Teraz jest 20.09.2024, 02:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Klimatyzajca - jak to działa z technicznego punktu widzenia? 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Fabkę kupiłem powypadkową już naprawioną w styczniu (akurat w okresie mrozu)
Sprzedawca gwarantował 100% sprawność wszystkich układów ale przy -5*C jak miałem sprawdzić czy klima działa ? W większości aut słychać przynajmniej charakterystyczny dzwięk załączającego się sprzęgła kompresora ale nie w Fabii ...
Po ociepleniu już wiedziałem że z moją klimą coś nie tak , więc zaraz na forum co i jak i dzięki Waszym opiniom i radą nie czekałem do wiosny z diagnozą . Przypuszczam że przy większym przebiegu z pustym układem kompresor szlag by trafił a tak zobaczymy narazie jest ok tzn. zauważyłem że u mnie poniżej 0*C klima wogóle nie działa .

Kros - osuszacz mam wymieniony , facet chciał mi nabić instalację jakimś próbnym gazem i żeby pojeżdzić 2 tygodnie bez włączania klimy to będzie wiadomo na 100% czy jest szczelna - za to chciał 120zł , ja zdecydowałem się na krótsze testowanie dokładnie 1 godzinę pod ciśnieniem bodajże 20 Bar - było ok więc jak pisałem olej + gaz (podobno już zmieszany z jakimś barwnikiem )

jaarek a co było przyczyną w Twojej klimie , że gubiła 1/2 czynnika w ciągu 2 ms ?


19.02.2008, 12:10
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
SenatorX napisał(a):
Kros - osuszacz mam wymieniony(...)
więc jak pisałem olej + gaz (podobno już zmieszany z jakimś barwnikiem )

Ten barwnik to najprawdopodobniej ta fiolka UV o której pisałem wcześniej.

A skoro fabka powypadkowa, to wiele tłumaczy, ale z Twojego opisu wygląda, że jest prawidłowo naprawiona, skoro osuszacz wymieniony (tak jak pisałem po wypadku niezbędne) oraz ukłąd szczelny. Powinno być wszystko OK.
Dla świetego spokoju (choć nie koniecznie) można podjachać gdzieś w połowie lata żeby lampą UV sprawdzili czy podczas normalnej pracy, a nie godzinowego testu, nadal nic nie ucieka.


19.02.2008, 15:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
u mnie puszczal kompresor na wale i bylo to o tyle ciekawe ze schodzil czynnik do 1/3 i tak zostawalo. jedynie to testowanie z gazem zamiennym (2 tygodniowe) jest na 99% pewne i w poprzednim samochodzie raczej bym zaczal od takiego sprawdzenia (koszt gazu 450-600zl)

a teraz troche o osuszaczu:
czynnik ma wlasciwosci higroskopijne i ciagnie wode gdzie sie tylko da. sam uklad klim. tez nie jest doskonaly i ma duzo nie pewnych polaczen. gumowe weze, laczenia, itp. dostarczaja wilgoc i osuszacz musi to wszystko odfiltrowac.
wiekszosc samochodow jakie ogladalem mialy nawet pewien wymog: wymienic osuszacz co dwa lata...
fabka jest nowszym produktem wiec jest szansa ze ten czas mogli wydluzyc...


no i znalazlem:
osuszacz wymienia się ZAWSZE w następujących przypadkach:
otwarcie układu klimatyzacji w celach naprawy
spadek ciśnienia czynnika w układzie roboczym poniżej 2 at
jeżeli minęło więcej niż 5 lat od jego zamontowania

polecam wszystkim zainteresowanym fajna stronke, takie podstawy, ale moze sie komus przydadza:
http://www.cbc.pp.com.pl/cbc/klimatyzacja.html

_________________
a mialem 101 koni...


19.02.2008, 18:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Podlacze sie, napisales jaarek, ze trzeba wymieniac osuszacz co 5 lat. Wychodzi na to, ze ja juz musialbym to zrobic. Moze wiesz jaki to koszt? (osuszacz + wymiana)


20.02.2008, 09:27
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Tylko trzeba wziąć pod uwagę, że to napisała firma, która zajmuje się zarobkowym wymienianiem osuszaczy... :-/

Nie żebym komuś odradzał, ale nie wiem czy te 5 lat to restykcja.

W końcu piszą, że czynnik dyfunduje przez gumowe złączki itp, ale przecież od jest pod ciśnieniem więc ucieka na zewnątrz. Nie bardzo wiem, jak wilgoć z powietrza atmosferycznego może wnikać do układu o wyższym ciśnieniu. Czyli w kierunku przeciwnym. :????:

No chyba, że układ był bez ciśńienia. Ale tutaj mówię o układzie w pełni sprawnym i zamkniętym.

Ciekawe w ogóle ile to kosztuje ???


20.02.2008, 10:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
kros napisał(a):
Ciekawe w ogóle ile to kosztuje ???


To jest bardzo wazne pytanie :) Ty masz jeszcze czas (autka z 2004-2007), a u mnie by juz wypadalo wymienic ten osuszacz :( Jak sie zrobi troche cieplej to moze pojade do swojego magika od klimy i przy okazji zapytam, jak to z ta wymian jest.


20.02.2008, 12:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
I to jest najciekawsze, z osrodka o nizszym cisnieniu przechodzi do wyzszego cisnienia...wiec dzieje sie to w baaaardzo prosty sposob, wszelkie nierownosci, zmiana przekroju, powoduje zawirowania i przy okazji podcisnienie, jezeli w tym miejscu jest jakas szansa na dostanie sie wilgoci to sie dostanie :)
oczywiscie to jest teoria, a w praktyce?????
mnie jedynie zastanawia dlaczego wilgoc przenika przez gumowe weze, niejednorodnosc materialu, mikro pory, zjawisko kapilarne :crazy:

tak jak mowilem wczesniej, w audi mialem co 2 lata wymiane osuszacza, w skodzie osuszacz jest 100x wiekszy i moze starczy na 50 lat, szukac w manualach...

szachu, odradzam magikow, w zaleznosci od tego czy to bedzie dla niego wygodne czy tez nie zaleci wymiane albo powie ze ktos glupot nagadal. tylko serwisowka skody.

btw. filtru paliwa tez sie nie wymienia, tylko sie zastanawiam co sie stalo ze wszystkimi opiłkami ktore z pompy polecialy...

_________________
a mialem 101 koni...


20.02.2008, 18:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
jaarek napisał(a):
odradzam magikow, w zaleznosci od tego czy to bedzie dla niego wygodne czy tez nie zaleci wymiane albo powie ze ktos glupot nagadal. tylko serwisowka skody.


Magikiem nazwalem tego mechanika, tak troche dla przekasu. Nie jest "Pan Mieciu zlota raczka", tylko profesjonalny zaklad zajmujacy siw wylacznie klimatyzacja w samochodach. Poza tym facet ma naprawde bardzo dobra opienie, czego bym nie powiedzial o ASO :)


21.02.2008, 13:37
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL