Teraz jest 20.09.2024, 00:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona
[F1] Problem z płynem chłodniczym - szybko ubywa 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54
Lokalizacja: WH
Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam,
tak dla ścisłości to fotka z cewką w tle pokazuje wyciek z uszczelki pod pokrywą zaworów :). Kosztuje naście złotych i wymienić możesz sam. Gdzieś jest manual jak to zrobić w dziale zrób to sam.


18.08.2009, 14:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.08.2009, 14:55
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Nie napisalem ze mam gaz- a to właśnie przewód przy reduktorze ciekł. Koszt wymiany 30 zł.

krzykii3 dzieki za informację :)


02.09.2009, 12:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.04.2009, 06:03
Lokalizacja: Chorzów
Posty: 76
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Wiem z doświadczenia, że po ok. 5-6 latach eksploatacji instalacji gazowej, trzeba dokładnie sprawdzać i pilnować przedodów, w których jest ciecz chłodząca. Przy pojawieniu się gdzieś przecieków najlepiej wymienić zaraz przewody i od tego w zasadzie rozpoczynać całą diagnostykę. W poprzednim samochodzie też miałem ten problem i jeździłem 3 razy do różnych mechaników, którzy w zasadzie tylko dokręcali gdzietam jakieś zaciski, które to podobno były obluzowane, ale i tak dalej ciekło.
Dopiero na przeglądzie rejestracyjnym diagnosta jak ruszył przewód do reduktora to trysnął płyn i wymienił mi to na miejscu za ok. 30 zł.

_________________
batey


02.09.2009, 12:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Witam
Po raz kolejny ubyło mi płynu w zbiorniczku, zapaliła się kontrolka itp.
Teraz pytanie, czy to co pokazuję na fotce ma jakiś związek z płynem?- bo wężyk ten jest mokry w miejscu styku z silnikiem, nawet dość sporo mokry.

[ Dodano: 2009-10-29, 14:38 ]
Niestety cieknie chłodnica, będzie do wymiany- 190zł za zamiennik plus robota, nie wiem jeszcze ile.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


26.10.2009, 13:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.02.2007, 12:36
Lokalizacja: PODKARPACIE
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: SKODA FABIA
Województwo: podkarpackie
Post 
wszystko sprawdzone niby ok a co jakis czas puszcza plyn i potem csza przez miesiac i znowu ?????


05.11.2009, 07:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
arturrro napisał(a):
wszystko sprawdzone niby ok a co jakis czas puszcza plyn i potem csza przez miesiac i znowu ?????


Miałem taką samą sytuację, kontrolka płynu, dolewka płynu, po miesiącu powtórka. Sam oglądałem pod maską i nic nie zauważyłem. A mechanik zaraz wykukał, że coś cieknie w okolicy czujnika temperatury w chłodnicy. Rozgrzebał i okazało się, że cieknie chłodnica, wymiana na zamiennik 200zł, robota 100zŁ i odpukać na razie po problemie.


05.11.2009, 10:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.02.2007, 12:36
Lokalizacja: PODKARPACIE
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: SKODA FABIA
Województwo: podkarpackie
Post 
Dzieki , teraz od 2 dni spokoj nic nie cieknie , plynu nie dolewam zobacze jak dlugo ....


05.11.2009, 22:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55
Lokalizacja: Lubań
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
u mnie takrze ciekło...Ale ostatnio jak byłem w markecie budowlanym o nazwie "MRÓWKA" zobaczyłem magiczny środek firmy puslar do likwidacji wycieku płynu chłodzącego...pomyślałem kolejny badziew za 3,66.po sprawdzeniu w necie okazało sie ze jest to firmy z USA...kupiłem okazał się rewelacją...

Cytuj:
RADIATOR SEALER P-412
Uszczelniacz układu chłodzenia. Preparat w proszku eliminuje wycieki przy nieszczelnościach w układzie do 1 mm. Może być stosowany do wszystkich rodzajów silników chłodzonych cieczą. Opakowanie 40 ml wystarcza na 15 l płynu chłodniczego. Preparat zabezpiecza układ antykorozyjnie oraz nie zatyka układów wewnętrznych instalacji. Produkt jest opatentowany i wyprodukowany w USA.


U mnie pomogło w 100% polecam przetestować u siebie...


12.11.2009, 18:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Płyn we wtyczce czujnika poziomu płynu
Cześć.

Przy okazji otwartej maski zdjąłem wtyczkę od czujnika poziomu płynu chłodzącego bo znów zaświeciła się kontrolka i zapiszczało przy odpalaniu. Poziom płynu wydaje się być OK ale czujni niby zadziałał. Chciałem sprawdzić czy czegoś nie ma we wtyczce (nalotu itp.) i jak ją wypiąłem wylał mi się stamtąd płyn... ???

Obserwowałem po odpaleniu (aż do zadziałania wentylatora chłodnicy - kilka razy) i nie zauważyłem, żeby jakoś tamtędy uciekał płyn (bo co jakiś czas muszę dolewać choć nie widać nigdzie wycieków i nie ma objawów UPG opisywanych na forum).

Jest to możliwe aby była tam (we wtyczce) "woda" z chłodnicy ??

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


15.11.2009, 17:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55
Lokalizacja: Lubań
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
Jak mi sie wydaje to końcówka czujnik a musi być w płynie więc nic dziwnego że jak wypiołeś czujnik to płyn się wylał..


17.11.2009, 16:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post 
kcr napisał(a):
Jak mi sie wydaje to końcówka czujnik a musi być w płynie więc nic dziwnego że jak wypiołeś czujnik to płyn się wylał..


Wypiąłem samą wtyczkę... Czujnik jest nierozbieralny (jak czytałem).

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


17.11.2009, 16:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.06.2009, 04:55
Lokalizacja: Lubań
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
o to zwracam honor :worthy:


17.11.2009, 18:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
pawel_kaz, sprawdź uszczelkę pod czujnikiem temperatury. One lubią przepuszczać. Jak wypinałeś wtyczkę poruszyłeś samym czujnikiem i przy uszkodzonej uszczelce mogło polecieć trochę płynu. Koszt uszczelki to coś ok. 2zł Wymiana ok 10 minut.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


17.11.2009, 20:44
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post 
mariusz_s napisał(a):
pawel_kaz, sprawdź uszczelkę pod czujnikiem temperatury. One lubią przepuszczać. Jak wypinałeś wtyczkę poruszyłeś samym czujnikiem i przy uszkodzonej uszczelce mogło polecieć trochę płynu. Koszt uszczelki to coś ok. 2zł Wymiana ok 10 minut.


Chodzi mi o czujnik poziomu (nie temperatury) w zbiorniku wyrównawczym. Czujnik temperatury (ten na termostacie) wymieniałem razem z uszczelką i jest OK.

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


17.11.2009, 23:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
paweł_kaz u mnie chłodnica ciekła w miejscach pokazanych na zdjęciu, niełatwo było ten wyciek zlokalizować, bo tam słabo widać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


18.11.2009, 08:42
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL