|
|
Teraz jest 05.06.2024, 11:20
|
[F1] Wymiana rozrządu 1.4 16V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 28.10.2009, 09:38 Lokalizacja: Łódź Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Octavia I
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
neseser napisał(a): kika napisał(a): red napisał(a): Na kołach napewno jest 8 sprawdzałem . W bloku również musi być 8 bo cały ten trzpień wchodzi przez kólko do bloku. Tak przynajmniej wywnioskowałem z manuala. Niestety nie można bez rozbierania wsadzić głębiej wiertła a dziś pod blokiem tylko mogłem luknąć na kółka. Ale dzięki za podpowiedź. To mnie zaskoczyłeś bo jestem pewien ( widziałem ) na mojej fabi jak mechanik wkładał dwa osobne trzpienie i były na nich dwa wymiary Jest jeden wymiar (mam taką blokadę). http://www.allegro.pl/item786311187_blo ... _sacz.html
To może kolega neseser by podał wymiary o które prosiłem?
|
30.10.2009, 08:34 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2007, 08:41 Lokalizacja: świętokrzyskie Posty: 99
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Samochód: Vectra C kombi
Rok prod.: 2007
Województwo: świętokrzyskie
|
blokada (bolec) ma średnicę 8mm, długość bolca 43mm (mierzona do miejsca gdzie jest już szersza część która opiera się o otwór koła rozrządu).
Dla ciekawych co się dzieje gdy nie zablokuje się tych kółek...
Przy wymianie rozrządu sprawdziłem co daje blokowanie i tak po zdjęciu paska i wyciągnięciu blokady oba wałki "uciekły" i nie było możliwości założenia prawidłowo paska-wszystko się "rozjeżdża" we wszystkie strony, wałki rozrządu (krzywki) są naciskane przez popychacze i ustawiają się tak jak im pasuje...
|
30.10.2009, 09:41 |
|
|
Dołączył(a): 28.10.2009, 09:38 Lokalizacja: Łódź Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Octavia I
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Dzięki kolego wielkie.
Dobrze że napisałeś o tym co się dzieje bez blokad.
Koledzy forumowicze będą mieli baczenie.
Brat dorobił mi 2 "bolce" 8mm i jak będę wymieniał to posłużę się nimi.
Jak tylko będę miał pod ręką cyfrówkę to zrobię z tego guide.
|
30.10.2009, 13:20 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05 Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
red,
Witam
mam od niedawna kombi z takim samym silnikiem jak Twój -czy rozrząd już zrobiłeś , na co trzeba zwrócić szczególną uwagę oprócz tych blokad i jak się spr. dorobione bolce
pozdrawiam
_________________ sterowiec40
|
28.11.2009, 21:24 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
na momenty dokrecenia. i odrazu taka uwaga. rolek jest tyle ze ustawic je perfekcyjnie jest praktycznie niemozliwe. minimalne odchylenia sa dozwolone.
_________________ 1.8T 301HP
|
28.11.2009, 22:25 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
mss napisał(a): na momenty dokrecenia. i odrazu taka uwaga. rolek jest tyle ze ustawic je perfekcyjnie jest praktycznie niemozliwe. minimalne odchylenia sa dozwolone.
Dodam że koledze zapewno chodziło o moment dokręcenia i ustawienia rolek napinających a takie są dwie po jednej na małym i dużym pasku
|
29.11.2009, 20:10 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05 Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
A co powiecie o tym zestawie ?
Warto kupić tej firmy?
http://383.formalization.az.pl 1996 chrysler sebring gas tank door spring 00e577b ...... [ Dodano: 2009-12-16, 19:55 ]Pomyłka pomyłka!!!!!!! [ Dodano: 2009-12-16, 19:56 ]O ten link chodzi
http://www.allegro.pl/item812836528_roz ... a_1_4.html
_________________ sterowiec40
|
16.12.2009, 19:55 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01 Lokalizacja: Warszawa Posty: 292 Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
|
Ja byłbym bardziej skłonny do tego zestawu: http://www.allegro.pl/item856391777_rozrzad_kpl_vw_audi_seat_skoda_1_4_1_6_16v_fak.html
Rolki i napinacze firmy Ina idą oryginalnie w naszych autkach.
Wystarczy napisać do sprzedawcy w sprawie pompy wody, bo w opisie jest, że posiadają takie.
Pozdro
|
16.12.2009, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
zagladasz do lozyska a tam SKF, czy to rouville czy INA i tak bedzie SKF
mi sie zestaw manieku bardziej podoba ze wzgledu na jedna rolke (ta z ramieniem).
tuleja jest na grubej sciance, a nie na cienkiej jak blacha.. ;/
_________________ 1.8T 301HP
|
16.12.2009, 22:07 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Pytam o poradę w sprawie ceny robocizny. Mieszkam w małej miejscowości i natknąłem się na taką skrajność. W serwisie A, jednym z oddziałów dużej firmy, za wymianę rozrządu chcą 600zł, a w małym niezależnym warsztacie (specjalizującym się głównie w instalacjach gazowych) tylko 100zł.
Czy mam być podejrzliwy względem tak niskiej ceny i czy w ogóle brać się za ten rozrząd przy przebiegu 70 000?
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
10.01.2010, 16:40 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Czy się brać to i ja się zastanawiam bo mam ten sam rocznik i 68,800 nabite ale lata lecą a zalecane jest wymiana pasków po pięciu latach i chyba zrobię to w tym roku przed sezonem urlopowym , bo zawsze lepiej zapobiegać awarii , co do robocizny serwisy zawsze przebijają cenowo a maly warsztat chce mieć nowego reklamującego ich ziomka
|
10.01.2010, 16:56 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
No właśnie obawiam się o stan tych pasków głównie z racji samego ich wieku, zwłaszcza, że auto parkowane pod chmurką, a mrozy i wilgocie z pewnością nie pomogły ich dobrej kondycji.
W tym dużym serwisie już miałem okazję parę razy być i drogo, owszem mają (trzeba też utrzymać sztab ludzi tam zatrudnionych, ładny, ciepły wygodny lokal z poczekalnią i parkingiem, nowe maszyny itp.) ale żeby aż taka dysproporcja cenowa to trudno mi zrozumieć.
Dotąd zdecydowany byłem na paski Conti i rolki INA, czy warto brać coś innego i czy ufać kompletowi (bez pompy) za cenę poniżej 400zł?
|
10.01.2010, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2009, 19:07 Lokalizacja: Wadowice Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: HTB Flash LPG Elpigaz Stella/Elisa
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Cześć
Mam takie pytanie odnośnie rozrządu. Przeczytałem cały post, nie mogę się zdecydować na konkretnego producenta. Jakiej firmy polecacie części, chciałbym wymienić wszystko co wchodzi w skład rozrządu. Może polecicie mi którąś aukcję z zestawem który warto kupić. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
|
22.04.2010, 17:55 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01 Lokalizacja: Warszawa Posty: 292 Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
|
Eryk napisał(a): Cześć
Mam takie pytanie odnośnie rozrządu. Przeczytałem cały post, nie mogę się zdecydować na konkretnego producenta. Jakiej firmy polecacie części, chciałbym wymienić wszystko co wchodzi w skład rozrządu. Może polecicie mi którąś aukcję z zestawem który warto kupić. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
W oryginale siedzą paski Contitech i rolki Ina
Ja bym brał któryś z tych zestawów:
http://moto.allegro.pl/item993989052_rozrzad_kpl_vw_audi_seat_skoda_1_4_1_6_16v_fak.html - w opisie aukcji podaje, że ma dodatkowo pompę za 120zł
http://moto.allegro.pl/item1009578807_rozrzad_kpl_skoda_vw_seat_audi_1_4_16v_fabia_pol.html - to samo, tylko już z pompą.
|
22.04.2010, 18:50 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2009, 19:07 Lokalizacja: Wadowice Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: HTB Flash LPG Elpigaz Stella/Elisa
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Zastanawiam się jeszcze nad takimi zestawami:
http://allegro.pl/item1004901698_rozrza ... 4_16v.html
http://allegro.pl/item1011613934_rozrza ... a_1_4.html
który lepiej wybrać ? Nie chce na tych częściach oszczędzać. Zwłaszcza że wiem czym grozi zerwany pasek.
|
22.04.2010, 21:50 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|