![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 04.07.2024, 17:47
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.03.2006, 12:43 Lokalizacja: Łęczyca Posty: 129
Podziękował: 4
Pomógł: 5
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Sedan JOY
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
witam
co do głośnego zawieszenia wymieniłem 2 tuleje przednich wachaczy te puste po bokach plastikowo -metalowe na wypełnione od seata cupry i łożyska z poduchami mcpersona,oraz łączniki stabilizatora i problem znikł auto jest bardzo sztywne i stabilne a zbierzność się nie przestawiła bo byłem na maszynie sprawdzić
jestem bardzo zadowolony ![:lustro:](./images/smilies/520.gif)
_________________
|
15.11.2006, 21:30 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 04.11.2006, 13:25 Lokalizacja: Włodawa Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Fabia I Clasic Sedan
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) głośne zawieszenie
Witam dzięki Karolu za odpowiedz . ![good :good:](./images/smilies/1good.gif) Ja nie podnosiłem auta . Sprubóje podnieść i zobacze jak to będzie wyglądać. Napewno masz racje bo już to przerabiałeś. ![browar :browar:](./images/smilies/564.gif)
_________________ Arecki
|
20.11.2006, 20:52 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.05.2006, 09:25 Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle Posty: 427
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: opolskie
|
Witajcie Forumowicze!
Mam JEDNĄ prośbę!!!
Proszę o podanie manuala opisującego wymianę tulei wahacza przedniego. Mam nadzieję, że już coś takiego powstało. Jak ktoś robił też wymianę w osi tylnej to także podajcie, najlepiej osobno, jako inny manual. Chodzi mi o wymianę tulei metalowo-gumowo-plastikowych na te od Seata CUPRY. Najlepiej wraz z numerami części. No i o których tulejach mówimy, poziomych, pionowych itd. itp. W poprzedniej częsci dyskusji na ten temat są prezentowane różne opinie i trudno się zorientować, tak na 110%.
Moja prośba wynika z zainteresowania ewentualną wymianą, bo dziś przy teście zawieszenia stwierdziliśmy, że moje tuleje zaczynają się "kończyć". Mam obecnie przebieg 68000km.
Liczę na pomoc doświadczonych użytkowników Fabii.
_________________ Pozdrowienia z Kędzierzyna-Koźla
BartekB
Fabia Sedan Comfort + 1,4 16V 75 KM
|
02.01.2007, 21:31 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
za kwote 30 złotych za strone nie warto sie meczyc samemu i rozbierac pol zawieszenia przedniego w celu wymiany tuleji na te od Cupry - tutaj moze byc problem z manualem
_________________ touran
|
02.01.2007, 23:20 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 08.08.2006, 07:18 Lokalizacja: Staszów Posty: 151
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: HETCHBECK
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
Ja mogę cos powiedziec na ten temat dopiero na wiosnę. Zgadzam sie z "marekk", pytałem juz mechanika powiedział mi 150 PLN za wymiane własnie tych TULEJ, (ale czy wymieniac na te pełne???) jak jest sucho to skrzypią mi jak stara kanapa bo są luzy wieksze i króciec który sie tam porusza po gunie poprostu skszypi jak jest ciapa to woda jakby smaruje i jest cisza. Mechanior mówił mi ze sporo roboty i rozbierania a pewnie i prasa potrzebna? mysle ze urwę toche kasy a porobie zdięcia chyba ze mnie wygoni
pozdrawiam tym czasem i wszystkiego dobrego w Nowym Roku niech te kółka sie kręcą jak najlepiej!!! ![good :good:](./images/smilies/1good.gif)
_________________ pozdrawiam!!!
FABIA 1,4MPI 8V+GAZ
|
03.01.2007, 00:46 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
marekk napisał(a): tuleja tył Ibiza Cupra 6LL 501 541 , zwykła Ibiza 6Q0 501 541 E, tuleja skoda 6Q0 501 541 E
cała rożnica w tym E na koncu - moze beda miec tuleje zwykla i do Cupry - bedziesz mogl porownac
Czy znasz numery tulei do Curpy ale wahacza przedniego - dzwoniłem do salonu Seata to mi podali 6LL 407 183 i nie wiem czy to napweno te. Cena by sie zgadzała bo 38 zł.
|
04.09.2007, 10:11 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
gdzies na forum jest ten numer - wpisz w szukajke to co ci podali i juz
_________________ touran
|
04.09.2007, 11:03 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
antonio napisał(a):
Przy okazji z innej beczki... Wyważyłem wszystkie koła i zauważyłem pewną wadę moich tarcz z przodu Brembo max. Nie wiem czy to wada czy taka ich cecha ale przy zhamowywaniu auta z predkosci ok 100km/h czuć pod pedałem hamulca drgania, bardzo szybkie pulsowanie proporcjonalne do predkosci obrotowej koła. Nie jestem pewnien czy to efekt zwichrowania tarczy (3 tys km!) czy po prostu te rowki nacinane na tarczy dają taki efekt. Jakoś wczesniej nie zauważyłem tego, wiec moze coś sie stało z tymi tarczami.
Zaryzykuje i kupie zwyczajne Brembo - nienacinane i porównam, no chyba że mam krzywą piastę, ale to raczej wykluczam bo koła mam wyważone i auto toczy się gładko niezależnie od predkości i tylko po wcisnieciu hamulca z duzej predkosci jest taki efekt. Przy mniejszych nie wystepuje.
Ma ktos jeszcze doświadczenia z Brembo? Dobre oraz złe..?
Ja miałem to samo na Brembo Max po ok. 12 tys km. U mnie przyczyną mogło być przegrzanie bo kilka razy hamowałem z prędkości 180-190 km/h do prawie zera.
Sprawdziłem je po wymianie u tokarza i faktycznie były zwichrowane...
|
04.09.2007, 12:13 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
wymieniłem dzisiaj te tuleje. Oryginalne wytrzymały 116 000km. Mechanik policzył po 50 złotych za wahacz, ale spędziłem tam 2h bo musiał rozebrać wszystko.
|
04.09.2007, 14:42 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.12.2007, 18:55 Lokalizacja: wro Posty: 164
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia I Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
a mi od nowosci cos trzeszczy z tylu, jakby przy prawym kole. Kiedy stoje i bujam autem w bagazniku to nic nie skrzypi, natomiast na nierownosciach i dziurach trzeszczy... ![Sad :sad:](./images/smilies/icon_sad.gif) (gdzies wyczytalem, ze to ponoc tylko poduchy trzeszca i skrzypia jak stara kanapa, chyba u krosa
) jestem laikiem, auto ma 3 tyg., chyba ze to TTTM czyli zimowe skrypienie zawieszenia ![HURRA :hurra:](./images/smilies/509.gif)
|
30.12.2007, 17:14 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 295 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |