak ja to odkręciłem jak mam tylko ten zestaw zgadza się że nie jest to idealny klucz do zamka ale jak nie jest dowalony na siłę to ten klucz sobie poradzi nie objedze - nie sugeruje tu żeby innego zestawu nie kupować , co orybinał to oryginał |
Autor: | byrrt [ 21.09.2009, 21:30 ] |
Tytuł: | |
Długo nie pisałem bo nie miałem czasu zająć się samochodem.. Klucze oczywiście mam szukam jeszcze sposobu na ponowne połączenie rozwierconych blach.. Są tam oryginalnie nity ale dość duże (średnica pewnie 6-8mm) i szerokim kołnierzem.. Gdzie takie dostać albo ew. jak sobie inaczej z tym poradzić? We wszystkich marketach są tylko nity max 4.8mm :/ |
Autor: | manieku [ 12.10.2009, 10:32 ] |
Tytuł: | |
Sprawdzenie drzwi vagiem 1. Wybieramy Select 2. 09-Cent. Elect. 3. Meas. Blocks-08 4. W okienku Group wybieramy 005 i dajemy Go! 5. Otwieramy i zamykamy drzwi i patrzymy czy się zmienia wpis w okienkach. Pierwsze okno - przednie lewe. Drugie okno - przednie prawe. Trzecie okno - tylne lewe ? Czwarte okno - tylne prawe ? (tylnych nie sprawdzałem, więc może być odwrotnie) |
Autor: | szwagier1981 [ 16.10.2009, 19:42 ] |
Tytuł: | |
co do blach i nitów: http://www.kal-met.pl/index.php/pl/Nity ... ducts.html u mnie się sprawdziło. Co prawda przy uszczelnianiu drzwi z tyłu, ale wszystko się trzyma. Szukaj czegoś takiego |
Strona 6 z 24 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |