Teraz jest 05.06.2024, 11:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona
[F1] Wymiana rozrządu 1.4 16V 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 28.10.2009, 09:38
Lokalizacja: Łódź
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Octavia I
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
neseser napisał(a):
kika napisał(a):
red napisał(a):
Na kołach napewno jest 8 sprawdzałem .
W bloku również musi być 8 bo cały ten trzpień wchodzi przez kólko do bloku.
Tak przynajmniej wywnioskowałem z manuala.
Niestety nie można bez rozbierania wsadzić głębiej wiertła a dziś pod blokiem tylko mogłem luknąć na kółka.
Ale dzięki za podpowiedź.

To mnie zaskoczyłeś bo jestem pewien ( widziałem ) na mojej fabi jak mechanik wkładał dwa osobne trzpienie i były na nich dwa wymiary

Jest jeden wymiar (mam taką blokadę).
http://www.allegro.pl/item786311187_blo ... _sacz.html



To może kolega neseser by podał wymiary o które prosiłem?


30.10.2009, 08:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.02.2007, 08:41
Lokalizacja: świętokrzyskie
Posty: 99
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Samochód: Vectra C kombi
Rok prod.: 2007
Województwo: świętokrzyskie
Post 
blokada (bolec) ma średnicę 8mm, długość bolca 43mm (mierzona do miejsca gdzie jest już szersza część która opiera się o otwór koła rozrządu).
Dla ciekawych co się dzieje gdy nie zablokuje się tych kółek...
Przy wymianie rozrządu sprawdziłem co daje blokowanie i tak po zdjęciu paska i wyciągnięciu blokady oba wałki "uciekły" i nie było możliwości założenia prawidłowo paska-wszystko się "rozjeżdża" we wszystkie strony, wałki rozrządu (krzywki) są naciskane przez popychacze i ustawiają się tak jak im pasuje...


30.10.2009, 09:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 28.10.2009, 09:38
Lokalizacja: Łódź
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Octavia I
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Dzięki kolego wielkie.
Dobrze że napisałeś o tym co się dzieje bez blokad.
Koledzy forumowicze będą mieli baczenie.
Brat dorobił mi 2 "bolce" 8mm i jak będę wymieniał to posłużę się nimi.
Jak tylko będę miał pod ręką cyfrówkę to zrobię z tego guide.


30.10.2009, 13:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
red,
Witam
mam od niedawna kombi z takim samym silnikiem jak Twój -czy rozrząd już zrobiłeś , na co trzeba zwrócić szczególną uwagę oprócz tych blokad i jak się spr. dorobione bolce
pozdrawiam

_________________
sterowiec40


28.11.2009, 21:24
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
na momenty dokrecenia. i odrazu taka uwaga. rolek jest tyle ze ustawic je perfekcyjnie jest praktycznie niemozliwe. minimalne odchylenia sa dozwolone.

_________________
1.8T 301HP


28.11.2009, 22:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
mss napisał(a):
na momenty dokrecenia. i odrazu taka uwaga. rolek jest tyle ze ustawic je perfekcyjnie jest praktycznie niemozliwe. minimalne odchylenia sa dozwolone.

Dodam że koledze zapewno chodziło o moment dokręcenia i ustawienia rolek napinających a takie są dwie po jednej na małym i dużym pasku


29.11.2009, 20:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
A co powiecie o tym zestawie ?
Warto kupić tej firmy?
http://383.formalization.az.pl 1996 chrysler sebring gas tank door spring 00e577b ......

[ Dodano: 2009-12-16, 19:55 ]
Pomyłka pomyłka!!!!!!!

[ Dodano: 2009-12-16, 19:56 ]
O ten link chodzi
http://www.allegro.pl/item812836528_roz ... a_1_4.html

_________________
sterowiec40


16.12.2009, 19:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja byłbym bardziej skłonny do tego zestawu: http://www.allegro.pl/item856391777_rozrzad_kpl_vw_audi_seat_skoda_1_4_1_6_16v_fak.html
Rolki i napinacze firmy Ina idą oryginalnie w naszych autkach.
Wystarczy napisać do sprzedawcy w sprawie pompy wody, bo w opisie jest, że posiadają takie.

Pozdro


16.12.2009, 20:37
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
zagladasz do lozyska a tam SKF, czy to rouville czy INA i tak bedzie SKF :D
mi sie zestaw manieku bardziej podoba ze wzgledu na jedna rolke (ta z ramieniem).
tuleja jest na grubej sciance, a nie na cienkiej jak blacha.. ;/

_________________
1.8T 301HP


16.12.2009, 22:07
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
Pytam o poradę w sprawie ceny robocizny. Mieszkam w małej miejscowości i natknąłem się na taką skrajność. W serwisie A, jednym z oddziałów dużej firmy, za wymianę rozrządu chcą 600zł, a w małym niezależnym warsztacie (specjalizującym się głównie w instalacjach gazowych) tylko 100zł.

Czy mam być podejrzliwy względem tak niskiej ceny i czy w ogóle brać się za ten rozrząd przy przebiegu 70 000?

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


10.01.2010, 16:40
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Czy się brać to i ja się zastanawiam bo mam ten sam rocznik i 68,800 nabite ale lata lecą a zalecane jest wymiana pasków po pięciu latach i chyba zrobię to w tym roku przed sezonem urlopowym , bo zawsze lepiej zapobiegać awarii , co do robocizny serwisy zawsze przebijają cenowo a maly warsztat chce mieć nowego reklamującego ich ziomka


10.01.2010, 16:56
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
No właśnie obawiam się o stan tych pasków głównie z racji samego ich wieku, zwłaszcza, że auto parkowane pod chmurką, a mrozy i wilgocie z pewnością nie pomogły ich dobrej kondycji.

W tym dużym serwisie już miałem okazję parę razy być i drogo, owszem mają (trzeba też utrzymać sztab ludzi tam zatrudnionych, ładny, ciepły wygodny lokal z poczekalnią i parkingiem, nowe maszyny itp.) ale żeby aż taka dysproporcja cenowa to trudno mi zrozumieć.

Dotąd zdecydowany byłem na paski Conti i rolki INA, czy warto brać coś innego i czy ufać kompletowi (bez pompy) za cenę poniżej 400zł?


10.01.2010, 19:52
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.08.2009, 19:07
Lokalizacja: Wadowice
Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: HTB Flash LPG Elpigaz Stella/Elisa
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Cześć

Mam takie pytanie odnośnie rozrządu. Przeczytałem cały post, nie mogę się zdecydować na konkretnego producenta. Jakiej firmy polecacie części, chciałbym wymienić wszystko co wchodzi w skład rozrządu. Może polecicie mi którąś aukcję z zestawem który warto kupić. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam


22.04.2010, 17:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Eryk napisał(a):
Cześć

Mam takie pytanie odnośnie rozrządu. Przeczytałem cały post, nie mogę się zdecydować na konkretnego producenta. Jakiej firmy polecacie części, chciałbym wymienić wszystko co wchodzi w skład rozrządu. Może polecicie mi którąś aukcję z zestawem który warto kupić. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam


W oryginale siedzą paski Contitech i rolki Ina

Ja bym brał któryś z tych zestawów:
http://moto.allegro.pl/item993989052_rozrzad_kpl_vw_audi_seat_skoda_1_4_1_6_16v_fak.html - w opisie aukcji podaje, że ma dodatkowo pompę za 120zł
http://moto.allegro.pl/item1009578807_rozrzad_kpl_skoda_vw_seat_audi_1_4_16v_fabia_pol.html - to samo, tylko już z pompą.


22.04.2010, 18:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.08.2009, 19:07
Lokalizacja: Wadowice
Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: HTB Flash LPG Elpigaz Stella/Elisa
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Zastanawiam się jeszcze nad takimi zestawami:

http://allegro.pl/item1004901698_rozrza ... 4_16v.html
http://allegro.pl/item1011613934_rozrza ... a_1_4.html

który lepiej wybrać ? Nie chce na tych częściach oszczędzać. Zwłaszcza że wiem czym grozi zerwany pasek.


22.04.2010, 21:50
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 181 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL